• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження статуту державної науково-дослідної установи "Український інститут громадського здоровя" Міністерства охорони здоровя України

Міністерство охорони здоровя України  | Наказ, Статут від 21.06.2007 № 346
Реквізити
  • Видавник: Міністерство охорони здоровя України
  • Тип: Наказ, Статут
  • Дата: 21.06.2007
  • Номер: 346
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство охорони здоровя України
  • Тип: Наказ, Статут
  • Дата: 21.06.2007
  • Номер: 346
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
21.06.2007 N 346
Про затвердження статуту державної науково-дослідної установи "Український інститут громадського здоров'я" Міністерства охорони здоров'я України
Відповідно до положення про Міністерство охорони здоров'я України, затвердженого Указом Президента України від 02.11.2006 N 1542, з метою приведення установчих документів державної науково-дослідної установи "Український інститут громадського здоров'я" Міністерства охорони здоров'я України у відповідність до вимог чинного законодавства
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити нову редакцію статуту державної науково-дослідної установи "Український інститут громадського здоров'я" Міністерства охорони здоров'я України (додається).
2. Директору державної науково-дослідної установи "Український інститут громадського здоров'я" Міністерства охорони здоров'я України В.М. Пономаренко забезпечити реєстрацію статуту у порядку, встановленому чинним законодавством України.
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Міністр Ю.О.Гайдаєв
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МОЗ України
21.06.2007 N 346
Міністр Ю.О. Гайдаєв
СТАТУТ
державної науково-дослідної установи "Українського інституту громадського здоров'я" Міністерства охорони здоров'я України (нова редакція)
1. Загальні положення
1.1. Державна науково-дослідна установа "Український інститут громадського здоров'я" Міністерства охорони здоров'я України (надалі - Інститут) заснований Міністерством охорони здоров'я України на підставі постанови кабінету Міністрів України від 5 вересня 1996 року N 1068 "Про переведення деяких науково-дослідних установ, підпорядкованих Міністерству охорони здоров'я, на госпрозрахунок" і наказу Міністерства охорони здоров'я України від 21.10.96 N 324 "Про реорганізацію Інституту здоров'я ім. Л.І. Медведя та Українського центру здоров'я".
1.2. Інститут є державною неприбутковою науково-дослідною установою, яка заснована на державній власності і підпорядкована Міністерству охорони здоров'я України (надалі - Міністерство).
1.3. Інститут у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, законодавчими та нормативними актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами МОЗ України, а також даним Статутом.
1.4. Інститут при виконанні покладених на нього напрямів діяльності та функцій керується принципами незалежності, неупередженості, конфіденційності та компетентності.
1.5. Інститут є юридичною особою, може від свого імені набувати майнових і особистих немайнових прав, нести обов'язки, бути позивачем і відповідачем у всіх судових установах.
1.6. Інститут має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства України, круглу печатку і штамп зі своїм найменуванням, бланки.
1.7. Інститут веде бухгалтерський облік, статистичну та фінансову звітність, передбачені чинним законодавством України.
1.8. Інститут несе відповідальність за зобов'язаннями, що виникли при здійсненні ним своїх повноважень, в межах належних йому коштів відповідно до чинного законодавства України.
1.9. Інститут проходить державну реєстрацію та атестацію у відповідності до чинного законодавства.
2. Найменування та місцезнаходження
2.1. Найменування Інституту:
Українською мовою:
Повне найменування - Державна науково-дослідна установа "Український інститут громадського здоров'я" Міністерства охорони здоров'я України.
Скорочене найменування - УІГЗ МОЗ України.
Російською мовою:
Повне найменування - Государственное научно-исследовательское учреждение "Украинський институт общественного здоров'я" Министерства здравоохранения Украины.
Скорочене найменування - УИОЗ МЗ Украины.
Англійською мовою:
Повне найменування - Ukrainian Institute of Public Health.
2.2. Місцезнаходження Інституту: вул. Димитрова 5, корпус 10-А, м. Київ, Україна, 03150, e-mail: health@uiph.kiev.ua.
3. Наукові напрями і предмет діяльності
Інститут створено з метою наукового обґрунтування стратегії подальшого розвитку системи охорони здоров'я, розробки напрямів удосконалення організації первинної, спеціалізованої та високотехнологічної медичної допомоги, доступної для кожного громадянина України, запровадження нових ефективних механізмів фінансування та управління в галузі охорони здоров'я.
3.1. Основними науковими напрямами діяльності Інституту є:
3.1.1. Фундаментальні та прикладні наукові дослідження з питань державної політики та стратегії розвитку охорони здоров'я;
3.1.2. Вивчення та визначення проблем суспільних відносин у сфері охорони здоров'я та наукове обґрунтування їх нормативно-правового врегулювання на засадах міжнародного медичного права та стандартів Європейського Союзу;
3.1.3. Проведення медико-соціологічних досліджень серед різних соціальних категорій населення України;
3.1.4. Розробка стратегічних напрямів діяльності різних галузей господарства щодо зміцнення здоров'я населення та активізації політики сприяння здоров'ю, впровадженню здорового способу життя та гігієнічного виховання населення;
3.1.5. Наукове обґрунтування напрямів та технології удосконалення організації медичної допомоги;
3.1.6. Розробка цільових програм розвитку системи охорони здоров'я відповідно до конституційних прав громадян на охорону здоров'я, медичну допомогу та медичне страхування;
3.1.7. Розробка комплексних програм інформатизації галузі та формування єдиного інформаційного медичного простору;
3.1.8. Формування наукових засад подальшого розвитку стандартизації в охороні здоров'я;
3.1.9. Розробка та наукове обґрунтування внесення змін у нормативно-правові акти держави з питань фінансування медичної галузі;
3.1.10. Наукове обґрунтування розвитку самоврядних засад діяльності закладів охорони здоров'я.
3.2. Предмет діяльності Інституту
3.2.1. Вивчення та визначення медико-демографічних тенденцій, захворюваності населення та його потреб у наданні різних видів медичної допомоги.
3.2.2. Наукове супроводження процесів впровадження та розвитку сімейної медицини на засадах реформування первинної медико-санітарної допомоги.
3.2.3. Наукове обґрунтування програм та організаційних моделей реструктуризації системи медичної допомоги.
3.2.4. Наукове обґрунтування шляхів адаптації та реформування мережі закладів охорони здоров'я відповідно до змін обумовлених проведенням адміністративно-територіальної реформи.
3.2.5. Розробка та обґрунтування напрямів удосконалення організації медичної допомоги сільському населенню.
3.2.6. Науковий супровід організації медичної допомоги на первинному, вторинному та третинному рівнях в амбулаторно-поліклінічних та стаціонарних лікувально-профілактичних закладах охорони здоров'я.
3.2.7. Науковий супровід організації швидкої та невідкладної медичної допомоги населенню.
3.2.8. Проведення на замовлення Міністерства охорони здоров'я України експертизи нормативно-правових актів з питань охорони здоров'я на відповідність міжнародному медичному праву та законодавству ЄС та розробка пропозицій щодо напрямів гармонізації національного законодавства з європейським.
3.2.9. Розробка нормативної та організаційно-методичної бази необхідної для поліпшення діяльності закладів охорони здоров'я, спрямованої на формування та впровадження засад здорового способу життя, гігієнічного виховання населення як пріоритетного завдання органів і закладів охорони здоров'я.
3.2.10. Створення банку даних медико-соціологічних досліджень з питань вивчення думок громадськості щодо організації роботи закладів охорони здоров'я, якості і доступності надання медичної допомоги населенню та шляхів її удосконалення.
3.2.11. Розробка програми розвитку стандартизації в галузі охорони здоров'я, забезпечення її впровадження та здійснення моніторингу за використанням та дотриманням вимог медичних стандартів.
3.2.12. Нормативно-правове та науково-методичне забезпечення розвитку електронних інформаційно-телекомунікаційних технологій в галузі охорони здоров'я та координація роботи закладів охорони здоров'я з питань інформатизації.
3.2.13. Проведення сертифікаційних випробувань комп'ютерних програмних засобів.
3.2.14. Розробка науково-обґрунтованої методології створення єдиних медичних національних реєстрів.
3.2.15. Розробка з відповідними структурними підрозділами Міністерства охорони здоров'я України концептуальних засад реформування фінансового забезпечення галузі.
3.2.16. Вивчення та сприяння впровадженню технологій охорони громадського здоров'я, що ґрунтуються на принципах ВООЗ.
3.2.17. Розробка проектів та пропозицій до цільових загальнодержавних і регіональних програм щодо охорони здоров'я, їх методологічного, правового, фінансового, ресурсного і кадрового забезпечення.
3.2.18. Вивчення, аналіз і підготовка рекомендацій щодо використання в Україні міжнародного досвіду у галузі соціальної медицини та організації охорони здоров'я.
3.2.19. Координація та моніторинг наукових розробок з питань соціальної медицини.
3.2.20. Підготовка, проведення з'їздів, конференцій, симпозіумів та наукових заходів, які відповідають основним напрямам діяльності Інституту.
3.2.21. Підготовка в першому кварталі поточного року щорічної доповіді про стан здоров'я населення та діяльність закладів охорони здоров'я України за минулий рік.
3.2.22. Підготовка медичних кадрів вищої кваліфікації (докторів, кандидатів медичних наук) за науковими спеціальностями, що відповідають основним напрямам діяльності Інституту, навчання фахівців в аспірантурі.
3.2.23. Щорічне звітування про результати наукової та господарської діяльності перед МОЗ України.
3.2.24. Забезпечує ведення обліку відомчих нормативних актів, видання переліків та збірників правових документів.
3.2.25. Приймає участь у розробці проектів постанов Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України з питань охорони здоров'я, а також проектів нормативних актів МОЗ.
3.2.26. Здійснює систематичний перегляд правових актів.
4. Функції
Відповідно до напряму та предмету діяльності Інститут виконує наступні функції:
4.1. Самостійно планує свою роботу на виконання наукових напрямків та предмету діяльності, визначає стратегію та основні напрямки розвитку.
4.2. Встановлює на договірній основі ціни за виконані роботи, вироблену продукцію, надані послуги у відповідності до затрат, у випадку якщо це не передбачено тарифами, які затверджуються МОЗ України або визначені чинним законодавством України.
4.3. Може залучати фахівців підприємств, установ і організацій, вчених на контрактній основі для участі у проведенні наукових досліджень відповідно до напрямів статутної діяльності.
4.4. У межах власної компетенції та науково-практичної діяльності самостійно здійснює зовнішньоекономічну діяльність, в т.ч.:
- на основі прямих договорів, контрактів або погоджень проводить спільні дослідження з науковими установами, фірмами зарубіжних країн;
- проводить підготовку і перепідготовку спеціалістів Інституту в зарубіжних країнах;
- приймає участь у роботі міжнародних організацій і центрів, діяльність яких відповідає напрямку та предмету діяльності Інституту;
- самостійно використовує власні кошти в іноземній валюті у порядку, встановленому законодавством України.
4.5. Інститут самостійно визначає свою організаційну структуру: центри, відділи, відділення, апарат управління, штатний розпис і подає на затвердження до Міністерства охорони здоров'я України.
4.6. Структурні підрозділи здійснюють свою діяльність на підставі окремих положень, які затверджує директор Інституту.
4.7. На базі Інституту можуть працювати комісії, комітети Міністерства охорони здоров'я України, вітчизняних та міжнародних організацій в галузі охорони здоров'я, діяльність яких пов'язана або співпадає з напрямками та предметом діяльності Інституту.
4.8. Звертатися в порядку, передбаченому чинним законодавством України, та у межах власної компетенції до органів державної влади та місцевого самоврядування, а також суб'єктів господарювання для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на Інститут завдань.
4.9. Забезпечує своєчасну сплату податків, зборів та інших обов'язкових платежів згідно з чинним законодавством України.
4.10. Здійснює необхідну діяльність з матеріально-технічного забезпечення своєї роботи.
4.11. Створює умови для високопродуктивної праці наукових працівників Інституту, забезпечуючи додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування.
4.12. Здійснює бухгалтерський облік, веде фінансову та статистичну звітність згідно з чинним законодавством України.
4.13. Інститут відповідає за свої зобов'язання коштами, що є в його розпорядженні.
4.14. У порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України Інститут не менше одного разу на п'ять років проходить державну атестацію наукових установ.
5. Управління Інститутом
5.1. Управління Інститутом здійснює директор, який призначається на посаду наказом Міністерства охорони здоров'я України на контрактній основі.
5.2. Директор Інституту самостійно вирішує питання діяльності інституту в межах та порядку, визначених установчими документами за винятком тих, що віднесені до компетенції Міністерства та трудового колективу:
вирішує питання його діяльності відповідно до статутних завдань;
представляє Інститут в органах державної влади та органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах, організаціях усіх форм власності;
відповідає за результати діяльності Інституту перед власником або органом управління;
в межах своєї компетенції видає накази і розпорядження;
визначає функціональні обов'язки працівників;
призначає частину складу вченої ради наукової установи;
здійснює інші повноваження, передбачені статутом Інституту.
Директор інституту щорічно звітує перед колективом наукових працівників про свою персональну діяльність.
5.3. Директор несе відповідальність за діяльність Інституту та звітує про це перед Міністерством.
5.4. Директор Інституту діє без доручення від його імені, представляє його інтереси в органах державної влади, місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами.
5.5. Кількість заступників директора встановлюється штатним розписом Інституту. Обов'язковим є наявність посади заступника директора з наукової роботи.
5.6. Заступник директора з наукової роботи призначається з найбільш підготовлених і висококваліфікованих співробітників за узгодженням з Міністерством. На цю особу покладається персональна відповідальність за наукову і науково-організаційну роботу наукових відділів, відділень, секторів та науково-допоміжних підрозділів інституту у відповідності з встановленим розподілом обов'язків.
5.7. Заступник директора з наукової роботи заміщує директора в разі відсутності останнього та має право підпису як особа, що виконує обов'язки директора. Повноваження директора Інституту закріплені у відповідній посадовій інструкції.
5.8. За поданням директора в Інституті формується Вчена рада, яка є колегіальним дорадчим органом управління науковою і науково-практичною діяльністю Інституту.
5.9. Вчена рада складається із 15 осіб. Три четверті складу Вченої ради обирається таємним голосуванням колективу наукових працівників, а решта її членів призначається наказом директора Інституту.
5.10. Вчена рада наукового Інституту:
визначає перспективні напрями наукової і науково-технічної діяльності;
здійснює наукову і науково-технічну оцінку тематики та результатів науково-дослідних робіт;
розглядає та затверджує поточні плани наукових досліджень;
затверджує теми дисертацій здобувачів та аспірантів, їх наукових керівників (консультантів);
затверджує результати атестації наукових працівників;
обирає за конкурсом на вакантні посади наукових працівників;
в межах своєї компетенції розглядає питання про присвоєння вчених звань;
вирішує інші питання діяльності наукової установи, визначені її статутом (положенням).
5.11. З метою представництва інтересів трудового колективу до складу Вченої ради Інституту входить керівник первинної профспілкової організації (профспілковий представник) Інституту (за згодою).
6. Трудовий колектив, його повноваження та колективний договір
6.1. Трудовий колектив складається з наукових працівників та адміністративно-господарського персоналу, які беруть участь в діяльності Інституту на підставі трудових договорів.
6.2. Основною формою здійснення повноважень трудового колективу є загальні збори, які скликаються при необхідності, але не рідше ніж два рази на рік.
6.3. Загальні збори трудового колективу розглядають проект колективного договору та приймають рішення щодо схвалення або відхилення цього проекту.
6.4. Трудовий колектив за поданням власника або уповноваженого ним органу і профспілкового комітету на основі типових правил затверджує правила внутрішнього трудового розпорядку.
6.5. Інша діяльність трудового колективу здійснюється у відповідності до чинного законодавства України.
6.6. Сторони Колективного договору звітуються на загальних зборах колективу, один перед одним, не менше ніж один раз на рік.
6.7. Посадові особи Інституту проводять свою діяльність відповідно до Статуту, Колективного договору та посадових інструкцій та посадових інструкцій згідно з чинним законодавством України.
7. Фінансове забезпечення та майно Інституту
7.1. Майно Інституту складається з основних фондів і оборотних коштів, а також інших цінностей, вартість яких відображається у самостійному балансі.
7.2. Майно Інституту є державною власністю і використовується ним на правах оперативного управління.
7.3. Доходи Інституту формуються за рахунок:
- коштів Державного бюджету України.
- коштів, отриманих за виконання науково-дослідних робіт за договорами;
- коштів, отриманих від реалізації нових технологій та методів, іншої наукової продукції відповідно до чинного законодавства України;
- добровільних внесків, одержаних від юридичних і фізичних осіб;
- благодійної допомоги;
- інших джерел, не заборонених чинним законодавством України.
7.4. Кошти спеціального фонду використовуються виключно на здійснення статутної діяльності Інституту, відповідно до затвердженого Міністерством кошторису.
7.5. Майно Інституту становить основні фонди (включаючи будинки, транспортні засоби, обладнання та інше), грошові кошти, вартість яких відображається в його самостійному балансі і знаходиться у його безпосередньому користуванні.
7.6. Інститут відповідно до законодавства України має право за погодженням з Міністерством списувати морально застаріле майно, устаткування, апаратуру у порядку визначеному чинним законодавством.
7.7. Держава гарантує захист майнових прав Інституту.
7.8. Інститут самостійно здійснює оперативний, бухгалтерський та фінансовий облік господарських операцій, складає передбачену чинним законодавством бухгалтерську і статистичну звітність та подає її органам, уповноваженим здійснювати контроль.
7.9. Інститут не відповідає за зобов'язання держави, а держава не відповідає за зобов'язання Інституту.
8. Господарська, економічна і соціальна діяльність
8.1. Відносини Інституту з юридичними та фізичними особами в усіх сферах наукової і господарської діяльності здійснюються на основі господарських договорів у відповідності до чинного законодавства України.
8.2. На основі даних бухгалтерського обліку головний бухгалтер складає фінансову звітність за формами, передбаченими законодавством України, проводить інвентаризацію належного йому майна для забезпечення достовірності бухгалтерського обліку та звітності, надає фінансову звітність Міністерству у строки, відповідно до вимог чинного законодавства України.
9. Порядок внесення змін та доповнень до Статуту, ліквідація та реорганізації
9.1. Доповнення та зміни вносяться до Статуту у порядку, встановленому чинним законодавством України.
9.2. Ліквідація та реорганізація Інституту здійснюється за рішенням Міністерства, а в випадках, передбачених чинним законодавством України - за рішенням суду.
9.3. Ліквідація Інституту здійснюється ліквідаційною комісією, склад якої призначається та затверджується Міністерством охорони здоров'я України. Порядок, строки проведення ліквідації, а також строк заявки претензій кредиторів визначаються згідно з чинним законодавством України. У разі ліквідації Інституту його активи повинні бути передані іншій неприбутковій організації відповідного виду або передані на баланс Міністерства, якщо інше не буде встановлено рішенням суду.
9.4. При реорганізації та ліквідації Інституту працівникам, які звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів згідно із чинним законодавством України.
9.5. Інститут вважається реорганізованим або ліквідованим із моменту внесення відповідного запису до державного реєстру України.