ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
31.03.2020 №1319/6/99-00-05-06-01-06/ІПК |
Щодо надання податкової консультації
Державна податкова служба України розглянула запит '...' щодо надання податкової консультації та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.
Щодо дій підприємства, яке скасувало або не реєструвало книгу обліку розрахункових операцій (далі - КОРО), у випадку виходу з ладу реєстратора розрахункових операцій (далі - РРО) або відключення електроенергії (питання 1 та 2).
Закон України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон № 265) визначає правові засади застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Дія цього Закону поширюється на усіх суб'єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.
Відповідно до Закону № 265, наказом. Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 затверджено "Порядок реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги)" (далі - Порядок застосування РРО) та "Порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій" (далі - Порядок ведення КОРО).
Пунктом 2 розділу III Наказу № 547 передбачено, що суб'єкт господарювання може прийняти рішення про те, що у випадках виходу з паду РРО або відключення електроенергії проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту належного підключення резервного РРО або включення електроенергії, про що зазначає у реєстраційній заяві. У такому випадку суб'єкт господарювання має право не реєструвати та не зберігати КОРО та розрахункові книжки. Для таких РРО, контролюючим органом за місцем реєстрації РРО, у реєстраційному посвідченні зазначається: "КОРО на цей РРО не реєструвалась. У випадках виходу з ладу РРО або відключення електроенергії проведення розрахункових операцій не здійснюється". Такі суб'єкти господарювання не мають права здійснювати розрахункові операції у разі виходу з ладу РРО або тимчасової відсутності електроенергії.
Враховуючи зазначене, чинне законодавство не вимагає від суб'єкта господарювання обов'язково складання будь-якого документу, що підтверджує факт відключення електроенергії.
У разі відновлення електроенергії у інший робочий день коли була відкрита зміна "Z-звіт" буде знятий у наступний робочий день, коли суб'єкт господарювання розпочне роботу. Разом з тим, ДПС вважає за доцільне у такому випадку скласти акт або будь який інший розпорядчий документ у якому зазначити час відключення електроенергії та час її відновлення.
Щодо відповідальності у разі незняття "Z-звіт" при відключенні електроенергії (питання 3).
Чинним законодавством не передбаченні штрафні (фінансові) санкції за нероздрукування "Z-звіт" протягом зміни у разі відключення електроенергії.