• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Ухвала Конституційного Суду України про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним зверненням громадянина Матейченка Миколи Федоровича щодо офіційного тлумачення положень пункту 5 частини першої статті 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту"

Конституційний Суд України  | Ухвала від 01.10.2002 № 53-у/2002
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 01.10.2002
  • Номер: 53-у/2002
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 01.10.2002
  • Номер: 53-у/2002
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Ухвала Конституційного Суду України про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним зверненням громадянина Матейченка Миколи Федоровича щодо офіційного тлумачення положень пункту 5 частини першої статті 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту"
м. Київ, 1 жовтня 2002 року
N 53-у/2002
Справа N 2-5/2002
Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Скоморохи Віктора Єгоровича - головуючий,
Вознюка Володимира Денисовича,
Євграфова Павла Борисовича,
Іващенка Володимира Івановича,
Козюбри Миколи Івановича,
Костицького Михайла Васильовича,
Малинникової Людмили Федорівни,
Мироненка Олександра Миколайовича,
Німченка Василя Івановича,
Розенка Віталія Івановича,
Савенка Миколи Дмитровича,
Селівона Миколи Федосовича,
Тимченка Івана Артемовича - суддя-доповідач,
Ткачука Павла Миколайовича,
Чубар Людмили Пантеліївни,
Шаповала Володимира Миколайовича,
розглянув на пленарному засіданні питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним зверненням громадянина Матейченка Миколи Федоровича щодо офіційного тлумачення положень пункту 5 частини першої статті 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" від 22 жовтня 1993 року N 3551-XII (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., N 45, ст. 425) в редакції від 22 грудня 1995 року.
Заслухавши суддю-доповідача Тимченка І.А. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Матейченко М.Ф. звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням про офіційне тлумачення положень пункту 5 частини першої статті 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" в редакції від 22 грудня 1995 року. Зазначеними положеннями встановлено пільговий режим щодо плати за користування комунальними послугами, в тому числі за споживання природного газу для побутових потреб, для інвалідів війни та прирівняних до них осіб.
У конституційному зверненні зазначається, що законами України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" від 22 жовтня 1993 року та "Про внесення змін і доповнень до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" від 22 грудня 1995 року в пункті 5 частини першої статті 13 закріплено положення, згідно з яким інвалідам війни та прирівняним до них особам (стаття 7) надаються такі пільги: "100-процентна знижка плати за користування комунальними послугами, газом, електроенергією та іншими послугами в межах середніх норм споживання, а для сімей, що складаються лише з непрацездатних осіб, за користування газом знижка - в подвійному розмірі середніх норм споживання (надання) на займану площу чи садибу".
Суб'єкт права на конституційне звернення, посилаючись на власні підрахунки, надруковані в газетах юридичні консультації і відповіді йому з різних органів та організацій, вважає, що органи виконавчої влади неправильно розуміють зміст зазначених положень названого Закону, внаслідок чого звужуються межі пільг для нього як інваліда Великої Вітчизняної війни першої групи. Зокрема, йому "гарантовано законом право на безоплатне використання природного газу, використаного на опалення житла. Однак Костянтинівське управління газозабезпечення і газифікації, підвідомче ВАТ "Донецькоблгаз", встановило йому щомісячну плату за опалення житла в сумі 32 грн. 92 коп.".
2. За повідомленням Міністерства праці та соціальної політики України від 29 червня 2002 року відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про встановлення норм користування житлово-комунальними послугами громадянами, які мають пільги щодо їх оплати" від 1 серпня 1996 року N 879 Державному комітету по житлово-комунальному господарству, Міністерству палива та енергетики України, холдинговій компанії "Укргаз" надано право давати в межах своєї компетенції роз'яснення щодо реалізації пільг на житлово-комунальні послуги.
На думку Мінпаливенерго України, відповідно до абзацу другого підпункту "б" пункту 1 вищезазначеної постанови норма споживання газу у разі його використання на опалення житла у розмірі 21 кв. метра опалюваної площі на одну особу і додатково 10,5 кв. метра на сім'ю становить 11 куб. метрів природного газу на 1 кв. метр площі в опалювальний період. У зв'язку з цим знижка плати за користування газом на опалення житла для сімей, що складаються лише з непрацездатних осіб, встановлюється в подвійному розмірі середніх норм споживання (надання) на займану площу чи садибу, тобто 22 куб. метра.
Як свідчать матеріали справи, роз'яснення, які давалися з цього питання відповідними органами, були за своєю суттю однозначними.
3. У конституційному зверненні про офіційне тлумачення Матейченко М.Ф. не довів наявності неоднозначного застосування положень пункту 5 частини першої статті 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" органами державної влади, як це передбачено статтею 94 Закону України "Про Конституційний Суд України". До конституційного звернення додано матеріали, що стосуються листування між державними установами щодо роз'яснення порядку застосування постанови Кабінету Міністрів України від 1 серпня 1996 року, яким встановлюються норми використання природного газу громадянами, що мають право на пільги як ветерани війни, та газетні публікації.
4. Верховною Радою України прийнято Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" від 4 липня 2002 року N 52-IV. Положення пункту 5 частини першої статті 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", що викликали неоднозначне розуміння, врегульовано чітко. Зокрема, зазначено, що для сімей, що складаються лише з непрацездатних осіб, надається 100-процентна знижка плати за користування газом для опалювання житла на подвійний розмір нормативної площі (42 кв. метри на кожну особу, яка має право на знижку плати, та 21 кв. метр на сім'ю).
Крім того, зазначена стаття доповнена новою частиною такого змісту: "Площа житла, на яку нараховується 100-процентна знижка плати, передбачена пунктами 4 і 5 частини першої цієї статті, визначається в максимально можливому розмірі в межах загальної площі житлового приміщення (будинку) згідно з нормами користування (споживання), встановленими цими пунктами, незалежно від наявності в складі осіб, які не мають права на знижку плати".
Згідно з Прикінцевими положеннями цього Закону пункт 2 його розділу набирає чинності з 1 січня 2003 року.
5. Колегія суддів Конституційного Суду України з конституційних подань та звернень своєю Ухвалою від 11 лютого 2002 року відмовила у відкритті конституційного провадження у справі на підставі пунктів 2 і 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - невідповідність конституційного звернення вимогам, передбаченим Конституцією України, Законом України "Про Конституційний Суд України", та непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному зверненні.
Враховуючи наведене та керуючись статтями 147, 150 Конституції України, статтями 42, 45, 50, 94 Закону України "Про Конституційний Суд України", Конституційний Суд України
у х в а л и в:
1. Відмовити у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним зверненням громадянина Матейченка Миколи Федоровича щодо офіційного тлумачення положень пункту 5 частини першої статті 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" в редакції від 22 грудня 1995 року на підставі пунктів 2 і 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - невідповідність конституційного звернення вимогам, передбаченим Конституцією України, Законом України "Про Конституційний Суд України", та непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному зверненні.
2. Ухвала Конституційного Суду України є остаточною і не може бути оскарженою.
КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ