МІНІСТЕРСТВО ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства праці
та соціальної політики
України
N 293 від 17.06.2002
Державний класифікатор соціальних стандартів і нормативів
ВСТУПНА ЧАСТИНА
Державний класифікатор соціальних стандартів та нормативів (далі - Класифікатор) є складовою частиною державної системи класифікації та кодування соціально-економічної інформації. Класифікатор розроблено відповідно до статті 27 Закону України "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії".
Класифікатор розроблено для забезпечення визначених Конституцією України соціальних прав та державних соціальних гарантій достатнього життєвого рівня для кожного громадянина, законодавчого встановлення найважливіших державних соціальних стандартів і нормативів, диференційованого за соціально-демографічними ознаками підходу до визначення нормативів, наукового обгрунтування норм споживання, гласності та громадського контролю при їх визначенні та застосуванні.
Об'єктами класифікації є державні соціальні стандарти і нормативи у сферах:
доходів населення;
соціального обслуговування;
житлово-комунального обслуговування;
транспортного обслуговування та зв'язку;
охорони здоров'я;
забезпечення навчальними закладами;
обслуговування закладами культури;
обслуговування закладами фізичної культури та спорту;
побутового обслуговування, торгівлі та громадського харчування;
соціальної роботи з дітьми, молоддю та різними категоріями сімей.
Метою встановлення державних соціальних стандартів та нормативів є визначення механізму реалізації соціальних прав та державних соціальних гарантій громадян, визначених Конституцією України, визначення пріоритетів державної соціальної політики щодо забезпечення потреб людини в матеріальних благах і послугах та фінансових ресурсах для їх реалізації, визначення та обгрунтування розмірів потреби в коштах Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим та місцевих бюджетів, соціальних фондів на соціальний захист та утримання соціальної сфери.
На основі соціальних стандартів визначаються розміри основних соціальних гарантій: мінімального розміру заробітної плати, мінімального розміру пенсії за віком, неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, розмірів державної соціальної допомоги та інших соціальних виплат.
Структурно Класифікатор складається з кодів та назви класифікаційних угрупувань (розділів, підрозділів, груп, підгруп).
Загальний код складається з кодів:
розділу - окремої сфери застосування державних соціальних стандартів та нормативів;
підрозділу - окремого соціального стандарту або нормативу;
групи та підгрупи - деталізації соціального стандарту або нормативу.
Абетка кодів розділів складається: з цифр від 1 до 10; кодів підрозділів - від 1 до цифр, обумовлених переліком соціальних стандартів і нормативів; кодів груп та підгруп - від 1 до цифр, обумовлених необхідною деталізацією соціальних стандартів і нормативів в межах підрозділу.
Утворення класифікаційних угруповань наведено в таблиці:
------------------------------------------------------------------
| Класифікаційне| код | Найменування стандартів і нормативів |
| угрупування | | |
|---------------+---------+--------------------------------------|
| Розділ | 7 |Державні соціальні нормативи у сфері |
| | |обслуговування закладами культури |
| | | |
| Підрозділ | 7.1 |Перелік безоплатних послуг, які |
| | |надаються населенню закладами, |
| | |підприємствами, організаціями та |
| | |установами культури |
| | | |
| Група | 7.1.1 |Перелік безоплатних послуг |
| | |користувачам бібліотек |
| | | |
| Підгрупа | 7.1.1.1 |- отримання повної інформації |
| | |про склад бібліотечних фондів |
| | |через систему каталогів і інших |
| | |форм бібліотечного інформування |
------------------------------------------------------------------
У додатку до Класифікатора визначені центральні та місцеві органи виконавчої влади, які відповідають за розробку, впровадження та проведення моніторингу державних соціальних стандартів і нормативів згідно з цим класифікатором.
Підготовку змін та доповнень до Класифікатора здійснює Міністерство праці та соціальної політики України відповідно до пропозицій, поданих центральними органами виконавчої влади і погоджених з зацікавленими органами центральної виконавчої влади та сторонами соціального партнерства.
ОПИСАННЯ РОЗДІЛІВ КЛАСИФІКАТОРА
1. Державні соціальні стандарти у сфері доходів населення
Базовим державним соціальним стандартом у сфері доходів населення є прожитковий мінімум. На його основі визначаються розміри мінімальної заробітної плати та мінімальної пенсії за віком, неоподатковуваний мінімум доходів громадян, розміри державної соціальної допомоги, виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, розміри інших видів соціальних виплат. Прожитковий мінімум застосовується також для загальної оцінки рівня життя в Україні, що є основою для реалізації соціальної політики та розроблення державних соціальних програм.
Прожитковий мінімум визначається нормативним методом у розрахунку на місяць на одну особу, а також окремо для тих, хто відноситься до основних соціальних і демографічних груп населення: дітей віком до 6 років; дітей віком від 6 до 18 років; працездатних осіб; осіб, які втратили працездатність.
Прожитковий мінімум за поданням Кабінету Міністрів України щорічно затверджується Верховною Радою України до початку розгляду Державного бюджету України і періодично переглядається відповідно до зростання індексу споживчих цін разом з уточненням показників Державного бюджету України.
2. Державні соціальні нормативи у сфері соціального обслуговування
Державні соціальні нормативи у сфері соціального обслуговування встановлюються для визначення переліку соціальних послуг, які можуть надаватися громадянам похилого віку, інвалідам, дітям-інвалідам, дітям-сиротам, дітям позбавленим батьківського піклування, безпритульним, самотнім, іншим соціально-незахищеним громадянам, що перебувають у складних життєвих обставинах.
Для якісного обслуговування одиноких громадян похилого віку та інвалідів в будинках-інтернатах, дитячих будинках-інтернатах, психоневрологічних інтернатах, територіальних центрах соціального обслуговування пенсіонерів та одиноких непрацездатних громадян, інших закладах, що діють у складі управлінь праці та соціального захисту населення, встановлені норми харчування і забезпечення медикаментами, норми строку носки одягу та взуття, користування твердим інвентарем та норми миючих і обробляючих засобів.
Для соціального захисту та якісного обслуговування безпритульних дітей у притулках для неповнолітніх, служб у справах неповнолітніх встановлені норми харчування, одягу, білизни, взуття та предметів особистої гігієни, користування м'яким інвентарем і обладнанням, миючих і обробляючих засобів.
3. Державні соціальні нормативи у сфері житлово-комунального обслуговування
Державні соціальні нормативи у сфері житлово-комунального обслуговування забезпечать:
єдиний підхід до визначення норм споживання житлово-комунальних послуг окремих категорій громадян та соціальний захист громадян, які потребують підтримки держави;
визначення соціальної гарантії житлово-комунальних послуг, які забезпечують реалізацію конституційного права громадянина на житло;
граничну норму оплати послуг з утриманням житла, житлово-комунальних послуг, щодо оплати яких держава надає пільги та встановлює реалізацію конституційних прав громадян.
4. Державні соціальні нормативи у сфері транспортного обслуговування та зв'язку
Державні соціальні нормативи у сфері транспортного обслуговування та зв'язку спрямовані на забезпечення гарантованими та якісними послугами, що надаються суб'єктами підприємництва, які мають ліцензію (дозвіл) на право цих послуг у відповідності до чинного законодавства при обслуговуванні населення на умовах загального і пільгового їх користування.
Нормативи забезпечення транспортом загального користування гарантують здійснення перевезень пасажирів із забезпеченням якісного їх обслуговування з моменту придбання квитка на проїзд до завершення поїздки при мінімальних витратах часу на оформлення проїзних документів.
З метою підвищення якості обслуговування та безпеки учасників дорожнього руху визначені норми обладнання доріг зупинками та сервісними пунктами.
Соціальні нормативи у сфері обслуговування закладами зв'язку передбачають розвиток і оптимальне розміщення мережі останніх з врахуванням норм забезпечення населення відповідними послугами.
Державні соціальні нормативи у сфері транспортного обслуговування та зв'язку базуються на рівноправності для різних груп населення, в залежності від попиту.
5. Державні соціальні нормативи у сфері охорони здоров'я
Державні соціальні нормативи у сфері охорони здоров'я визначають обсяг гарантованого рівня медичної допомоги, яка надається безоплатно всім громадянам у державних і комунальних закладах охорони здоров'я.
Державні соціальні нормативи спрямовані на забезпечення якісною і ефективною медичною допомогою населення України, доступності та рівноправності при її отриманні, визначають обсяги і види профілактичних, діагностичних, лікувальних заходів при наданні медичної допомоги дитячому і дорослому населенню, критерії якості результату лікування. Ці нормативи визначають рівень забезпеченості дитячого і дорослого населення стаціонарними ліжками за профілями медичної допомоги, медикаментами в закладах охорони здоров'я, в т.ч. пільговим забезпеченням окремих категорій населення лікарськими засобами, харчуванням у державних і комунальних закладах охорони здоров'я, санаторно-курортним лікуванням.
6. Державні соціальні нормативи у сфері забезпечення навчальними закладами
Державні соціальні нормативи у сфері забезпечення навчальними закладами спрямовані на якісне надання послуг у цій сфері. Для всіх громадян України держава гарантує право на освіту.
Пріоритетами державної політики в освіті є: особистісна орієнтація освіти; розвиток системи неперервної освіти та освіти впродовж життя; створення рівних можливостей для дітей і молоді в здобутті якісної освіти; доступність для кожного громадянина усіх форм і типів освітніх послуг, що надаються державою; створення умов для ефективної професійної діяльності, підтримки працездатності та збереження здоров'я педагогічних, науково-педагогічних працівників, підвищення їхнього соціального статусу.
Держава здійснює соціальний захист вихованців, учнів, студентів, курсантів, слухачів, стажистів, аспірантів, докторантів та інших осіб, незалежно від форм навчання і типів навчальних закладів.
Освітня мережа підпорядкована задоволенню широкого діапазону індивідуально-освітніх потреб кожної людини.
7. Державні соціальні нормативи у сфері обслуговування закладами культури
Державні соціальні нормативи у сфері обслуговування закладами культури - це встановлені законами та іншими нормативно-правовими актами норми і нормативи, що визначають мінімально достатню кількість закладів для забезпечення потреб людини у культурних послугах.
Державні соціальні нормативи у сфері обслуговування закладами культури забезпечать:
визначення соціальної гарантії громадян України на задоволення культурно-інформаційних та дозвіллєвих потреб, вільний розвиток особистості;
єдиний підхід до визначення норм забезпеченості населення закладами культури;
визначення видатків Державного бюджету України та місцевих бюджетів на утримання культурної сфери і соціальний захист працівників;
гарантований мінімум послуг, що надаються закладами культури безоплатно;
встановлення показників якості надання культурних послуг.
8. Державні соціальні нормативи у сфері обслуговування закладами фізичної культури та спорту
Держава гарантує усім громадянам країни право на фізичне виховання і фізичний розвиток, на що спрямовані державні соціальні норми і нормативи у цій сфері.
Основними пріоритетами у сфері обслуговування закладами фізичної культури і спорту є:
створення сприятливих умов та достатньої забезпеченості населення закладами та послугами фізичної культури і спорту;
забезпечення доступності послуг, які надаються населенню організаціями фізкультурно-спортивного спрямування (закладами фізичної культури і спорту) незалежно від організаційно-правової форми та форми власності, дитячо-юнацькими спортивними школами;
забезпечення діапазону безоплатних послуг у сфері фізичної культури і спорту для задоволення індивідуальних потреб кожної людини.
Державні соціальні норми і нормативи у сфері обслуговування закладами фізичної культури і спорту, як мінімальні показники необхідного матеріально-технічного, фінансового, кадрового та іншого необхідного забезпечення, визначаються державою для задоволення прав громадян України в безоплатних та платних фізкультурно-оздоровчих послугах, послугах щодо занять спортом незалежно від походження, соціального і майнового стану, статі, освіти, роду і характеру занять, місця проживання та інших можливих обставин, а також дітям різних вікових груп та різних здібностей, в тому числі дітям-сиротам та дітям, позбавлених батьківського піклування, дітям, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, дітям з багатодітних та малозабезпечених сімей, дітям-інвалідам.
При визначенні рівня соціальних норм і нормативів в коштах за основу береться певний рівень, але не нижче прожиткового мінімуму.
Державні соціальні норми і нормативи у сфері обслуговування закладами фізичної культури і спорту повинні систематично переглядатись по мірі покращання соціально - економічного розвитку держави. Їх числові значення і розміри визначаються центральним органом виконавчої влади у сфері фізичної культури і спорту з урахуванням відомчих особливостей їх впровадження та застосування.
На основі державних соціальних норм і нормативів у сфері обслуговування закладами фізичної культури і спорту проводяться: розрахунки витрат коштів при формуванні бюджету галузі, місцевих бюджетів; щорічний моніторинг рівня галузевих стандартів в коштах, на базі яких визначаються рівні гарантій держави у сфері фізичної культури і спорту.
9. Державні соціальні нормативи у сфері побутового обслуговування, торгівлі та громадського харчування
Державні соціальні нормативи у сфері побутового обслуговування, торгівлі та громадського харчування спрямовані на забезпечення гарантованими та якісними послугами, що надаються населенню у цій сфері.
Державна соціальна політика у сфері побутового обслуговування, торгівлі та громадського харчування проводиться з метою:
визначення потреб населення в послугах побутового обслуговування, торгівлі та громадського харчування;
визначення достатності площі торговельних залів, підсобних приміщень і загальнотоварних складів, підприємств громадського харчування та приміщень для відвідувачів на підприємствах побутового обслуговування населення;
забезпечення місцями у закладах громадського харчування;
забезпечення якості надання усіх послуг та безпеки товарів і послуг підприємств громадського харчування.
Основними принципами нормативів є досягнення своєчасності, доступності та рівноправності для усіх громадян в залежності від потреби.
10. Державні соціальні стандарти і нормативи здійснення соціальної роботи з дітьми, молоддю та різними категоріями сімей
Державні соціальні стандарти і нормативи здійснення соціальної роботи з дітьми, молоддю та різними категоріями сімей встановлюються для визначення переліку видів соціальних послуг закладами та установами, що проводять соціальну роботу з дітьми, молоддю, різними категоріями сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах або можуть потрапити в них, з метою сприяння соціальному розвиткові дітей, молоді і соціальному ставленню сімей.
Впровадження державних соціальних стандартів і нормативів у цій сфері дасть можливість суттєво підвищити ефективність діяльності центрів соціальних служб для молоді як спеціальних закладів, що уповноважені державою брати участь у реалізації державної молодіжної політики шляхом проведення соціальної роботи з дітьми, молоддю та різними категоріями сімей.
ПЕРЕЛІК ДЕРЖАВНИХ СОЦІАЛЬНИХ СТАНДАРТІВ І НОРМАТИВІВ
-------------------------------------------------------------------
| Код | Найменування стандартів і нормативів |
|--------+--------------------------------------------------------|
|1 |Державні соціальні стандарти у сфері доходів населення |
|--------+--------------------------------------------------------|
|1.1 |Прожитковий мінімум у розрахунку на місяць на одну особу|
|--------+--------------------------------------------------------|
|1.2 |Прожитковий мінімум для дітей віком до 6 років |
|--------+--------------------------------------------------------|
|1.3 |Прожитковий мінімум для дітей віком від 6 до 18 років |
|--------+--------------------------------------------------------|
|1.4 |Прожитковий мінімум для працездатних осіб |
|--------+--------------------------------------------------------|
|1.5 |Прожитковий мінімум для осіб, які втратили |
| |працездатність |
|--------+--------------------------------------------------------|
|2 |Державні соціальні нормативи у сфері соціального |
| |обслуговування |
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.1 |Соціальні послуги, які надаються закладами соціального |
| |обслуговування |
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.1.1 |- житлово-комунальні послуги |
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.1.2 |- соціально-побутові послуги |
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.1.3 |- психологічні послуги |
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.1.4 |- соціально-педагогічні послуги |
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.1.5 |- медико-соціальні та соціально - реабілітаційні послуги|
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.1.6 |- соціально-економічні послуги |
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.1.7 |- юридичні послуги |
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.1.8 |- інформаційні послуги |
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.2 |Норми харчування та забезпечення непродовольчими |
| |товарами у державних і комунальних закладах соціального |
| |обслуговування |
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.3 |Норми видачі та строки використання одягу, взуття і |
| |м'якого інвентарю в будинках-інтернатах для осіб |
| |похилого віку, інвалідів та дітей, які перебувають на |
| |утриманні держави |
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.4 |Норми витрат миючих і обробляючих засобів для прання та |
| |додаткової обробки білизни в закладах системи |
| |соціального захисту |
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.5 |Соціальні нормативи послуг, які надаються притулком для |
| |неповнолітніх служби у справах неповнолітніх |
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.5.1 |Нормативи організації діяльності притулку для |
| |неповнолітніх служби у справах неповнолітніх |
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.5.1.1 |- норматив наповнюваності груп у притулку |
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.5.1.2 |- норматив співвідношення вихованців і вихователів у |
| |притулку |
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.5.1.3 |санітарні норми улаштування, обладнання, утримання |
| |притулку для неповнолітніх |
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.5.2 |Штатні нормативи керівних і педагогічних працівників, |
| |медичного та обслуговуючого персоналу притулку для |
| |неповнолітніх служби у справах неповнолітніх |
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.5.3 |Нормативи соціальних послуг у притулку для неповнолітніх|
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.5.3.1 |норми харчування вихованців притулку для неповнолітніх |
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.5.4 |Нормативи матеріального забезпечення |
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.5.4.1 |- норми забезпечення одягом, білизною, взуттям та |
| |предметами особистої гігієни |
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.5.4.2 |нормативи оснащення притулку для неповнолітніх м'яким |
| |інвентарем і обладнанням |
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.6 |Соціальні нормативи послуг, які надаються центром |
| |соціально-психологічної реабілітації неповнолітніх |
| |служби у справах неповнолітніх |
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.6.1 |Нормативи організації діяльності центру |
| |соціально-психологічної реабілітації неповнолітніх |
| |служби у справах неповнолітніх |
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.6.1.1 |- норматив наповнюваності груп у центрі |
| |соціально-психологічної реабілітації неповнолітніх |
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.6.1.2 |санітарні норми улаштування, обладнання, утримання |
| |центру соціально-психологічної реабілітації |
| |неповнолітніх |
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.6.2 |Штатні нормативи керівних і педагогічних працівників, |
| |медичного та обслуговуючого персоналу центру |
| |соціально-психологічної реабілітації неповнолітніх |
| |служби у справах неповнолітніх |
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.6.3 |Нормативи соціальних послуг у центрі |
| |соціально-психологічної реабілітації неповнолітніх |
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.6.3.1 |- створення житлово-побутових умов |
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.6.3.2 |- норми харчування вихованців центру |
| |соціально-психологічної реабілітації неповнолітніх |
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.6.3.3 |організація навчально-виховної та |
| |психолого-реабілітаційної роботи у центрі |
| |соціально-психологічної реабілітації неповнолітніх |
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.6.4 |Нормативи матеріального забезпечення |
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.6.4.1 |- норми забезпечення одягом, білизною, взуттям та |
| |предметами особистої гігієни |
|--------+--------------------------------------------------------|
|2.6.4.2 |нормативи оснащення центру соціально-психологічної |
| |реабілітації неповнолітніх м'яким інвентарем і |
| |обладнанням |
|--------+--------------------------------------------------------|
|3 |Державні соціальні нормативи у сфері |
| |житлово-комунального обслуговування |
|--------+--------------------------------------------------------|
|3.1 |Гранична норма оплати послуг з утримання житла, |
| |житлово-комунальних послуг залежно від отримуваного |
| |доходу |
|--------+--------------------------------------------------------|
|3.1.1 |- норма оплати послуг, встановлена у відсотках до |
| |середньомісячного сукупного доходу сім'ї, в межах норм |
| |споживання |
|--------+--------------------------------------------------------|
|3.1.2 |норми оплати постачання природного або скрапленого газу,|
| |встановлені у відсотках до середньомісячного сукупного |
| |доходу сім'ї, в межах норм споживання |
|--------+--------------------------------------------------------|
|3.2 |Соціальна норма житла та нормативи користування |
| |житлово-комунальними послугами, щодо оплати яких держава|
| |надає пільги та встановлює субсидії малозабезпеченим |
| |громадянам |
|--------+--------------------------------------------------------|
|3.2.1 |- граничний розмір витрат громадян на оплату |
| |користування житлом або його утримання та комунальних |
| |послуг (водо-, тепло-, газопостачання, водовідведення, |
| |електроенергія, вивезення побутового сміття та рідких |
| |нечистот), придбання скрапленого газу, твердого та |
| |рідкого пічного побутового палива залежно від доходу |
|--------+--------------------------------------------------------|
|3.2.2 |- норма загальної площі на кожного пільговика, який |
| |проживає в житловому приміщенні (одноквартирному |
| |будинку) |
|--------+--------------------------------------------------------|
|3.2.3 |- норма загальної площі для громадян, які проживають в |
| |однокімнатній квартирі |
|--------+--------------------------------------------------------|
|3.2.4 |- - норматив споживання холодної та гарячої води для |
| |господарсько-питних потреб в розрахунку на одну особу |
|--------+--------------------------------------------------------|
|3.2.5 |- норматив споживання теплової енергії для опалення |
| |житла в розрахунку на 1 кв. метр опалювальної площі |
|--------+--------------------------------------------------------|
|3.2.6 |- норматив споживання природного або скрапленого газу |
| |для користувачів газових плит та газових колонок в |
| |розрахунку на одну особу |
|--------+--------------------------------------------------------|
|3.2.7 |норматив споживання природного газу для опалення житла в|
| |розрахунку на один квадратний метр опалювальної площі (в|
| |разі відсутності лічильника газу) |
|--------+--------------------------------------------------------|
|3.3 |Показники якості надання житлово-комунальних послуг |
|--------+--------------------------------------------------------|
|3.3.1 |- безперебійне цілодобове водопостачання протягом року |
|--------+--------------------------------------------------------|
|3.3.2 |- забезпечення температури повітря в житлових |
| |приміщеннях на рівні не нижче ніж +18 градусів по |
| |Цельсію |
|--------+--------------------------------------------------------|
|3.3.3 |безперебійне цілодобове постачання природного газу |
| |протягом року (при умові повної сплати споживачами) |
|--------+--------------------------------------------------------|
|4 |Державні соціальні нормативи у сфері транспортного |
| |обслуговування та зв'язку |
|--------+--------------------------------------------------------|
|4.1 |Норми забезпечення транспортом загального користування |
|--------+--------------------------------------------------------|
|4.1.1 |- кількість пасажирів, що приходиться на 1 кв.м. вільної|
| |площі салону автобусу в часи "пік" і в період спаду |
| |пасажиропотоків на міських і приміських маршрутах |
|--------+--------------------------------------------------------|
|4.1.2 |- забезпеченість сільського населення автобусним |
| |сполученням з містами та доставки школярів до навчальних|
| |закладів |
|--------+--------------------------------------------------------|
|4.1.3 |- норми пропускної здатності станцій і вестибюлів |
| |метрополітену |
|--------+--------------------------------------------------------|
|4.1.4 |- норми забезпечення міським електротранспортом |
|--------+--------------------------------------------------------|
|4.1.5 |- кількість легкових таксі, що приходяться на 1000 |
| |жителів міст |
|--------+--------------------------------------------------------|
|4.1.6 |кількість стоянок таксі залежно від категорії міст |
|--------+--------------------------------------------------------|
|4.2 |Показники якості транспортного обслуговування на |
| |автомобільному транспорті |
|--------+--------------------------------------------------------|
|4.2.1 |- виконання запланованої кількості рейсів у всіх видах |
| |автобусного сполучення |
|--------+--------------------------------------------------------|
|4.2.2 |- середні витрати часу населення на транспортну поїздку |
| |за категоріями міст |
|--------+--------------------------------------------------------|
|4.2.3 |- середні витрати часу перебування пасажира в черзі при |
| |покупці квитка на автостанції |
|--------+--------------------------------------------------------|
|4.3 |Показники якості транспортного обслуговування на |
| |залізничному транспорті |
|--------+--------------------------------------------------------|
|4.3.1 |- забезпечення продажу проїзних документів через систему|
| |"Експрес" |
|--------+--------------------------------------------------------|
|4.3.2 |- забезпеченість пасажирських поїздів комфортабельними |
| |вагонами та відповідними типами вагонів в залежності від|
| |попиту населення і схеми поїздів |
|--------+--------------------------------------------------------|
|4.3.3 |- дотримання санітарно-технічних норм в залах очікування|
| |вокзалів та поїздах |
|--------+--------------------------------------------------------|
|4.3.4 |- перелік та умови надання послуг пасажирам на вокзалах |
| |та в поїздах |
|--------+--------------------------------------------------------|
|4.3.5 |- виконання графіку руху пасажирських поїздів |
|--------+--------------------------------------------------------|
|4.4 |Норми забезпечення населення послугами зв'язку |
|--------+--------------------------------------------------------|
|4.4.1 |- норми забезпечення населення послугами голосової |
| |телефонії |
|--------+--------------------------------------------------------|
|4.4.2 |- норми забезпечення населення послугами телефонного |
| |зв'язку |
|--------+--------------------------------------------------------|
|4.4.3 |- норми забезпечення населення послугами телеграфного і |
| |телексного зв'язку |
|--------+--------------------------------------------------------|
|4.4.4 |- норми забезпечення населення послугами передавання |
| |даних |
|--------+--------------------------------------------------------|
|4.4.5 |- норми забезпечення населення послугами факсимільного |
| |зв'язку |
|--------+--------------------------------------------------------|
|4.4.6 |- норми забезпечення населення додатковими послугами |
| |(електронна пошта, голосова пошта, доступ до бази даних |
| |та(або) обробка даних) |
|--------+--------------------------------------------------------|
|4.4.7 |норми забезпечення населення послугами поштового зв'язку|
|--------+--------------------------------------------------------|
|5 |Державні соціальні нормативи у сфері охорони здоров'я |
|--------+--------------------------------------------------------|
|5.1 |Норматив забезпечення певної території мережею закладів |
| |охорони здоров'я |
|--------+--------------------------------------------------------|
|5.2 |Норматив обсягу гарантованого рівня медичної допомоги, |
| |яка надається безоплатно всім громадянам у державних і |
| |комунальних закладах охорони здоров'я |
|--------+--------------------------------------------------------|
|5.3 |Нормативи надання медичної допомоги, що включають обсяг |
| |діагностичних, лікувальних та профілактичних процедур |
|--------+--------------------------------------------------------|
|5.3.1 |- норматив надання діагностичних, лікувальних та |
| |профілактичних процедур в амбулаторно-поліклінічних |
| |умовах |
|--------+--------------------------------------------------------|
|5.3.2 |норматив надання діагностичних, лікувальних та |
| |профілактичних процедур в стаціонарних умовах |
|--------+--------------------------------------------------------|
|5.4 |Показники якості надання медичної допомоги |
|--------+--------------------------------------------------------|
|5.5 |Нормативи пільгового забезпечення окремих категорій |
| |населення лікарськими засобами та іншими спеціальними |
| |засобами |
|--------+--------------------------------------------------------|
|5.5.1 |- перелік груп населення, яким у разі амбулаторного |
| |лікування за рецептами лікарів відпускаються лікарські |
| |засоби та вироби медичного призначення безоплатно або на|
| |пільгових умовах |
|--------+--------------------------------------------------------|
|5.5.2 |- перелік груп захворювань, у разі амбулаторного |
| |лікування яких лікарські засоби та вироби медичного |
| |призначення відпускаються безоплатно або на пільгових |
| |умовах (за рецептами лікарів). |
|--------+--------------------------------------------------------|
|5.5.3 |- перелік категорій населення, яким безоплатно або на |
| |пільгових умовах відпускаються спеціальні медичні засоби|
|--------+--------------------------------------------------------|
|5.5.4 |перелік категорій захворювань, за яким відпускаються |
| |спеціальні медичні засоби |
|--------+--------------------------------------------------------|
|5.6 |Нормативи забезпечення стаціонарною медичною допомогою |
|--------+--------------------------------------------------------|
|5.6.1 |норматив забезпечення населення стаціонарними |
| |лікарняними ліжками за профілями допомоги (число ліжок |
| |на 10 тис. населення) |
|--------+--------------------------------------------------------|
|5.7 |Нормативи забезпечення медикаментами державних і |
| |комунальних закладів охорони здоров'я |
|--------+--------------------------------------------------------|
|5.7.1 |- перелік (формуляр) лікарських засобів та виробів |
| |медичного призначення для багатопрофільних лікарняних |
| |закладів |
|--------+--------------------------------------------------------|
|5.7.2 |- перелік (формуляр) лікарських засобів та виробів |
| |медичного призначення для однопрофільних лікарняних |
| |закладів |
|--------+--------------------------------------------------------|
|5.7.3 |- перелік (формуляр) лікарських засобів та виробів |
| |медичного призначення для спеціалізованих лікарняних |
| |закладів |
|--------+--------------------------------------------------------|
|5.7.4 |- перелік (формуляр) лікарських засобів та виробів |
| |медичного призначення для лікарняних закладів особливого|
| |типу |
|--------+--------------------------------------------------------|
|5.7.5 |перелік (формуляр) лікарських засобів та виробів |
| |медичного призначення для закладів переливання крові, |
| |швидкої та екстреної медичної допомоги |
|--------+--------------------------------------------------------|
|5.8 |Нормативи санаторно-курортного забезпечення |
|--------+--------------------------------------------------------|
|5.8.1 |- норматив санаторно-курортного забезпечення хворих на |
| |туберкульоз |
|--------+--------------------------------------------------------|
|5.8.2 |норматив санаторно-курортного забезпечення дітей з |
| |різними видами захворювань |
|--------+--------------------------------------------------------|
|5.9 |Нормативи забезпечення харчуванням у державних і |
| |комунальних закладах охорони здоров'я (середньодобові |
| |набори продуктів) |
|--------+--------------------------------------------------------|
|5.9.1 |- для санаторно-профілактичних закладів (санаторії |