• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо результатів розгляду звернення

Міністерство охорони навколишнього природного середовища України  | Лист від 05.09.2008 № 11808/27/10-08
Реквізити
  • Видавник: Міністерство охорони навколишнього природного середовища України
  • Тип: Лист
  • Дата: 05.09.2008
  • Номер: 11808/27/10-08
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство охорони навколишнього природного середовища України
  • Тип: Лист
  • Дата: 05.09.2008
  • Номер: 11808/27/10-08
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ НАВКОЛИШНЬОГО
ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА УКРАЇНИ
Л И С Т
05.09.2008 N 11808/27/10-08
Народному депутату України -
Голові Міжфракційного
депутатського об'єднання
Верховної Ради України
"Контрабанді-СТОП"
Рибакову І.О.
Щодо результатів розгляду звернення
Шановний Ігоре Олександровичу!
Міністерство охорони навколишнього природного середовища розглянуло Ваше звернення від 01.08.2008 з приводу надання інформації застосування Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та в межах компетенції повідомляє.
Мінприроди відповідно до абзацу другого пункту 1 Положення про Міністерство охорони навколишнього природного середовища України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.11.2006 N 1524, є головним (провідним) органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, екологічної безпеки, заповідної справи, поводження з відходами, формування, збереження та використання екологічної мережі, геологічного вивчення та забезпечення раціонального використання надр тощо.
Безпосередній контроль у сфері охорони навколишнього природного середовища здійснюють Державна екологічна інспекція, як урядовий орган державного управління у складі Мінприроди, Республіканський комітет Автономної Республіки Крим з охорони навколишнього природного середовища, Державні екологічні інспекції в областях, містах Києві та Севастополі, Державна Азово-Чорноморська екологічна інспекція, Державна екологічна інспекція Азовського моря, а також Державна екологічна інспекція з охорони довкілля Північно-Західного регіону Чорного моря.
Стосовно суб'єктів господарювання такий контроль безпосередньо реалізовується, зокрема, шляхом проведення перевірок на предмет дотримання ними вимог природоохоронного законодавства.
Разом з цим, правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон).
Окрім Держекоінспекції вказаний Закон регламентує діяльність Державної геологічної служби, яка відповідно до підпункту 11 пункту 4 Положення про Державну геологічну службу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.09.2005 N 980, "здійснює державний контроль за проведенням робіт з геологічного вивчення та використання надр", Державної служби заповідної справи, яка відповідно до частини 3 пункту 3 Положення про Державну службу заповідної справи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.08.2001 N 1000, "здійснює державний контроль за додержанням режиму територій та об'єктів природно-заповідного фонду", а також Державної служби геодезії, картографії та кадастру, яка відповідно до підпунктів 12, 13 пункту 4 Положення про Державну службу геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.09.2005 N 979, "видає в установленому законодавством порядку ліцензії на виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт та здійснює в межах своїх повноважень контроль за додержанням суб'єктами господарювання ліцензійних умов" та "здійснює державний геодезичний нагляд, спрямований на забезпечення додержання суб'єктами господарювання встановленого порядку виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт".
Відповідно до статті 10 Закону суб'єкт господарювання має право не допускати представників органів контролю для здійснення державного нагляду (контролю), якщо:
- він здійснюється з порушенням вимог щодо періодичності проведення заходів державного нагляду (контролю), передбачених законом;
- посадова особа органу державного нагляду (контролю) не надала копії документів, передбачених цим Законом, або якщо надані документи не відповідають вимогам цього Закону.
В статті 19 Закону прописано, що органи державного нагляду і контролю на письмовий запит суб'єктів господарювання надають йому письмові консультації з питань здійснення державного нагляду (контролю) щодо вимог, додержання яких перевіряється органами державного нагляду (контролю).
В Законі прямо не вказується на міру відповідальності органів контролю та їх посадових осіб за неякісну та неправдиву консультацію, поряд з цим повідомляємо, що згідно статті 9 Закону (яка регламентує питання відповідальності посадових осіб органу державного контролю) за невиконання вимог законодавства, а також завдання неправомірними діями збитків суб'єкту господарювання орган державного нагляду (контролю), його посадові особи несуть відповідальність згідно із законодавством.
Збитки, завдані суб'єкту господарювання неправомірними діями посадових осіб органів державного нагляду (контролю), підлягають відшкодуванню у встановленому законом порядку.
В абзаці 10 статті 10 Закону прописано, що суб'єкт господарювання має право оскаржувати в установленому законом порядку неправомірні дії органів державного нагляду (контролю) та їх посадових осіб. Стаття 21 Закону визначає порядок оскарження рішень органу державного нагляду (контролю), зокрема в ній говориться, що суб'єкт господарювання мас право звернутися до відповідного центрального органу виконавчої влади або до суду щодо оскарження рішень органів державного нагляду (контролю). У разі надходження такого звернення суб'єкта господарювання відповідний центральний орган виконавчої влади зобов'язаний розглянути його в установленому порядку.
Відповідно до статті 5 Закону, залежно від ступеня ризику органом державного нагляду (контролю) визначаються переліки питань для здійснення планових заходів, які затверджуються його наказом.
В межах переліку питань кожен орган державного нагляду (контролю) залежно від цілей заходу має визначити ті питання, щодо яких буде здійснюватися державний нагляд (контроль).
Уніфіковані форми актів, в яких передбачається перелік питань залежно від ступеня ризику, затверджується органом державного нагляду (контролю) і публікується в мережі Інтернет в порядку, визначеному законодавством.
Плани заходів з виконання покладених на Держекоінспекцію, Рескомприроди Криму та спеціальні підрозділи Мінприроди завдань розміщуються на веб-сайті Мінприроди.
Згідно з статтею 7 Закону, для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ, який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.
На підставі наказу оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу, яке підписується керівником або заступником керівника органу державного нагляду (контролю) із значенням прізвища, імені та по-батькові і засвідчується печаткою.
Відповідно до пункту 4 статті 5 Закону органи державного нагляду (контролю) здійснюють планові заходи з державного нагляду (контролю) за умови письмового повідомлення суб'єкта господарювання про проведення планового заходу не пізніше як за десять днів до дня здійснення цього заходу, яке повинно містити:
- дату початку та дату закінчення здійснення планового заходу;
- найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по-батькові фізичної особи-підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід;
- найменування органу державного нагляду (контролю).
Повідомлення надсилається рекомендованим листом чи телефонограмою за рахунок коштів органу державного нагляду (контролю) або вручається особисто керівнику чи уповноваженій особі суб'єкта господарювання під розписку.
Суб'єкт господарювання має право не допускати посадову особу органу державного нагляду (контролю) до здійснення планового заходу в разі неодержання повідомлення про здійснення планового заходу.
Також інформуємо, що відповідно до підпункту 46-1 пункту 4 Положення про Державний комітет України з регуляторної політики та підприємництва на Держкомпідприємництво покладено функції узагальнення стану здійснення центральними органами виконавчої влади заходів щодо проведення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, а також організація роботи, пов'язаної із здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності. Оскільки до Мінприроди не надходив лист Держкомпідприємництва від 10.07.2008 N 5811, надати повну та змістовну відповідь по пункту 5 Вашого звернення немає можливості.
З повагою,
Міністр

Г.Філіпчук