ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
01.11.2019 N 1141/6/99-00-04-01-04-15/ІПК |
Державна податкова служба України відповідно до статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення Товариства щодо використання напівпричепів-цистерн, в якості пересувних акцизних складів для заправлення пальним власного рухомого складу, та повідомляє таке.
Товариство зазначило, що є платником акцизного податку, здійснює діяльність з видобування марганцевої руди, отримало ліцензії на право зберігання пального, зареєструвало власні акцизні склади, з яких відпускає паливо для заправки власного рухомого складу, та планує в господарській діяльності використовувати напівпричепи-цистерни.
Враховуючи викладене Товариство запитує:
1. Чи вважається напівпричіп-цистерна пересувним акцизним складом?
2. Чи не буде порушенням вимог чинного законодавства:
якщо напівпричепи-цистерни будуть доставлені до місць заправлення паливних баків не паливозаправниками, а іншими транспортними засобами?
якщо об'єм пального, заправлений в паливозаправник або напівпричіп-цистерну, буде використовувати для заправлення паливних баків протягом тижня або і більшого періоду?
3. Чи необхідно обладнувати напівпричепи-цистерни витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками?
До питань 1 і 2.
Відповідно до абзацу п'ятого частини першої статті 1 Закону України від 5 квітня 2001 року N 2344 "Про автомобільний транспорт" автомобільний транспортний засіб - колісний транспортний засіб (автобус, вантажний та легковий автомобіль, причіп, напівпричіп), який використовується для перевезення пасажирів, вантажів або виконання спеціальних робочих функцій.
Законом України від 23 листопада 2018 року N 2628 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів" доповнено підпункт 14.1 статті 14 Кодексу підпунктом 14.1.6-1, згідно з яким акцизний склад пересувний - транспортний засіб (автомобільний, залізничний, морський, річковий, повітряний, магістральний трубопровід), на якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий на митній території України.
Абзацом другим підпункту 14.1.6-1пункту 14.1 статті 14 Кодексу передбачено, що транспортний засіб набуває статусу акцизного складу пересувного протягом періоду його використання для:
а) переміщення в ньому митною територією України пального або спирту етилового, що реалізується (крім пального або спирту етилового, що переміщується митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним підпунктом "а" пункту 2 частини другої статті 91 Митного кодексу України);
б) зберігання в ньому пального або спирту етилового на митній території України;
в) ввезення пального або спирту етилового на митну територію України, з якого сплачено акцизний податок або на умовах, визначених статтею 229 цього Кодексу.
Не є акцизним складом пересувним транспортний засіб, що використовується суб'єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки (абзац шостий підпункту 14.1.6-1пункту 14.1 статті 14 Кодексу).
Отже, напівпричіп-цистерна підпадає під визначення автомобільного транспортного засобу. При цьому з урахуванням підпункту 14.1.6-1пункту 14.1 статті 14 Кодексу та описаного у зверненні Товариства випадку напівпричіп-цистерна, в якій переміщується та/або зберігається пальне, набуває статусу акцизного складу пересувного протягом періоду його використання для переміщення митною територією України пального та заправлення паливних баків рухомого складу, в тому числі у разі його перевезення іншими транспортними засобами, ніж паливозаправники.
До питання 3.
Згідно з абзацом п'ятим підпункту 230.1.5 пункту 230.1 статті 230 Кодексу транспортні засоби, що використовуються для переміщення на митній території України пального або спирту етилового, не облаштовуються витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.