МІНІСТЕРСТВО РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ
ТА БУДІВНИЦТВА УКРАЇНИ
Л И С Т
Депутату Фрунзенської
районної ради
у м. Харкові Потикун Т.Ф.
Про застосування чинного законодавства, зокрема у сфері консервації об'єктів будівництва
Міністерство регіонального розвитку та будівництва України розглянуло Ваш лист від 10.02.2009 N к-10/02-27 щодо застосування чинного законодавства та з питань компетенції повідомляє.
Стосовно пунктів переліку заходів, які застосовуються підприємством для подолання впливу кризи.
Згідно з чинним законодавством суб'єкти господарювання, які займаються підприємництвом, здійснюють свою господарську діяльність самостійно, ініціативно, систематично на основі: вільного вибору видів діяльності, самостійного формування програм діяльності, вибору постачальників, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших ресурсів, використання яких не обмежено законом, комерційного розрахунку та власного комерційного ризику, вільного розпорядження прибутку, що залишається після сплат, передбачених законом, тощо.
Стосовно викладу положень нормативних документів, які мають рекомендаційних характер для суб'єктів підприємницької діяльності.
Так, термін "будова" перекладено як "строение", в той час, коли в будівництві термін "будова" вживають виключно в понятті "стройка"
(див. ДБН А.2.2-3-2004 та офіційний переклад зазначеного
Положення, зареєстрованого Мін'юстом за N 1582/11862 від 29.12.2005 р.). Таке понятійне розмежування є суттєвим, оскільки будова (стройка) може складатись з одного об'єкта (здания, строения, сооружения), або з багатьох об'єктів. Відповідно, консервації може підлягати окремий об'єкт на будові (стройке), або вся будова (стройка).
Збереження об'єкта (будови) перекладено, як "хранение", в той час коли мова йде про "сохранность". Є і інші неточності. Враховуючи, що вони найбільш характерні у визначенні базового поняття, наводимо його відповідно до офіційного тексту
Положення:
"консервация объекта (стройки) - комплекс работ и мероприятий, связанных с обеспечением сохранности на определенное длительное время объекта (стройки), на котором приостановлено строительство, включающих временные, а также постоянно действующие защитные или конструктивные мероприятия, предотвращающие разрушение объекта (стройки)".
Також звертаємо увагу на те, що відповідно до норм чинного законодавства, зокрема і ст.
40 Конституції України, на яку зроблено посилання в листі, громадяни, у тому числі й депутати місцевих рад, можуть звертатись до органів виконавчої влади зі зверненнями, суть та види яких визначені Законом України
"Про звернення громадян".
Так, відповідно до ст.
3 названого
Закону під зверненням розуміють пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.
Текст, викладений у надісланому листі, не містить жодного типу звернення, яке б потребувало вирішення Мінрегіонбудом, а є інформацією наукового характеру, надання якої регулюється Законом України від 25.06.93
N 3322 "Про науково-технічну інформацію".
Для забезпечення наукового супроводження розвитку будівельного комплексу Мінрегіонбудом, відповідно до законодавства створено систему базових організацій з науково-технічної діяльності у сферах будівництва, промисловості будівельних матеріалів, архітектури і містобудування, інформацію про які можна отримати на офіційному веб-сайті Мінрегіонбуду (www.minregionbud.gov.ua). Автор може звертатись до зазначених організацій з питань, які вбачає доцільним обговорити з провідними науковцями у відповідних сферах діяльності.
Заступник Міністра | В.А.Негода |