МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 27.04.2018 р. N 613/0/51-18/218 |
Про розгляд звернення
Департамент пенсійного та соціального страхування Міністерства соціальної політики розглянув лист та повідомляє.
Страховий стаж обчислюється за даними персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, а за періоди до його запровадження - у порядку та на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше.
Індивідуальні відомості про застраховану особу з реєстру застрахованих осіб надаються страхувальникам та/або застрахованій особі за формою згідно з додатком 1 (форма ОК-5) або додатком 2 (форма ОК-7) до Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, затвердженого
постановою правління Пенсійного фонду України від 18.06.2014 р. N 10-1-1.
____________
- 1Постановою правління ПФУ від 27.03.2018 р. N 8-1 у новій редакції викладено Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування (див. с. 4). ОК-5 та ОК-7 наведено у додатках 4 та 5.
Форма ОК-5 індивідуальних відомостей про застраховану особу містить, зокрема, дані щодо суми заробітку для нарахування пенсії, страхового стажу, сплати страхових внесків.
Форма ОК-7 індивідуальних відомостей про застраховану особу містить, зокрема, дані щодо суми заробітку, з якої сплачено єдиний внесок, страхового стажу, сплати єдиного внеску.
Дані про страховий стаж, що містяться в індивідуальних відомостях про застраховану особу, необхідні для нарахування роботодавцем допомоги по тимчасовій непрацездатності у встановлених законодавством розмірах залежно від страхового стажу, а також для визначення страхового стажу в 12-місячному періоді перед настанням страхового випадку для виконання вимог статті
19 Закону N 1105.
Разом з цим слід зазначити, що
Законом N 1105 не встановлена вимога щодо надання застрахованою особою роботодавцю індивідуальних відомостей про застраховану особу. Проте у разі ненадання такої інформації при розрахунку страхувальником допомоги, її розмір буде обмежений мінімальною заробітною платою або меншим розміром страхового стажу, який було розраховано страхувальником з наявних у нього даних, зазначених у трудовій книжці до 2011 року, та наявних даних щодо сплати єдиного внеску за період перебування застрахованої особи в трудових відносинах із ним.
У зв'язку із зазначеним до частини четвертої статті
21 Закону N 1105 внесено зміни, відповідно до яких до страхового стажу за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності прирівнюються всі періоди, протягом яких за особу сплачувався єдиний внесок, які також включаються до стажу для пенсійного страхування. Тому, починаючи з 01.01.2016 р., періоди, що зараховуються до страхового стажу за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та за пенсійним страхуванням, є однаковими.
Враховуючи вищевикладене, на нашу думку, страховий стаж за соціальним страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності за період до 2016 року може обчислюватися за даними форми ОК-7, страховий стаж за період починаючи з 2016 року може обчислюватися як за даними форми ОК-5, так і за даними форми ОК-7 (зокрема, у випадку визначення страхового стажу в 12-місячному періоді перед настанням страхового випадку для виконання вимог статті
19 Закону N 1105).
Разом з тим зазначаємо, що листи Міністерства не є нормативно-правовими актами, за своєю природою вони мають інформаційно-рекомендаційний характер і не встановлюють нових правових норм.
Заступник директора Департаменту пенсійного та соціального страхування - начальник відділу | М. Зацерковний |