• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо розяснення норм податкового законодавства

Державна податкова служба України | Індивідуальна податкова консультація від 11.03.2024 № 1248/ІПК/26-15-24-01-13-08
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 11.03.2024
  • Номер: 1248/ІПК/26-15-24-01-13-08
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 11.03.2024
  • Номер: 1248/ІПК/26-15-24-01-13-08
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
11.03.2024 № 1248/ІПК/26-15-24-01-13-08
Щодо роз'яснення норм податкового законодавства
Головне управління ДПС у м. Києві, керуючись пунктом 52.2 статті 52 глави 3 розділу II Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями (далі - Кодекс), розглянуло звернення щодо роз'яснення норм податкового законодавства та в межах компетенції повідомляє.
Товариство повідомило, що змінило юридичну адресу, але виробничі потужності залишилися за попередньою адресою.
У зв'язку з цим товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з такого питання, куди сплачувати за найманих працівників податок на доходи фізичних осіб, військовий збір?
Стосовно місця сплати до бюджету податку на доходи фізичних осіб
Порядок сплати (перерахування) податку на доходи фізичних осіб до бюджету передбачено ст. 168 Кодексу, відповідно до якої податок на доходи фізичних осіб, утриманий з доходів резидентів та нерезидентів, зараховується до відповідних бюджетів згідно з нормами БКУ.
Частиною другою ст. 64 БКУ встановлено, що податок на доходи фізичних осіб (крім податку, визначеного абзацами п'ятим і шостим частини другої ст. 64 БКУ), який сплачується (перераховується) податковим агентом - юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента - юридичної особи, зараховується до відповідного бюджету за їх місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах податку, нарахованого на доходи, що виплачуються фізичній особі.
Такий порядок застосовується всіма юридичними особами, у тому числі такими, що мають філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що розташовані на території іншої територіальної громади, ніж така юридична особа, а також відокремленими підрозділами, яким в установленому порядку надано повноваження щодо нарахування, утримання і сплати (перерахування) до бюджету податку (далі - відокремлений підрозділ).
У разі прийняття рішення про створення відокремленого підрозділу юридична особа повідомляє про це контролюючі органи за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням таких новостворених підрозділів у встановленому порядку (пп. 168.4.2 п. 168.4 ст. 168 Кодексу).
Відповідно до пп. 168.4.3 п. 168.4 ст. 168 Кодексу суми податку на доходи, нараховані відокремленим підрозділом на користь фізичних осіб, за звітний період перераховуються до відповідного бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу.
У разі якщо відокремлений підрозділ не уповноважений нараховувати (сплачувати) податок на доходи фізичних осіб за такий відокремлений підрозділ, усі обов'язки податкового агента виконує юридична особа. Податок на доходи, нарахований працівникам відокремленого підрозділу, перераховується до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу.
Юридична особа за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням не уповноважених сплачувати податок відокремлених підрозділів, відокремлений підрозділ, який уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) до бюджету податок, за своїм місцезнаходженням одночасно з поданням документів на отримання коштів для виплати належних платникам податку доходів сплачує (перераховує) суми утриманого податку на відповідні рахунки, відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, за місцезнаходженням відокремлених підрозділів, а у випадках, передбачених Кодексом, - за місцезнаходженням земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості) (пп. 168.4.4 п. 168.4 ст. 168 Кодексу).
Враховуючи викладене, якщо юридична особа має відокремлений структурний підрозділ, який не уповноважений нараховувати (сплачувати) податок на доходи фізичних осіб з доходів у вигляді заробітної плати працівників до бюджету та розташований на території іншої територіальної громади, ніж така юридична особа, то перераховування податку на доходи фізичних осіб до відповідного бюджету здійснюється юридичною особою за місцезнаходженням (розташуванням) вказаного відокремленого підрозділу на рахунки, відкриті в органах Державної казначейської служби.
Стосовно місця сплати до бюджету військового збору
Статтею 29 БКУ визначено перелік доходів, що включаються до складу доходів Державного бюджету України.
До доходів Державного бюджету України включаються доходи бюджету, за винятком тих, що згідно зі ст. 64, 64-1, 66, 69-1 та 71 БКУ закріплені за місцевими бюджетами (частина перша ст. 29 БКУ).
Відповідно до п. 1-2 частини другої ст. 29 БКУ військовий збір, що сплачується (перераховується) згідно з п. 16-1 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу, належить до доходів загального фонду Державного бюджету України.
Водночас відповідно до пп. 1.4 п. 16-1 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу нарахування, утримання та сплата (перерахування) військового збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому розділом IV Кодексу, з урахуванням особливостей, визначених підрозділом 1 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу, за ставкою, визначеною пп. 1.3 п. 16-1 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу.
Водночас норма пп. 168.4.3 п. 168.4 ст. 168 Кодексу регламентує порядок перерахування податку за відокремлені підрозділи до місцевого бюджету, а оскільки військовий збір зараховується до державного бюджету, зазначена в абзаці другому пп. 168.4.3 п. 168.4 ст. 168 Кодексу норма для військового збору не може бути застосована.
Таким чином, юридична особа перераховує військовий збір як за себе, так і за неуповноважені відокремлені (структурні) підрозділи до бюджету за своїм місцезнаходженням (реєстрації) на відповідні рахунки, відкриті в органах Державної казначейської служби.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 глави 3 розділу II Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.