МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
НАКАЗ
25.07.2012 № 869 |
Про затвердження Методичних рекомендацій щодо розроблення планів діяльності головних розпорядників бюджетних коштів (за бюджетними призначеннями, визначеними законом про Державний бюджет України на відповідний бюджетний період) на плановий та два бюджетні періоди, що настають за плановим
З метою вдосконалення організаційно-методичних засад з розроблення головними розпорядниками бюджетних коштів планів діяльності на плановий та два бюджетні періоди, що настають за плановим, та на виконання пункту 4.2.3 Національного плану дій на 2012 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава", затвердженого Указом Президента України від 12.03.2012 № 187,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо розроблення планів діяльності головних розпорядників бюджетних коштів (за бюджетними призначеннями, визначеними законом про Державний бюджет України на відповідний бюджетний період) на плановий та два бюджетні періоди, що настають за плановим (додаються).
2. Департаменту реформування публічної адміністрації (Сторожук Є.Л.) надавати роз'яснення головним розпорядникам бюджетних коштів щодо застосування зазначених Методичних рекомендацій під час складання планів діяльності на плановий та два бюджетні періоди, що настають за плановим.
3. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства економіки України від 06.04.2011 № 327 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо розроблення планів діяльності головних розпорядників бюджетних коштів (за бюджетними призначеннями, визначеними законом про Державний бюджет України на відповідний бюджетний період) на плановий та два бюджетні періоди, що настають за плановим".
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Виконувач обов'язків Міністра економічного розвитку і торгівлі України | А.А. Максюта |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
економічного розвитку
і торгівлі України
25.07.2012 № 869
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо розроблення планів діяльності головних розпорядників бюджетних коштів (за бюджетними призначеннями, визначеними законом про Державний бюджет України на відповідний бюджетний період) на плановий та два бюджетні періоди, що настають за плановим
1. Загальні положення
План діяльності головного розпорядника бюджетних коштів на плановий та два бюджетні періоди, що настають за плановим (далі - стратегічний план), - основний документ із планування державної політики у відповідній сфері (секторі), що визначає мету (місію) головного розпорядника бюджетних коштів як суб'єкта державного управління у відповідній сфері (секторі), стратегічні цілі, завдання, заходи та очікувані результати діяльності з урахуванням наявних ресурсів.
Стратегічний план складається щороку виходячи з визначених актами законодавства завдань і функцій головного розпорядника бюджетних коштів відповідно до:
послань Президента України до народу, щорічних та позачергових послань Президента України до Верховної Ради України про внутрішнє і зовнішнє становище України;
Програми діяльності Кабінету Міністрів України, прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку України, державних цільових програм;
основних напрямів бюджетної політики на наступний бюджетний період, установлених бюджетних призначень згідно із законом про Державний бюджет України на відповідний бюджетний період та прогнозу Державного бюджету України на наступні за плановим два бюджетні періоди, схваленого Кабінетом Міністрів України.
Головні розпорядники бюджетних коштів забезпечують узгоджене розроблення стратегічних планів та бюджетного запиту на наступний бюджетний період.
Стратегічний план охоплює всю сферу діяльності відповідного головного розпорядника бюджетних коштів, включаючи діяльність розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління відповідного головного розпорядника бюджетних коштів (далі - підприємства, установи та організації, що діють у системі органу планування).
У цих Методичних рекомендаціях терміни вживаються в такому значенні:
орган планування - суб'єкт стратегічного планування - міністерство або інший державний орган (установа), уповноважений відповідно до законодавства на реалізацію державної політики у відповідній сфері (секторі), який згідно із статтею 22 Бюджетного кодексу України є головним розпорядником бюджетних коштів за бюджетними призначеннями, визначеними законом про Державний бюджет України на відповідний бюджетний період;
сфера діяльності - об'єкт стратегічного планування - сфера (сектор) суспільного життя, на проведення державної політики в якій відповідний головний розпорядник бюджетних коштів уповноважений законами України, актами Президента України або Кабінету Міністрів України;
стратегічне планування - процес визначення цілей та завдань органу планування щодо розвитку сфери діяльності, методів і способів досягнення цих цілей відповідно до пріоритетів державної політики та можливостей органу планування;
звітний період - період, що охоплює два роки (минулий та поточний роки);
плановий період - період, що охоплює три роки (плановий та два наступні роки).
Інші терміни вживаються у значеннях, визначених Бюджетним кодексом України, законами України " Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України " і "Про державні цільові програми".
2. Складання (розроблення) стратегічного плану органу планування - міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади
Стратегічний план органу планування - міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади розробляється з метою визначення його мети (місії), стратегічних цілей, завдань та показників результатів їх виконання на плановий період відповідно до стратегічних цілей і пріоритетів соціально-економічного розвитку на основі оцінки виконання стратегічного плану за звітний період, аналізу поточної ситуації у відповідній сфері та оцінки факторів впливу на діяльність органу планування.
За рішенням керівника органу планування з метою розроблення стратегічного плану може утворюватися робоча група, до складу якої входять посадові особи відповідних структурних підрозділів органу планування, а також керівники підприємств, установ та організацій, що діють у системі органу планування. До участі у робочій групі можуть залучатися представники наукових та громадських організацій (за згодою).
Стратегічний план органу планування - міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади розробляється за формою 1 згідно з додатком 1 до цих Методичних рекомендацій.
У пункті 1 "Мета (місія)" стратегічного плану повинна бути представлена мета (місія) органу планування на довгостроковий період. Вона визначає основне призначення органу планування як суб'єкта державного управління і його роль у реалізації державної політики у відповідній сфері діяльності.
У пункті 2 "Аналіз поточної ситуації у сфері діяльності" стратегічного плану вказуються основні показники розвитку сфери діяльності за звітний період з визначенням проблем розвитку сфери діяльності, на розв'язання яких спрямована реалізація стратегічного плану.
Послідовність аналізу поточної ситуації, як правило, повинна відповідати послідовності визначених стратегічних цілей органу планування. Для цілей аналізу бажано використовувати показники Глобального індексу конкурентоспроможності, що розраховується Всесвітнім економічним форумом, або інші показники (відповідно до сфери діяльності органу планування), що дають змогу оцінити стан розвитку сфери діяльності порівняно з іншими країнами, а також власні показники (критерії) оцінки впливу діяльності органу планування на розвиток відповідної сфери діяльності.
Висновки, отримані внаслідок проведеного аналізу поточної ситуації у сфері діяльності, є основою для заповнення пункту 3 стратегічного плану.
У пункті 3 "Стратегічні цілі, завдання та показники результатів їх виконання" стратегічного плану повинні бути представлені:
у таблиці 3.1 "Взаємозв'язок стратегічних цілей із пріоритетами розвитку країни", яка визначає відповідність стратегічних цілей органу планування стратегічним цілям та пріоритетам розвитку країни, визначеним актами законодавства та стратегічними і програмними документами:
- у графі 1 - код та напрям державної політики (згідно з додатком 3 до цих Методичних рекомендацій);
- у графі 2 - код та найменування стратегічної цілі; кодифікація стратегічних цілей є тризначною: XXN, де XX - код напряму державної політики (згідно з додатком 3 до цих Методичних рекомендацій), N - порядковий номер стратегічної цілі.
Стратегічні цілі - це кінцеві (очікувані) результати розвитку сфери діяльності, на досягнення яких спрямована робота органу планування. Кількість стратегічних цілей органу планування, як правило, становить не більше п'яти.
Стратегічні цілі визначаються відповідно до мети (місії) органу планування. При визначенні стратегічних цілей орган планування враховує:
стратегічні цілі та пріоритети економічного і соціального розвитку України та державної політики у відповідній сфері діяльності, визначені стратегічними і програмними документами;
результати проведеного аналізу поточної ситуації та оцінки факторів впливу, зазначені в пункті 2 стратегічного плану, прогнози економічного і соціального розвитку України на середньо- та короткостроковий період та основних макропоказників економічного і соціального розвитку України на два роки, що настають за прогнозним, прогнози розвитку галузей економіки на середньостроковий період.
Під час визначення стратегічних цілей доцільно використовувати метод SMART;
- у графі 3 - стратегічні цілі, пріоритети або завдання розвитку країни відповідно до нормативно-правового акта, стратегічного, програмного документа;
- у графі 4 - назва та реквізити нормативно-правового акта, стратегічного, програмного документа, яким визначено відповідну стратегічну ціль (пріоритет, завдання) розвитку країни;
- у графі 5 - основні шляхи реалізації стратегічної цілі у плановому періоді (розроблення нормативно-правових актів, стратегічних, програмних, прогнозних документів; виконання затверджених стратегій, планів тощо);
- у позиції "Стратегічна ціль" - код та найменування стратегічної цілі органу планування (відповідно до графи 2 таблиці 3.1);
- у позиції "Завдання" - код та визначення завдання, що спрямоване на досягнення відповідної стратегічної цілі; кодифікація завдань є чотиризначною і похідною від кодифікації відповідної стратегічної цілі: XXNZ, де XX (YY) - код напряму державної політики (згідно з додатком 3 до цих Методичних рекомендацій), N - порядковий номер стратегічної цілі, Z - порядковий номер завдання (за кожною стратегічною ціллю необхідно сформулювати не більше семи завдань).
Завдання визначають шляхи досягнення стратегічних цілей органу планування за допомогою найбільш ефективних методів. Сукупність завдань за визначеними стратегічними цілями повинна охоплювати всю сферу діяльності органу планування.
Під час визначення завдань органу планування слід урахувати такі вимоги:
кожне завдання повинне бути спрямоване на досягнення лише однієї стратегічної цілі;
реалізація кожного завдання є необхідною умовою для досягнення стратегічної цілі;
строк виконання завдання, як правило, не повинен перевищувати трьох років;
завдання повинні бути орієнтованими на результат, вимірюваними та відповідати наявним ресурсам;
- у графі 1 - найменування показника результату виконання завдання.
Для кожного завдання повинно бути визначено не більше п'яти показників результатів його виконання. Показники результатів - це кількісні та якісні показники, які характеризують рівень виконання завдань органу планування у звітному та плановому періоді.
Під час визначення показників результатів виконання завдань органу планування необхідно:
сформувати оптимальний набір показників з одночасним збереженням повноти інформації та своєчасності її подання;
за кожним з визначених показників указати значення за роками звітного та планового періоду виконання відповідного завдання;
ураховувати, що для цілей моніторингу слід використовувати показники, за якими звітні дані надходять на постійній основі і не рідше ніж один раз на рік.
У разі коли завдання та показники результатів їх виконання на плановий рік, визначені в проекті стратегічного плану, не відповідають (за змістом завдання або значенням відповідного показника) завданням та показникам, визначеним у попередньому стратегічному плані на відповідний рік, потрібно обґрунтувати доцільність коригування відповідних завдань та/або причини відхилення від запланованих показників;
- у графі 2 - одиниця виміру значень відповідного показника результату;
- у графі 3 - джерело інформації (статистичні збірники, звітність, дані управлінського обліку, інші види джерел інформації, що підтверджують достовірність значень визначеного показника результату);
- у графах 4 і 5 - значення відповідного показника результату за звітний період (у графі 4 - звітне значення за попередній рік, у графі 5 - затверджене значення на поточний рік);
- у графах 6-8 - значення відповідного показника результату на плановий період (у графі 6 - планове значення на наступний рік, у графах 7 і 8 - прогнозні значення на два наступні за плановим роки).
У пункті 4 "Механізми виконання завдань, реалізація яких потребує фінансування з державного бюджету" стратегічного плану повинна бути представлена інформація щодо:
виконання протягом планового періоду органом планування державних цільових програм (з визначенням завдань (заходів) і обсягів їх фінансування за рахунок усіх джерел, у тому числі коштів державного бюджету за бюджетними програмами), які спрямовані на реалізацію завдань, визначених у пункті 3.2 стратегічного плану;
підготовки/реалізації протягом планового періоду органом планування, підприємствами, установами та організаціями, що діють у його системі, інвестиційних програм (проектів) (з визначенням завдань (заходів) та обсягів їх фінансування за рахунок усіх джерел, у тому числі коштів державного бюджету за бюджетними програмами), які спрямовані на виконання завдань, визначених у пункті 3.2 стратегічного плану.
У пункті 5 "Бюджетні програми" повинні бути представлені:
у позиції "Стратегічна ціль" - код та найменування стратегічної цілі органу планування відповідно до графи 2 таблиці 3.1 та таблиці 3.2.
у позиції "Завдання" - код та визначення завдання відповідно до таблиці 3.2;
у графі 1 - порядковий номер бюджетної програми;
у графі 2 - КПКВК, наданий бюджетній програмі (у разі, якщо бюджетна програма вводиться вперше, графа "КПКВК" не заповнюється), та повна назва бюджетної програми;
у графі 3 - код, визначений відповідно до Функціональної класифікації видатків та кредитування бюджету, затвердженої наказом Мінфіну від 14.01.2011 № 11 "Про бюджетну класифікацію" (далі - КФКВ);
у графах 4 і 5 - видатки на виконання бюджетної програми на поточний рік (тис. гривень);
у графах 6-11 - видатки на виконання бюджетної програми на плановий період (тис. гривень).
Деталізована інформація щодо всіх бюджетних програм органу планування наводиться в бюджетному запиті, який складається органом планування на підставі затвердженого стратегічного плану та відповідно до наказу Мінфіну від 06.06.2012 № 687 "Про затвердження Інструкції з підготовки бюджетних запитів", зареєстрованого в Мін'юсті 26.06.2012 за № 1057/21369.
У пункті 6 "Очікувані результати (за роками планового періоду)" зазначається інформація щодо очікуваних результатів, яких буде досягнуто в ході виконання органом планування стратегічних цілей та завдань. Інформація наводиться за роками планового періоду.
3. Складання (розроблення) стратегічного плану органу планування - державного органу (установи), що не належить до системи центральних органів виконавчої влади
Стратегічний план органу планування - державного органу (установи), що не належить до системи центральних органів виконавчої влади, розробляється для визначення його мети (місії), завдань та показників результатів їх виконання на плановий період відповідно до визначених актами законодавства завдань і функцій органу планування на основі оцінки виконання стратегічного плану за звітний період.
Стратегічний план органу планування - державного органу (установи), що не належить до системи центральних органів виконавчої влади, розробляється за формою 2 згідно з додатком 2 до цих Методичних рекомендацій.
У пункті 1 "Мета (місія)" стратегічного плану повинна бути представлена мета (місія) органу планування на довгостроковий період. Вона визначає основне призначення органу планування як суб'єкта державного управління.
У пункті 2 "Аналіз поточної ситуації у сфері діяльності" стратегічного плану вказуються основні показники розвитку сфери діяльності за звітний період та проблеми, на розв'язання яких спрямована реалізація стратегічного плану.
Для цілей аналізу бажано використовувати показники Глобального індексу конкурентоспроможності, що розраховується Всесвітнім економічним форумом, або інші показники (відповідно до сфери діяльності органу планування), що дають змогу оцінити стан розвитку сфери діяльності порівняно з іншими країнами, а також власні показники (критерії) оцінки впливу діяльності органу планування на розвиток відповідної сфери діяльності.
Висновки, отримані внаслідок проведеного аналізу поточної ситуації та оцінки факторів впливу на розвиток сфери діяльності, є основою для заповнення пункту 3 стратегічного плану.
У таблиці 3 "Завдання та показники результатів їх виконання" стратегічного плану повинні бути представлені:
у позиції "Завдання" - код та визначення завдання; кодифікація завдань є чотиризначною: XXNN, де XX (YY) - код напряму державної політики (згідно з додатком 3 до цих Методичних рекомендацій), NN - порядковий номер завдання.
Сукупність завдань повинна охоплювати всю сферу діяльності органу планування.
Під час визначення завдань органу планування слід урахувати такі вимоги:
строк виконання завдання, як правило, не повинен перевищувати трьох років;
завдання повинні бути орієнтованими на результат, вимірюваними та відповідати наявним ресурсам;
у графі 1 - найменування показника результату виконання завдання.
Для кожного завдання повинно бути визначено не більше п'яти показників результатів його виконання. Показники результатів - це кількісні та якісні показники, які характеризують рівень виконання завдань органу планування у звітному та плановому періоді.
Під час визначення показників результатів виконання завдань органу планування необхідно:
сформувати оптимальний набір показників з одночасним збереженням повноти інформації та своєчасності її подання;
за кожним з визначених показників указати значення за роками звітного та планового періоду виконання відповідного завдання;
ураховувати, що для цілей моніторингу слід використовувати показники, за якими звітні дані надходять на постійній основі і не рідше одного разу на рік.
У разі коли завдання та показники результатів їх виконання на плановий рік, визначені в проекті стратегічного плану, не відповідають (за змістом завдання або значенням відповідного показника) завданням та показникам, визначеним у попередньому стратегічному плані на відповідний рік, потрібно обґрунтувати доцільність коригування відповідних завдань та/або причини відхилення від запланованих показників;
у графі 2 - одиниця виміру значень відповідного показника результату;
у графі 3 - джерело інформації (статистичні збірники, звітність, дані управлінського обліку, інші види джерел інформації, що підтверджують достовірність значень визначеного показника результату);
у графах 4 і 5 - значення відповідного показника результату за звітний період (у графі 4 - звітне значення за попередній рік, у графі 5 - затверджене значення на поточний рік);
у графах 6-8 - значення відповідного показника результату на плановий період (у графі 6 - планове значення на наступний рік, у графах 7 і 8 - прогнозні значення на два наступні за плановим роки).
У пункті 4 "Механізми виконання завдань, реалізація яких потребує фінансування з державного бюджету" стратегічного плану повинна бути представлена інформація щодо:
виконання протягом планового періоду органом планування державних цільових програм (з визначенням завдань (заходів) і обсягів їх фінансування за рахунок усіх джерел, у тому числі коштів державного бюджету за бюджетними програмами), які спрямовані на реалізацію завдань, визначених у пункті 3 стратегічного плану;
підготовки/реалізації протягом планового періоду органом планування, підприємствами, установами та організаціями, що діють у його системі, інвестиційних програм (проектів) (з визначенням завдань, заходів та обсягів їх фінансування за рахунок усіх джерел, у тому числі коштів державного бюджету за бюджетними програмами), які спрямовані на виконання завдань, визначених у таблиці 3 стратегічного плану.
У разі коли органом планування протягом планового періоду не планується виконання державних цільових програм та підготовка/реалізація інвестиційних програм (проектів), пункт 4 не заповнюється.
У пункті 5 "Бюджетні програми" повинні бути представлені:
у позиції "Завдання" - код та визначення завдання відповідно до таблиці 3;
у графі 1 - порядковий номер бюджетної програми;
у графі 2 - КПКВК, наданий бюджетній програмі (у разі, якщо бюджетна програма вводиться вперше, графа "КПКВК" не заповнюється), та повна назва бюджетної програми;
у графі 3 - КФКВ, визначений відповідно до Функціональної класифікації видатків та кредитування бюджету, затвердженої наказом Мінфіну від 14.01.2011 № 11 "Про бюджетну класифікацію";
у графах 4 і 5 - видатки на виконання бюджетної програми на поточний рік (тис. гривень);
у графах 6-11 - видатки на виконання бюджетної програми на плановий період (тис. гривень).
Деталізована інформація щодо всіх бюджетних програм органу планування наводиться в бюджетному запиті, який складається органом планування на підставі затвердженого стратегічного плану та відповідно до наказу Мінфіну від 06.06.2012 № 687 "Про затвердження Інструкції з підготовки бюджетних запитів", зареєстрованого в Мін'юсті 26.06.2012 за № 1057/21369.
У пункті 6 "Очікувані результати (за роками планового періоду)" зазначається інформація щодо очікуваних результатів, яких буде досягнуто в ході виконання органом планування завдань, визначених у таблиці 3. Інформація наводиться за роками планового періоду.
4. Виконання стратегічного плану
Стратегічний план затверджується керівником органу планування в місячний строк після доведення Мінфіном граничного обсягу видатків/надання кредитів державного бюджету на наступні за плановим два бюджетні періоди. Затверджений стратегічний план оприлюднюється в частині, що не містить службової інформації, на офіційному веб-сайті органу планування.
Для забезпечення виконання стратегічного плану органу планування - міністерства міністром затверджуються плани роботи на перший рік планового періоду (далі - річний план роботи) як міністерства, так і центральних органів виконавчої влади, діяльність яких ним спрямовується і координується.
Для забезпечення виконання стратегічного плану органу планування - центрального органу виконавчої влади або державного органу (установи), що не належить до системи центральних органів виконавчої влади, річний план роботи затверджується його керівником.
Річний план роботи розробляється за формою 4.1 згідно з додатком 4 до цих Методичних рекомендацій.
Моніторинг виконання річного плану проводиться не рідше ніж один раз на півроку. Звіт за результатами моніторингу, як правило, містить:
інформацію про хід виконання річного плану (за формою 4.2 згідно з додатком 4 до цих Методичних рекомендацій);
у разі необхідності обґрунтовані пропозиції щодо коригування стратегічного плану.
Звіт за результатами моніторингу затверджується керівником органу планування.
Унесення змін до затвердженого стратегічного плану здійснюється за рішенням керівника органу планування, зокрема:
за результатами приведення його у відповідність із показниками Державного бюджету України на відповідний бюджетний період та схваленого Кабінетом Міністрів України прогнозу Державного бюджету України на наступні за плановим два бюджетні періоди - у 50-денний строк після опублікування закону про Державний бюджет України на відповідний бюджетний період;
на підставі результатів моніторингу виконання річного плану - у двотижневий строк після затвердження відповідного звіту (у разі, якщо він містить обґрунтовані пропозиції щодо коригування стратегічного плану);
у разі зміни або визначення нових завдань та функцій органу планування, що зумовлюють перегляд визначених стратегічних цілей і завдань, механізмів їх реалізації та/або обсягів фінансування бюджетних програм.
Оцінка виконання стратегічного плану здійснюється після закінчення першого року його реалізації. Звіт про стан виконання стратегічного плану затверджується керівником органу планування не пізніше 15 березня року, що настає за звітним, та оприлюднюється в частині, що не містить службової інформації, на офіційному веб-сайті органу планування. За рішенням керівника органу планування затвердженню звіту передує його розгляд та схвалення на засіданні колегії (наукової, вченої ради тощо) органу планування.
Начальник управління організації планування та наукового забезпечення | М.А. Китаєва |
Додаток 1
до Методичних рекомендацій
Форма 1
ПЛАН ДІЯЛЬНОСТІ
на плановий та два бюджетні періоди, що настають за плановим
____________________________________________________________________________
(найменування міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади - головного розпорядника бюджетних коштів)
1. Мета (місія)
2. Аналіз поточної ситуації у сфері діяльності
3. Стратегічні цілі, завдання та показники результатів їх виконання
3.1. Взаємозв'язок стратегічних цілей із пріоритетами розвитку країни
3.2. Завдання, спрямовані на досягнення стратегічних цілей, та показники результатів їх виконання
4. Механізми виконання завдань, реалізація яких потребує фінансування з державного бюджету
4.1. Державні цільові програми
4.1.1. Виконання державних цільових програм у 20__ році
4.1.2. Виконання державних цільових програм у 20__-20__ роках
4.2. Інвестиційні програми (проекти)
4.2.1. Підготовка/реалізація інвестиційних програм (проектів) у 20__ році
4.2.2. Підготовка/реалізація інвестиційних програм (проектів) у 20__-20__ роках
5. Бюджетні програми
6. Очікувані результати (за роками планового періоду)
Начальник управління організації планування та наукового забезпечення | М.А. Китаєва |
Додаток 2
до Методичних рекомендацій
Форма 2
ПЛАН ДІЯЛЬНОСТІ
на плановий та два бюджетні періоди, що настають за плановим
____________________________________________________________________________
(найменування державного органу (установи) - головного розпорядника бюджетних коштів, що не належить до системи центральних органів виконавчої влади)
1. Мета (місія)
2. Аналіз поточної ситуації у сфері діяльності
3. Завдання та показники результатів їх виконання
4. Механізми виконання завдань, реалізація яких потребує фінансування з державного бюджету
4.1. Державні цільові програми
4.1.1. Виконання державних цільових програм у 20__ році
4.1.2. Виконання державних цільових програм у 20__-20__ роках