• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про вдосконалення господарської діяльності підприємств транспортної галузі

Міністерство транспорту України  | Наказ, Інструкція, Рекомендації від 19.08.2002 № 566
Реквізити
  • Видавник: Міністерство транспорту України
  • Тип: Наказ, Інструкція, Рекомендації
  • Дата: 19.08.2002
  • Номер: 566
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство транспорту України
  • Тип: Наказ, Інструкція, Рекомендації
  • Дата: 19.08.2002
  • Номер: 566
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 566 від 19.08.2002
м. Київ
Про вдосконалення господарської діяльності підприємств транспортної галузі
З метою вдосконалення фінансово-господарської та правової роботи на підприємствах, установах, організаціях, що входять до сфери управління Міністерства транспорту України (далі - підприємства), запобігання неефективному використанню державного майна, порушення фінансово-господарської дисципліни, підвищення відповідальності заступників керівників, які виконують обов'язки керівників підприємств у разі їх відсутності, головних бухгалтерів та керівників юридичних служб, Н А К А З У Ю :
1. Керівникам Державних департаментів авіаційного транспорту (Максимов В. О.), автомобільного транспорту (Докіль Л. П.), морського та річкового транспорту (Зубков В. О.), Укрзалізниці (Федюшин Ю. М.), Укрзалізреммашу (Івашутін В. М.), Укрпромзалізтрансу (Захарченко В. Я.):
1.1. Прийняти до відома та врахування в роботі рекомендації щодо функціональних обов'язків заступника керівника підприємства, установи та організації Міністерства транспорту України (що виконує обов'язки керівника у разі його відсутності) (додаток 1), та примірні посадові інструкції головного бухгалтера підприємства, установи та організації Міністерства транспорту України (додаток 2) (відсутній) та керівника юридичної служби (юрисконсульта) підприємства, установи та організації Міністерства транспорту України (додаток 3).
1.2. Довести до відома керівників підприємств підгалузей зазначені у пункті 1.1 цього наказу рекомендації та примірні посадові інструкції для керівництва при затвердженні розподілу обов'язків між заступниками керівника підприємства та при затвердженні посадових інструкцій головних бухгалтерів та керівників юридичних служб (юрисконсультів).
1.3. Встановити контроль за приведенням у відповідність до зазначених рекомендацій та примірних посадових інструкцій відповідно наказів підприємств, положень та/або посадових інструкцій бухгалтерських та юридичних служб.
1.4. У місячний термін інформувати Міністерство транспорту України про виконання цього наказу.
2. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Першого заступника Державного секретаря Демиденка А. Ф.
Державний секретар Е.Ф.Абдуллаєв
Додаток 1
до наказу Мінтрансу України
від 19.08.2002 N 566
РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо функціональних обов'язків заступника керівника підприємства, установи та організації Міністерства транспорту України
(що виконує обов'язки керівника у разі його відсутності)
1. Загальні положення
1.1. Ці рекомендації мають за мету врегулювання правового статусу заступника керівника підприємства, установи та організації, що входить до сфери управління Міністерства транспорту України, який виконує обов'язки керівника у разі його відсутності (далі - Заступник керівника).
1.2. Заступник керівника призначається на посаду керівником підприємства, установи, організації за погодженням з Міністерством транспорту України (далі - Орган управління майном).
1.3. Виконання обов'язків керівника підприємства його заступником оформлюється наказом по підприємству.
1.4. Для виконання фінансово-господарської діяльності підприємства на період відсутності керівника за його поданням до банку подається тимчасова картка зі зразком підпису Заступника керівника, а також відповідно до чинного законодавства оформляється доручення на право підписання ним розрахункових документів на час відсутності керівника.
1.5. Заступник керівника у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами та рішеннями колегій Органу управління майном, Статутом підприємства, наказами по підприємству та цими рекомендаціями.
2. Обов'язки
2.1. Заступник керівника здійснює поточне (оперативне) керівництво підприємством, організує його виробничо-господарську, соціально-побутову та іншу діяльність, забезпечує виконання завдань підприємства, передбачених законодавством, статутом підприємства у період відсутності керівника підприємства (відпустка, довгострокове відрядження, тривала хвороба, тощо):
2.2.1. Вживає заходи щодо ефективності використання і збереження закріпленого за підприємством державного майна;
2.2.2. Забезпечує виконання показників ефективності використання державного майна, прибутку, а також майнового стану підприємства;
2.2.3. Здійснює контроль за своєчасним внесенням обов'язкових платежів до бюджету, Пенсійного фонду;
2.2.4. Вживає заходів щодо недопущення кредиторської та погашення дебіторської заборгованості;
2.2.5. Здійснює контроль за своєчасною виплатою заробітної плати працівникам підприємства;
2.2.6. Здійснює контроль за додержанням на підприємстві порядку ведення та достовірності обліку та статистичної звітності, техніки безпеки та охорони праці, виробничої і трудової дисципліни;
2.2.7. Здійснює контроль за виконанням наказів та доручень керівництва Органу управління майном.
3. Права
3.1. У період відсутності керівника його заступник має право:
3.1.1. За дорученням керівника діяти від імені підприємства, представляти його на всіх підприємствах, в установах та організаціях;
3.1.2. Укладати господарські та інші угоди;
3.1.3. Користуватися правом розпорядження коштів підприємства в установленому порядку;
3.1.4. Накладати на працівників стягнення відповідно до законодавства;
3.1.5. В межах своєї компетенції видавати накази та інші акти, давати вказівки, обов'язкові для всіх підрозділів та працівників підприємства;
3.1.6. Вирішувати інші питання, віднесені законодавством, Органом управління майном, статутом підприємства до компетенції керівника підприємства.
4. Відповідальність
4.1. Заступник керівника несе відповідальність за порушення трудової дисципліни, невиконання або неналежне виконання покладених на нього обов'язків в установленому чинним законодавством порядку.
Додаток 3
до наказу Мінтрансу України
від 19.08.2002 N 566
Примірна ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ
керівника юридичної служби (юрисконсульта) підприємства,
установи та організації Міністерства транспорту України
I. Загальні засади
1. На посаду керівника юридичної служби (управління, відділ, сектор, бюро, група тощо) підприємства, установи та організації, що входить до сфери управління Мінтрансу (далі - юрисконсульт) призначається особа з вищою юридичною освітою, яка має стаж роботи за фахом не менше 3-х років і певні знання у галузі транспортного законодавства.
2. Юрисконсульт призначається на посаду і звільняється з посади керівником підприємства, установи та організації (далі - керівник) за погодженням з Міністерством транспорту України (далі - Орган управління майном).
3. У своїй діяльності юрисконсульт підпорядковується безпосередньо керівнику підприємства, установи та організації (далі - підприємство).
4. Основним завданням юрисконсульта є організація правової роботи, спрямованої на правильне застосування, неухильне додержання вимог актів законодавства, інших нормативних документів правового характеру та запобігання їх невиконанню підприємством, а також керівником та працівниками при виконанні ними своїх службових обов'язків.
5. Юрисконсульт у своїй діяльності керується Конституцією України, законами та постановами Верховної Ради України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, відомчими нормативно-правовими актами, наказами Органу управління майном, Статутом і розпорядчими документами підприємства, цією інструкцією. З питань організації та методики ведення правової роботи юрист керується рекомендаціями Мін'юсту.
6. Робота юрисконсульта здійснюється згідно з затвердженим керівником підприємства планом роботи на квартал та рік.
7. Пропозиції юрисконсульта щодо приведення у відповідність з законодавством проектів наказів та інших нормативних документів підприємства, що суперечать закону є обов'язковими.
II. Обов'язки
Юрисконсульт виконує такі обов'язки:
1. Організує та забезпечує правильне виконання (застосування) актів законодавства, інших правових документів, сприяє додержанню законності на підприємстві, подає керівнику пропозиції щодо розв'язання правових питань діяльності підприємства.
2. Координує роботу і бере участь у підготовці статутних документів, наказів та інших нормативних документів підприємства, що регулюють відносини структурних підрозділів, їх майнову відповідальність.
3. Перевіряє на відповідність законодавству проекти наказів, інші акти, що подаються на підпис керівника, візує їх за наявності погодження цих проектів із зацікавленими підрозділами підприємства.
Прийняття актів правового характеру без попередньої перевірки та візування юрисконсультом не допускається.
4. Готує і вносить пропозиції керівнику підприємства та Органу управління майном про зміну чи скасування нормативних документів підприємства, що фактично втратили чинність, не відповідають ринковим умовам господарювання або видані з порушенням вимог законодавства.
5. Бере участь у підготовці, укладенні та контролі за виконанням господарських договорів (контрактів) з іншими підприємствами.
При укладанні господарських договорів здійснює контроль за наявністю техніко-економічного обгрунтування, яким визначається потреба в укладанні договору (контракту); обгрунтування ціни договору та погодження її з відділами по контролю за цінами та цінової політики (або з особою, відповідальною за цінову політику) підприємства, укладення договору (контракту) у межах фінансового плану на поточний рік; створення конкурсних засад для укладення договору (контракту); підписанням договору (контракту) уповноваженою особою.
У разі невідповідності процедури укладання договорів (контрактів) вживає заходів щодо ліквідації зазначених порушень та інформує про ці порушення Орган управління майном.
6. Разом з відповідними структурними підрозділами підприємства сприяє підприємству у правовому забезпеченні встановлення та стабілізації господарських зв'язків, бере участь у застосуванні заходів правового впливу у разі невиконання чи неналежного виконання договірних зобов'язань, забезпеченні захисту майнових прав. Здійснює передбачені чинним законодавством заходи щодо зменшення заборгованості підприємства.
7. Організує претензійну і веде позовну роботу, представляє інтереси підприємства в судах, інших органах під час розгляду правових питань і спорів, дає правову оцінку претензіям, що пред'явлені підприємству чи підприємством у зв'язку з порушенням його майнових прав і законних інтересів. Контролює додержання структурними підрозділами встановленого на підприємстві порядку пред'явлення та розгляду претензій.
8. Аналізує наслідки розгляду претензій, позовів і судових справ, практику укладання та виконання договорів (контрактів); вносить керівнику підприємства пропозиції щодо удосконалення правового забезпечення господарської діяльності.
9. Дає висновки стосовно правомірності списання матеріальних цінностей, дебіторської заборгованості, непродуктивних витрат та правову оцінку фактам нестач, крадіжок, безгосподарності, випуску недоброякісної продукції, псування майна; розглядає матеріали про відшкодування за рахунок винних осіб матеріальної шкоди, що готуються відповідними підрозділами на основі економіко-правового аналізу даних бухгалтерського обліку і статистичної звітності, інших документів фінансово-господарської діяльності підприємства та матеріалів перевірок, проведених правоохоронними і контролюючими органами.
10. Сприяє додержанню законності у реалізації прав трудового колективу під час вирішення ним питань виробничого характеру і соціального розвитку; бере участь у підготовці та укладанні колективного договору, консультує виборні органи трудового колективу з питань законодавства, що стосуються їх повноважень.
11. Разом з відповідними підрозділами підприємства бере участь у підготовці заходів щодо зміцнення трудової дисципліни, забезпечення охорони праці на виробництві; надає правову допомогу працівникам підприємства, які потребують соціального захисту.
12. Забезпечує правильне застосування норм трудового, житлового, пенсійного, іншого законодавства, що зачіпають права й законні інтереси працівників, вносить пропозиції керівнику підприємства про поновлення порушених прав; в разі невиконання вимог законодавства при звільненні працівника з роботи, переведенні на іншу роботу, притягненні до дисциплінарної чи матеріальної відповідальності дає письмовий висновок з пропозиціями щодо усунення порушень.
13. Бере участь у забезпеченні додержання законодавства про охорону навколишнього природного середовища та вжиття заходів, спрямованих на запобігання його порушенням.
14. Сприяє своєчасному вжиттю заходів за протестами та поданнями прокуратури, окремими ухвалами суду, рішеннями, постановами, ухвалами господарського суду, відповідними документами інших правоохоронних і контролюючих органів.
15. Організує і проводить роботу, пов'язану із підвищенням рівня правових знань працівників підприємства, інформує про законодавство, роз'яснює існуючу практику його застосування; дає консультації з правових питань.
16. Розробляє разом з іншими структурними підрозділів підприємства та подає на затвердження керівнику підприємства Положення про ведення договірної та претензійно-позовної роботи на підприємстві та погоджує його з Органом управління майном.
17. Надає Органу управління майном інформацію про стан договірної, правової та претензійно-позовної роботи на підприємстві.
III. Права
Юрисконсульт має право:
1. Перевіряти додержання законності в структурних підрозділах підприємства.
2. Одержувати від посадових осіб структурних підрозділів підприємства документи, довідки, розрахунки, інші матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
3. Брати участь у нарадах, які проводяться на підприємстві, давати роз'яснення з питань застосування законодавства.
4. Надавати керівнику та Органу управління майном пропозиції щодо приведення у відповідність із законодавством проектів рішень, наказів, інших правових актів підприємства, що суперечать закону.
5. Інформувати керівника підприємства та Органу управління майном щодо:
порушення умов укладання або невиконання договорів (контрактів) підприємства;
фактів ухилення чи несвоєчасного пред'явлення претензій до контрагентів, які порушують умови договорів (контрактів);
стану дебіторської і кредиторської заборгованості, здійсненню непродуктивних витрат.
IV. Відповідальність
Юрисконсульт, який не належним чином виконує обов'язки, визначені цією інструкцією несе відповідальність у встановленому чинним законодавством порядку.