• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Ухвала Конституційного Суду України про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 56 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Постанови Верховної Ради України "Про звіт Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення за 2001 рік"

Конституційний Суд України  | Ухвала від 20.11.2003 № 56-у/2003
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 20.11.2003
  • Номер: 56-у/2003
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 20.11.2003
  • Номер: 56-у/2003
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Ухвала Конституційного Суду України про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 56 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Постанови Верховної Ради України "Про звіт Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення за 2001 рік"
м. Київ
20 листопада 2003 року
N 56-у/2003
Справа N 2-32/2003

Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Шаповала Володимира Миколайовича - головуючий,
Вознюка Володимира Денисовича,
Євграфова Павла Борисовича,
Іващенка Володимира Івановича,
Костицького Михайла Васильовича,
Малинникової Людмили Федорівни,
Мироненка Олександра Миколайовича,
Німченка Василя Івановича,
Пшеничного Валерія Григоровича,
Розенка Віталія Івановича,
Савенка Миколи Дмитровича,
Скоморохи Віктора Єгоровича - суддя-доповідач,
Тихого Володимира Павловича,
Ткачука Павла Миколайовича,
Чубар Людмили Пантеліївни,
розглянув питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 56 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Постанови Верховної Ради України "Про звіт Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення за 2001 рік" від 4 липня 2002 року N 33-IV (Голос України, 2002 р., 10 липня).
Заслухавши суддю-доповідача Скомороху В.Є. та вивчивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Верховна Рада України 4 липня 2002 року прийняла Постанову "Про звіт Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення за 2001 рік" (далі - Постанова), якою, зокрема, не затверджено звіт Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (далі - Національна рада) за 2001 рік (пункт 1); висловлено недовіру Голові Національної ради та достроково припинено його повноваження (пункт 2); висловлено недовіру складу Національної ради та достроково припинено повноваження членів Національної ради, призначених Верховною Радою України (пункт 3).
2. Суб'єкт права на конституційне подання - 56 народних депутатів України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням щодо визнання Постанови такою, що не відповідає Конституції України (є неконституційною).
Народні депутати України стверджують, що Постанова не відповідає Конституції України і Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" від 23 вересня 1997 року N 538/97-ВР (Відомості Верховної Ради України, 1997 р., N 48, ст. 296). Суб'єкт права на конституційне подання вважає, що Конституцією України передбачено право Верховної Ради України (пункт 20 частини першої статті 85), Президента України (пункт 13 частини першої статті 106) лише призначати членів Національної ради і не передбачено права їх звільняти.
3. Третя колегія суддів Конституційного Суду України Ухвалою від 3 жовтня 2003 року відмовила у відкритті конституційного провадження у цій справі на підставі пункту 2 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - невідповідність конституційного подання вимогам, передбаченим Конституцією України, Законом України "Про Конституційний Суд України".
4. Вирішуючи питання щодо відкриття конституційного провадження у справі, Конституційний Суд України виходить з такого.
Як свідчить аналіз наданих Конституційному Суду України матеріалів, конституційне подання не містить правового обгрунтування тверджень щодо неконституційності правового акта, який оспорюється, або його окремих положень, як того вимагає Закон України "Про Конституційний Суд України".
З матеріалів справи вбачається, що суб'єкт права на конституційне подання не погоджується з положеннями Постанови щодо незатвердження Верховною Радою України звіту Національної ради за 2001 рік, висловлення недовіри Голові і складу Національної ради та дострокового припинення повноважень Голови і тих членів Національної ради, які призначені Верховною Радою України.
Народні депутати України вважають, що при ухваленні Постанови Верховна Рада України перевищила свої повноваження, чим порушила статті 10, 31 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення".
Згідно зі статтею 150 Конституції України, статтею 14 Закону України "Про Конституційний Суд України" до повноважень Конституційного Суду України не належать питання щодо законності актів органів державної влади.
Зазначене свідчить, що конституційне подання не відповідає вимогам статті 39 Закону України "Про Конституційний Суд України" і не може бути прийняте Конституційним Судом України до розгляду.
Відповідно до пункту 2 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" підставою для відмови у відкритті конституційного провадження у справі є невідповідність конституційного подання вимогам, передбаченим Конституцією України, Законом України "Про Конституційний Суд України".
Враховуючи викладене та керуючись статтями 147, 150 Конституції України, статтями 14, 39, 45 Закону України "Про Конституційний Суд України", Конституційний Суд України
у х в а л и в:
1. Відмовити у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 56 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Постанови Верховної Ради України "Про звіт Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення за 2001 рік" на підставі пункту 2 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - невідповідність конституційного подання вимогам, передбаченим Конституцією України, Законом України "Про Конституційний Суд України".
2. Ухвала Конституційного Суду України є остаточною і не може бути оскаржена.
КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ