• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про катастрофу яхти "Маріуполь" та заходи щодо підвищення рівня безпеки судноплавства маломірних суден

Міністерство транспорту України  | Наказ від 10.09.2002 № 644
Реквізити
  • Видавник: Міністерство транспорту України
  • Тип: Наказ
  • Дата: 10.09.2002
  • Номер: 644
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство транспорту України
  • Тип: Наказ
  • Дата: 10.09.2002
  • Номер: 644
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 644 від 10.09.2002
м. Київ
Про катастрофу яхти "Маріуполь" та заходи щодо підвищення рівня безпеки судноплавства маломірних суден
19 липня 2002 року яхта "Маріуполь" УДД - 344К (судновласник яхти Качалов В.Г.) здійснювала плавання з пасажирами поблизу селища Мелекино. Приблизно об 11-15 капітан Безхлібний В.Є. без вжиття додаткових заходів безпеки організував купання пасажирів з борту яхти на відстані 1,5 км від берега. Частина пасажирів перемістилась на лівий борт, внаслідок чого стався різкий нахил яхти. Судно нахилилося на 90 градусів і його щогла лягла на воду. Пасажири попадали в воду і схопилися за щоглу, що не дозволило судну стати на рівний кіль. Яхта стала заповнювалась водою через кокпіт і швидко затонула на глибині 5,5 м.
На яхті "Маріуполь" знаходилось 38 осіб (5 членів екіпажу і 33 пасажири), в результаті катастрофи загинуло 5 осіб. З рятувальних засобів на борту яхти знаходилось 2 рятувальних круги і три рятувальних жилети з простроченим терміном огляду.
Розслідуванням встановлено, що основними причинами катастрофи яхти "Маріуполь" є значне перевищення норм пасажиромісткості, що призвело до втрати остійності яхти та незабезпечення екіпажу та пасажирів рятувальними засобами.
Це стало можливим через незадовільний контроль за безпекою судноплавства з боку Маріупольської міської водно-спортивної бази, Держкоммолодьспорту України, Вітрильної федерації України та недостатнього нагляду з боку Держфлотінспекції України.
З метою попередження аварійних випадків з маломірними суднами, враховуючи пропозиції комісії з розслідування причин катастрофи яхти "Маріуполь",
НАКАЗУЮ:
1. Держфлотінспекції України (Щипцов О.А.):
1.1 У двотижневий термін розробити та подати Мінтрансу план заходів щодо підвищення рівня безпеки судноплавства маломірних суден.
1.2.У місячний термін:
1.2.1 Організувати разом з органами місцевої влади, Держкоммолодьспорту України, підрозділами Держкомкордону України перевірку водно-спортивних баз на відповідність вимогам забезпечення безпеки судноплавства та збереження людського життя.
1.2.2 Розробити та надати на затвердження до Мінтрансу України Положення про надання приписів щодо усунення недоліків, виявлених під час оглядів об'єктів, піднаглядних Держфлотінспекції України та зразок бланку припису.
1.2.3 Провести позачергову перевірку баз (споруд) для стоянки маломірних суден та заборонити експлуатацію тих, що не відповідають вимогам забезпечення безпеки судноплавства та збереження людського життя. Про всі факти невиконання адміністраціями баз приписів щодо усунення недоліків, виявлених під час оглядів об'єктів, піднаглядних Держфлотінспекції України, негайно сповіщати органи прокуратури (за територіальним принципом).
1.3 У двомісячний термін:
1.3.1 Провести перевірку судноводіїв вітрильних та вітрильномоторних суден щодо наявності у них свідоцтв (дипломів) на право керування такими суднами та проходження чергової перевірки знань.
1.3.2 Розробити за погодженням з Мінтрансом нормативи особистої участі керівників та посадових осіб в роботі з забезпечення безпеки судноплавства.
1.4 У термін до 01.11.2002 розробити класифікатор статистичного обліку аварійних випадків на ВВШ.
1.5 У термін до 01.12.2002 розробити форми статистичної звітності з питань нагляду за безпекою судноплавства.
1.6 У термін до 15.12.2002 доповісти Мінтрансу про виконання пунктів 1.1 - 1.5 цього наказу.
2. Державному департаменту морського і річкового транспорту (Скворцов Г.П.) разом з Держфлотінспекцією України (Щипцов О.А.) у місячний термін:
2.1 Підготувати проекти листів Мінтрансу до Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Київської та Севастопольської міських, обласних рад народних депутатів про приведення відповідно до чинного законодавства Правил користування водними об'єктами для плавання на маломірних суднах, як цього вимагає стаття 67 Водного кодексу України.
2.2 З метою вдосконалення існуючої структури державного нагляду за безпекою плавання маломірних суден подати Мінтрансу пропозиції щодо створення реєстру (у тому числі в електронному вигляді) маломірного флоту, який передбачає контроль та облік суден, з врахуванням їх технічного стану, кваліфікаційних документів судноводіїв.
2.3 Подати Мінтрансу пропозиції стосовно вдосконалення нормативних актів, регламентуючих питання:
- атестації судноводіїв маломірних суден та порядку видачі і обліку відповідних свідоцтв (дипломів) нового зразку, забезпечивши сучасний ступень їх захисту;
- реєстрації маломірних суден;
- безпечної експлуатації баз для стоянок маломірних суден;
- відповідальності судновласників та судноводіїв маломірних суден за порушення вимог нормативно-правових актів з безпеки судноплавства.
2.4 В установленому порядку довести матеріали розслідування катастрофи яхти "Маріуполь" до відома Держкоммолодьспорту України, Держкомкордону України, Маріупольської міської державної адміністрації та інших зацікавлених сторін.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Державного секретаря Симоненка С.В.
Т.в.о. Міністра Е.Абдуллаєв
"Весь транспорт Онлайн",
N 167, 18 вересня 2002 року