ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
25.06.2007 N 530 |
Про затвердження Порядку планування діяльності митної служби України
З метою удосконалення організації діяльності митних органів, спеціалізованих митних установ та організацій, забезпечення планомірності у їх роботі та чіткої взаємодії при вирішенні актуальних питань митної справи, налагодження дійового контролю за виконанням прийнятих рішень та впровадження системного та комплексного підходу до планування діяльності митної служби України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок планування діяльності митної служби України (далі - Порядок), що додається.
2. Керівникам структурних підрозділів Держмитслужби, начальникам регіональних митниць, митниць, спеціалізованих митних установ та організацій забезпечити виконання вимог зазначеного Порядку.
3. Розділ 8 Порядку планування діяльності митної служби України набирає чинності з моменту введення в постійну експлуатацію програмно-інформаційного комплексу "Планування".
4. Уважати таким, що втратив чинність, наказ Держмитслужби від 25.05.00 N 301 "Про затвердження Порядку планування діяльності митних органів".
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова Служби | О.Б.Єгоров |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної митної
служби України
25.06.2007 N 530
ПОРЯДОК
планування діяльності митної служби України
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок регламентує процедуру складання та затвердження планів діяльності Держмитслужби, митних органів, спеціалізованих митних установ та організацій, визначає взаємодію їх структурних підрозділів при організації планування та здійснення контролю за виконання планових завдань.
У цьому Порядку далі по тексту для позначення всієї сукупності регіональних митниць, митниць, спеціалізованих митних установ та організацій без виділення якоїсь окремої категорії використовується скорочення - митні органи.
1.2. Згідно з цим Порядком розробляються:
- плани діяльності Держмитслужби;
- плани роботи департаментів, управлінь та самостійних відділів (секторів) Держмитслужби (далі - структурні підрозділи Держмитслужби);
- плани діяльності митних органів;
- плани роботи структурних підрозділів митних органів (митних постів, відділів, самостійних секторів);
- тематичні плани роботи Держмитслужби, митних органів;
- спільні плани роботи Держмитслужби, її структурних підрозділів, митних органів з іншими органами державної влади, сторонніми організаціями та їх структурними підрозділами, у тому числі зарубіжних країн;
- індивідуальні плани роботи посадових осіб митної служби.
2. Періодичність складання планів
2.1. Плани діяльності Держмитслужби, митних органів, а також плани роботи структурних підрозділів Держмитслужби та митних органів складаються терміном на один рік і на квартал (уточнені плани).
У разі необхідності можуть складатися плани з іншою тривалістю планового періоду за рішенням Голови Служби або керівника митного органу.
2.2. Тематичні та спільні плани роботи Держмитслужби, митних органів складаються відповідно до вимог, визначених у актах вищих органів влади, дорученнях керівництва та наказах Держмитслужби, актах керівництва митного органу.
Планування здійснюється в межах визначеної тривалості планованого періоду з розробкою при необхідності уточнених планів.
2.3. Потреба в складанні індивідуального плану роботи посадових осіб митної служби визначається за рішенням керівництва Держмитслужби, митного органу, їх структурних підрозділів.
2.4. З метою визначення основних напрямів розвитку на середньо- та довгостроковий періоди складаються перспективні та стратегічні плани діяльності Держмитслужби, митних органів у формі програмного документа (програма, основні напрями розвитку, концептуальні засади і таке інше) з визначенням цілей, шляхів їх досягнення та джерел фінансування. Для забезпечення практичної реалізації визначених цілей при потребі або за визначенням керівництва Держмитслужби, митних органів складаються річні плани діяльності.
За відсутності визначеної потреби заходи з реалізації програмних документів Держмитслужби включаються до річних та квартальних планів діяльності.
3. Порядок складання планів
3.1. Функції щодо організації роботи з планування діяльності митного органу в цілому, моніторингу виконання заходів, визначених затвердженими планами діяльності, та забезпечення звітування по закінченні планового періоду покладаються на визначені вповноважені підрозділи з питань планування.
Уповноваженими підрозділами з питань планування є:
у Держмитслужбі - Департамент організації діяльності Голови Служби (з питань поточного планування - щодо планів діяльності Держмитслужби на рік та квартал) та Управління досліджень та стратегічного розвитку (з питань стратегічного планування - щодо основних стратегічних цілей, напрямів та завдань діяльності митної служби);
у митних органах - підрозділи (відділи, сектори) організаційно-контрольної роботи;
у спеціалізованих митних установах та організаціях - підрозділ, на який начальником спеціалізованої митної установи чи організації покладено виконання цих функцій.
3.2. Річні плани діяльності Державної митної служби України складаються відповідно до основних цілей, напрямів та завдань, визначених на наступний рік з урахуванням положень Програми діяльності Кабінету Міністрів України, державних програмних та інших документів, якими визначаються перспективні завдання з питань митної справи, у наступному порядку:
3.2.1. Підрозділ Держмитслужби з питань стратегічного планування до 1 жовтня поточного року розробляє та забезпечує затвердження основних стратегічних цілей, напрямів і завдань діяльності митної служби на наступний рік, а також організацію ознайомлення з ними та опрацювання структурними підрозділами Держмитслужби з метою формування системи заходів з реалізації для включення до річного плану.
3.2.2. Структурні підрозділи Держмитслужби, спеціалізовані митні установи і організації:
- до 15 жовтня поточного року подають підрозділу Держмитслужби з питань стратегічного планування пропозиції щодо конкретних заходів з реалізації затверджених стратегічних цілей, напрямів і завдань діяльності митної служби на наступний рік з метою узгодження та формування системи дій щодо забезпечення втілення визначених завдань;
- до 25 жовтня поточного року подають вповноваженому підрозділу з питань поточного планування Держмитслужби пропозиції щодо заходів із забезпечення повного та якісного виконання державних завдань, покладених на митну службу України, у тому числі й такі, що не ввійшли до переліку стратегічних цілей, напрямів і завдань діяльності митної служби на наступний рік.
3.2.3. Уповноважений підрозділ з питань поточного планування Держмитслужби до 15 листопада поточного року розробляє проект річного плану діяльності Держмитслужби, погоджує його з головними виконавцями та до 25 листопада поточного року подає на розгляд колегії Держмитслужби.
3.3. Плани діяльності Держмитслужби на квартал, митного органу на квартал та рік складаються відповідним уповноваженим підрозділом з питань планування не пізніше як за 5 календарних днів до початку планованого періоду згідно з пропозиціями структурних підрозділів з урахуванням завдань, визначених чинними нормативно-правовими актами, дорученнями вищих органів влади, керівництва Держмитслужби та митного органу.
Пропозиції до плану діяльності Держмитслужби на квартал, митного органу на квартал та рік подаються їх структурними підрозділами відповідному вповноваженому підрозділу з питань планування не пізніше ніж за 20 робочих днів до початку періоду, на який складається план.
3.4. Плани роботи структурних підрозділів Держмитслужби, структурних підрозділів митних органів складаються цими структурними підрозділами не пізніше ніж за 3 дні до початку планованого періоду та затверджуються їх керівниками.
При необхідності плани роботи структурних підрозділів Держмитслужби та структурних підрозділів митних органів погоджуються відповідно з курируючими заступниками Голови Держмитслужби, заступниками керівника митного органу.
3.5. Тематичні та спільні плани роботи Держмитслужби, митних органів складаються, як правило, підрозділами, до компетенції яких належать питання, для вирішення яких розробляються ці плани, або за дорученням керівника Держмитслужби, митного органу - вповноваженим підрозділом з питань планування.
Строки підготовки планів визначаються керівником, за дорученням якого розробляється план.
Пропозиції до тематичного або до спільного плану Держмитслужби, митного органу подаються їх структурними підрозділами відповідно до доручення керівництва про складання такого плану або за запитом визначеного головного відповідального за складання зазначеного плану. Термін надання пропозицій визначається в дорученні про складання плану або в службовій записці головного відповідального за складання цього плану.
3.6. Індивідуальні плани роботи посадових осіб Держмитслужби, митних органів складаються цими особами самостійно не пізніше ніж за 3 робочі дні до початку планового періоду.
4. Структура та форма планів і пропозицій до них
4.1. Плани діяльності Держмитслужби, митних органів - це зведення в одному документі взаємопов'язаних завдань з розроблення нормативно-правових актів, здійснення інших практичних дій, спрямованих на досягнення цілей, що передбачаються затвердженими Держмитслужбою основними стратегічними цілями, напрямами і завданнями на плановий період, заходами щодо забезпечення виконання основних завдань, а також завданнями, визначеними перед митними органами у державних та відомчих програмних документах, законах, актах та дорученнях Президента України, актах та дорученнях Уряду.
4.2. Заходи із забезпечення виконання основних завдань в планах діяльності Держмитслужби, митних органів, якщо інше окремо не було визначено керівництвом Держмитслужби, митних органів, мають містити заходи з таких видів діяльності:
- організаційна робота;
- нормотворча робота;
- міжнародне митне співробітництво;
- фінансово-господарська діяльність;
- розвиток митної інфраструктури;
- контрольні заходи;
- робота з особовим складом;
- забезпечення відкритості та прозорості діяльності;
- методологічне забезпечення.
4.3. Плани, передбачені п. 1.2. цього Порядку (крім індивідуальних планів роботи посадових осіб митної служби), складаються за формою, наведеною в додатку до цього Порядку за умови, якщо їх форма не була визначена в дорученні керівництва Держмитслужби, митного органу.
4.4. Плани діяльності Держмитслужби, що подаються до вищих органів влади, та звіти щодо їх виконання складаються за формою, доведеною вищими органами влади.
4.5. Пропозиції, що подаються до планів діяльності Держмитслужби, митних органів їх структурними підрозділами, мають містити вичерпну інформацію щодо змісту заходу, мети його впровадження та очікуваного кінцевого продукту (документа чи дії, якою завершується його виконання), а також виконавців і терміну реалізації.
4.6. Пропозиції, що подаються структурними підрозділами до планів діяльності Держмитслужби, митних органів, повинні бути погоджені відповідно з курируючими заступниками Голови Держмитслужби, заступниками начальників митних органів, а також запропонованими головними виконавцями.
4.7. Індивідуальні плани роботи посадових осіб митної служби складаються за зразком, наведеним у додатку 4 до Положення про порядок проведення щорічної оцінки виконання посадовими особами митної служби покладених на них обов'язків і завдань, затвердженого наказом Держмитслужби від 28.01.03 N 55.
5. Відповідальність за підготовку та виконання планів
5.1. Відповідальним за підготовку планів діяльності Держмитслужби, митних органів є керівники вповноважених підрозділів з питань планування.
5.2. Відповідальними за підготовку індивідуальних планів роботи посадових осіб митної служби є безпосередні керівники цих посадових осіб.
5.3. Відповідальними за підготовку інших планів роботи, не передбачених п. 5.1, 5.2 цього Порядку, є розробники цих планів.
5.4. За якість та своєчасність подання пропозицій для підготовки планів діяльності митних органів уповноваженому підрозділу з питань планування відповідають керівники структурних підрозділів митних органів.
При підготовці планів діяльності Держмитслужби такими відповідальними є керівники структурних підрозділів Держмитслужби, Департаменту ресурсного забезпечення, капітального будівництва та експлуатації об'єктів митної інфраструктури, Департаменту аналізу ризиків та аудиту, Центрального митного управління лабораторних досліджень та експертної роботи, Регіональної інформаційної митниці.
5.5. Узагальнення інформації та підготовку звіту про виконання плану діяльності Держмитслужби, митного органу в цілому здійснює відповідний вповноважений підрозділ з питань планування.
5.6. Уповноважений підрозділ з питань планування Держмитслужби до початку планованого періоду забезпечує надання затверджених планів діяльності Держмитслужби її структурним підрозділам, спеціалізованим митним установам і організаціям, митним органам.
Також ці плани та звіти про їх виконання відповідно до нормативно-розпорядчих актів та доручень вищих органів влади подаються у встановлені терміни до визначених органів виконавчої влади.
5.7. Відповідальність за виконання заходів, затверджених планами діяльності Держмитслужби, митних органів (у тому числі тематичних, а також спільних), за координацію дій всіх їх співвиконавців та за звітування щодо їх реалізації несуть структурні підрозділи, визначені головними виконавцями цих заходів.
5.8. Узагальнення інформації та підготовку звіту про виконання тематичних, а також спільних планів роботи Держмитслужби, митних органів, планів роботи структурних підрозділів Держмитслужби, митних органів здійснюють головні розробники цих планів або визначені відповідними курируючими заступниками Голови Держмитслужби, заступниками начальника митного органу підпорядковані їм структурні підрозділи, чи за дорученням Голови Держмитслужби, начальника митного органу - відповідні вповноважені підрозділи з питань планування.
6. Затвердження планів
6.1. Плани діяльності Держмитслужби, митних органів, у тому числі тематичні та спільні плани роботи, затверджуються відповідно керівником Держмитслужби, митного органу до початку періоду, на який вони складаються.
План роботи Держмитслужби на наступний рік схвалюється та погоджується відповідно до вимог Порядку спрямування і координації діяльності центральних органів виконавчої влади через відповідних міністрів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.06.00 N 965.
6.2. Перед затвердженням плани діяльності Держмитслужби, митних органів, у тому числі тематичні та спільні, погоджуються структурним підрозділом, відповідальним за їх розроблення, з визначеними в плані виконавцями заходів, а також курируючими заступниками Голови Держмитслужби, заступниками начальника митного органу.
6.3. Плани діяльності структурних підрозділів Держмитслужби, митних органів затверджуються їх керівниками.
6.4. Індивідуальні плани роботи посадових осіб митної служби затверджуються безпосереднім керівником цієї посадової особи.
6.5. У разі потреби в плани можуть уноситися зміни й доповнення, що затверджуються таким же чином, як і самі плани. Відповідальність за підготовку та забезпечення затвердження змін до затверджених планів несе структурний підрозділ - ініціатор внесення змін.
7. Контроль за виконанням планів
7.1. Контроль повноти та якості виконання запланованих заходів, визначених у планах діяльності Держмитслужби, митних органів, здійснюється посадовою особою, яку вповноважено на здійснення такого контролю відповідно до визначеної в затвердженому плані системи контролю.
За відсутності такого визначення цей контроль покладається на відповідний вповноважений підрозділ з питань планування (крім спільних та тематичних планів роботи).
7.2. Моніторинг реалізації планів діяльності Держмитслужби, митних органів і звітність по закінченні планового періоду про стан та наслідки виконання в цілому зазначених планів забезпечує відповідний вповноважений підрозділ з питань планування на підставі інформації, що подається структурними підрозділами, визначеними головними виконавцями запланованих заходів.
7.3. Структурні підрозділи, визначені головними виконавцями запланованих заходів, звітують щодо реалізації визначених планом дій керівництву Держмитслужби, митного органу, якщо таке встановлено системою контролю виконання заходу, а також подають не пізніше ніж через 3 дні після закінчення затвердженого планом строку завершення роботи належну інформацію до уповноваженого підрозділу з питань планування. За запитом цього підрозділу в разі необхідності повинні надаватися підтверджуючі виконання заходу документи.
7.4. У разі несвоєчасного виконання заходу головним виконавцем подається не пізніше встановленої дати виконання доповідь з цього питання особі, відповідальній за здійснення контролю за виконанням запланованих заходів, або керівнику, курируючому роботу структурного підрозділу - головного виконавця заходу. Копія доповіді та прийнятого рішення подається вповноваженому підрозділу з питань планування.
У разі продовження терміну виконання заходу подальша звітність щодо заходу здійснюється відповідно до вищевикладеного порядку.
7.5. Зняття з контролю запланованих заходів, виконання яких у поточному плановому періоді визнано за недоцільне, а також продовження термінів реалізації окремих заходів здійснюється за погодженням з керівником, який затвердив відповідний план. Копія прийнятого рішення подається контролюючому структурному підрозділу.
7.6. Контроль виконання тематичних та спільних планів роботи Держмитслужби, митного органу, а також звітність по закінченні планового періоду здійснює структурний підрозділ, що його розробляв, або, за рішенням керівництва Держмитслужби, митного органу, інший підпорядкований структурний підрозділ.
Поточна звітність, продовження термінів виконання, зняття з контролю заходів здійснюються відповідно до п. 7.2-7.6 цього Порядку.
7.7. Індивідуальні плани роботи посадових осіб митної служби контролюються безпосереднім керівником цієї посадової особи.
7.8. Для забезпечення систематизації запланованих заходів, автоматизації процесів планування та системи моніторингу виконання цих заходів, а також забезпечення оперативного та якісного контролю за їх виконанням можуть використовуватися програмно-інформаційні комплекси, які дають можливість виконувати зазначені завдання відповідно до вимог цього Порядку.
8. Використання програмно-інформаційних засобів для підготовки планів та контролю за їх виконанням
8.1. Для забезпечення систематизації запланованих заходів, автоматизації процесів планування та системи моніторингу виконання цих заходів, забезпечення оперативного та якісного контролю за їх виконанням, а також підготовки звітності щодо виконання планів діяльності використовується програмно-інформаційний комплекс "Планування", який запроваджується Держмитслужбою для реалізації завдань, визначених цим Порядком.
8.2. Формування інформаційної бази завдань та запланованих на їх виконання заходів програмно-інформаційного комплексу "Планування" (далі - інформаційна база ПІК "Планування") покладається на розробників відповідних планів, визначених пунктами 5.1-5.3 цього Порядку.
8.3. Наповнення інформаційної бази ПІК "Планування" інформацією про вжиті заходи покладається на головних виконавців цих заходів. Інформація вноситься до бази протягом 3 робочих днів з моменту завершення виконання заходу.
8.4. Контроль якості та повноти виконання запланованих заходів, моніторинг реалізації планів діяльності здійснюється за допомогою ПІК "Планування" посадовими особами (структурними підрозділами) визначеними у пунктах 7.1, 7.2, 7.6 та 7.7 цього Порядку.
Вказані посадові особи (структурні підрозділи) вносять до інформаційної бази ПІК "Планування" інформацію про результати контролю, виконання заходів, зміни переліку та термінів виконання запланованих заходів, а також проводять зняття їх з контролю.
8.5. Порядок використанням програмно-інформаційного комплексу "Планування" визначається відповідною інструкцією, яка затверджується Держмитслужбою після введення в постійну експлуатацію цього комплексу.
9. Підбиття підсумків діяльності
9.1. Підсумки діяльності митної служби України за рік підбиваються на підсумковому засіданні колегії Держмитслужби.
9.2. Підбиття підсумків діяльності Держмитслужби за квартал, півріччя проводиться після завершення звітного періоду шляхом видання періодичних інформаційно-аналітичних збірників про підсумки роботи митних органів та інформування вищих органів влади й громадськості (розміщення матеріалів у мережі Інтернет і засобах масової інформації). У разі потреби підсумки діяльності розглядаються на нарадах керівного складу Держмитслужби або на засіданні колегії Держмитслужби.
9.3. Підбиття підсумків діяльності структурних підрозділів Держмитслужби за півріччя та рік проводиться на нарадах цих підрозділів.
Порядок проведення нарад визначається Головою Служби або курируючим підрозділ заступником Голови Служби.
9.4. Підсумки діяльності митних органів підбиваються після завершення звітного періоду на підсумкових нарадах.
9.5. Дати проведення митними органами підсумкових річних нарад, а також участь у їх роботі представників Держмитслужби попередньо погоджуються з Держмитслужбою.
9.6. Порядок підбиття підсумків діяльності митних органів визначається керівником митного органу.
Підбиттю підсумків діяльності митних органів за квартал, півріччя та рік передує проведення нарад особового складу структурних підрозділів митних органів щодо результатів роботи у звітному періоді.
9.7. Оцінювання показників роботи митних органів України та визначення їх узагальненого рейтингу здійснюється відповідно методики, затвердженої наказом Держмитслужби від 28.10.06 N 1062.
Директор Департаменту організації діяльності Голови Служби | В.Я.Момотенко |
Додаток
до Порядку планування
діяльності і митної служби
України
ЗАТВЕРДЖЕНО
ПЛАН
__________________________
N з/п | Зміст заходу та форма його проведення | Термін виконання (дата) | Відповідаль- ні виконавці | Очікуваний результат | Система контролю |
WEB MD Office "НПО Поверхность",
www.master-d.com.ua