• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо практичного застосування норм чинного законодавства

Державна податкова служба України | Індивідуальна податкова консультація від 10.03.2025 № ІПК
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 10.03.2025
  • Номер: ІПК
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 10.03.2025
  • Номер: ІПК
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
10.03.2025 р. N 1206/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК
Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), розглянула звернення щодо практичного застосування норм чинного законодавства та в межах компетенції повідомляє.
Як зазначено у зверненні, постановою Кабінету Міністрів України від 03 січня 2025 року N 2 "Про реалізацію експериментального проекту щодо надання учасникам бойових дій та особам з інвалідністю внаслідок війни допомоги для занять фізичною культурою та спортом" (далі - Постанова) затверджено Порядок реалізації експериментального проекту щодо надання учасникам бойових дій та особам з інвалідністю внаслідок війни допомоги для занять фізичною культурою та спортом (далі - Порядок) та встановлено, що джерелами фінансування експериментального проекту є кошти державного бюджету.
Платник просить надати індивідуальну податкову консультацію з питання:
Чи потрібно відображати кошти допомоги в додатку 4ДФ "Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору" до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, затвердженого наказом Мінфіну від 13.01.2015 N 4.
Відповідно до пп. 3 п. 3 Постанови встановлено, що джерелами фінансування експериментального проекту є кошти державного бюджету.
Згідно з п. 3 Порядку допомога надається учасникам бойових дій, зазначеним у пп. 19 - 25 частини першої ст. 6 Закону України від 22 жовтня 1993 року N 3551-XII "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" (далі - Закон N 3551), та особам з інвалідністю внаслідок війни, зазначеним у пп. 11 - 16 частини другої ст. 7 Закону N 3551, які досягли 18 років, мають реєстраційний номер облікової картки платника податків (далі - отримувачі допомоги).
Допомога надається отримувачам допомоги у розмірі 1500 гривень один раз на відповідний квартал протягом строку дії експериментального проекту (п. 4 Порядку).
При цьому допомога надається отримувачам допомоги виключно для придбання у безготівковій формі послуг у юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, які провадять господарську діяльність у сфері фізичної культури і спорту на території України, зареєстрованих відповідно до законодавства, та яким банком-еквайром встановлено код категорії продавця (Merchant Category Code) згідно з додатком 1 (далі - суб'єкт господарювання) (п. 5 Порядку).
Відповідно до п. 8 Порядку Мінветеранів перераховує кошти в порядку черговості отримання заявок від отримувачів допомоги згідно з інформацією, отриманою від Мінцифри. Інформація передається Мінцифри засобами електронної інформаційної взаємодії для забезпечення належного розподілу коштів серед отримувачів допомоги.
Згідно з п. 9 Порядку Мінветеранів готує платіжні інструкції до Казначейства на підставі заявки протягом трьох робочих днів після отримання заявки. Казначейство перераховує кошти на рахунок АТ "Ощадбанк", відкритий на підставі договору про виплату коштів допомоги в рамках реалізації експериментального проекту, що укладається між Мінветеранів та АТ "Ощадбанк" для перерахування/зарахування коштів допомоги на поточні рахунки отримувачів допомоги.
АТ "Ощадбанк" отримані кошти на рахунок АТ "Ощадбанк" протягом трьох операційних днів перераховує на рахунки у банках, які обслуговують поточні рахунки отримувачів допомоги. Банки зараховують кошти на поточні рахунки отримувачів допомоги протягом одного операційного дня після отримання коштів допомоги, а незараховані на поточні рахунки отримувачів допомоги кошти допомоги повертають не пізніше наступного операційного дня на рахунок АТ "Ощадбанк" з обов'язковим зазначенням причин їх незарахування та номера платіжної інструкції, якою було проведено перерахування коштів.
При цьому кошти, надані в рамках експериментального проекту, підлягають використанню виключно для оплати послуг, наданих суб'єктами господарювання (п. 12 Порядку).
Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Кодексу, відповідно до п. 163.1 ст. 163 якого об'єктом оподаткування резидента є, зокрема, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.
Статтею 165 Кодексу визначено перелік доходів, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, зокрема, сума державної та соціальної матеріальної допомоги, державної допомоги, компенсацій, вартість соціальних послуг та реабілітаційної допомоги (включаючи грошові компенсації особам з інвалідністю, на дітей з інвалідністю при реалізації індивідуальних програм реабілітації осіб з інвалідністю, суми допомоги по вагітності та пологах), винагород і страхових виплат, які отримує платник податку з бюджетів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування та у формі фінансової допомоги особам з інвалідністю з Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю згідно із законом, указами Президента України та актами Кабінету Міністрів України, а також вартість соціальної допомоги в натуральній формі малозабезпеченим сім'ям, що отримана від надавачів соціальних послуг відповідно до Закону України від 17 січня 2019 року N 2671-VIII "Про соціальні послуги" (пп. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 Кодексу).
Крім того, відповідно до пп. 1.7 п. 16-1 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу звільняються від оподаткування військовим збором доходи, що згідно з розділом IV Кодексу та підрозділом 1 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою), крім доходів, зазначених у пп. 165.1.36 п. 165.1 ст. 165, пп. 3 і 4 п. 170.13-1 ст. 170 Кодексу та п. 14 підрозділу 1 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу.
Отже, кошти, надані в рамках експериментального проекту учасникам бойових дій та особам з інвалідністю внаслідок війни для занять фізичною культурою та спортом відповідно до Порядку не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, тобто не оподатковується податком на доходи фізичних осіб відповідно до пп. 165.1.1 п. 165.1 ст. 165 Кодексу та військовим збором згідно з пп. 1.7 п. 16-1 підрозділу 10 розділу XX "Прикінцеві положення" Кодексу.
Разом з тим, [...] виконує функцію податкового агента в частині подання у строки, встановлені Кодексом для податкового місяця, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, до контролюючого органу за основним місцем обліку.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.