МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ
26.02.2020 № 337 |
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства економіки № 151 від 29.06.2021 )
Про затвердження Положення про департамент санкційної політики
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про департамент санкційної політики, що додається.
2. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Міністр | Т. Милованов |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства розвитку
економіки, торгівлі та сільського
господарства України
26.02.2020 № 337
ПОЛОЖЕННЯ
про департамент санкційної політики
1. Загальні положення
1.1. Департамент санкційної політики (далі - департамент) є самостійним структурним підрозділом апарату Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (далі - Мінекономіки).
1.2. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, актами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, наказами Мінекономіки, цим Положенням та дорученнями керівництва Мінекономіки.
1.3. Структура та чисельність департаменту визначаються відповідно до структури та штатного розпису Мінекономіки.
1.4. До складу департаменту входять такі структурні підрозділи:
відділ формування та реалізації державної санкційної політики;
відділ удосконалення механізмів захисту прав та інтересів України в іноземних державах;
відділ державного регулювання зовнішньоекономічної діяльності;
відділ моніторингу обмежувальних заходів та інформаційно-аналітичного супроводу;
сектор взаємодії з іноземними представництвами.
1.5. Основні завдання, функції та права структурних підрозділів, що входять до складу департаменту, визначаються в положеннях про них.
2. Завдання департаменту
2.1. Основними завданнями департаменту є;
забезпечення формування та реалізація державної санкційної політики у випадках, визначених законодавством;
розроблення пропозицій щодо вдосконалення державного регулювання зовнішньоекономічної діяльності;
забезпечення функціонування системи нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності;
забезпечення надання адміністративних послуг у сфері зовнішньоекономічної діяльності;
розроблення пропозицій щодо вдосконалення механізмів захисту прав та інтересів України в іноземних державах;
забезпечення у випадках, визначених законодавством, взаємодії з представництвами іноземних суб'єктів господарської діяльності;
забезпечення реалізації та моніторингу ефективності персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій) у межах компетенції, визначеної законодавством;
підготовка та внесення Кабінету Міністрів України пропозицій щодо застосування, скасування та внесення змін до спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів у сфері формування та реалізації державної політики економічного, соціального розвитку і торгівлі.
2.2. Департамент відповідно до покладених на нього завдань:
готує пропозиції щодо вдосконалення законодавства у сфері застосування, скасування та внесення змін до спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів щодо іноземної юридичної особи, юридичної особи, яка знаходиться під контролем іноземної юридичної особи, чи фізичної особи - нерезидента, іноземців, осіб без громадянства, а також суб'єктів, які здійснюють терористичну діяльність;
розробляє пропозиції щодо організації та взаємодії органів державної влади з метою отримання та аналізу інформації для подальшого проведення моніторингу ефективності застосування спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів;
розробляє пропозиції щодо створення та функціонування Єдиного державного санкційного реєстру осіб, до яких застосовані спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи;
бере участь у заходах з питань протидії відмиванню (легалізації) доходів, одержаних злочинним шляхом, та фінансуванню тероризму;
розробляє пропозиції щодо оновлення переліку офшорних зон у випадках, визначених законодавством;
забезпечує взаємодію з Державною службою фінансового моніторингу, податковими, митними і правоохоронними органами та Національним банком у межах компетенції департаменту;
узагальнює практику застосування законодавства з питань регулювання зовнішньоекономічної діяльності, здійснює аналіз ефективності інструментів державного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, розробляє пропозиції щодо вдосконалення або прийняття нових законів та інших нормативно-правових актів стосовно механізмів державного регулювання зовнішньоекономічної діяльності;
здійснює відповідно до законодавства ліцензування експорту, імпорту товарів (робіт, послуг) та надає інші адміністративні послуги у сфері зовнішньоекономічної діяльності у визначених законодавством випадках;
забезпечує видачу в установленому порядку висновків щодо продовження граничних строків розрахунків за окремими операціями з експорту та імпорту товарів, установлених Національним банком;
проводить моніторинг законодавства та практики інших країн, економічних об'єднань або митних союзів з питань застосування обмежувальних заходів і внесення пропозицій щодо застосування Україною обмежувальних заходів для забезпечення захисту економічних прав і законних інтересів України, її суб'єктів господарювання, зокрема заходів у відповідь на дискримінаційні та/або недружні дії щодо України;
розробляє пропозиції щодо забезпечення функціонування системи нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності та здійснює відповідні заходи;
опрацьовує звернення податкових, митних, правоохоронних органів, Національного банку та надані матеріали українських та іноземних суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності щодо скасування, тимчасового зупинення дії спеціальних санкцій, готує відповідні проекти наказів Мінекономіки;
готує пропозиції щодо скасування, тимчасового зупинення дії спеціальних санкцій до українських та іноземних суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності та інформує відповідні державні органи;
веде облік іноземних компаній, які застосовують до України обмежувальну ділову практику або несумлінно виконують зобов'язання перед Україною та українськими партнерами;
забезпечує в установленому порядку захист економічних прав і законних інтересів України та її суб'єктів господарювання;
здійснює аналіз розрахунків за зовнішньоекономічними операціями та розробляє пропозиції щодо вдосконалення механізму проведення зазначених розрахунків і порядку здійснення контролю за ними;
проводить у встановленому порядку реєстрацію представництв іноземних суб'єктів господарської діяльності, отримує, аналізує та узагальнює інформацію про їх діяльність;
удосконалює та бере участь у розробленні нормативно-правових актів стосовно визначених законодавством України заходів щодо стимулювання ввезення на митну територію України товарів, необхідних для розвитку вітчизняного виробництва, його технічного переоснащення та модернізації, а також упровадження вітчизняними підприємствами заходів з енергозбереження;
забезпечує взаємодію органів виконавчої влади, професійних об'єднань, асоціацій товаровиробників та суб'єктів господарської діяльності у сфері зовнішньоекономічної діяльності;
у межах компетенції забезпечує взаємодію з державним підприємством "Державний інформаційно-аналітичний центр моніторингу зовнішніх товарних ринків" (ДП "Держзовнішінформ") щодо здійснення державної кон'юнктурно-цінової політики в зовнішній торгівлі;
видає висновки про те, що товари, які використовуються для розвитку виробництва і забезпечення споживання біологічних видів палива, не виробляються та не мають аналогів в Україні;
опрацьовує проекти нормативно-правових актів у частині, що стосуються питань компетенції департаменту, зокрема щодо здійснення суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності зовнішньоекономічних операцій, та з питань митної політики;
розглядає пропозиції обласних державних адміністрацій, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, відповідного республіканського органу Автономної Республіки Крим щодо надання права підпису документів дозвільного характеру посадовим особам та здійснює підготовку відповідних наказів;
взаємодіє з відповідним республіканським органом Автономної Республіки Крим, структурними підрозділами обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій з питань оформлення документів дозвільного характеру, надання їм методологічної допомоги, зокрема з питань зовнішньоекономічної діяльності, а також контролю за додержанням вимог порядку оформлення документів дозвільного характеру;
розробляє та впроваджує заходи щодо ефективного використання експортно-імпортних квот і здійснює контроль за ефективністю їх використання;
бере участь в інформуванні у встановленому законодавством порядку компетентних органів окремих країн, економічних об'єднань, митних союзів про видані ліцензії на експорт товарів походженням з України, щодо імпорту яких застосовано антидемпінгові заходи або діють міжнародні договори, якими передбачено добровільні обмеження експорту;
у межах компетенції бере участь у роботі комісій, утворених рішеннями Уряду та наказами Мінекономіки, з перевірки діяльності окремих суб'єктів господарської діяльності України, надає пропозиції щодо утворення спеціальних міжвідомчих та інших комісій;
надає методичну допомогу центральним органам виконавчої влади, організаціям та підприємствам з питань додержання суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності законодавства України під час здійснення ними зовнішньоекономічних операцій;
готує пропозиції щодо розробок, упровадження та супроводження програмного забезпечення, інформаційних мереж і баз даних з питань діяльності департаменту;
удосконалює механізми захисту інтересів України за кордоном у сфері зовнішньоекономічної діяльності шляхом підготовки нормативно-правових актів щодо організації торговельних представництв України в іноземних державах, їх функціонування та координації діяльності;
аналізує законодавство та практики інших країн, економічних об'єднань або митних союзів з питань застосування обмежувальних заходів та вносить пропозиції щодо захисту інтересів українських товаровиробників на зовнішніх ринках;
бере участь у підготовці проектів директив делегаціям України на переговорах з іншими країнами, економічними об'єднаннями або митними союзами з питань організаційного, торговельно-економічного та науково-технічного співробітництва, надає пропозиції до персонального складу цих делегацій;
бере участь у створенні та розвитку мережі інформаційної взаємодії з відповідними структурними підрозділами місцевих державних адміністрацій для забезпечення функціонування системи державного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
3. Права департаменту
Департамент для виконання покладених на нього завдань має право в установленому порядку:
одержувати від структурних підрозділів Мінекономіки інформацію, необхідну для виконання визначених завдань;
залучати спеціалістів центральних та місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (за згодою їх керівників) для розгляду питань, що належать до його компетенції;
скликати наради та утворювати робочі групи;
отримувати робочу та оперативну інформацію, документи і матеріали від міністерств, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності та їх посадових осіб;
користуватися безоплатно базами даних, реєстрами та іншими видами інформаційних ресурсів державних органів, державними, у тому числі урядовими системами зв'язку і комунікацій, мережами спеціального зв'язку та іншими технічними засобами;
брати участь у нарадах, конференціях та семінарах з питань, що належать до компетенції департаменту;
брати участь у переговорах з іноземними суб'єктами в межах компетенції департаменту.
4. Керівництво департаменту
4.1. Департамент очолює директор, якого в установленому порядку призначає на посаду та звільняє з посади державний секретар Мінекономіки.
4.2. Директор департаменту повинен мати ступінь вищої освіти не нижче магістра, досвід роботи на посадах державної служби категорій "Б" чи "В" або досвід служби в органах місцевого самоврядування, або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше двох років та вільно володіти державною мовою.
4.3. Директор департаменту:
здійснює керівництво роботою департаменту і несе персональну відповідальність за виконання завдань, визначених цим Положенням;
організовує, забезпечує та контролює виконання в установлені строки доручень керівництва Мінекономіки, несе персональну відповідальність за стан виконавської дисципліни в департаменті;
організовує та координує підготовку проектів рішень і документів з питань, що належать до його компетенції;
візує проекти рішень та документи з питань, що належать до сфери діяльності департаменту, які подаються на підпис керівництву Мінекономіки;
у межах повноважень, наданих керівництвом Мінекономіки, має право підпису документів дозвільного характеру, підписує листи, запити та документи у справах, що виникають у сфері діяльності департаменту, які надсилаються до інших органів виконавчої влади;
підписує висновки щодо продовження граничних строків розрахунків за окремими операціями з експорту та імпорту товарів, установлених Національним банком, та повідомлення про відмову у видачі висновку, відповідно до прийнятих рішень Мінекономіки;
з питань, що належать до сфери діяльності департаменту, підписує доповідні та службові записки, інформаційно-аналітичні матеріали та інші документи, які використовуються в управлінській діяльності, для подання керівництву Мінекономіки або іншим самостійним структурним підрозділам Мінекономіки;
організовує міжвідомчу взаємодію та забезпечує взаємодію департаменту з іншими самостійними структурними підрозділами Мінекономіки та структурними підрозділами Секретаріату Кабінету Міністрів України з питань, які потребують спільного вирішення;
за дорученням керівництва Мінекономіки забезпечує супровід у комітетах Верховної Ради України законопроектів з питань, що належать до сфери діяльності департаменту;
забезпечує в межах компетенції виконання вимог щодо збереження державної таємниці відповідно до Закону України "Про державну таємницю", уживає заходів щодо збереження службової інформації в департаменті;
у межах повноважень з видачі в установленому порядку висновків щодо продовження граничних строків розрахунків, установлених Національним банком, за операціями з експорту та імпорту товарів, що здійснюються резидентами під час виконання зовнішньоекономічних договорів (контрактів) виробничої кооперації, консигнації, у будівництві, тендерної поставки, гарантійного обслуговування, постачання складних технічних виробів і товарів спеціального призначення, використовує відомості про обсяги, номенклатуру, маршрути перевезення, найменування транспортних засобів, час їх руху, місця навантаження і розвантаження, обсяги надходжень від експорту товарів військового призначення або подвійного використання, які є предметом зовнішньоекономічного контракту у військово-технічній сфері;
бере участь у підготовці матеріалів, розголошення яких створює загрозу національним інтересам і безпеці, за окремими показниками про зміст директив, планів, вказівок, тактику ведення переговорів, позицію щодо готовності йти на поступки, мету здійснення переговорів, засоби здійснення впливу на контрагентів для делегацій, які представляють Україну на міжнародних переговорах із зовнішньоекономічних питань;
забезпечує відповідно до вимог законодавства нерозголошення відомостей, що дають змогу визначити обізнаність української сторони на переговорах про плани (наміри) контрагента та зміст або результати конкретних переговорів, якщо за взаємною домовленістю сторін вони не підлягають розголошенню, а їх розголошення створює загрозу національним інтересам і безпеці;
відповідає за стан пожежної безпеки в приміщеннях департаменту та здійснює контроль за виконанням правил пожежної безпеки;
контролює додержання співробітниками департаменту правил внутрішнього службового розпорядку;
представляє Мінекономіки в інших органах виконавчої влади, на підприємствах, в установах та організаціях з питань, що належать до компетенції департаменту;
у своєму безпосередньому підпорядкуванні має заступника директора департаменту - начальника відділу формування та реалізації державної санкційної політики, заступника директора департаменту - начальника відділу державного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, начальника відділу моніторингу обмежувальних заходів та інформаційно-аналітичного супроводу, начальника відділу удосконалення механізмів захисту прав та інтересів України в іноземних державах, завідувача сектору взаємодії з іноземними представництвами;
погоджує положення про структурні підрозділи, утворені у складі департаменту;
організовує та забезпечує разом з керівниками структурних підрозділів, утворених у складі департаменту, та департаментом кадрового забезпечення роботу з добору, розстановки кадрів, підвищення їх кваліфікації;
погоджує заяви про переведення, стажування, звільнення державних службовців департаменту, а також заяви про надання їм відпусток та пропозиції щодо їх відряджень;
погоджує подання, підготовлене департаментом кадрового забезпечення, про присвоєння чергового рангу державним службовцям, які перебувають у його безпосередньому підпорядкуванні;
здійснює оцінювання результатів службової діяльності державних службовців департаменту;
забезпечує здійснення заходів щодо організації та підвищення ефективності роботи департаменту;
забезпечує участь у діяльності міжнародних, міжурядових та міжгалузевих комісій і робочих груп експертів з питань торговельно-економічного та науково-технічного співробітництва із зарубіжними країнами;
за дорученням керівництва Мінекономіки згідно з повноваженнями, наданими відповідно до законодавства, веде переговори з представництвами іноземних суб'єктів господарської діяльності, зареєстрованими на території України;
підписує службові картки іноземних співробітників представництв іноземних суб'єктів господарської діяльності.
4.4. Виконання обов'язків тимчасово відсутнього директора департаменту забезпечується:
заступником директора департаменту - начальником відділу формування та реалізації державної санкційної політики;
заступником директора департаменту - начальником відділу державного регулювання зовнішньоекономічної діяльності в разі тимчасової одночасної відсутності директора департаменту та заступника директора департаменту - начальника відділу формування та реалізації державної санкційної політики.
( Текст взято з сайту Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України http://www.me.gov.ua )