• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Методичних рекомендацій щодо Порядку проведення аудиту стану надання екстреної медичної допомоги та інвентаризації її ресурсного забезпечення

Міністерство охорони здоровя України  | Наказ, Консультації, Рекомендації від 23.08.2012 № 659
Реквізити
  • Видавник: Міністерство охорони здоровя України
  • Тип: Наказ, Консультації, Рекомендації
  • Дата: 23.08.2012
  • Номер: 659
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство охорони здоровя України
  • Тип: Наказ, Консультації, Рекомендації
  • Дата: 23.08.2012
  • Номер: 659
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
НАКАЗ
23.08.2012 № 659
Про затвердження Методичних рекомендацій щодо Порядку проведення аудиту стану надання екстреної медичної допомоги та інвентаризації її ресурсного забезпечення
На виконання підпункту 34.2 пункту 34 наказу МОЗ України від 30.03.2012 № 227 "Про виконання Указу Президента України № 187/2012 "Про Національний план дій на 2012 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 - 2014 роки "Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо Порядку проведення аудиту стану надання екстреної медичної допомоги та інвентаризації її ресурсного забезпечення, що додаються.
2. Міністру охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь (головних управлінь) охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій забезпечити виконання цього наказу.
3. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра О. Толстанова.
Віце-прем'єр-міністр України -
Міністр

Р. Богатирьова
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
охорони здоров'я України
23.08.2012 № 659
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо Порядку проведення аудиту стану надання екстреної медичної допомоги та інвентаризації її ресурсного забезпечення
Екстрена медична допомога (далі - ЕМД) - невідкладна медична допомога, яка надається медичними працівниками бригад ЕМД та/або медичними працівниками закладів/підрозділів СЕМД.
Індикатор/критерій якості медичної допомоги - дотримання чи/або недотримання стандартів надання відповідного рівня медичної допомоги.
Інвентаризація ресурсного забезпечення - це перевірка та документальне підтвердження наявності відповідного обладнання, його функціонального стану та оцінки ефективності використання.
Клінічний аудит - констатація дотримання вимог та порядку надання відповідного рівня медичної допомоги.
Мета клінічного аудиту стану надання ЕМД на відповідній території - оцінка умов для організації надання безоплатної, доступної, своєчасної та якісної ЕМД.
Система екстреної медичної допомоги (далі - СЕМД) в Україні представлена мережею центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, станцій екстреної медичної допомоги, бригад екстреної медичної допомоги, відділень екстреної медичної допомоги.
Етапи проведення аудиту:
I. Проведення у СЕМД самооцінки характеристики умов для надання екстреної медичної допомоги.
Для виконання I етапу аудиту в кожному із закладів/підрозділів СЕМД за наказом його керівника створюється комісія, яка у двотижневий термін проводить оцінку, згідно з індикаторами/критеріями оцінки стану надання екстреної медичної допомоги, що визначені у додатку до цих Методичних рекомендацій. Основним завданням цього етапу є констатація стану надання ЕМД відповідного рівня.
II. Перевірка об'єктивності характеристик, які отримані в результаті I етапу.
Другий етап аудиту проводиться комісією, яка створюється регіональними органами управління охороною здоров'я (Міністерством охорони здоров'я АР Крим, управлінням (головним управлінням) охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій) за затвердженим графіком. До складу комісії включаються співробітники регіональних органів управління та головні позаштатні спеціалісти за спеціальністю "Медицина невідкладних станів - лікувальна справа (невідкладні стани)", фахівці регіонального інформаційно-аналітичного центру. Основним завданням цього етапу є перевірка достовірності даних, які отримано в результаті проведення оцінки роботи закладів/підрозділів СЕМД. На підставі результатів аудиту встановлюються можливості закладу/підрозділу СЕМД для надання ЕМД.
III. Підготовка плану перспективного розвитку закладу/підрозділу СЕМД, виходячи з потреб населення відповідного регіону.
Проводиться III етап комісією, до складу якої входять представники регіональних органів управління охороною здоров'я (Міністерства охорони здоров'я АР Крим, управлінь (головних управлінь) охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій) та представники закладу/підрозділу СЕМД, в якому проводився аудит.
IV. Міністерство охорони здоров'я України має право на проведення позачергового аудиту в закладі/підрозділі СЕМД без попередження.
Здійснюється IV етап комісією, до складу якої входять представники МОЗ України та представники регіональних органів управління охороною здоров'я (Міністерства охорони здоров'я АР Крим, управлінь (головних управлінь) охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій) в присутності керівника закладу/підрозділу СЕМД (або/чи представника колективу закладу/підрозділу СЕМД), в якому проводився аудит.
Очікуваний результат проведення аудиту - підготовка пропозицій щодо подальшого розвитку та функціонування єдиної системи надання екстреної медичної допомоги населенню України та удосконалення системи екстреної медичної допомоги.
Додаток
до методичних рекомендацій
щодо порядку проведення
аудиту стану надання
екстреної медичної допомоги
та інвентаризації
її ресурсного забезпечення
КРИТЕРІЇ/ІНДИКАТОРИ
оцінки стану надання екстреної медичної допомоги
№ з/пІндикаторОдиниця виміруМетодика вимірювання (обчислення)Примітка
12345
Назва закладу/підрозділу СЕМД _______________________________________________________
Документальне оформлення функціонування закладу/підрозділу СЕМД
Відповідність документів, що підтверджують легітимність функціонування закладу/підрозділу СЕМДНаявність відповідно оформлених документівНаявність документів: затвердженого статуту, копії виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо внесення закладу/підрозділу СЕМД до реєстру, ліцензії на провадження медичної практики, акредитаційного сертифіката закладу/підрозділу СЕМД (при роботі закладу/підрозділу СЕМД більше 2 років); свідоцтва про атестацію лабораторії закладу/підрозділу СЕМД, оформлених у відповідності до чинного законодавства
Примітка. при відсутності одного чи/або кількох із вищеперерахованих документів подальше проведення клінічного аудиту є недоцільним
Загальні характеристики закладу/підрозділу СЕМД
1.Форма власності закладу/підрозділу ЕМДдержавна, комунальна, приватнаНаявність свідоцтва про форму власності закладу
2.Наявність відповідних положень про заклади/підрозділи, бригади ЕМДНаявність відповідно оформлених положеньАналіз та оцінка повноти наданих документів
3.Розташування підрозділів ЕМД з мережею пунктів базування бригад ЕМД та нанесенням зон їх відповідальностіКількість та межі зон відповідальностіАналіз та оцінка повноти заповнення карти
4.Відповідність організації доставки пацієнтів до ЗОЗ, які надають інші рівні медичної допомогиТак, ніАналіз мережі станцій, підстанцій та пунктів постійного/тимчасового базування бригад ЕМД
4.1.Розробка планів співробітництва між закладами/підрозділами, бригадами ЕМД та мережею ЗОЗ, які розташовані на даній територіїТак, ніВідповідність нормативуЯкщо "ні" - конкретизувати
5.Відповідність приміщення для забезпечення надання ЕМДТак, ні, не повністюМає повний перелік приміщень достатньої площі відповідно до ліцензіїЯкщо "ні" або "не повністю" конкретизувати
6.Електропостачання
6.1.Наявність відповідної кількості постійних джерел електропостачанняНаявність (так, ні)Відповідність нормативуЯкщо "так", вказати кількість та функціональний стан
6.2.Наявність резервних джерел електропостачанняНаявність (так, ні)Відповідність нормативуЯкщо "так", вказати кількість та функціональний стан
7.Наявність стабілізаторів напругиНаявність (так, ні)Відповідність нормативуЯкщо "так", вказати кількість та функціональний стан
8.Водопостачання
8.1Наявність мережі централізованого холодного водопостачанняНаявність (так, ні)Відповідність нормативуЯкщо "ні" - конкретизувати
8.2.Наявність резервних джерел холодного водопостачанняНаявність (так, ні)Відповідність нормативуЯкщо "ні" - конкретизувати
8.3.Наявність мережі централізованого гарячого водопостачанняНаявність (так, ні)Відповідність нормативуЯкщо "ні" - конкретизувати
8.4.Наявність резервних джерел гарячого водопостачанняНаявність (так, ні)Відповідність нормативуЯкщо "ні" - конкретизувати
9.Наявність відповідної централізованої каналізаційної мережіНаявність (так, ні)Відповідність нормативуЯкщо "ні" - конкретизувати
10.Наявність відповідного колектору для знезараження біологічних відходівНаявність (так, ні)Відповідність нормативуЯкщо "ні" - конкретизувати
11.Централізована мережа для подачі киснюНаявність (так, ні)Відповідність нормативуЯкщо "ні" - конкретизувати
12.Наявність системи пожежосповіщенняНаявність (так, ні)Відповідність нормативуЯкщо "так", вказати функціональний стан. Якщо "ні" - конкретизувати
13.Наявність системи пожежогасінняНаявність (так, ні)Відповідність нормативуЯкщо "так", вказати функціональний стан. Якщо "ні" - конкретизувати
14.Наявність відповідної кількості спеціалізованого санітарного транспортуабс., %Відповідність нормативу
15.Наявність відповідних умов для зберігання автомобілів ЕМД
15.1Кількість автомобілів ЕМД, що знаходяться в гаражахабс., %Аналіз та оцінка умов зберігання автомобілів швидкої медичної допомоги
15.2Кількість автомобілів ЕМД, що знаходяться на відкритих стоянкахабс., %Аналіз та оцінка умов зберігання автомобілів швидкої медичної допомоги
Характеристика мережі
16.Відповідність структури закладу (Центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, інших закладів/підрозділів, які входять до єдиної системи надання ЕМД)Так, ніВідповідність по кожному закладу/підрозділу, які входять до єдиної системи надання ЕМД, визначених у відповідних положеннях
17.Оперативно-диспетчерська службаНаявність (так, ні)Відповідність нормативуЯкщо "ні" - конкретизувати
18.Наявність телекомунікаційних мережНаявність (так, ні)Відповідність нормативуЯкщо "ні" - конкретизувати
19.Наявність програмних, технічних та засобів для аудіозапису викликів та аналізу реагування на нихНаявність (так, ні)Відповідність нормативуЯкщо "ні" - конкретизувати
20.Забезпечення цілодобового функціонування закладів/підрозділів, які входять до єдиної системи надання ЕМДТак, ніВідповідність нормативуЯкщо "ні" - конкретизувати
21.Бригади ЕМДабс.Відповідність нормативу
Кадрове забезпечення
22.Забезпеченість лікарямиабс. (за профілями)Відповідність нормативу
23.Забезпеченість фельдшерамиабс.Відповідність нормативу
24.Забезпеченість молодшими спеціалістами з медичною освітою (середніми медичними працівниками)абс.Відповідність нормативу
25.Забезпеченість водіями екстреної (швидкої) медичної допомогиабс.Відповідність нормативу
26.Забезпеченість диспетчерами оперативно-диспетчерської службиабс.Відповідність нормативу
27.Система безперервного навчання кадрів
27.1Наявність умов для системи безперервного навчання кадрівНаявність (так, ні)Відповідність нормативуЯкщо "ні" - конкретизувати
27.2Кількість заходів з безперервної професійної підготовки кадрівабс.Відповідність нормативу
Показники діяльності
28.Виїзди за викликами
28.1Обсяги та структура виїздів для надання медичної допомоги за причинами та дотримання часу доїздуабс.Аналіз та оцінка обсягів та структури виїздів за викликами, які пов'язані із наданням медичної допомоги
28.2Виїзди за викликами, які не пов'язані із наданням медичної допомогиабс.Аналіз та оцінка обсягів та структури виїздів за викликами, які не пов'язані із наданням медичної допомоги
28.3Госпіталізаціяабс., %Аналіз та оцінка обсягів та структури виїздів за викликами для госпіталізації хворих
28.4Виїзди бригад ЕМЗ на випадки, що закінчилися летальноабс., %Аналіз та оцінка обсягів та структури виїздів на випадки, що закінчилися летально
28.5Виїзди бригад ЕМД з приводу дорожньо-транспортних пригод (ДТП)абс., %Аналіз та оцінка обсягів і структури виїздів бригад ЕМД з приводу ДТП
Характеристика забезпеченості автомобілями ЕМД, медичними виробами, засобами зв'язку та автоматизованими системами управління
29.Забезпеченість автомобілями ЕМДабс.Відповідність нормативу
30.Термін експлуатації автомобілів ЕМДрокиВідповідність нормативу
31.Забезпеченість бригад ЕМД виробами медичного призначенняабс., %Відповідність нормативу
32Зношеність медичних виробівабс., %Аналіз та оцінка терміну експлуатації медичних виробів
33.Забезпеченість бригад ЕМД засобами зв'язкуабс., %Відповідність нормативу
34.Забезпеченість бригад ЕМД автоматизованими системами управлінняабс., %Відповідність нормативу
Директор Департаменту реформ
та розвитку медичної допомоги
М. Хобзей
Додаток
ПОЯСНЕННЯ
до Критеріїв/індикаторів оцінки стану надання екстреної медичної допомоги
1. У пункті 1 вказується форма власності закладу (державна, комунальна чи приватна власність) республіканської у АР Крим, обласних, міської в мм. Київ та Севастополь, районних держадміністрацій, міських територіальних громад.
2. У пункті 3 вказується наявність карти та місце розташування на ній закладу/підрозділу ЕМД з мережею пунктів базування бригад ЕМД, зони їх відповідальності. Карта з підрозділами СМЕД з мережею пунктів базування ЕМД та нанесенням зон їх відповідальності, розроблена згідно з Методичними рекомендаціями щодо складання Плану розвитку Єдиної системи екстреної медичної допомоги на території адміністративно-територіальної одиниці.
3. У пункті 4 вказується наявність мережі станцій, підстанцій та пунктів постійного/тимчасового базування бригад ЕМД, достатньої для доїзду до місця виклику/події в межах 10 хвилин у містах та 20 хвилин в сільській місцевості та наступної доставки пацієнтів до закладів, які надають вторинну/третинну медичну допомогу, в межах 1 - 1,5 годин (Форма звітності № 22 (річна) "Звіт станції швидкої медичної допомоги за 20__ рік" , розділ 1 (затверджено наказом МОЗ України від 17.11.2010 № 999, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 3 лютого 2011 р. за № 147/18885).
4. У пункті 5 вказується характеристика відділення ЕМД: структурний підрозділ (вказати якого закладу), має набір приміщень, що відповідають чинним санітарно-гігієнічним, будівельним нормам, вимогам техніки безпеки, протипожежної безпеки.
5. Пункти 15.1 та 15.2 заповнюються відповідно до даних Форми звітності № 22 (річна) "Звіт станції швидкої медичної допомоги за 20__ рік" , розділу 14 (затверджено наказом МОЗ України від 17.11.2010 № 999, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 3 лютого 2011 р. за № 147/18885).
6. У пункті 16 у табличній формі вказуються основні та допоміжні підрозділи. Проводиться оцінка відповідності структури закладу (Центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, інших закладів, які входять до єдиної системи надання екстреної медичної допомоги).
7. У пункті 21 у табличній формі вказуються найменування бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги та їхня кількість (Форма звітності № 22 (річна) "Звіт станції швидкої медичної допомоги за 20__ рік" , розділ 10). Проводиться аналіз та оцінка типів та кількості бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги у наданні екстреної медичної допомоги.
8. У пункті 22 у табличній формі вказується кількість посад за штатним розписом; кількість фізичних осіб; кількість працівників, зайнятих на умовах неповного робочого дня, тижня; кількість працівників зі стажем роботи до 3-х років; кваліфікаційна категорія (перша, друга, вища); кількість працівників, які не підвищували кваліфікацію за спеціальністю "Медицина невідкладних станів - лікувальна справа (невідкладні стани)" більше п'яти років, із облікової кількості штатних працівників; число осіб пенсійного віку (Форма звітності № 22 (річна) "Звіт станції швидкої медичної допомоги за 20__ рік" , розділи 2, 4 (затверджено наказом МОЗ України від 17.11.2010 № 999, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 3 лютого 2011 р. за № 147/18885).
9. У пунктах 28.1 та 28.2 у табличній формі вказується кількість виїздів за викликами, з них у сільській місцевості; надання ЕМД за причинами (нещасні випадки, травми та отруєння; раптові захворювання та стани; виїзди до хронічних хворих; виїзди на непрофільні виклики; позалікарняні пологи та патологія вагітності); прибуття бригад на виїзд до 10-ти хвилин з моменту звернення у містах; прибуття бригад на виїзд до 20-ти хвилин з моменту звернення у сільській місцевості; здійснені виїзди у зв'язку з ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій (Форма звітності № 22 (річна) "Звіт станції швидкої медичної допомоги за 20__ рік" , розділ 5 (затверджено наказом МОЗ України від 17.11.2010 № 999, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 3 лютого 2011 р. за № 147/18885).
10. У пункті 28.3 у табличній формі вказуються дані про кількість осіб, доставлених бригадами ЕМД для госпіталізації, з них за формою 114/о (супровідний листок) , за направленням ЗОЗ.
11. У пункті 28.5 у табличній формі вказуються дані про кількість виїздів бригад швидкої медичної допомоги з приводу ДТП, з них кількість потерпілих осіб при ДТП; смерть у присутності бригад ЕМД; кількість потерпілих осіб при ДТП, які були доставлені бригадами ЕМД для госпіталізації в ЗОЗ; кількість летальних випадків при ДТП.
12. У пункті 29 у табличній формі вказуються дані про кількість автомобілів ЕМД відповідно до нормативу (у т.ч. + 25% резерву); кількість автомобілів за ДСТУ 7032:2009 "Автомобілі швидкої медичної допомоги та їхнє устаткування тип B і C".
13. У пункті 30 у табличній формі вказуються дані про кількість автомобілів швидкої медичної допомоги, у т.ч. з терміном експлуатації: до 5 років, 5 - 10 років; понад 10 років.
14. У пункті 31 у табличній формі вказуються дані про кількість наявних медичних виробів та за найменуваннями (комплект дихальної апаратури, дефібрилятор, електрокардіограф, інтубаційний набір, комплект вакуумних шин, відсмоктувачі, тощо) та норма їх забезпечення згідно з табелем оснащення бригад ЕМД.
15. У пункті 32 у табличній формі вказуються дані про кількість наявних медичних виробів та за найменуваннями (комплект дихальної апаратури, дефібрилятор, електрокардіограф, інтубаційний набір, комплект вакуумних шин, відсмоктувачі, тощо) та кількість наявних медичних виробів з терміном експлуатації понад 5 років.
Директор Департаменту реформ
та розвитку медичної допомоги
М. Хобзей