• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про співпрацю Державної судової адміністрації України з міжнародними організаціями у 2004-2005 роках

Державна судова адміністрація України  | Наказ, Програма від 08.07.2004 № 120/04
Реквізити
  • Видавник: Державна судова адміністрація України
  • Тип: Наказ, Програма
  • Дата: 08.07.2004
  • Номер: 120/04
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна судова адміністрація України
  • Тип: Наказ, Програма
  • Дата: 08.07.2004
  • Номер: 120/04
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА СУДОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
08.07.2004 N 120/04
Про співпрацю Державної судової адміністрації України з міжнародними організаціями у 2004-2005 роках
З метою упорядкування організації діяльності щодо співпраці Державної судової адміністрації України з міжнародними організаціями
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити:
Програму співпраці Державної судової адміністрації України з міжнародними організаціями на 2004-2005 роки, що додається;
Пріоритетні напрямки залучення міжнародної допомоги у 2004 році, що додаються;
Проектний портфель міжнародної допомоги на 2004 рік, що додається.
2. Керівникам структурних підрозділів центрального апарату Державної судової адміністрації України, Академії суддів України забезпечити:
виконання Програми співпраці Державної судової адміністрації України з міжнародними організаціями на 2004-2005 роки;
щоквартальний перегляд і уточнення пріоритетних напрямків залучення міжнародної допомоги та подання не пізніше 10 числа місяця, наступного за звітним кварталом, відповідної інформації відділу міжнародно-правового співробітництва Державної судової адміністрації України;
до 20 липня цього року підготувати та подати до відділу міжнародно-правового співробітництва Державної судової адміністрації України пропозиції щодо основних положень проектних пропозицій (назва (напрямок залучення допомоги), мета та основні завдання проекту);
до 25 липня цього року узгодити з відділом міжнародно-правового співробітництва Державної судової адміністрації України графік розробки проектних пропозицій на 2004 рік.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова В.Карабань
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної судової
адміністрації України
08.07.2004 N 120/04
ПРОГРАМА
співпраці Державної судової адміністрації України з міжнародними організаціями на 2004-2005 роки
Прийняття цієї Програми обумовлено необхідністю створення цілісної ефективної системи залучення, використання та моніторингу міжнародної допомоги у сфері підвищення ефективності судочинства в Україні, наближення умов функціонування судової системи до стандартів Європейського Союзу для забезпечення реалізації відповідної державної політики.
Мета й основні завдання Програми
Метою Програми є забезпечення потреб діяльності судів загальної юрисдикції, інших органів та установ судової системи належним обсягом засобів і створення таким чином умов для повного і незалежного здійснення правосуддя.
Основними завданнями Програми є:
визначення рівня організаційного забезпечення судів загальної юрисдикції, інших органів та установ судової системи;
визначення пріоритетних напрямків залучення міжнародної допомоги з урахуванням необхідності залучення відповідних коштів для реалізації завдань інвестиційного характеру, створюючи таким чином підгрунтя для подальшого вдосконалення функціонування судової системи, а також врахування національних особливостей (традицій) здійснення правосуддя під час імплементації позитивного закордонного (міжнародного) досвіду;
створення механізму оперативного врахування змін в організаційному забезпеченні відповідних установ під час визначення пріоритетних напрямків залучення міжнародної допомоги та розробки проектних пропозицій.
Програма направлена на забезпечення ефективної реалізації державної політики у сфері організаційного забезпечення судів загальної юрисдикції, інших органів та установ судової системи у 2004-2005 роках.
Координація і контроль за виконанням Програми
Координація і контроль за виконанням Програми покладаються на заступника Голови Державної судової адміністрації України Богданова Л.В.
З метою виконання Програми щороку до 20 грудня готується та подається на затвердження Голові Державної судової адміністрації України базовий перелік пріоритетних напрямків залучення міжнародної допомоги на наступний рік.
Очікувані результати
Виконання Програми забезпечить:
створення внутрішньовідомчого механізму визначення пріоритетних напрямків залучення міжнародної допомоги, підготовки проектних пропозицій та звернення за відповідною допомогою до міжнародних (іноземних) донорів;
підвищення ефективності впровадження заходів Програми діяльності Кабінету Міністрів України, Державної програми організаційного забезпечення діяльності судів на 2003-2005 роки, Цільового плану Україна - НАТО та Плану дій щодо реалізації пріоритетних положень Програми інтеграції України до Європейського Союзу на відповідний рік, інших стратегічних документів;
створення додаткових передумов для наближення функціонування судової системи України до стандартів Європейського Союзу.
Заходи щодо виконання Програми
1. Визначення рівня та потреб судової системи у залученні міжнародної допомоги.
Відділ міжнародно-правового співробітництва, структурні підрозділи центрального апарату Державної судової адміністрації України,
Академія суддів України
Щоквартально
2. Визначення ефективності використання міжнародної допомоги у сфері функціонування судової системи.
Відділ міжнародно-правового співробітництва, структурні підрозділи центрального апарату Державної судової адміністрації України,
Академія суддів України
Постійно
3. Визначення базового переліку пріоритетних напрямків залучення міжнародної допомоги на наступний рік.
Відділ міжнародно-правового співробітництва, структурні підрозділи центрального апарату Державної судової адміністрації України,
Академія суддів України
До 10 грудня
4. Підготовка проектних пропозицій з метою залучення міжнародної допомоги.
Відділ міжнародно-правового співробітництва, структурні підрозділи центрального апарату Державної судової адміністрації України,
Академія суддів України
Постійно
5. Забезпечення звернення до міжнародних (іноземних) донорів щодо розгляду питання про надання допомоги.
Відділ міжнародно-правового співробітництва
Постійно
6. Забезпечення супроводження впровадження проектів міжнародної допомоги.
Відділ міжнародно-правового співробітництва, структурні підрозділи центрального апарату Державної судової адміністрації України,
Академія суддів України
Постійно
7. Забезпечення підготовки звітів за результатами впровадження проектів міжнародної допомоги.
Відділ міжнародно-правового співробітництва, структурні підрозділи центрального апарату Державної судової адміністрації України,
Академія суддів України
Постійно
8. Забезпечення інформування громадськості про результати впровадження проектів міжнародної допомоги.
Відділ інформаційно-аналітичного забезпечення роботи Голови, відділ міжнародно-правового співробітництва,
Академія суддів України
Постійно
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної судової
адміністрації України
08.07.2004 N 120/04
ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ
залучення міжнародної допомоги у 2004 році
I. Забезпечення належного функціонування ДСА, яка б могла стати основою для успішного розвитку незалежної, ефективно функціонуючої та прозорої судової системи України
Через:
1.1. Розробку та впровадження сучасного програмного забезпечення за всіма напрямками роботи державної судової адміністрації (фінансовий, матеріально-технічний, кадровий, інформаційний та організаційно-технічний).
1.2. Удосконалення статистичної звітності.
1.3. Запровадження системи оперативного обміну інформацією між підрозділами державної судової адміністрації та судами з використанням засобів електронної пошти, електронного підпису тощо.
II. Створення умов для забезпечення судової влади професійним суддівським корпусом
Через:
2.1. Вивчення досвіду країн - членів ЄС щодо визначення структурних напрямків навчального процесу.
2.2. Оптимізації структури Академії суддів України.
2.3. Підготовка національної програми (концепції) суддівської освіти.
2.4. Розробка та впровадження навчальних програм для викладачів Академії суддів України.
2.5. Розробка критеріїв відбору суддів, які залучаються до викладання в Академії суддів України.
2.6. Проведення семінарів для викладачів Академії суддів України.
2.7. Підготовка та проведення дослідження щодо визначення потреб суддів і працівників апарату судів у певних навчальних програмах.
2.8. Розробка та впровадження нових навчальних програм.
2.9. Розробка критеріїв відбору кандидатів для навчання в Академії суддів України.
2.10. Вивчення досвіду країн - членів ЄС щодо визначення структурних напрямків дослідницької діяльності відповідних навчальних закладів.
2.11. Підготовка пропозицій щодо оптимізації структурних напрямків дослідницької діяльності Академії суддів України.
2.12. Створення та забезпечення підтримки інформаційних баз даних відповідних підрозділів Академії суддів України.
2.13. Розробка середньострокового плану дослідницької діяльності Академії суддів України.
2.14. Вивчення досвіду країн - членів ЄС щодо природи, характеристик та напрямків розвитку установ, що здійснюють підготовку кадрів і впроваджують інші заходи для розвитку відповідної сфери.
2.15. Утворення Центру розвитку позасудових методів розв'язання суперечок.
2.16. Проведення семінарів для працівників (у тому числі викладачів) Центру розвитку позасудових методів розв'язання суперечок.
2.17. Придбання для Академії суддів України необхідного навчального обладнання.
2.18. Розробка бізнес-плану створення регіональних навчальних центрів Академії суддів України.
2.19. Утворення п'яти пілотних регіональних центрів Академії суддів України та забезпечення їх необхідним навчальним обладнанням.
2.20. Утворення при Академії суддів України видавничого центру з метою забезпечення навчального процесу необхідною науково-методичною та навчальною літературою.
III. Запровадження ефективної системи управління судами
Через:
3.1. Утворення в Україні модельних судів та поширення набутого позитивного досвіду у діяльності інших судів.
3.2. Удосконалення навиків працівників апаратів судів стосовно адміністрування судами, у тому числі щодо організації діловодства в судах, розробки бюджетів і фінансування судів з використанням комп'ютерних технологій тощо.
3.3. Поширення комп'ютерної грамотності серед суддів (спеціалізовані навчальні програми, пошук шляхів заохочення тощо).
3.4. Організація діяльності служби судових розпорядників.
IV. Створення умов для прозорого розгляду справ та винесення судових рішень
Через:
4.1. Створення в Україні можливостей для обговорення суддями судових рішень та залучення їх до обговорення спільних проблем (питань) у режимі реального часу.
4.2. Залучення громадськості до обговорення стану судочинства і шляхів його поліпшення.
4.3. Розробка пропозицій щодо пошуку шляхів прискорення розгляду судових справ.
4.4. Створення систем обліку та розповсюдження матеріалів судової практики, доступу до них адвокатів і пересічних громадян (розробка Інтернет-сайта, налагодження випуску періодичного видання Державної судової адміністрації України).
4.5. Запровадження технологій оперативного інформування суддів про зміни в законодавстві, заохочення суддів до участі в процесі обговорення проектів законодавчих актів.
4.6. Створення відкритої системи підбору та навчання присяжних і народних засідателів (вивчення світового досвіду, розробка інструктивних матеріалів, розробка та запровадження процедур підбору і попереднього навчання).
4.7. Розробка та модальне запровадження процедури звернення сторін до суду в електронній формі та отримання ними процесуальних документів в електронній формі.
V. Створення механізму підвищення ініціативності органів суддівського самоврядування у здійсненні судово-правової реформи в Україні
Через:
5.1. Вивчення відповідного досвіду країн - членів Європейського Союзу.
5.2. Розробку та впровадження механізму підвищення ініціативності органів суддівського самоврядування в практику діяльності Ради суддів України.
VI. Запровадження альтернативних методів вирішення спорів
Через:
6.1. Розробку пропозицій щодо вдосконалення процедури вирішення окремих категорій спорів, у тому числі з досудового врегулювання (вивчення світового досвіду з цього питання, підготовка відповідних змін до законодавства).
6.2. Запровадження додаткових інститутів попереднього позасудового розгляду спорів (третейські суди, інститути медіаторів тощо).
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної судової
адміністрації України
08.07.2004 N 120/04
ПРОЕКТНИЙ ПОРТФЕЛЬ
на 2004 рік
1. Удосконалення знань спеціалістів апеляційних судів і територіальних управлінь ДСА з проведення статистичних спостережень в області кримінального правосуддя Аналіз проблеми, розв'язання якої потребує залучення міжнародної допомоги
Судова статистика в Україні знаходиться в стані занепаду, оскільки після успадкування від радянських часів їй не приділялася належна увага. Проведення статистичних спостережень практично не удосконалюється; не розробляються методики зі збору інформації для проведення статистичних спостережень в області кримінального правосуддя.
Незважаючи на це, статистична інформація про роботу судів користується попитом. Протягом тільки 2004 року управлінням судової статистики та звітності надано інформацію на близько сто запитів, у тому числі міжнародним організаціям (інформація готувалася для ОБСЄ, Організації Економічної Співпраці та Розвитку, Міжнародного товариства прав людини, Посольства США в Україні для підготовки Державним департаментом США річної доповіді з міжнародних питань у сфері боротьби з незаконним обігом наркотиків та річної доповіді щодо торгівлі людьми тощо).
Проте через недосконалість у проведенні статистичних спостережень, статистика надавалася не в тому обсязі, який запитували, а на окремі звернення надати будь-яку інформацію не було можливості через її відсутність.
З метою удосконалення первинного обліку кримінального правосуддя, Державною судовою адміністрацією України розроблено статистичну картку на особу, стосовно якої судом розглянуто кримінальну справу (далі - статкартка).
Мета проекту
Фахове удосконалення та оновлення знань і практичних навичок з питань судової статистики спеціалістів територіальних управлінь ДСА та працівників апаратів апеляційних судів (у тому числі військових).
Завдання проекту
Навчити працівників апарату апеляційних судів (у тому числі військових апеляційних судів регіонів), а також територіальних управлінь ДСА правильно заповнювати статкартки, підвищити їхній рівень знань у роботі з комп'ютером щодо обробки документів, на підставі яких постійно проводяться статистичні спостереження в області кримінального правосуддя.
Закріпити отримані знання шляхом проведення практичних занять.
Проведення моніторингу кола осіб, стосовно яких необхідно заповнити статкартки.
Перелік видів діяльності, що здійснюватимуться за рахунок міжнародної допомоги
1. Проведення двох тижневих семінарів для державних службовців із залученням представників Верховного Суду України, Міністерства внутрішніх справ України, Державного комітету статистики України, зокрема для:
- спеціалістів територіальних управлінь ДСА (32 особи);
- працівників апарату апеляційних судів, у тому числі військових (31 особа).
2. Розповсюдження позитивного досвіду з проведення статистичних спостережень.
Термін реалізації проекту
Серпень - вересень 2004 року.
Очікувані результати від реалізації проекту
Проведення занять зі спеціалістами територіальних управлінь ДСА та працівниками апаратів апеляційних судів (у тому числі військових) дасть можливість навчити їх правильно заповнювати статкартки, що є первинним документом для збору державної звітності, обробляти на комп'ютері за допомогою техніко-технологічних засобів, а також проводити збір інформації для здійснення статистичних спостережень у галузі правової статистики, зокрема статистики кримінального правосуддя.
На підставі заповнених статкарток будуть розраховуватися статистичні звіти про судимість, у тому числі в розрізі статей Кримінальних кодексів України 1960 та 2001 років, види і міри покарання, про склад засуджених, час і місце вчинення злочинів, судимість неповнолітніх тощо. В Україні ці звіти розраховуються тільки державною судовою адміністрацією та представляються органам державної статистики, правоохоронним органам та іншим органам державної влади та організаціям, у тому числі міжнародним. Крім того, на підставі статистичних звітів кожний четвертий рік Україною заповнюється відповідний Запитальник Організації Об'єднаних Націй для проведення огляду тенденцій в області злочинності і функціонування системи кримінального правосуддя.
Державна статистична звітність у сфері кримінального правосуддя є необхідною для профілактики злочинності, особливо серед неповнолітніх, прогнозування роботи судів і пенітенціарних установ, а також має великий вплив на прогнозування законодавства і державної політики в цій сфері.
Розповсюдження позитивного досвіду серед суб'єктів, що здійснюють статистичні спостереження в області кримінального правосуддя, охопить всю територію України та дасть змогу зібрати більш достовірну інформацію про судимість в країні, що необхідна для розбудови відкритого громадянського суспільства.
2. Удосконалення функціонування органів суддівського самоврядування
Одним із важливих досягнень у сфері здійснення судової реформи є закріплення у Конституції України гарантій незалежності і недоторканності суддів, без чого неможливо забезпечити здійснення судових повноважень. Суттєвою гарантією самостійності судів і незалежності суддів є створення ефективно функціонуючих органів суддівського самоврядування, до компетенції яких відносяться такі важливі питання внутрішньої діяльності судів, як:
- забезпечення організаційної єдності функціонування органів судової влади, зміцнення незалежності судів, захист від втручань у їхню діяльність;
- участь у визначенні потреб кадрового, фінансового, матеріально-технічного та іншого забезпечення судів та контроль за додержанням установлених нормативів вказаного забезпечення;
- здійснення контролю за організацією діяльності судів та інших структур у системі судової влади.
Досягнення у сфері становлення незалежної судової влади очевидні. Однак подальшому розвиткові судової системи заважає низка факторів, які негативно впливають на ефективність роботи органів суддівського самоврядування. А це, в свою чергу, негативно впливає на реалізацію прав громадян на незалежне та неупереджене правосуддя.
Це спричиняє численні обгрунтовані скарги громадян, оскільки вони не мають можливості використовувати у повному обсязі усіх законних засобів захисту своїх прав і законних інтересів.
До голів рад суддів, членів Ради суддів України, як осіб, яким надано право ініціювати питання про дисциплінарну відповідальність судді, надходять численні звернення громадян на дії суддів. Так, у минулому році тільки на адресу Ради суддів України надійшло майже 6,5 тис. скарг громадян, за три місяці цього року - більше 1,8 тис. скарг.
Значна кількість скарг надходить безпосередньо членам Ради суддів України та головам рад суддів областей. У зверненнях наводяться факти тяганини під час вирішення справ на всіх стадіях судового процесу, неповаги та приниження честі й гідності громадян.
На сьогодні відсутній чіткий механізм розгляду звернень на дії суддів, єдиний облік таких звернень, відсутні матеріально-технічні засоби для забезпечення належного їх розгляду, що призводить до тривалої затримки у їх розгляді по суті, а в окремих випадках - неможливості проведення відповідних перевірок у повному обсязі. Зазначені факти знаходять негативний прояв у ставленні громадян до можливостей органів суддівського самоврядування вирішувати проблеми внутрішньої діяльності судів, а це, в свою чергу, шкодить авторитету суду та суддів.
Організаційне забезпечення діяльності органів суддівського самоврядування здійснює державна судова адміністрація відповідно до положень Закону України "Про судоустрій України". Водночас, у зв'язку з тим, що до прийняття згаданого Закону органу, який би виконував подібні функції, не існувало, державна судова адміністрація зіткнулася із низкою проблем щодо запровадження ефективного механізму забезпечення діяльності відповідних органів. Це такі проблеми, як відсутність досвідчених спеціалістів, належної матеріально-технічної бази тощо. Вирішення зазначених проблем потребує значних коштів. Однак, держава не може забезпечити використання своїх коштів на відповідні цілі у повному обсязі, у зв'язку з їх обмеженістю.
Мета та завдання проекту
Основною метою проекту є забезпечення використання громадянами законних засобів захисту своїх прав і законних інтересів шляхом використання впливу органів суддівського самоврядування на упорядкування внутрішньої діяльності судів і підвищення відповідальності суддів за дотримання положень законодавства України та міжнародних договорів щодо незалежного та неупередженого здійснення правосуддя.
Основними завданнями проекту є:
1) розробка та впровадження стратегічних напрямків розвитку забезпечення діяльності органів суддівського самоврядування;
2) розробка та впровадження системи обліку звернень громадян, їх розгляду та вирішення по суті, а також інформування громадян про результати розгляду їх звернень тощо.
Перелік видів діяльності, що здійснюватиметься за рахунок міжнародної допомоги
Щодо розробки та впровадження стратегічних напрямків розвитку забезпечення діяльності органів суддівського самоврядування:
1) залучення міжнародно визнаного експерта у сфері функціонування органів суддівського самоврядування для проведення співробітникам Державної судової адміністрації України семінару з питань функціонування та стратегічних напрямків розвитку органів суддівського самоврядування в країнах - членах ЄС (порівняльний аспект);
2) надання консультативної допомоги у визначенні найбільш прийнятної для України моделі стратегічного розвитку організаційного забезпечення органів суддівського самоврядування;
3) організація та супроводження ознайомчої поїздки двох співробітників Державної судової адміністрації України до країни - члена ЄС, в якій впроваджується прийнятна для України модель розвитку органів суддівського самоврядування, з метою вивчення досвіду організаційного забезпечення діяльності органів суддівського самоврядування;
4) надання консультацій для розробки стратегії забезпечення діяльності органів суддівського самоврядування в Україні та технічного завдання (плану) її впровадження, у тому числі навчально-методичних матеріалів для підготовки відповідних спеціалістів;
5) підготовка та видання навчально-методичних посібників, збірників нормативно-правових актів з питань діяльності органів суддівського самоврядування.
Щодо розробки та впровадження системи обліку звернень громадян, їх розгляду та вирішення по суті, а також інформування громадян про результати розгляду їх звернень тощо:
1) вивчення досвіду країн - членів ЄС щодо участі органів суддівського самоврядування в процесі упорядкування внутрішньої діяльності судів і підвищення відповідальності суддів за дотримання положень національного законодавства країни та її міжнародних договорів щодо незалежного та неупередженого здійснення правосуддя;
2) підготовка технічного завдання для розробки та впровадження програмного забезпечення роботи із звернень громадян;
3) закупівля необхідного комп'ютерного обладнання для пілотного впровадження програмного забезпечення;
4) розробка та впровадження відповідного програмного забезпечення.
Термін реалізації проекту
Пропонований термін реалізації - липень - жовтень 2004 року.
Очікувані результати від виконання проекту
Виконання завдань, визначених проектом, сприятиме підвищенню авторитету судової влади, утвердженню самостійності судів і незалежності суддів, практичній реалізації вимог Конституції України щодо забезпечення судового захисту прав і свобод громадян, створенню належних умов для функціонування органів суддівського самоврядування.
3. Інформатизація судів загальної юрисдикції, інших органів та установ судової системи
Одним із найважливіших завдань, які стоять перед Державною судовою адміністрацією України, є створення умов для доступу суддів до електронних баз даних законодавства України. У 2003 році у кожному суді була встановлена комп'ютерна юридична база ЛІГА:ЗАКОНКласик Мережі ділової інформації ЛІГАБізнесІнформ, що є одним із найбільш ефективних засобів інформаційної підтримки прийняття судових рішень. Одночасно до бази даних може бути підключено до чотирьох користувачів. У подальшому необхідно збільшити кількість одночасних підключень до системи інформаційно-правового забезпечення ЛІГА:ЗАКОН Мережі ділової інформації ЛІГАБізнесІнформ в кожному суді залежно від кількості суддів.
З метою забезпечення гласності та відкритості судового розгляду з 1 січня 2005 року апеляційні та місцеві суди загальної юрисдикції під час судового розгляду справи повинні здійснювати повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
У зв'язку із недостатньою кількістю технічних засобів фіксування судового засідання, а також залів судових засідань в апеляційних та місцевих судах загальної юрисдикції, до кінця 2004 року необхідно придбати системи фіксування судового засідання на базі персональних комп'ютерів у кількості, вказаній у розділі "Очікувана вартість проекту (програми)".
Також до кінця 2004 року необхідно провести залікові семінарські заняття з секретарями судового засідання з питань роботи технічних засобів фіксування судового засідання та ведення формуляра (протоколу) судового засідання.
З метою забезпечення безперебійної роботи комп'ютерної техніки та комп'ютерних програм необхідно для кожного суду придбати програму антивірусного захисту.
Мета проекту (програми)
Основною метою Програми є забезпечення прозорості судового процесу, створення умов для ефективної діяльності судів, спрямованої на забезпечення належного захисту конституційних прав і свобод людини та громадянина, порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів підприємств та організацій.
Завдання проекту (програми)
1. Забезпечення надання громадянам своєчасної, достовірної та повної інформації про хід розгляду судових справ.
2. Запровадження системи інформаційно-технічного забезпечення судового процесу.
3. Забезпечення виконання вимог процесуального законодавства щодо технічної фіксації судового процесу.
4. Створення належних організаційних, фінансових і матеріально-технічних умов для функціонування системи інформаційно-технічного забезпечення судового процесу.
5. Підвищення професійної підготовки суддів та працівників апарату судів у галузі інформаційних технологій.
6. Нормативно-правове забезпечення діяльності судової системи з урахуванням перспектив впровадження положень міжнародного законодавства.
Перелік видів діяльності, що здійснюватимуться за рахунок міжнародної допомоги
1. Збільшення кількості одночасних підключень до системи інформаційно-правового забезпечення ЛІГА:ЗАКОН Мережі ділової інформації ЛІГАБізнесІнформ в апеляційних та місцевих судах загальної юрисдикції.
2. Придбання комп'ютерної техніки для здійснення повного фіксування судового засідання в апеляційних та місцевих судах загальної юрисдикції.
3. Придбання та впровадження технічних комплексів (систем) для здійснення повного фіксування судового засідання в апеляційних та місцевих судах загальної юрисдикції.
4. Придбання носіїв інформації (компакт-дисків), на які буде здійснюватись технічний запис судового засідання в апеляційних та місцевих судах загальної юрисдикції.
5. Проведення навчальних залікових семінарських занять секретарів судового засідання та спеціалістів-архіваріусів апеляційних та місцевих судів загальної юрисдикції.
6. Здійснення антивірусного захисту в апеляційних та місцевих судах загальної юрисдикції.
Термін реалізації проекту (програми)
Грудень 2004 року.
Очікувані результати від реалізації проекту (програми)
Виконання завдань, визначених Програмою, сприятиме підвищенню рівня інформатизації судів, розвитку телекомунікаційного середовища, створенню потужних інформаційних ресурсів судової системи, застосуванню комп'ютерних інформаційних технологій на всіх рівнях.
Основним результатом виконання Програми повинно стати створення системи інформаційно-технічного забезпечення судового процесу в судах загальної юрисдикції.
4. Розробка, адаптація та впровадження автоматизованої інформаційно-довідкової системи "Кадри"
На сьогодні в Україні функціонує 666 місцевих загальних судів, 27 місцевих господарських судів, 38 апеляційних судів. У них за штатним розписом працює 7208 суддів, 23033 працівників апаратів судів, з яких 18732 - державні службовці і 4301 - службовці та інші працівники.
Крім того, в Державній судовій адміністрації України та її територіальних управліннях за штатним розписом працює 561 державний службовець.
Водночас в територіальних управліннях Державної судової адміністрації України працює 48 працівників, які здійснюють кадрову роботу щодо 4550 суддів за штатом, 14207 державних службовців, 3146 службовців та інших працівників. Тобто, в середньому по Україні на одного працівника кадрової служби територіального управління державної судової адміністрації припадає 95 суддів, 296 державних службовців, 65 службовців та інших працівників. В апеляційних загальних судах ці показники становлять відповідно 91 суддя, 101 державний службовець, 26 службовців та інших працівників на одного спеціаліста кадрової служби.
Суттєве навантаження не дає змоги працівникам кадрової служби своєчасно реагувати на плинність кадрів, присвоювати чергові ранги державним службовцям, вносити корективи щодо стажу державної служби, забезпечувати якісний підбір кандидатів на вакантні посади.
Впровадження єдиної системи обліку кадрів державних службовців, службовців та інших працівників в системі судової влади, Державній судовій адміністрації України та її територіальних управліннях дозволить значно покращити відповідну ситуацію.
Мета проекту (програми)
Метою проекту є приведення кадрового діловодства в судах та територіальних управліннях державної судової адміністрації до єдиної системи їх ведення та обліку, а також здійснення належного контролю з боку центрального апарату ДСА України.
Завдання проекту (програми)
Розробка, адаптація та впровадження автоматизованої інформаційно-довідкової системи "Кадри" (згідно з техніко-економічним обгрунтуванням, підготовленим Державною судовою адміністрацією України).
Термін реалізації проекту (програми)
Протягом 2004 року.
Очікувані результати від реалізації проекту (програми)
Впровадження єдиного обліку кадрів дасть можливість формувати кадровий резерв на вакантні посади державних службовців, забезпечивши в установленому порядку конкурсний підхід до добору кадрів, прозорість його проведення.
Введення в дію зазначеної програми зробить також можливим проведення грунтовного аналізу з метою вдосконалення системи кадрового забезпечення судів та скорочення видатків на їх утримання.
Начальник відділу
міжнародно-правового
співробітництва


С.Контірук