N з/п | Код УКТ ЗЕД |
1 | 1209110000 |
2 | 2106909200 |
3 | 2506210000 |
4 | 2601110090 |
5 | 2619009100 |
6 | 2619009900 |
7 | 2811299000 |
8 | 2818300000 |
9 | 2823000000 |
10 | 3303009000 |
11 | 3403999090 |
12 | 3404909090 |
13 | 3501105000 |
14 | 3801900000 |
15 | 3815909090 |
16 | 3824904500 |
17 | 3926909990 |
18 | 4016939090 |
19 | 4101101000 |
20 | 4104103000 |
21 | 4403910000 |
22 | 4403920000 |
23 | 4412190000 |
24 | 4823200000 |
25 | 4823591000 |
26 | 4906000000 |
27 | 4910000000 |
28 | 5407619000 |
29 | 5407830090 |
30 | 5407840000 |
31 | 5407940000 |
32 | 5408239000 |
33 | 6211421000 |
34 | 6301909000 |
35 | 6302210000 |
36 | 6302319000 |
37 | 6303929000 |
38 | 6403919600 |
39 | 6506108000 |
40 | 6802230000 |
41 | 6810990000 |
42 | 6811300000 |
43 | 6815999000 |
44 | 7013990000 |
45 | 7014000000 |
46 | 7105100090 |
47 | 7202600000 |
48 | 7202910000 |
49 | 7202998000 |
50 | 7204211000 |
51 | 7204290000 |
52 | 7204499900 |
53 | 7218100000 |
54 | 7226998000 |
55 | 7228105000 |
56 | 7228201900 |
57 | 7228608900 |
58 | 7228701000 |
59 | 7304419000 |
60 | 7304499100 |
61 | 7304499900 |
62 | 7304599100 |
63 | 7305310000 |
64 | 7306101100 |
65 | 7307910000 |
66 | 7307991090 |
67 | 7308100000 |
68 | 7308909900 |
69 | 7320208190 |
70 | 7325999000 |
71 | 7325999000 |
72 | 7419990000 |
73 | 7507120000 |
74 | 7601209100 |
75 | 7608209900 |
76 | 7610100000 |
77 | 7610909000 |
78 | 7614100000 |
79 | 7616991000 |
80 | 7801100000 |
81 | 7801910000 |
82 | 8108101020 |
83 | 8108907000 |
84 | 8207309000 |
85 | 8207909900 |
86 | 8301401110 |
87 | 8402900000 |
88 | 8410110000 |
89 | 8411999000 |
90 | 8412219900 |
91 | 8413309900 |
92 | 8413703090 |
93 | 8413708000 |
94 | 8413919090 |
95 | 8415200090 |
96 | 8416300000 |
97 | 8417808000 |
98 | 8417900090 |
99 | 8419310000 |
100 | 8419509000 |
101 | 8419908000 |
102 | 8421219000 |
103 | 8421399800 |
104 | 8424309090 |
105 | 8431430000 |
106 | 8437800090 |
107 | 8438900000 |
108 | 8443597000 |
109 | 8454200000 |
110 | 8455900000 |
111 | 8458990000 |
112 | 8462491000 |
113 | 8471499900 |
114 | 8471705300 |
115 | 8472901000 |
116 | 8477801000 |
117 | 8479899890 |
118 | 8481101900 |
119 | 8481401000 |
120 | 8481807300 |
121 | 8481808700 |
122 | 8483105100 |
123 | 8483108000 |
124 | 8484200000 |
125 | 8501529300 |
126 | 8502399100 |
127 | 8502399900 |
128 | 8504319000 |
129 | 8505199000 |
130 | 8505200000 |
131 | 8514109000 |
132 | 8514908000 |
133 | 8515190000 |
134 | 8517199000 |
135 | 8517300000 |
136 | 8517501000 |
137 | 8517509000 |
138 | 8517809000 |
139 | 8524310000 |
140 | 8524320000 |
141 | 8524390000 |
142 | 8525209900 |
143 | 8526109000 |
144 | 8526911900 |
145 | 8529908890 |
146 | 8531103000 |
147 | 8531108000 |
148 | 8535100000 |
149 | 8536411090 |
150 | 8536490000 |
151 | 8536500300 |
152 | 8536500700 |
153 | 8536691000 |
154 | 8537101000 |
155 | 8537109100 |
156 | 8537109990 |
157 | 8538909900 |
158 | 8542134700 |
159 | 8542149900 |
160 | 8542309900 |
161 | 8542500000 |
162 | 8543899500 |
163 | 8544199000 |
164 | 8544492000 |
165 | 8546100000 |
166 | 8547200000 |
167 | 8602100000 |
168 | 8607919900 |
169 | 8801909100 |
170 | 8802600000 |
171 | 9015401000 |
172 | 9018191000 |
173 | 9024801000 |
174 | 9026203000 |
175 | 9026809100 |
176 | 9026809900 |
177 | 9026909090 |
178 | 9027101090 |
179 | 9030820000 |
180 | 9031803190 |
181 | 9031803998 |
182 | 9031809900 |
183 | 9032899090 |
184 | 9032909000 |
185 | 9032909090 |
186 | 9404909000 |
187 | 9406009000 |
188 | 9503201000 |
189 | 9504309000 |
190 | 9701900000 |
191 | 8533210000 |
192 | 811905000 |
193 | 7204501000 |
194 | 709513000 |
195 | 4002600000 |
196 | 4002590000 |
197 | 3405909090 |
198 | 8421239090 |
199 | 202100000 |
200 | 402101900 |
201 | 402211900 |
202 | 404100200 |
203 | 406907800 |
204 | 406908700 |
205 | 406909900 |
206 | 702000000 |
207 | 703101900 |
208 | 707000500 |
209 | 710806900 |
210 | 713109000 |
211 | 802310000 |
212 | 802320000 |
213 | 809209500 |
214 | 811205900 |
215 | 811907000 |
216 | 1001909900 |
217 | 1003009000 |
218 | 1004000000 |
219 | 1005900000 |
220 | 1007009000 |
221 | 1008200000 |
222 | 1107109900 |
223 | 1201009000 |
224 | 1205009000 |
225 | 1206009900 |
226 | 1207509000 |
227 | 1207999900 |
228 | 1209919000 |
229 | 1507109000 |
230 | 1512111000 |
231 | 1512119100 |
232 | 1512199100 |
233 | 1514109000 |
234 | 1517109000 |
235 | 1517901000 |
236 | 1517909910 |
237 | 1517909990 |
238 | 1703900000 |
239 | 1901909900 |
240 | 2302309000 |
241 | 2306300000 |
242 | 2803008000 |
243 | 3904220000 |
244 | 3917219910 |
245 | 3923210000 |
246 | 3923301000 |
247 | 3923501000 |
248 | 3923509000 |
249 | 4104101000 |
250 | 4104109100 |
251 | 4104210000 |
252 | 4104221000 |
253 | 4104229000 |
254 | 4104290000 |
255 | 4407109300 |
256 | 4407109900 |
257 | 4407919000 |
258 | 4415202000 |
259 | 6810919000 |
260 | 9001402000 |
261 | 709515000 |
Документ підготовлено в системі iplex
Державна податкова адміністрація України | Рекомендації, Перелік, Витяг від 16.07.2007 № 433
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом ДПАУ
16.07.2007 N 433
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо здійснення державного контролю за експортними операціями
(Витяг)
<...>
З метою своєчасного виявлення та оперативного реагування на нетипові та сумнівні експортні операції, відпрацювання окремих аспектів взаємодії підрозділів органів ДПС та ДМС України вводиться Регламент отримання, передачі та опрацювання інформації щодо експортних вантажних митних декларацій, поданих до митного оформлення, дії якого регулюються Методичними рекомендаціями щодо здійснення державного контролю за експортними операціями (далі - Методичні рекомендації).
1. Терміни та визначення
Терміни та визначення відповідають ДСТУ 3966-2000 "Засади і правила розроблення стандартів на терміни та визначення понять".
1.1. КАРТКИ ІСТОРІЇ СУБ'ЄКТА УВАГИ - електронний вид документа, в якому накопичується інформація про фінансово-господарську діяльність суб'єкта ЗЕД.
1.2. ІНДИКАТОР РИЗИКУ ЕКСПОРТНИХ ОПЕРАЦІЙ - ознака експортної операції, яка потребує уваги в зв'язку з ймовірними втратами бюджету.
1.3. СУМНІВНА ЕКСПОРТНА ОПЕРАЦІЯ - експортна операція, що підпадає під визначені у Методичних рекомендаціях індикатори ризику (один з індикаторів ризику).
1.4. НЕТИПОВИЙ ЕКСПОРТ - експортна операція з товарами (послугами), які не є характерними для основного виду діяльності експортера (комітента).
1.5. РОБОЧА ГРУПА - працівники підрозділів органів ДПС у кількості 3-5 осіб, в обов'язки яких входить відпрацювання інформації про експортні операції.
1.6. КЕРІВНИК РОБОЧОЇ ГРУПИ - керівник органу державної податкової служби в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, в обов'язки якого входить організація роботи робочої групи та прийняття управлінських рішень при відпрацюванні інформації про експортні операції.
1.7. ВІДПОВІДАЛЬНІ ВИКОНАВЦІ - працівники органу ДПС, які входять до складу робочої групи та відпрацьовують інформацію про експортні операції відповідно до своїх функціональних обов'язків.
1.8. УПРАВЛІНСЬКЕ РІШЕННЯ - рішення керівника робочої групи щодо необхідності проведення перевірочних заходів стосовно об'єктів та суб'єктів уваги.
2. Складові процесу
2.1. Підрозділи ДПС - учасники процесу:
2.1.1. ДПА України:
Департамент інформатизації процесів оподаткування;
Головне управління податкової міліції;
Департамент економічного аналізу;
Департамент аудиту юридичних осіб.
2.1.2. Робоча група у складі працівників підрозділів обласних (міських) ДПА, СДПІ ВПП та районних ДПІ:
податкової міліції;
аудиту юридичних осіб.
Керівництво робочою групою покладається на першого заступника/заступника керівника органу ДПС.
2.2. Функції підрозділів ДПС - учасників процесу:
2.2.1. ДПА України - моніторинг та контроль процесу:
Департамент інформатизації процесів оподаткування - підтримка процесу (технічне супроводження);
Головне управління податкової міліції - координація дій, аналіз та методичне супроводження процесу (розробка критеріїв оцінки, методичних рекомендацій), контроль;
Департамент економічного аналізу - аналіз процесу;
Департамент аудиту юридичних осіб - аналіз та методичне супроводження процесу (розробка критеріїв оцінки, методичних рекомендацій).
2.2.2. Обласні (міські) ДПА (регіон обліку експортера, обліку комісіонера, митниці оформлення та митниці на кордоні) - прийняття рішення:
підрозділи податкової міліції - координація дій, оперативне реагування та прийняття рішення, організація проведення процесуальних дій (відповідно до законодавства України) стосовно об'єктів та суб'єктів уваги, аналіз, контроль;
підрозділи аудиту юридичних осіб - оперативне реагування та прийняття рішення, вжиття контрольних перевірочних заходів, контроль.
2.2.3. СДПІ ВПП та районні ДПІ (регіон обліку експортера, обліку комісіонера, митниці оформлення та митниці на кордоні) - практичне проведення заходів:
підрозділи податкової міліції - оперативне реагування, аналіз, підготовка пропозицій для прийняття рішення, практичне проведення заходів на митниці, проведення процесуальних дій (відповідно до законодавства України) стосовно об'єктів та суб'єктів уваги;
підрозділи аудиту юридичних осіб - оперативне реагування та прийняття рішення, практичне проведення заходів на митниці, направлення та опрацювання запитів, проведення перевірок суб'єктів господарювання - юридичних осіб;
2.3. Об'єкти уваги:
зовнішньоекономічна операція та істотні умови її виконання;
товар як предмет експорту.
2.4. Суб'єкти уваги:
експортер (комітент);
комісіонер (контрактоутримувач);
виробник товару (імпортер);
перевізник товару або суб'єкт господарювання, який надає послуги з експедирування.
3. Індикатори ризику експортних операцій
3.1. Зовнішньоекономічна операція та істотні умови її виконання:
3.1.1. декларування експортної операції за договором комісії, по групах товарів, які включені в перелік ризикових кодів (невідповідність даних полів СС_02_01 та СС_09_01 електронних копій експортних вантажних митних декларацій);
3.1.2. декларування експортних операцій декількома експортерами через одного і того ж комісіонера (порівнюються дані полів СС_02_01, СС_02_02, СС_02_03, СС_07_01, СС_07_02, СС_07_03, СС_09_01, СС_09_02, СС_09_03 електронних копій експортних вантажних митних декларацій);
3.1.3. декларування експортних операцій декількома експортерами за різними вантажними митними деклараціями на адресу одного і того ж нерезидента (порівнюються дані полів СС_02_01, СС_02_02, СС_07_01, СС_07_02, СС_07_03, СС_08_02, СС_08_03 електронних копій експортних вантажних митних декларацій);
3.1.4. декларування до експорту продукції, невластивої основному виду діяльності комітента (порівнюються дані полів CD_31_01, CD_33_01, електронних копій експортних вантажних митних декларацій з даними про фактичний вид діяльності підприємства, наведеними у матеріалах останньої перевірки платника, а за відсутності - з реєстраційними даними).
3.2. Товар як предмет експорту:
3.2.1. декларування товарів, які використовувалися (використовуються) у схемах штучного формування податкового кредиту з ПДВ та/або від'ємного значення з цього виду податку (порівнюються дані поля CD_33_01 електронних копій експортних вантажних митних декларацій з визначеним переліком кодів УКТЗЕД (додаток 5 до Методичних рекомендацій);
3.2.2. заявлена вартість товарів при експорті перевищує їх заявлену вартість при імпорті на територію України (порівнюються дані полів CD_42_01, CD_31_01, CD_33_01, електронних копій експортних вантажних митних декларацій з даними поля CD_42_01, CD_31_01, CD_33_01 імпортних вантажних митних декларацій).
Індикатори ризику експортних операцій формуються на підставі даних електронних копій експортних вантажних митних декларацій, отриманих від Державної митної служби України (додаток 3 до Методичних рекомендацій).
4. Порядок взаємодії підрозділів органів ДПС при відпрацюванні експортних операцій
<...>
4.2. Обов'язки робочих груп (відповідальних виконавців)
4.2.1.Після завершення процесу обробки Інформації за вантажними митними деклараціями, поданими до митного оформлення, учасники процесу (відповідальні виконавці) отримують доступ для подальшого аналізу та прийняття управлінського рішення.
Учасниками (відповідальними виконавцями) процесу є:
підрозділи ДПА України;
підрозділи ДПС регіону обліку експортера;
підрозділи ДПС регіону обліку митниці оформлення;
підрозділи ДПС регіону обліку комісіонера;
підрозділи ДПС регіону обліку митниці на кордоні.
4.2.2. Керівник робочої групи ДПА України забезпечує:
а) координацію роботи щодо відпрацювання Інформації за вантажними митними деклараціями, поданими до митного оформлення всіма рівнями ДПС України;
б) прийняття управлінського рішення про необхідність проведення спільних з митними органами заходів, яке є обов'язковим для виконання органами ДПС;
в) занесення інформації до картки історії суб'єктів уваги - учасників експортної операції (додаток 2 до Методичних рекомендацій).
4.2.3. Керівник робочої групи з боку підрозділу ДПС регіону обліку експортера відповідає за:
а) обов'язкове відпрацювання інформації щодо суб'єкта господарювання - експортера товару та надання управлінського рішення керівнику робочої групи регіону обліку комісіонера;
б) занесення інформації до картки історії суб'єктів уваги - учасників експортної операції (додаток 2 до Методичних рекомендацій).
4.2.4. Керівник робочої групи з боку підрозділу ДПС регіону обліку митниці оформлення відповідає за:
а) опрацювання інформації (у тому числі оперативної), яка може свідчити про можливе порушення суб'єктами уваги - учасниками експортної операції вимог чинного законодавства України та надання управлінського рішення керівнику робочої групи регіону обліку комісіонера;
б) готовність членів робочої групи (відповідальних виконавців) до участі у спільних з митницею оформлення заходах;
в) участь у спільних з митницею оформлення заходах, оформлення їх результатів відповідно до акта митного огляду товарів, форму якого затверджено наказом Держмитслужби України від 20.04.2005 р. N 314 "Про затвердження Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації", зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27.04.2005 р. за N 439/10719 (додаток 4 до Методичних рекомендацій);
г) надання інформації керівнику робочої групи регіону обліку митниці на кордоні для проведення спільних з митницею заходів;
д) занесення інформації до картки історії суб'єктів уваги - учасників експортної операції (додаток 2 до Методичних рекомендацій).
4.2.5. Керівник робочої групи з боку підрозділу ДПС регіону обліку комісіонера відповідає за:
а) обов'язкове опрацювання інформації щодо суб'єкта господарювання - комісіонера;
б) узагальнення управлінських рішень інших учасників процесу - керівників робочих груп (регіон експортера, регіон митниці оформлення, регіон митниці на кордоні);
в) обов'язкове прийняття управлінського рішення про необхідність проведення спільних з митницею заходів;
г) надання інформації керівнику робочої групи органу ДПС регіону обліку митниці оформлення товару про необхідність спільних з митницею заходів;
д) занесення інформації про картки історії суб'єктів уваги - учасників експортної операції (додаток 2 до Методичних рекомендацій).
4.2.6. Керівник робочої групи з боку підрозділу ДПС регіону обліку митниці на кордоні відповідає за:
а) опрацювання інформації (у т.ч. оперативної), яка може свідчити про можливе порушення суб'єктами уваги - учасниками експортної операції вимог чинного законодавства України та надання управлінського рішення керівнику робочої групи регіону обліку комісіонера;
б) готовність членів робочої групи (відповідальних виконавців) до участі у спільних з митницею на кордоні заходах;
в) участь у спільних з митницею оформлення заходах, оформлення їх результатів відповідно до акта митного огляду товарів, форму якого затверджено наказом Держмитслужби України від 20.04.2005 р. N 314 "Про затвердження Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації", зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 27.04.2005 р. за N 439/10719 (додаток 4 до Методичних рекомендацій);
г) занесення інформації до картки історії суб'єктів уваги - учасників експортної операції (додаток 2 до Методичних рекомендацій).
4.2.7. У разі співпадання регіонів обліку експортера, комісіонера, митниці оформлення та митниці на кордоні керівник робочої групи відповідає за виконання відповідних функцій, передбачених підпунктами 4.2.3-4.2.6.
4.3. Порядок роботи з Інформацією
4.3.1.Під час аналізу інформації (ВМД, подані до митного оформлення платниками) учасниками процесу - відповідальними виконавцями (підрозділи ДПС регіону обліку експортера, обліку комісіонера, митниці оформлення та митниці на кордоні) визначаються ознаки нетиповості і сумнівності експортної операції відповідно до Індикаторів ризику, необхідність присутності працівників ДПС під час проведення процедур митного контролю та подальші перевірочні заходи.
При цьому працівниками робочих груп (відповідальними виконавцями) з'ясовуються такі питання:
а) відповідність виду експортованої продукції основному виду діяльності експортера, а також обсягів експорту задекларованим валовим витратам на придбання товарів, обсягів сплаченого ПДВ за придбання товарів у попередньому звітному періоді;
б) перегляд матеріалів останньої перевірки підприємства - експортера за всіма видами зобов'язань та останніх тематичних документальних перевірок щодо порушень, пов'язаних із зовнішньоекономічною діяльністю або із встановленням фактів щодо залучення до ланцюгів постачання товарів підприємствами, які мають ознаки фіктивності, які припинені за рішенням суду або визнані банкрутами;
в) перевірка інформації щодо комісіонера та причетність його до експортерів, які порушують чинне законодавство України, а також встановлення фактів здійснення діяльності з нерезидентами, легітимність яких не підтверджена міжнародними компетентними органами;
г) наявність оперативної інформації щодо злочинних намірів посадових осіб - суб'єктів уваги;
д) наявність кримінального провадження у відношенні посадових осіб (за фактом скоєння злочину) суб'єктів уваги або наявність кримінального провадження, де вказана група товару використовувалася в господарських операціях;
е) наявність інформації про легітимність нерезидента - отримувача товару або його віртуальний характер;
ж) опрацювання податкової історії платника;
з) опрацювання результатів попередніх спільних з митними органами заходів державного контролю за експортними операціями.
4.3.2. Робоча група ДПС регіону обліку експортера з'ясовує питання, передбачені підпунктами а - з п. 4.3.1.
Робоча група ДПС регіону обліку комісіонера з'ясовує питання, передбачені підпунктами а - з п. 4.3.1.
Робоча група ДПС регіону обліку митниці оформлення з'ясовує питання, передбачені підпунктами г, д п. 4.3.1.
Робоча група ДПС регіону обліку митниці на кордоні з'ясовує питання, передбачені підпунктами г, д п. 4.3.1.
4.3.3. За результатами аналізу Інформації надаються пропозиції керівнику робочої групи щодо прийняття управлінських рішень стосовно кожної експортної операції.
4.3.4. На підставі наданих членами робочої групи пропозицій керівником робочої групи приймається управлінське рішення щодо:
доцільності присутності посадових осіб ДПС під час проведення процедур митного контролю;
проведення перевірочних заходів;
відбору зразків товару для експертних досліджень;
додаткової ідентифікації товарів із застосуванням цифрової фотозйомки товарів.
4.3.5. У разі підпадання експортної операції під Індикатор ризику п. 3.1.4 (декларування до експорту продукції, невластивої основному виду діяльності комітента) керівниками робочих груп за місцем обліку експортера та комісіонера обов'язково приймається управлінське рішення про проведення повного комплексу заходів, передбачених п. 4.3.4.
4.3.6. Керівниками робочих груп забезпечується занесення управлінського рішення до електронного журналу результатів відпрацювання експортних операцій (додаток 1 до Методичних рекомендацій).
4.3.7. Керівником робочої групи регіону обліку комісіонера приймається управлінське рішення про необхідність проведення спільних з митницею заходів, яке є обов'язковим до виконання усіма учасниками процесу на митниці оформлення і митниці на кордоні.
Окрім того, забезпечується доведення засобами факсимільного зв'язку обов'язкового управлінського рішення органу ДПС регіону обліку митниці оформлення.
За необхідністю у разі завершення процедури митного оформлення здійснюється доведення управлінського рішення керівництву органу ДПС регіону обліку митниці на кордоні.
У зверненні обов'язково зазначаються основні ознаки нетиповості та сумнівності експортної операції, а також перелік заходів, проведення яких необхідне при огляді товарів.
4.3.8. При прийнятті управлінського рішення кожний керівник робочої групи зобов'язаний забезпечити внесення відповідної інформації до електронного журналу результатів відпрацювання експортних операцій (додаток 1 до Методичних рекомендацій).
4.3.9. Після отримання управлінського рішення керівник робочої групи органу ДПС регіону обліку митниці оформлення забезпечує присутність відповідального виконавця (співробітника податкової міліції) та здійснення необхідних заходів при огляді товарів.
За неможливості проведення спільних заходів на митниці оформлення (короткий термін оформлення, інші причини) керівник робочої групи повідомляє керівника митниці на кордоні та керівника робочої групи органу ДПС регіону обліку митниці на кордоні про необхідність вжиття заходів щодо організації взаємодії та забезпечення присутності відповідального виконавця при здійсненні огляду товарів у пункті пропуску.
4.3.10. Під час здійснення спільного огляду товарів як на митниці оформлення, так і митниці на кордоні, відповідальні виконавці на митниці (працівники податкової міліції та аудиту юридичних осіб):
звіряють відповідність задекларованого у супровідних документах вантажу його фактичній наявності;
візуально визначають кількість одиниць товару;
визначають ціну одиниці товару; матеріал, з якого виготовлено товар: вид упаковки; комплектність; маркування на товарах або упаковці; відомості про виробника, що містяться на товарах або упаковці;
фіксують реквізити перевізників (П.І.Б. та посвідчення водія тощо), транспортних засобів (номер транспортного засобу, технічного транспорту тощо) та товарно-транспортної накладної (N, місце відправлення вантажу);
за наявності сертифіката походження товару та сертифіката відповідності стандартам фіксуються їх реквізити;
отримують (за згодою) пояснення в осіб, відповідальних за надані у вантажній митній декларації відомості та переміщення товару.
4.3.11. За наявності достатніх підстав (постанова суду, слідчого, прокурора у рамках розслідування кримінальної справи, розгляд судової справи) проводиться вилучення або арешт товарів, задекларованих до вивозу за межі митного кордону України, інші слідчі дії.
Адміністративний арешт товару, який вивозиться за межі митного кордону України, накладається співробітниками митного органу.
У разі неможливості встановлення виробника товару керівником робочої групи органу ДПС регіону обліку митниці оформлення експортної операції ініціюється відбір зразків товарів для подальшого проведення експертних досліджень.
Відповідальні співробітники, які беруть участь у митному контролі, повинні зробити відповідну відмітку в акті огляду товару та на зворотній стороні вантажної митної декларації.
4.3.12. Про результати проведених дій відповідальні співробітники доповідають керівнику робочої групи та заносять відповідно до п. 4.3.10 до картки історії суб'єктів уваги (додаток 2 до Методичних рекомендацій).
4.3.13. Якщо за результатами проведеного огляду товару було встановлено виробника продукції, то у разі необхідності здійснюються заходи щодо отримання інформації від виробника з таких питань:
ціноутворення товару/продукції;
правомірність формування податкового кредиту;
коло покупців, які в подальшому здійснювали поставки продукції експортерам;
товарний баланс тощо.
Результати дослідження заносяться до картки історії суб'єктів уваги (додаток 2 до Методичних рекомендацій).
4.3.14.Підрозділи аудиту юридичних осіб та підрозділи податкової міліції при отриманні інформації від робочої групи щодо необхідності дослідження ланцюга постачання товарів з метою встановлення виробника товару та дослідження умов здійснення експортної операції направляють запит суб'єкту господарювання - експортеру або за наявності підстав організовують виїзну позапланову перевірку суб'єкта господарювання - експортера.
У ході опрацювання умов здійсненої експортної операції підрозділами аудиту юридичних осіб направляються:
запити до постачальників товару щодо підтвердження факту поставки товару з обов'язковим дослідженням питання ціноутворення та умов поставки, визначенням подальших ланцюгів постачання;
запит до підприємства-комісіонера з метою визначення істотних умов виконання укладеного зовнішньоекономічного контракту;
запити до транспортних організацій стосовно підтвердження фактів надання транспортних послуг з визначення істотних умов укладеного договору та наявності дозволів на здійснення послуг з перевезення;
запит, у випадку залучення до перевезення товарів підприємств, які надають послуги з експедирування, або організовується виїзна перевірка підприємства-експедитора з метою встановлення схеми руху товару, визначення місць його зберігання та осіб, залучених до його перевезення;
запити до Торгово-промислової палати (регіональних відділень) про підтвердження факту надання експортеру сертифіката походження товару.
За необхідності у межах проведення позапланової або планової перевірки експортера від керівників суб'єктів господарювання вимагається проведення інвентаризації товарно-матеріальних цінностей.
Шляхом направлення запитів про надання пояснень щодо здійснення експортної операції до підприємства-комісіонера (контрактоутримувача) та запитів на проведення зустрічних перевірок до підприємств-експортерів, перевізників (експедиторів) проводиться дослідження здійсненої експортної операції комісіонером.
Про результати проведених документальних перевірок, узагальнення отриманих відповідей від підприємств-комісіонерів (експортерів), постачальників (виробників, імпортерів), перевізників (експедиторів), Торгово-промислової палати повідомляється робоча група.
4.3.15. Результати аналізу та відпрацювання Інформації щодня (цілодобово) заносяться відповідальним виконавцем до електронного журналу результатів відпрацювання експортних операцій (додаток 1 до Методичних рекомендацій).
4.3.16. На підставі даних картки історії суб'єкта уваги та електронного журналу відпрацювання експортних операцій відповідальними виконавцями членами робочої групи ДПА України формується Звіт про відпрацювання експортних операцій (з наростаючим підсумком) (додаток 6 до Методичних рекомендацій).
{Додатки 1-4 не наводяться}
Додаток 5
до Методичних рекомендацій
щодо здійснення державного
контролю за експортними
операціями
ПЕРЕЛІК
товарів згідно з УКТ ЗЕД, які використовувалися (використовуються) у схемах штучного формування податкового кредиту з ПДВ та/або від'ємного значення даного виду податку
{Додаток 6 не наводиться}