• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо застосування штрафних санкцій до платника податків при складанні податкових декларацій з податку на майно (в частині плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки)

Державна податкова служба України | Податкова консультація від 07.10.2019 № 623/6/99-00-04-04-03-15/ІПК
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Податкова консультація
  • Дата: 07.10.2019
  • Номер: 623/6/99-00-04-04-03-15/ІПК
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Податкова консультація
  • Дата: 07.10.2019
  • Номер: 623/6/99-00-04-04-03-15/ІПК
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
07.10.2019 N 623/6/99-00-04-04-03-15/ІПК
Державна податкова служба України на звернення Товариства щодо застосування штрафних санкцій до платника податків при складанні податкових декларацій з податку на майно (в частині плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки), керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.
Порядок справляння податків і зборів в Україні, їх адміністрування, у т.ч. порядок застосування фінансових санкцій і притягнення до відповідальності платників податків за порушення податкового законодавства встановлено Кодексом.
Відповідно до пп. 191.1.34 п. 191.1 ст. 191 Кодексу до функцій контролюючих органів, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій ст. 193Кодексу, належить, зокрема забезпечення визначення в установлених Кодексом, іншими законами України випадках сум податкових та грошових зобов'язань платників податків, застосування і своєчасне стягнення сум передбачених законом штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Пунктом 12.3 ст. 12 Кодексу передбачено, що сільські, селищні, міські ради та ради об'єднаних територіальних громад (далі - Ради), що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів.
Рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
У разі якщо Ради не прийняли рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів, що є обов'язковими згідно з нормами Кодексу, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм Кодексу із застосуванням їх мінімальних ставок, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю (пп. 12.3.4, 12.3.5 п. 12.3 ст. 12 Кодексу).
Разом з цим, платники місцевих податків та зборів при визначенні своїх податкових зобов'язань можуть використовувати зведену інформацію, розміщену на офіційному веб-порталі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику (абзац другий п. 12.5 ст. 12 Кодексу).
При цьому, відповідно до Кодексу Радам не надані повноваження застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) до платників податків за порушення податкового законодавства.
Додатково інформуємо, що платники податків мають право вносити відповідні зміни до податкової звітності у порядку, визначеному ст. 50 Кодексу (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 Кодексу).
Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).