ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
17.05.2016 № 10953/10/26-15-11-01-18 |
Щодо подання уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з податку на додану вартість
ГУ ДФС у м. Києві розглянуло звернення щодо подання уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з податку на додану вартість і в межах своїх повноважень повідомляє.
Відповідно до п. 50.1 ст.
50 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI, із змінами та доповненнями (далі -
ПКУ), у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею
102 ПКУ) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Платник податків, який самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє факт заниження податкового зобов'язання минулих податкових періодів, зобов'язаний, за винятком випадків, установлених п. 50.2 ст.
50 ПКУ, зокрема надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі трьох відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку (пп. "а" п. 50.1 ст.
50 ПКУ).
Податковим боргом є сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений
ПКУ строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (пп. 14.1.175 п. 14.1 ст.
14 ПКУ).
Відповідно до пп. "а" пп. 129.1.1 п. 129.1 ст.
129 ПКУ пеня нараховується при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - після спливу 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного
ПКУ.
Пеня, визначена пп. 129.1.1 п. 129.1 ст.
129 ПКУ, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті (п. 129.4 ст.
129 ПКУ).
Нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов'язань (пп. 129.3.1 п. 129.3 ст.
129 ПКУ).
Сума пені в податковій декларації з ПДВ відображенню не підлягає.
Водночас відповідно до п. 129.9 ст.
129 ПКУ у разі внесення змін до податкової звітності внаслідок самостійного виявлення платником податку помилок відповідно до статті
50 ПКУ пеня, передбачена ст.
129 ПКУ, не нараховується, якщо зміни до податкової звітності внесені протягом 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного
ПКУ.
Пунктом 131.1 статті
131 ПКУ встановлено, що нараховані контролюючим органом суми пені самостійно сплачуються платником податків.
Тобто платник податку, який за результатами самостійного виявлення факту заниження податкового зобов'язання з податку на додану вартість минулих податкових періодів подає уточнюючі розрахунки, зобов'язаний сплатити штраф, нарахований відповідно до п. 50.1 ст.
50 ПКУ.
Отже, у разі внесення змін до податкової звітності протягом 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, відповідно п. 129.9 ст. 129 пеня не нараховується.
Слід зазначити, що ст.
36 Кодексу встановлено, що платники податку зобов’язані самостійно декларувати свої податкові зобов’язання та визначати відповідність проведення ними операцій.
Оцінка правомірності відображення в податковому обліку господарських операцій може бути здійснена лише в межах податкової перевірки у відповідності до вимог Кодексу.
Згідно із статтею
52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
Звертаємо увагу, що листи ГУ ДФС у м. Києві не є нормативно-правовими актами, а мають лише інформаційний характер і не встановлюють правових норм та діють до набрання чинності нормативно-правових актів, що змінюють відповідні правовідносини.
Заступник начальника | Е.М. Пруднікова |