Документ підготовлено в системі iplex
Державна податкова адміністрація України | Лист від 05.01.2001 № 12/6/15-1216
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
05.01.2001 N 12/6/15-1216
Федерації професійних
спілок України
Державна податкова адміністрація України розглянула лист Федерації професійних спілок України щодо деяких питань оподаткування коштів, що надходять профкомам підприємств від роботодавців на культурно-масову і фізкультурну роботу і повідомляє.
Профспілки згідно до абзацу "г" підпункту 7.11.1 статті 7 Закону України від 22.05.97 р. N 283/97-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств" (із змінами та доповненнями) віднесені до неприбуткових організацій.
Від оподаткування звільняються доходи неприбуткових організацій, отримані у вигляді коштів або майна, які надходять таким неприбутковим організаціям від проведення їх основної діяльності та у вигляді пасивних доходів.
Під терміном "основна діяльність" слід розуміти діяльність неприбуткових організацій з надання благодійної допомоги, просвітніх, культурних, наукових, освітніх та інших подібних послуг для суспільного споживання, з створення системи соціального самозабезпечення громадян та для інших цілей, передбачених статутними документами, укладеними на підставі норм відповідних законів про неприбуткові організації. Статутні документи неприбуткових організацій повинні містити вичерпний перелік видів їх діяльності.
Тобто, Законом України "Про оподаткування прибутку підприємств" визначено, які доходи у профспілкових організаціях звільняються від оподаткування.
Згідно статті 44 Закону України від 15.09.99 р. N 1045-XIV "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності" визначено, що роботодавці зобов'язані відраховувати кошти профспілковим організаціям на культурно-масову і фізкультурну роботу в розмірах, передбачених колективним договором та угодами, але не менше ніж 0,3 відсотка фонду оплати праці.
Відрахування таких коштів здійснюється за рахунок прибутку підприємств.
Таким чином, кошти, отримані професійними організаціями на культурно-масову і фізкультурну роботу, не є об'єктом оподаткування.
Що стосується питання виконання норм розділу VI Закону України "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності" в частині приведення у відповідність з цим Законом у двомісячний термін після його опублікування законодавчих актів, то це питання не є компетенцією Державної податкової адміністрації.
Відповідно до статті 2 Закону України від 04.12.90 року N 509-XII "Про державну податкову службу в Україні" визначено, що основним завданням органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.
Таким чином, розробкою законодавчих актів повинні займатися зацікавлені міністерства та відомства, а не Державна податкова адміністрація України.
Одночасно слід зазначити, що пропозиції Федерації профспілок України щодо звільнення від оподаткування коштів, що надходять профспілкам, а також членських внесків, уже знайшли своє відображення у проекті Податкового кодексу України.
Заступник Голови Г.М.Оперенко