• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Порядку побудови й модернізації компютерних мереж у митних органах, спеціалізованих митних установах, організаціях та їх підрозділах

Державна митна служба України  | Наказ, Форма типового документа, Рекомендації, Порядок від 20.04.2006 № 307
Реквізити
  • Видавник: Державна митна служба України
  • Тип: Наказ, Форма типового документа, Рекомендації, Порядок
  • Дата: 20.04.2006
  • Номер: 307
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна митна служба України
  • Тип: Наказ, Форма типового документа, Рекомендації, Порядок
  • Дата: 20.04.2006
  • Номер: 307
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
20.04.2006 N 307
Про затвердження Порядку побудови й модернізації комп'ютерних мереж у митних органах, спеціалізованих митних установах, організаціях та їх підрозділах
З метою удосконалення та впорядкування процесів створення та модернізації комп'ютерних мереж у митних органах, спеціалізованих митних установах, організаціях та їх підрозділах
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок побудови й модернізації комп'ютерних мереж у митних органах (установах) та їх підрозділах (далі - Порядок), що додається.
2. Фінансово-економічному управлінню (Черевко П.А.), Департаменту інформаційних технологій та митної статистики (Копосов С.А.), Департаменту ресурсного забезпечення капітального будівництва та експлуатації об'єктів митної інфраструктури (Сенкевич-Давидець Н.М.) відповідно до компетенції у межах повноважень забезпечувати виконання процедур створення та модернізації комп'ютерних мереж у митних органах (установах) та їх підрозділах згідно з Порядком.
3. Начальникам регіональних митниць, митниць, керівникам спеціалізованих митних установ та організацій під час створення й модернізації комп'ютерних мереж забезпечити дотримання процедур згідно з цим Порядком.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови Служби Пашка П.В.
Голова Служби О.Б.Єгоров
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Держмитслужби
20.04.2006 N 307
ПОРЯДОК
побудови й модернізації комп'ютерних мереж у митних органах (установах) та їх підрозділах
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок розроблено з метою удосконалення та впорядкування процедур створення та модернізації комп'ютерної мережі у митних органах (установах) та їх підрозділах.
Цей Порядок визначає необхідні процедури під час:
створення КМ у новозбудованих будівлях митних органів (установ) та їх підрозділів;
створення КМ у будівлях, які здаються після проведення капітального ремонту;
створення КМ із середньою та великою кількістю робочих місць у будівлях, які використовуються митними органами (установами) чи їх підрозділами;
створення КМ з невеликою кількістю робочих місць у будівлях, якими користуються митні органи (установи) чи їх підрозділи;
модернізації КМ у митних органах (установах) та їх підрозділах.
1.2. У цьому Порядку скорочення та терміни вживаються в такому значенні:
ВОК - волоконно-оптичний кабель;
ВТМ - Відомча телекомунікаційна мережа;
ДІТМС - Департамент інформаційних технологій та митної статистики або організація, яка є його правонаступником у разі реорганізації;
ДРЗ - Департамент ресурсного забезпечення капітального будівництва та експлуатації об'єктів митної інфраструктури або організація, яка є його правонаступником у разі реорганізації;
ЕП - електронна пошта;
ЕТР - Експертно-технічна рада;
ЄАІС - Єдина автоматизована інформаційна система;
КМ - комп'ютерна мережа;
ЛОМ - локальна обчислювальна мережа;
ПК - персональний комп'ютер;
СКС - структурована кабельна система;
ТЗ - технічне завдання;
ТУ - технічні умови;
митний орган - регіональна митниця, митниця, спеціалізована митна установа чи митний навчальний заклад;
підрозділ митного органу (установи) - частина чи структурна одиниця митного органу (установи), розташована окремо від будь-яких інших частин чи структурних одиниць митного органу (установи), наприклад митний пост, пункт пропуску, вантажний або вантажно-пасажирський відділ, сектор чи інший пункт митного оформлення;
КМ - ЛОМ, що побудована на основі СКС з дотриманням усіх сучасних стандартів до її побудови, включає пасивні й активні компоненти та призначена для обміну інформацією в електронному цифровому вигляді ПК користувачів між собою, а також з іншим комп'ютерним і телекомунікаційним обладнанням (сервери різного призначення, активне мережеве обладнання, засоби забезпечення захисту інформації, засоби забезпечення підключення ЛОМ до каналів передачі даних, пристрої підтримки безперервного електроживлення тощо);
пасивні компоненти КМ - СКС, яка складається з комутаційних чи телекомунікаційних шаф, коробів чи інших кабельних каналів, магістральних кабелів, патч-панелей, комп'ютерних розеток, з'єднувальних кабелів або патч-кордів тощо; магістральні кабелі, патч-панелі та з'єднувальні кабелі можуть бути як типу "витої пари", так і оптичні;
активні компоненти КМ - активне мережеве та телекомунікаційне обладнання (концентратори, комутатори, маршрутизуючі комутатори, точки бездротового підключення до мережі, мультиплексори, модеми, призначені для роботи на цифрових виділених лініях, кабельні модеми та інше обладнання);
робоче місце КМ - місце в приміщенні, обладнане необхідною кількістю комп'ютерних розеток, з яких є можливість доступу ПК користувача, підключеного до цього робочого місця, до інформаційних ресурсів у мережі та комп'ютерного й телекомунікаційного обладнання; як правило, робоче місце КМ має 1-2 комп'ютерні розетки;
створення КМ - побудова КМ "з нуля", яка включає побудову СКС у будівлі, де її не існує взагалі або існуюча ЛОМ створена на основі застарілих технологій (наприклад, на тонкому коаксіальному кабелі), та встановлення й настройку всього комплексу необхідних активних компонентів КМ;
модернізація КМ - процес розширення існуючої КМ, тобто створення додаткових робочих місць КМ у будівлі, де вже існує СКС, що створена відповідно до сучасних стандартів; створення додаткових робочих місць може відбуватись як у приміщеннях, де вони вже є, але їх кількість недостатня, так і в приміщеннях, де таких робочих місць немає взагалі; крім того, модернізацією КМ також є заміна застарілого активного мережевого обладнання новим без розширення існуючої СКС.
Залежно від складності побудови КМ поділяються на три категорії:
невеликі КМ з кількістю робочих місць до 15-20, розміщені компактно на одному чи двох поверхах в одній будівлі та побудовані із застосуванням пасивних компонентів лише під кабелі типу "вита пара";
середні КМ з кількістю робочих місць до 100, які розміщені в одній будівлі і побудовані із застосуванням пасивних компонентів лише під кабелі типу "вита пара";
великі КМ з кількістю робочих місць понад 100 або ті, які розміщені в більш ніж одній будівлі чи побудовані із застосуванням пасивних компонентів як під кабелі типу "вита пара", так і волоконно-оптичні.
2. Створення КМ у новозбудованих будівлях і будівлях, які здаються після завершення капітального ремонту
На етапі розроблення проекту будівництва нової будівлі чи розроблення плану капітального ремонту існуючої будівлі відповідний митний орган (установа) повинен визначитись з необхідністю створення КМ у новій чи капітально відремонтованій будівлі, а також, у яких саме приміщеннях необхідне створення робочих місць КМ.
Критеріями визначення необхідності створення КМ у новозбудованих чи капітально відремонтованих будівлях, а також того, у яких саме приміщеннях необхідне створення робочих місць КМ, є:
призначення будівлі;
кількість постійних співробітників, що працюватимуть у будівлі;
зміст функціональних обов'язків працівників, які працюватимуть у будівлі, та підрозділів, співробітниками яких вони є;
можливість зміни призначення будівлі у майбутньому;
інші фактори.
Якщо митний орган (установа) визначився і має потребу у створенні КМ у будівлі, необхідно до проекту будівництва нової будівлі чи плану капітального ремонту існуючої будівлі обов'язково внести потрібні дані та закласти в кошторис витрат на капітальне будівництво відповідним чином обраховані необхідні кошти.
Крім того, щоб створювана КМ відповідала всім вимогам сучасних стандартів, митному органу (установі) обов'язково потрібно оформити та надати підряднику (або субпідряднику) будівництва ТУ на побудову КМ. Основні технічні рекомендації зі створення КМ наведено в додатку 1 до цього Порядку.
У такому випадку фірма-виконавець повинна під час реалізації проекту будівництва чи плану капітального ремонту існуючої будівлі побудувати в цій будівлі КМ згідно з вимогами, висунутими митним органом (установою) у ТУ.
Під час виконання фірмою-виконавцем робіт з будівництва КМ спеціально вповноважений представник (представники) митного органу (установи) повинен контролювати хід виконання робіт та їх відповідність умовам договору й вимогам ТУ. У разі виявлення уповноваженим представником (представниками) митного органу (установи) невідповідності виконуваних робіт вимогам ТУ, потрібно вимагати від виконавців робіт негайного виправлення виявлених недоліків і приведення робіт у відповідність до вимог ТУ.
Таким чином, до початку використання митним органом (установою) будівлі за призначенням КМ у цій будівлі повинна бути створена й повністю готова до початку її експлуатації. Після завершення робіт зі створення КМ фірма-виконавець повинна надати митному органу (установі) свою гарантію на побудовану КМ, яка засвідчується відповідним гарантійним сертифікатом. Термін гарантії на пасивні компоненти КМ не повинен бути меншим 15 років, на активні компоненти КМ - 3-5 років. Протягом гарантійного терміну фірма-виконавець повинна безкоштовно усувати всі виявлені проблеми та несправності, що стосуються роботи КМ.
Після здачі виконавцем будівлі разом з побудованою у ній КМ митний орган (установа) повинен своїм листом повідомити ДІТМС про початок експлуатації КМ за формою, наведеною у додатку 2 до цього Порядку.
Під час експлуатації митним органом (установою) побудованої КМ спеціально уповноважений представник (представники) митного органу (установи) повинен слідкувати за виконанням фірмою своїх гарантійних зобов'язань.
Якщо митний орган (установа) не може самостійно визначитись з необхідністю створення КМ у новій чи капітально відремонтованій будівлі, або не знає, у яких саме приміщеннях йому необхідне створення робочих місць КМ, він може звернутись по допомогу до фахівців ДІТМС та ДРЗ.
3. Створення КМ із середньою та великою кількістю робочих місць
У разі виникнення у митного органу (установи) потреби у створенні КМ з кількістю робочих місць, що перевищує 15-20 у будівлі, що вже використовується для виконання митним органом (установою) покладених на нього функцій, або створенні КМ з об'єднанням декількох будівель, побудову таких КМ необхідно проводити за такою процедурою.
Спочатку митний орган (установа) самостійно або на безоплатній основі за допомогою фірми-інсталятора, що спеціалізується на створенні КМ, виконує розроблення ескізного проекту КМ і розрахунок приблизної вартості її побудови. Ескізний проект повинен відповідати основним технічним рекомендаціям зі створення КМ.
Після завершення розроблення ескізного проекту створення КМ і визначення приблизної кошторисної вартості її створення митний орган (установа) своїм листом надсилає розроблений проект разом з кошторисом на розгляд до ДІТМС.
Фахівці ДІТМС розглядають надісланий митним органом (установою) проект створення КМ. У разі, якщо в ДІТМС є конкретні заперечення чи зауваження, проект направляється на допрацювання. У результаті такого допрацювання може суттєво змінитись як сам проект, так і вартість його реалізації. Після усунення зазначених ДІТМС недоліків і здійснення митним органом (установою) необхідного допрацювання ескізного проекту створення КМ (із залученням фірми-інсталятора в разі необхідності) митний орган (установа) повторно повинен надіслати цей проект на розгляд до ДІТМС.
У разі відсутності у фахівців ДІТМС зауважень до розробленого ескізного проекту створення КМ ДІТМС надсилає на адресу митного органу (установи) лист-погодження і зазначає, що проект може бути винесений на розгляд ЕТР Державної митної служби України (далі - ДМСУ).
Після отримання від ДІТМС листа-погодження митний орган (установа) надсилає погоджений проект побудови КМ разом з листом-погодженням ДІТМС до ДРЗ для винесення його на розгляд ЕТР.
ДРЗ готує необхідні пропозиції та виносить погоджений ДІТМС проект побудови КМ на розгляд ЕТР ДМСУ.
ЕТР ДМСУ розглядає винесений ДРЗ проект створення КМ митного органу (установи) чи його підрозділу і надає керівництву Держмитслужби України свої рекомендації щодо можливості його реалізації.
У разі, якщо ЕТР не рекомендує керівництву Держмитслужби України реалізовувати проект побудови КМ митного органу (установи), ДРЗ інформує митний орган (установу) та ДІТМС про прийняте рішення з обґрунтуванням причин відмови в реалізації проекту.
Якщо ЕТР рекомендує проект створення КМ до подальшої реалізації, керівництво Держмитслужби України виділяє митному органу (установі) кошти, необхідні на його реалізацію. Фінансово-економічне управління повідомляє митний орган (установу), ДРЗ та ДІТМС про виділення коштів для реалізації проекту побудови КМ.
Після виділення Держмитслужбою коштів на реалізацію проекту створення КМ митний орган (установа) відповідно до вимог законодавства України здійснює процедуру закупівлі робіт з побудови КМ та укладає з переможцем цієї процедури відповідний договір.
На основі ескізного проекту, погодженого ДІТМС, фірма-переможець разом з митним органом (установою) розробляє та затверджує ТЗ на створення КМ.
Відповідно до затвердженого керівником митного органу (установи) ТЗ та умов підписаного договору фірма-інсталятор проводить роботи зі створення КМ митного органу (установи). Під час виконання фірмою-інсталятором робіт з будівництва КМ спеціально вповноважений представник (представники) митного органу (установи) повинен контролювати хід виконання робіт та їх відповідність умовам договору й вимогам ТЗ. У разі виявлення уповноваженим представником (представниками) митного органу (установи) невідповідності виконуваних робіт вимогам ТЗ потрібно вимагати від виконавців робіт негайного виправлення виявлених недоліків та приведення робіт у відповідність до вимог ТЗ.
Після завершення робіт зі створення КМ, під час здачі побудованої КМ фірма-інсталятор повинна надати митному органу (установі) гарантійний сертифікат на КМ. Термін гарантії на пасивні компоненти КМ не повинен бути меншим 15 років, на активні компоненти КМ - не меншим 3-5 років. Протягом гарантійного терміну фірма-інсталятор повинна безкоштовно усувати всі виявлені проблеми та несправності, що стосуються роботи КМ.
Після прийому побудованої КМ митний орган (установа) повинен своїм листом повідомити ДІТМС про початок експлуатації КМ.
Під час експлуатації митним органом (установою) побудованої КМ спеціально вповноважений представник (представники) митного органу (установи) повинен слідкувати за виконанням фірмою-інсталятором своїх гарантійних зобов'язань.
4. Створення КМ з невеликою кількістю робочих місць
У разі виникнення у митного органу (установи) потреби у створенні КМ з кількістю робочих місць, що не перевищує 15-20, які компактно розташовані в будівлі, що вже використовується митним органом (установою) для виконання покладених на нього функцій або ще тільки запланована для такого використання, побудову невеликої КМ необхідно проводити за такою процедурою.
Спочатку митний орган (установа) самостійно або на безоплатній основі за допомогою фірми-інсталятора, що спеціалізується на створенні КМ, виконує розроблення проекту створення КМ і розрахунок приблизної вартості її побудови. Проект повинен відповідати основним технічним рекомендаціям зі створення КМ.
Після завершення розроблення проекту створення КМ та визначення приблизної кошторисної вартості її створення митний орган (установа) своїм листом надсилає розроблений проект разом з кошторисом на розгляд до ДІТМС.
У разі відсутності у фахівців ДІТМС зауважень до надісланого проекту митний орган (установа) отримує з резерву Держмитслужби необхідні пасивні та активні компоненти для побудови КМ відповідно до погодженого ДІТМС проекту. У разі відсутності в резерві Держмитслужби комплектуючих, необхідних для побудови КМ, митний орган (установа) самостійно здійснює їх закупівлю відповідно до законодавства України.
Відповідно до розробленого та погодженого проекту побудови КМ митний орган (установа) самостійно виконує роботи з побудови та введення в експлуатацію побудованої КМ.
Після закінчення робіт з побудови КМ та введення її в експлуатацію митний орган (установа) своїм листом повідомляє ДІТМС про початок експлуатації КМ.
5. Модернізація КМ
5.1. Розширення існуючої КМ
У разі виникнення у митного органу (установи) потреби у створенні додаткових робочих місць КМ у будівлі, де вже існує СКС, створена відповідно до сучасних стандартів (створення додаткових робочих місць може бути необхідне як у приміщеннях, де вони вже є, але їх кількість недостатня, так і в приміщеннях, де таких робочих місць взагалі немає), процес розширення існуючої КМ необхідно проводити за такою процедурою.
Якщо існуюча в будівлі митного органу (установи) КМ перебуває на гарантійному обслуговуванні фірми-інсталятора, що її побудувала, митному органу (установі) необхідно спочатку самостійно або на безоплатній основі за допомогою фірми-інсталятора, що спеціалізується на створенні КМ, виконати розроблення проекту модернізації КМ і розрахунок приблизної вартості її здійснення.
Після завершення розроблення проекту модернізації КМ і визначення приблизної кошторисної вартості її проведення митний орган (установа) своїм листом надсилає розроблений проект разом з кошторисом на розгляд до ДІТМС.
Фахівці ДІТМС розглядають надісланий митним органом (установою) проект модернізації КМ. Якщо в ДІТМС є конкретні заперечення чи зауваження, проект направляється на допрацювання. Після усунення зазначених ДІТМС недоліків і допрацювання проекту модернізації КМ (із залученням у разі необхідності фірми-інсталятора) митний орган (установа) повторно повинен надіслати цей проект на розгляд до ДІТМС.
У разі відсутності у фахівців ДІТМС зауважень до розробленого проекту модернізації КМ ДІТМС надсилає на адресу митного органу (установи) лист-погодження та зазначає, що проект може бути винесений на розгляд ЕТР ДМСУ.
Після отримання від ДІТМС листа-погодження митний орган (установа) надсилає погоджений проект модернізації КМ разом з листом-погодженням ДІТМС до ДРЗ для винесення його на розгляд ЕТР.
ДРЗ готує необхідні пропозиції та виносить погоджений ДІТМС проект модернізації КМ на розгляд ЕТР ДМСУ.
ЕТР ДМСУ розглядає винесений ДРЗ проект модернізації КМ митного органу (установи) чи його підрозділу і надає керівництву Держмитслужби України свої рекомендації щодо можливості його реалізації.
У разі, якщо ЕТР не рекомендує керівництву Держмитслужби України реалізовувати проект модернізації КМ митного органу (установи), ДРЗ інформує митний орган (установу) та ДІТМС про прийняте рішення з обґрунтуванням причин відмови в реалізації проекту.
Якщо ЕТР рекомендує проект модернізації КМ до подальшої реалізації, керівництво Держмитслужби України виділяє митному органу (установі) кошти, необхідні на його реалізацію. Фінансово-економічне управління повідомляє митний орган (установу), ДРЗ та ДІТМС про виділення коштів для реалізації проекту модернізації КМ.
У разі позитивного вирішення питання фінансування модернізації КМ митний орган (установа) відповідно до вимог законодавства України здійснює процедуру закупівлі робіт з модернізації КМ та укладає з переможцем цієї процедури відповідний договір на умовах збереження гарантії на вже існуючу частину КМ митного органу (установи).
На основі проекту, погодженого ДІТМС, фірма-переможець разом з митним органом (установою) розробляє та затверджує ТЗ на модернізацію КМ.
Відповідно до затвердженого керівником митного органу (установи) ТЗ та умов підписаного договору фірма-інсталятор проводить роботи з модернізації КМ митного органу (установи). Під час виконання фірмою-інсталятором робіт з модернізації КМ спеціально вповноважений представник (представники) митного органу (установи) повинен контролювати хід виконання робіт та їх відповідність умовам договору й вимогам ТЗ. У разі виявлення уповноваженим представником (представниками) митного органу (установи) невідповідності виконуваних робіт вимогам ТЗ потрібно вимагати від виконавців робіт негайного виправлення виявлених недоліків і приведення робіт у відповідність до вимог ТЗ.
Після завершення робіт з модернізації КМ, під час здачі модернізованої КМ митному органу (установі) фірма-інсталятор повинна обов'язково підтвердити свою гарантію на частину КМ, що існувала до початку модернізації, на строк, не менший ніж гарантія фірми, що побудувала частину КМ, яка існувала до початку модернізації. Крім того, фірма-інсталятор повинна надати свою гарантію на побудовану частину модернізованої КМ. Гарантійні зобов'язання фірми-інсталятора повинні бути засвідчені відповідним гарантійним сертифікатом. Термін гарантії на пасивні компоненти КМ не повинен бути меншим 15 років, на активні компоненти КМ - не меншим 3-5 років. Протягом гарантійного терміну фірма-виконавець повинна безкоштовно усувати всі виявлені проблеми та несправності, що стосуються роботи КМ.
Після прийняття модернізованої КМ митний орган (установа) повинен своїм листом повідомити ДІТМС про початок експлуатації КМ у модернізованому вигляді. У листі зазначаються відомості про КМ митного органу (установи) на момент закінчення модернізації КМ.
Під час експлуатації митним органом (установою) модернізованої КМ спеціально вповноважений представник (представники) митного органу (установи) повинен слідкувати за виконанням фірмою-інсталятором своїх гарантійних зобов'язань.
Якщо існуюча в будівлі митного органу (установи) КМ не перебуває на гарантійному обслуговуванні фірми-інсталятора, митний орган (установа) повинен проводити модернізацію своєї КМ за процедурами, ідентичними до описаних у главах 3 та 4 цього Порядку, залежно від обсягу необхідних робіт з модернізації КМ.
5.2. Заміна застарілих активних компонентів КМ
У разі виникнення у митного органу (установи) потреби в заміні застарілих активних компонентів КМ згадана потреба повинна бути зазначена у формах періодичної відомчої статистичної звітності Держмитслужби України ДІТМС-3 та ДІТМС-4, затверджених наказом Держмитслужби України від 18.02.06 N 135.
На підставі зведеної інформації відомчої періодичної статистичної звітності Держмитслужби України ДІТМС здійснює планування витрат у майбутньому на зазначені цілі з урахуванням потреб кожного митного органу (установи).
У разі наявності коштів на зазначені цілі та на підставі інформації з форм відомчої періодичної статистичної звітності Держмитслужби України ДІТМС-3 та ДІТМС-4, затверджених наказом Держмитслужби України від 18.02.06 N 135, ДРЗ і ДІТМС у межах своєї компетенції проводять процедуру централізованої закупівлі обладнання та його розподіл відповідно до заявлених митними органами (установами) потреб у заміні застарілих активних компонентів КМ.
Начальник Департаменту
інформаційних технологій
та митної статистики


С.А.Копосов
Додаток 1
до Порядку побудови
й модернізації комп'ютерних
мереж у митних органах,
спеціалізованих митних
установах, організаціях
та їх підрозділах
ОСНОВНІ ТЕХНІЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
зі створення та модернізації КМ
1. КМ будується на базі компонентів СКС категорії 5е (клас D), що задовольняє вимоги міжнародних стандартів та нормативних документів ISO/IEC 11801, EN50173, TIA/EIA-569, TIA/EIA-606, TIA/EIA-607, TSB 72 та TSB 75. Тип використовуваного кабелю - "вита пара". У разі необхідності також використовується мультимодовий ВОК з кількістю пар не менше 2 для забезпечення резервування. КМ, побудована згідно з цією умовою, дозволяє здійснювати обмін інформацією зі швидкістю до 1 Гбіт/с і в наш час є найбільш оптимальним технічним рішенням.
2. СКС повинна бути комплексним рішенням від одного виробника, який має власну зареєстровану торгову марку. Усі компоненти СКС: кабелі, розетки, комутаційні панелі, з'єднувальні кабелі тощо - повинні бути виготовлені одним виробником. Виконання цієї умови забезпечить гарантію повної сумісності компонентів КМ і можливість надання гарантії на створену КМ безпосередньо від виробника компонентів КМ.
3. У робочих приміщеннях усі робочі місця обладнуються розетками RJ-45, кожну з яких своїм кабелем з'єднують з комутаційною панеллю розподільного пункту, розташованого у відповідній телекомунікаційній кімнаті (згідно з вимогами стандартів, зазначених у п. 1). На кожному робочому місці для підключення ПК, периферійного та іншого офісного обладнання бажано встановити також 2-4 розетки електроживлення під європейський стандарт.
4. У разі відсутності конкретної інформації про кількість та розміщення робочих місць у приміщеннях необхідна їх кількість визначається з розрахунку: 1 робоче місце на кожні 6 м2 плюс одне додаткове робоче місце на кожні 10 м2 приміщення (згідно з рекомендаціями стандартів, зазначених у п. 1, та вимогами нормативних документів з техніки безпеки та охорони праці).
5. Через телекомунікаційні кімнати або якомога ближче до них повинні проходити вертикальні кабельні канали для прокладання інформаційних кабелів. Бажано, щоб вертикальні кабельні канали проходили через усі поверхи по одній вертикалі (без зміщення). З метою зменшення паразитних електричних наводок телекомунікаційні кабельні канали повинні проходити на ближче ніж за 6 м від потужних електроспоживачів (електродвигуни ліфтів, розподільчі електрощити тощо). Сумарний поперечний переріз цих каналів повинен мати 40% запас для розміщення інформаційних кабелів при можливій модернізації КМ у майбутньому (згідно з рекомендаціями стандартів, зазначених у п. 1).
6. Довжина будь-якого кабельного з'єднання категорії 5е у горизонтальному кабельному розведенні та у вертикальній магістралі разом не повинна перевищувати 90 м. При цьому між кінцевими точками кабелю не повинно бути ніяких проміжних з'єднань (спайка, скрутка тощо). Згідно з вимогами стандартів, зазначених у п. 1, загальна довжина кабельного з'єднання категорії 5е між будь-якими двома активними компонентами не повинна перевищувати 100 м, тому довжина магістрального кабелю обмежується 90 м із розрахунку необхідності використання з'єднувальних кабелів довжиною до 5 м для здійснення комутації з обох кінців з'єднання. Спайки, скрутки чи інші проміжні з'єднання не допускаються, оскільки вони вносять додаткові затухання сигналів, що передаються цими кабелями.
7. Усі елементи СКС повинні мати відповідні маркування. СКС повинна бути здана в експлуатацію повністю задокументованою (вимоги стандартів, зазначених у п. 1).
8. КМ повинна мати окрему систему електроживлення, відокремлену на головному розподільчому щиті будівлі від системи побутового електроживлення. Ввід електроживлення у будівлю повинен бути оснащений системою блискавко-захисту (вимоги стандартів, зазначених у п. 1).
9. КМ повинна мати власну систему заземлення. Заземлення КМ повинно бути відокремлене від заземлень інших споживачів електроенергії будівлі та підключено до центрального заземлення будівлі в одній точці. Опір між будь-якими двома точками заземлення КМ має бути не більше ніж 4 Ом (вимоги стандартів, зазначених у п. 1).
10. КМ повинна відповідати вимогам із захисту інформації згідно з відповідними нормативними документами в галузі захисту інформації, яка є державною власністю.
ВИМОГИ
до фірми-інсталятора
1. Наявність комплекту документів (сертифікатів, ліцензій тощо) компанії-виробника на право побудови СКС із компонентів від зазначеного виробника.
2. Наявність як мінімум двох сертифікованих фахівців з побудови СКС із компонентів від зазначеного виробника.
3. Наявність державної ліцензії на право виконання робіт з монтажу кабельних систем.
4. Надання та забезпечення гарантії компанії-виробника СКС не менше ніж 15 років.
5. Проектування та монтаж СКС проводити відповідно до міжнародних стандартів, правил техніки безпеки, правил протипожежної безпеки, правил експлуатації електроустановок і побажань замовника.
6. У договорі на виконання робіт з побудови або модернізації КМ митний орган (установа) обов'язково повинен вписати вимоги до фірми-інсталятора щодо гарантійного обслуговування побудованої нею КМ.
Додаток 2
до Порядку побудови
й модернізації комп'ютерних
мереж у митних органах,
спеціалізованих митних
установах, організаціях
та їх підрозділах
Форма
ЛИСТ-ПОВІДОМЛЕННЯ
про введення в експлуатацію КМ
Начальнику Департаменту
інформаційних технологій
та митної статистики
____________________________
П.І.Б.
Про введення в експлуатацію комп'ютерної мережі
Відповідно до п._._ Порядку побудови й модернізації комп'ютерних мереж у митних органах (установах) та їх підрозділах, затвердженого наказом Держмитслужби України від __.__.06 N ____, надаємо інформацію про введену в експлуатацію комп'ютерну мережу.
1. Назва митного органу (установи) _________________________.
2. Назва підрозділу митного органу (установи) ______________.
3. Код підрозділу митного органу (установи) - ХХХХХХХХХ.
4. Адреса будівлі __________________________________________.
5. Кількість поверхів - ХХ.
6. Тип кабельної системи КМ _______.
7. Використання ВОК _________________________.
8. Кількість робочих місць КМ ___.
9. IP-мережа - 172.ХХ.ХХ.0.
10. Активне мережеве обладнання:
10.1. ХХ-портовий комутатор ________________________________.
10.2. Маршрутизуючий комутатор _____________________________.
11. Блок безперервного живлення _____ кВА __________________.
12. Назва фірми-інсталятора ________________________________.
13. Дата введення в експлуатацію ___.___.20____.
14. Строк гарантії - ХХ років.
Начальник митного органу (установи) Ініціали, прізвище
Вик. Ініціали, прізвище
тел.
Примітка. Повідомлення про введення в експлуатацію КМ надсилається до ДІТМС засобами ЕП на адресу поштової скриньки "DITMS kanc".
WEB MD Office "НПО Поверхность",
www.master-d.com.ua