• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про введення в дію рішення Колегії від 05.12.2000 N 62 "Про хід проведення корпоратизації промислових підприємств залізничного транспорту"

Міністерство транспорту України  | Наказ від 05.12.2000 № 682
Реквізити
  • Видавник: Міністерство транспорту України
  • Тип: Наказ
  • Дата: 05.12.2000
  • Номер: 682
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство транспорту України
  • Тип: Наказ
  • Дата: 05.12.2000
  • Номер: 682
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 682 від 05.12.2000
Про введення в дію рішення Колегії від 05.12.2000 N 62 "Про хід проведення корпоратизації промислових підприємств залізничного транспорту"
Оголошуючи рішення Колегії Міністерства транспорту України від 05.12.2000 р. N 62 "Про хід приведення корпоратизації промислових підприємств залізничного транспорту"
НАКАЗУЮ:
Першому заступнику Міністра Цибенку В.Г., першому заступнику Міністра - Генеральному директору Укрзалізниці Кірпі Г.М., керівникам об'єднання "Укрзалізпром" (Данилевський В.І.), об'єднання "Укрзалізтранс" (Січкар А.В.), начальникам Департаментів: стратегічного розвитку (Мальчевська В.М.), нормативно-правового забезпечення (Логінова Л.М.), прийняти рішення Колегії (додається) до виконання.
Проведення корпоратизації підприємств залізничного транспорту обумовлене необхідністю реорганізації структури управління залізничною галуззю в цілому, підвищення відповідальності окремих підприємств за результати їх економічної діяльності з урахуванням реальної вартості виробленої ними продукції та наданим послугам.
З цією метою та на доручення Президента України від 12.02.2000 р., Кабінету Міністрів України від 15.02.2000 р.
передбачалось до 01.07.2000 р. забезпечити проведення корпоратизації підприємств залізничного транспорту.
Відповідними наказами Мінекономіки від 10.05.2000 р., від 22.08.2000 р. та від 15.11.2000 р. затверджено переліки таких підприємств, що підлягають корпоратизації, до яких включено 9 заводів об'єднання "Укрзалізпром", 32 підприємства об'єднання "Укрпромзалізтранс", 3 підприємства будіндустрії Укрзалізниці.
У відповідності з Положенням про порядок корпоратизації підприємств, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 15.07.93 р. N 508, та наказами Мінекономіки від 10.05.2000 р. N 71 і Мінтрансу від 14.06.2000 р. N 307, від 16.06.2000 р. N 327, від 14.07.2000 р. N 367 проводилась корпоратизація 9 заводів об'єднання "Укрзалізпром".
В результаті проведеної роботи було створено комісії з корпоратизації цих підприємств, затверджені результати інвентаризації майна станом на 01.07.2000 р. та укладено угоди на проведення аудиту, але в зв'язку з набранням чинності Закону України "Про Державну програму приватизації" з метою недопущення порушень вимог п. 26 цієї Програми, тимчасово було призупинено проведення корпоратизації державних підприємств до введення нової редакції Методики оцінки вартості майна під час приватизації (корпоратизації), яка застосовується для визначення вартості статутних фондів створюваних акціонерних товариств.
Після набуття чинності цієї Методики в листопаді поточного року поновлено роботу комісій з подальшої корпоратизації зазначених підприємств.
На виконання Указу Президента України від 20.04.2000 р. "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 11 квітня 2000 року "Про стан залізничного транспорту України та заходи щодо забезпечення його ефективного функціонування" Укрзалізницею розроблено Концепцію реформування залізничного транспорту України, метою якої є реорганізація структури управління залізничною галуззю, яка б відповідала сучасним умовам ринкової економіки.
На першому етапі реформування передбачено здійснити корпоратизацію підприємств об'єднань "Укрзалізпром", "Укрпромзалізтранс" та будіндустрії.
Крім того, з метою підвищення інвестиційної привабливості, забезпечення створення конкурентного середовища та відповідно до п. 13 Державної програми приватизації на 2000 - 2002 роки проводилась передприватизаційна підготовка підприємств об'єднання "Укрпромзалізтранс", яка згідно з план-графіком завершується в грудні поточного року.
На другому етапі реформування планується здійснити корпоратизацію всіх підприємств залізничного транспорту в комплексі та створити на базі корпоратизованих підприємств Державну акціонерну компанію залізничного транспорту України.
Виходячи з викладеного та з метою забезпечення послідовного проведення корпоратизації підприємств залізничного транспорту, Колегія вирішила:
1. Прийняти до відома інформацію керівників Укрзалізниці (Кірпа Г.М.) та об'єднання "Укрзалізпром" (Данилевський В.І.) про хід проведення корпоратизації промислових підприємств залізничного транспорту.
2. Керівникам Укрзалізниці (Кірпа Г.М.), об'єднання "Укрзалізпром" (Данилевський В.І.) завершити проведення корпоратизації підприємств промислового залізничного транспорту до 1 травня 2001 року, забезпечивши при цьому їх комплексне і системне реформування, поступову трансформацію до ринкової моделі господарювання.
3. Схвалити Концепцію реформування об'єднання "Укрзалізпром" та погодити проект передприватизаційної підготовки об'єднання "Укрпромзалізтранс" (додаються).
4. Департаменту нормативно-правового забезпечення (Логінова Л.М.) здійснити правове супроводження процесу створення державних акціонерних компаній, визначених концепцією реформування залізничного транспорту України.
5. Керівникам Укрзалізниці (Кірпа Г.М.), Департаменту стратегічного розвитку (Мальчевська В.М.), Департаменту нормативно-правового забезпечення (Логінова Л.М.), об'єднання "Укрзалізпром" (Данилевський В.І.) забезпечити:
5.1. В тижневий термін відновлення роботи комісій з корпоратизації підприємств об'єднання "Укрзалізпром".
5.2. В місячний термін проведення передприватизацінної підготовки підприємств об'єднання "Укрпромзалізтранс" та початок роботи комісій з корпоратизації цих підприємств.
5.3. З 20 грудня поточного року проведення корпоратизації підприємств будіндустрії Укрзалізниці.
Завершити корпоратизацію вказаних підприємств до 01.05.2001 р.
6. Керівникам Укрзалізниці (Кірпа Г.М.) та об'єднання "Укрзалізпром" (Данилевський В.І.) в місячний термін ознайомити всіх керівників корпоратизованих підприємств із встановленим Порядком проведення корпоратизації та Методикою оцінки вартості майна під час приватизації (корпоратизації).
7. Контроль за виконанням цього рішення покласти на першого заступника Міністра Цибенка В.Г.
Концепція реформування об'єднання "Укрзалізпром"
Підприємства об'єднання працюють в єдиному технологічному циклі, мають широко розвинуту міжзаводську кооперацію у виготовленні запасних частин, ремонті окремих вузлів та агрегатів. Порушення будь-якого виробничого ланцюга може призвести до того, що не будуть виконані обсяги капітального ремонту рухомого складу, а відтак він не може експлуатуватися.
Існуюча структура управління підприємствами - об'єднання "Укрзалізпром" об'єднує підприємства різного профілю по ремонту всього рухомого складу, електротехнічні заводи (які виготовляють засоби автоматики, телемеханіки і зв'язку), механічні заводи, колійні та інші. Така структура передбачає поглиблену кооперацію між заводами і себе виправдовує, але із зменшенням замовлень країн СНД та Балтії, потреба в такій кількості підприємств відпала і потребує оптимізації кількості підприємств, що сьогодні і пропонується.
Зріст обсягів капремонту відповідно прогнозованих розрахунків на 2000 рік, підвищення вимоги до зниження непродуктивних витрат на виробництві та якості продукції вимагає нових підходів у визначенні взаємовідносин між залізницями та заводами на партнерських ринкових засадах, виключаючи втручання Укрзалізниці і Укрзалізпрому в їх договірні відносини. Всі стосунки повинні базуватися на засадах чинного законодавства з відповідальністю сторін.
Реформування консорціуму "Укрзалізпром" передбачає:
1. Залишити як організаційну структуру об'єднання консорціум "Укрзалізпром", поклавши на нього виконання функцій:
1.1. Організація виробництва по ремонту та виготовленню рухомого складу, виробництву імпортозамінюючих частин та засобів залізничної автоматики, телемеханіки і зв'язку.
1.2. Прогнозування перспективного розвитку ремонтної бази.
1.3. Проведення єдиної технічної політики у виробничій сфері.
1.4. Роздержавлення підприємств.
1.5. Реструктуризація підприємств.
1.6. Корпоратизація та приватизація підприємств.
1.7. Контрольні функції:
1.7.1. фінансово-господарської діяльності;
1.7.2. охорони праці, пожежної безпеки, безпеки руху транспортних засобів;
1.7.3. зменшення енергоємності продукції, зменшення впливу на навколишнє середовище;
1.7.4. цивільної оборони та мобілізаційні роботи;
1.7.5. якості наданих послуг;
1.7.6. бухгалтерського обліку;
1.7.7. по збереженню державної власності.
1.8. Управління кадрами.
1.9. Організація матеріально-технічного забезпечення.
1.10. Розробка та складання зведеного балансу.
2. Склад об'єднання, визначений пунктом 3 наказу Мінтрансу від 30.11.2000 N 669.
3. На ринку послуг по ремонту рухомого складу, виготовленню запасних частин та колійної техніки, засобів автоматики, телемеханіки, зв'язку та контактної мережі будуть функціонувати:
По ремонту електровозів і електропоїздів - 3 заводи:
- Запорізький державний електровозоремонтний завод;
- Київський державний електровагоноремонтний завод;
- Львівський державний локомотиворемонтний завод.
По ремонту тепловозів - 3 заводи:
- Дніпропетровський державний тепловозоремонтний завод;
- Ізюмський державний тепловозоремонтний завод;
- ВАТ "Тепловозоремонтний завод", м. Полтава.
По ремонту пасажирських вагонів та дизель-поїздів - 3 заводи:
- Підприємство "Експрес", м. Жмеринка;
- Конотопський державний завод по ремонту дизель-поїздів;
- Харківський державний вагоноремонтний завод.
По ремонту і виготовленню автомотрис - 1 завод:
- Івано-Франківський державний локомотиворемонтний завод.
По ремонту електричних машин - 1 завод:
- АТ НВП "Смілянський ЕМЗ".
По виготовленню приладів безпеки для рухомого складу, обладнання залізничної автоматики, телемеханіки, зв'язку та контактної мережі - 3 заводи:
- Київський державний електротехнічний завод "Транссигнал";
- Харківський державний завод "Трансзв'язок";
- ЗАТ "Сімферопольський електротехнічний завод".
По ремонту колійної техніки - 2 заводи:
- ВАТ "Дніпропетровський стрілочний завод";
- ВАТ "Трансмаш" (колієремонтний завод), м. Дніпропетровськ.
По виготовленню запасних частин - 1 завод:
- ВАТ "Запорізький механічний завод".
Наукові і проектно-конструкторсько-технологічні організації - 4 організації:
- Інститут "Діпрозаводтранс", м. Харків;
- НВП "Світ", м. Київ;
- Державне підприємство "Дніпропетровське спеціалізоване конструкторське бюро "Неркон";
- СКДБ "Електропривід", м. Київ.
4. Реформування об'єднання "Укрзалізпром" пропонується провести наступним чином:
I етап:
провести корпоратизацію дев'яти підприємств об'єднання:
- Дніпропетровського ТРЗ;
- Ізюмського ТРЗ;
- Івано-Франківського ЛРЗ;
- Львівського ЛРЗ;
- Запорізького ЕРЗ;
- Київського ЕВРЗ;
- Конотопського ЗРДП;
- Харківського заводу "Трансзв'язок";
- Київського заводу "Транссигнал".
Створивши в процесі корпоратизації підприємств Державну акціонерну компанію у формі відкритого акціонерного товариства, статутний фонд якого формується шляхом передачі до нього 100 відсотків акцій, залишених у державній власності товариств, які утворюються на базі підприємств об'єднання. 100 відсотків акцій Компанії залишаються у державній власності до прийняття в установленому порядку рішення про їх продаж.
Створення Компанії сприятиме централізованому управлінню через безпосереднє управління керівництвом Міністерства транспорту її державними корпоративними правами, в особі Голови Спостережної ради Компанії.
Це створить умови для здійснення єдиної технічної політики та стратегії розвитку промислової бази по відновленню рухомого складу та сприятиме концентрації фінансових ресурсів для цього, а у перспективі - залучення недержавних інвестицій при приватизації Компанії.
II етап:
- приватизувати дев'ять підприємств:
- Гайворонський ТРЗ;
- Дніпропетровський ЕТО;
- Дніпропетровський ЕТЗ "Світлофор";
- Ківерцівський механічний завод;
- Харківський ЕТО;
- Одеський механічний завод;
- Артемівський ЕТЗ;
- Конотопський механічний колієремонтний завод;
- Харківський ВРЗ.
Передати в комунальну власність два підприємства:
- Конотопське державне підприємство "Теплодар";
- Конотопське державне житлово-ремонтно-експлуатаційне підприємство.
Подати звернення до арбітражного суду про відновлення платоспроможності Конотопського ВРЗ або визнання його банкрутом.
Інженерне забезпечення ремонтних підприємств буде проводити інститут "Діпрозаводтранс", м. Харків, як головне наукове підприємство, та наукові організації:
- НВП "Світ", м. Київ;
- Державне підприємство "Дніпропетровське спеціалізоване конструкторське бюро "Неркон";
- СКДБ "Електропривід", м. Київ.
Матеріально-технічне постачання пропонується проводити через ДП "Укрзалізничпостач", виробничо-постачальницькі організації і створене на базі вивільненого апарату управління Укрзалізпрому АТ "Укрзалізпромпостач".
III етап:
для здійснення координаційних функцій у сфері цінової політики, регулювання взаємовідносин на ринку об'єднати діяльність заводів та наукових організацій в єдину структуру (холдинг, асоціацію, корпорацію).
(підзаголовок) Витяг з проекту передприватизаційної підготовки об'єднання "Укрпромзалізтранс"
(осн. текст) Проект передприватизаційної підготовки об'єднання "Укрпромзалізтранс", погоджений ФДМУ листом від 10.10.2000 N 10-24-12399, розроблений на підставі проектів передприватизаційної підготовки підприємств промислового залізничного транспорту (ППЗТ), які погоджені ФДМУ листом від 27.09.2000 N 10-24-11854 та затверджені наказом МТУ від 02.10.2000 N 543.
Для забезпечення єдиного технологічного процесу перевезень вантажів на залізничному транспорті постановою Ради Міністрів УРСР від 20.04.67 N 37 було створене виробниче управління об'єднаних транспортних господарств, яке в 1978 році перетворене постановою Ради Міністрів СРСР від 20.04.78 N 312 (наказ Міністерства шляхів сполучення СРСР N 31-18) в Українське територіальне госпрозрахункове об'єднання промислового залізничного транспорту у складі Головного управління "Промзалізтранс" МШС СРСР. У 1988 році постановою Ради Міністрів СРСР від 03.12.87 N 1377 перейменоване в виробниче об'єднання промислового залізничного транспорту "Укрпромзалізтранс", яке в 1992 році Фондом державного майна України зареєстроване як орендне підприємство, а в 1994 році віднесене до сфери управління Укрзалізниці Міністерства транспорту України.
До складу об'єднання "Укрпромзалізтранс" входять 32 міжгалузевих підприємства промислового залізничного транспорту, ДМП "Укрпромтранспостач", Київське ПКТБ, виробничий комплекс яких збудований за принципом єдиного технологічного процесу.
Згідно статутів цих підприємств основна діяльність їх полягає в наданні промисловим підприємствам, будівельним організаціям, агрофірмам та іншим обслуговуваним підприємствам комплексу залізничних транспортних послуг, а саме:
- забезпечення перевезення вантажів у вагонах, переміщення вагонів від приймально-здавальних колій до вантажно-розвантажувальних фронтів вантажовласників, або від вантажно-розвантажувальних фронтів вантажовласників до приймально-здавальних колій, перестановки вагонів на вантажних фронтах;
- виконання вантажно-розвантажувальних операцій з вагонами магістрального транспорту, вагонами власного парку та іншими транспортними одиницями, складських операцій та послуг;
- накопичування та формування маршрутів;
- надання вантажовідправникам (вантажоодержувачам) для забезпечення перевезення вантажів власного рухомого складу;
- забезпечення технологічних перевезень;
- виконання експедиційних операцій, пов'язаних з перевезенням вантажів;
- утримання та ремонт основних фондів.
На своєму балансі МППЗТ мають 1192 км залізничних колій, 224 маневрових локомотивів, 316 одиниць підйомно-транспортних та вантажно-розвантажувальних механізмів, 977 вантажних вагонів, 58 колійних машин.
Для організації технічного обслуговування та поточного ремонту тепловозів, вагонів, вантажно-розвантажувальних механізмів, автомобілів та іншої техніки підприємства об'єднання мають на своєму балансі 42 локомотивних депо, у тому числі: тристійлові - 2, двостійлові - 15 та одностійлові - 25; гаражів - 30, пунктів екіпірування транспортних засобів - 24.
За підсумками роботи 1999 р. силами МППЗТ перевезено 25,4 млн. т, навантажено і вивантажено 6,5 млн. т вантажів, середньодобовий вагонообіг за рік становив 1064 вагонів, а середньодобова вантажна робота - 767 вагонів, отримано доходу від виконаних робіт на загальну суму 48,4 млн. грн., при цьому отримано прибуток 7,3 млн. грн., рентабельність виконаних транспортних послуг складає 14,0 %. Чисельність працюючих в об'єднанні становить 4028 чоловік. Фактична чисельність працівників за 9 місяців п. р. зменшилась на 187 чоловік.
За своєю специфікою підприємства об'єднання "Укрпромзалізтранс" складають єдиний виробничо-технологічний комплекс.
Глибокі функціональні взаємозв'язки підприємств об'єднання, необхідність самофінансування зумовлюють потребу в зміцненні виробничих зв'язків, структурній перебудові та здійсненні єдиної стратегії розвитку галузі.
Законом України "Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації" від 07.07.99 N 847 відповідно додатка N 2 "Перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, але можуть бути корпоратизовані", корпоратизації підлягають 32 МППЗТ та ДМП "Укрпромтранспостач".
На даний час відповідно до спільного наказу Міністерства транспорту України та Фонду державного майна України від 17.07.2000 N 366/1463 проводиться передприватизаційна підготовка підприємств об'єднання "Укрпромзалізтранс".
В процесі передприватизаційної підготовки передбачається виконання ряду заходів:
1. Передачу об'єктів соцкультпобуту органам місцевого самоврядування.
2. Продаж та списання майна, яке не використовується в технологічних процесах.
3. Списання під'їзних колій, що не використовуються і підходять до тих промислових підприємств, які вже не працюють.
4. Передачу майна іншим ППЗТ
5. Передачу ФДМУ майна, яке не використовується для подальшої реалізації.
6. Рішенням Уряду у відповідності до Законів України "Про підприємства в Україні", "Про господарські товариства", Указу Президента України від 11.05.94 N 224/94 "Про холдингові компанії, що створюються в процесі корпоратизації та приватизації" та інших правових актів про корпоратизацію створити на базі об'єднання "Укрпромзалізтранс" Державну акціонерну компанію (ДАК) "Укрпромзалізтранс" шляхом передачі до її статутного фонду 100 % акцій підприємств, що корпоратизуються.
7. Оптимізацію кількості підприємств:
- підприємства з малими обсягами робіт - ізмаїльське та Котовське МППЗТ - приєднати по територіальному признаку до Одеського МППЗТ на правах виробничих дільниць, ліквідувавши їх як юридичні особи;
- підприємства з середніми обсягами робіт - Прилуцьке, Кіровоградське, Херсонське, Новокаховське, Ольшанське, Бердянське, Сімферопольське, Євпаторійське, Севастопольське, Джанкойське, Красноперекопське, Київ-Дніпровське та Київ-Петрівське МППЗТ, ДМП "Укрпромтранспостач" - об'єднати шляхом злиття в Головне міжгалузеве підприємство промислового залізничного транспорту (ГМППЗТ).
Всеукраїнський інформаційний бюлетень "Транспорт України",
N 1, січень, 2001 р.