• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Ухвала Конституційного Суду України про припинення конституційного провадження у справі за конституційним поданням Кабінету Міністрів України про офіційне тлумачення частин четвертої, девятої та десятої статті 118 Конституції України щодо призначення на посаду та звільнення з посади голів місцевих державних адміністрацій

Конституційний Суд України  | Ухвала від 27.09.2007 № 45-у/2007
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 27.09.2007
  • Номер: 45-у/2007
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 27.09.2007
  • Номер: 45-у/2007
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
про припинення конституційного провадження у справі за конституційним поданням Кабінету Міністрів України про офіційне тлумачення частин четвертої, дев'ятої та десятої статті 118 Конституції України щодо призначення на посаду та звільнення з посади голів місцевих державних адміністрацій
м. Київ
27 вересня 2007 року
N 45-у/2007
Справа N 1-27/2007

Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Стрижака Андрія Андрійовича - головуючий,
Бринцева Василя Дмитровича,
Джуня В'ячеслава Васильовича,
Дідківського Анатолія Олександровича,
Домбровського Івана Петровича,
Кампа Володимира Михайловича,
Лилака Дмитра Дмитровича,
Мачужак Ярослави Василівни,
Стецюка Петра Богдановича - суддя-доповідач,
Ткачука Павла Миколайовича,
Шишкіна Віктора Івановича,
розглянув на засіданні питання про припинення конституційного провадження у справі за конституційним поданням Кабінету Міністрів України про офіційне тлумачення частин четвертої, дев'ятої та десятої статті 118 Конституції України щодо призначення на посаду та звільнення з посади голів місцевих державних адміністрацій.
Заслухавши суддю-доповідача Стецюка П.Б. та розглянувши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - Кабінет Міністрів України - звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням про офіційне тлумачення частин четвертої, дев'ятої та десятої статті 118 Конституції України щодо призначення на посаду та звільнення з посади голів місцевих державних адміністрацій.
Необхідність в офіційному тлумаченні та відповідному роз'ясненні зазначених норм Конституції України автор конституційного подання мотивує тим, що порядок призначення на посаду та звільнення з посади Президентом України голів місцевих державних адміністрацій на практиці застосовується неоднозначно органами державної влади та органами місцевого самоврядування.
Обгрунтовуючи свою позицію, Кабінет Міністрів України посилається на положення статті 9 Закону України "Про місцеві державні адміністрації", де визначено підстави, за якими повноваження голів місцевих державних адміністрацій припиняються. Водночас автор подання викладає своє розуміння механізму припинення повноважень голів місцевих державних адміністрацій, вказуючи, що положення Закону України "Про місцеві державні адміністрації" визначають підстави, за якими повноваження голів місцевих державних адміністрацій припиняються. У свою чергу, Основний Закон України визначає процедуру, якої необхідно дотримуватись у разі звільнення голів місцевих державних адміністрацій, а саме за поданням Кабінету Міністрів України.
Суб'єкт права на конституційне подання, мотивуючи своє клопотання, посилається на Рішення Конституційного Суду України від 27 лютого 2001 року N 1-рп/2001 (справа про правові акти Верховної Ради Автономної Республіки Крим), в якому, зокрема, зазначено, що реалізація повноваження Президента України стосовно призначення на посаду голів місцевих державних адміністрацій чи звільнення з цієї посади зумовлена лише однією конституційною вимогою - наявністю подання Кабінету Міністрів України про призначення певної особи на посаду чи звільнення її з посади.
На думку автора клопотання, Президент України "не вправі прийняти рішення щодо призначення на посаду або звільнення з посади" голови місцевої державної адміністрації у разі, коли відповідне подання Кабінету Міністрів України відкликано. Порядок подання пропозицій щодо перебування на посаді голови місцевої державної адміністрації у зв'язку з висловленням йому недовіри місцевою радою законодавством не визначений. З огляду на те, що відставка є формою звільнення, відповідно до частини четвертої статті 118 Конституції України подання Кабінету Міністрів України необхідне і в цьому разі.
2. Друга колегія суддів Конституційного Суду України Ухвалою від 7 травня 2007 року відкрила конституційне провадження у цій справі.
3. До дня розгляду конституційного подання на пленарному засіданні Конституційного Суду України від Кабінету Міністрів України надійшли Розпорядження від 11 липня 2007 року N 516-р та письмова заява про відкликання конституційного подання про офіційне тлумачення частин четвертої, дев'ятої та десятої статті 118 Конституції України щодо призначення на посаду та звільнення з посади голів місцевих державних адміністрацій.
Відповідно до частини першої статті 44 Закону України "Про Конституційний Суду України" конституційне подання або конституційне звернення може бути відкликане за письмовою заявою суб'єкта, який його направив до Конституційного Суду України, в будь-який час до дня розгляду на пленарному засіданні Конституційного Суду України. За змістом частини другої цієї статті відкликання конституційного подання є підставою для припинення провадження у справі.
Враховуючи викладене та керуючись статтями 147, 150 Конституції України, статтями 44, 50 Закону України "Про Конституційний Суд України" Конституційний Суд України
у х в а л и в:
1. Припинити конституційне провадження у справі за конституційним поданням Кабінету Міністрів України про офіційне тлумачення частин четвертої, дев'ятої та десятої статті 118 Конституції України щодо призначення на посаду та звільнення з посади голів місцевих державних адміністрацій на підставі статті 44 Закону України "Про Конституційний Суд України" - у зв'язку з відкликанням Кабінетом Міністрів України конституційного подання.
2. Ухвала Конституційного Суду України є остаточною.
КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ