• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо отримання індивідуальної податкової консультації з питання сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Державна податкова служба України | Індивідуальна податкова консультація від 07.02.2025 № 563/ІПК/26-15-04-15-06
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 07.02.2025
  • Номер: 563/ІПК/26-15-04-15-06
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 07.02.2025
  • Номер: 563/ІПК/26-15-04-15-06
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
Головне управління ДПС у м. Києві
Індивідуальна податкова консультація
07.02.2025 № 563/ІПК/26-15-04-15-06
Головне управління ДПС у м. Києві на звернення Товариства щодо отримання індивідуальної податкової консультації з питання сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – Податок), та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
Товариство без надання документів, зокрема, що підтверджують право власності на нерухоме майно та технічного паспорту на нерухоме майно, поінформувало що є власником адміністративно-офісного центру (будівлі літ. "Т" та літ. "А"), який розташований за адресою: м. ……, вулиця …………, будинок …., який 8 липня 2024 року внаслідок ракетного обстрілу зазнав пошкоджень.
Відповідну інформацію про пошкодження Товариством внесено до Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України (далі – Реєстр пошкодженого майна), та отримано Витяг з Реєстру пошкодженого майна.
Товариство, посилаючись на статті 52, 53 Кодексу просить надати податкову консультацію з наступних питань:
1)З якої дати Товариство має право на звільнення від сплати Податку за нежитлову та житлову нерухомість, яка була пошкоджена з огляду на положення підпункту 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу?
2) Чи необхідно Товариству звертатися до органу місцевого самоврядування для отримання рішення про звільнення із сплати Податку за пошкоджену 08 липня 2024 року нерухомість, або Товариство має право самостійно застосувати пільгу передбачену Кодексом?
Щодо питання 1 та 2
Тимчасово, на період дії воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, по 31 грудня року, в якому припинено або скасовано воєнний стан, положення статті 266 Кодексу застосовуються з урахуванням особливостей, визначених Кодексом.
Відповідно до положень абзацу вісімнадцятого підпункту 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу за об’єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки, які перебувають у власності фізичних та/або юридичних осіб, пошкоджені (як такі, що потребують капітального ремонту, реконструкції чи реставрації) у податкових (звітних) періодах починаючи з 1 січня 2023 року внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, Податок не нараховується та не сплачується за період з першого числа місяця, в якому було зафіксовано факт пошкодження нежитлової нерухомості за даними Реєстру пошкодженого майна, до першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому за даними Реєстру пошкодженого майна об’єкти житлової та/або нежитлової нерухомості капітально відремонтовані, реконструйовані, реставровані та визнані придатними для проживання / для використання за цільовим призначенням.
Відповідно до положень абзаців дев’ятнадцять – двадцять один підпункту 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу у частині об’єктів житлової/нежитлової нерухомості, у тому числі їх часток, які внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, зазнали незначних пошкоджень, придатні для проживання/використання за цільовим призначенням (відповідно) та підлягають відновленню шляхом поточного ремонту, сільські, селищні, міські ради, військові адміністрації або військово-цивільні адміністрації мають право:
1) встановлювати ставки Податку, в розмірі, меншому за розмір Податку, встановлений рішенням відповідного органу місцевого самоврядування для певного типу об'єктів нерухомого майна, що сплачується на відповідній території;
2) звільняти від сплати Податку.
Слід зазначити, що кожен конкретний випадок має розглядатися з урахуванням всіх суттєвих обставин та первинних документів.
Згідно з наданою копією Витягу з Реєстру пошкодженого майна від 20 листопада 2024 реєстраційний номер об’єкта нерухомого майна в РПЗМ – …-..........-…….., адреса: м. ……, вул. ……….., будинок ….; орієнтовна дата пошкодження 08 липня 2024; ІІ категорія пошкоджень, наявні пошкодження несучих та огороджувальних конструкцій, ступінь та характер яких свідчить про необхідність виконання робіт щодо часткового демонтажу частин об’єкта або його окремих конструкцій, підсилення об’єкта або його окремих несучих та огороджувальних конструкцій, ступінь пошкодження 41-80 відс.; висновки – вжити заходів щодо унеможливлення падіння не закріплених конструкцій та елементів будівлі на прибудинкову територію. Для уточнення обсягів руйнувань та нанесених збитків власникам рекомендовано провести технічне обстеження будівлі.
Враховуючи, що в отриманому Витягу з Реєстру пошкодженого майна визначено ІІ категорію пошкоджень та ступінь пошкодження 41-80 відсотки, але чітко не визначено, що пошкоджений об’єкт нерухомості потребує капітального ремонту, реконструкції чи реставрації, то з метою уникнення неоднозначного тлумачення норм податкового законодавства, Товариству доцільно звернутися для надання відповідного роз’яснення щодо віднесення пошкодженого об’єкта нерухомості до об’єктів нерухомості, які потребують капітального ремонту, реконструкції чи реставрації до Міністерства розвитку громад та територій України, яке забезпечує ведення Реєстру пошкодженого майна.
При цьому зазначаємо, що застосування особливостей оподаткування Податком передбачених абзацом вісімнадцятим підпункту 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, як таких, що потребують капітального ремонту, реконструкції чи реставрації внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України, не потребує окремого рішення органу місцевого самоврядування.
Право самостійного уточнення платником податків своїх узгоджених податкових зобов’язань шляхом подання уточнюючих розрахунків (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Кодексу) визначено положеннями статті 50 Кодексу.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.