• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження стандартної оперативної процедури 08.20/ДСНС "Порядок проведення органами та підрозділами цивільного захисту технічного обстеження територій, імовірно забруднених вибухонебезпечними предметами"

Державна служба України з надзвичайних ситуацій | Наказ, Акт, Форма типового документа, Журнал від 19.05.2017 № 275 | Документ не діє
Реквізити
  • Видавник: Державна служба України з надзвичайних ситуацій
  • Тип: Наказ, Акт, Форма типового документа, Журнал
  • Дата: 19.05.2017
  • Номер: 275
  • Статус: Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна служба України з надзвичайних ситуацій
  • Тип: Наказ, Акт, Форма типового документа, Журнал
  • Дата: 19.05.2017
  • Номер: 275
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
НАКАЗ
19.05.2017 № 275
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної служби України з надзвичайних ситуацій № 223 від 19.04.2021 )
(з основної діяльності)
Про затвердження стандартної оперативної процедури 08.20/ДСНС "Порядок проведення органами та підрозділами цивільного захисту технічного обстеження територій, імовірно забруднених вибухонебезпечними предметами"
Відповідно до пункту 25 частини другої статті 17 Кодексу цивільного захисту України , з урахуванням вимог статті 7 Протоколу про вибухонебезпечні предмети - наслідки війни до Конвенції про заборону або обмеження застосування конкретних видів звичайної зброї, які можуть вважатися такими, що завдають надмірних ушкоджень або мають невибіркову дію, прийнятого Законом України від 22 грудня 2004 р. № 2281-IV, та ДСТУ-П IMAS 08.20:2016 (IMAS 08.20:2013, IDT) "Технічні обстеження", з метою підвищення ефективності планування і виконання органами та підрозділами цивільного захисту завдань і заходів з гуманітарного розмінування місцевості, забрудненої вибухонебезпечними предметами,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити стандартну оперативну процедуру 08.20/ДСНС "Порядок проведення органами та підрозділами цивільного захисту технічного обстеження територій, імовірно забруднених вибухонебезпечними предметами", що додається.
2. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Мельчуцького О.Г.
ГоловаМ. Чечоткін
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ ДСНС
19.05.2017 № 275
СТАНДАРТНА ОПЕРАТИВНА ПРОЦЕДУРА 08.20/ДСНС "Порядок проведення органами та підрозділами цивільного захисту технічного обстеження територій, імовірно забруднених вибухонебезпечними предметами"
I. Загальні положення
1. Стандартна оперативна процедура 08.20/ДСНС "Порядок проведення органами та підрозділами цивільного захисту технічного обстеження територій, імовірно забруднених вибухонебезпечними предметами" (далі - СОП) розроблена відповідно до ДСТУ-П IMAS 08.20:2016 (IMAS 08.20:2013, IDT) "Технічні обстеження" та визначає порядок проведення органами та підрозділами цивільного захисту (далі - органи та підрозділи ЦЗ) технічного обстеження територій (ділянок місцевості) і розташованих на ній об'єктів інфраструктури, інших будівель і споруд різного типу та підтвердження їх забрудненості вибухонебезпечними предметами (далі - ВНП).
Цей СОП необхідно розглядати разом із стандартною оперативною процедурою 08.10/ДСНС "Порядок проведення органами та підрозділами цивільного захисту нетехнічного обстеження територій, імовірно забруднених вибухонебезпечними предметами".
2. У цьому СОП терміни вживаються у такому значенні:
безпечна (виключена) територія - територія, на якій за результатами проведення нетехнічного або технічного обстеження не виявлено прямих та непрямих ознак (доказів) щодо забруднення ВНП;
бенефіціари - підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, а також фізичні та юридичні особи, у власності або оренді яких знаходиться територія;
гуманітарне розмінування - заходи, які проводять з метою ліквідації небезпек, пов'язаних з мінами і ВНП, включаючи нетехнічне та технічне обстеження, складання карт, виявлення, знешкодження та (або) знищення вибухонебезпечних предметів, маркування, підготовку документації після розмінування, надання інформації громадами щодо протимінної діяльності і передачу очищеної території;
ділянка технічного обстеження - визначена ділянка, на якій піротехнік (сапер) виконує роботи з технічного обстеження;
імовірно небезпечна територія - територія, яка на підставі непрямих ознак (доказів) вважається потенційно забрудненою ВНП;
необхідні заходи - мінімальні за обсягами заходи, необхідні для визначення та документування територій, забруднених ВНП, а також проведення робіт щодо вилучення виявлених ВНП та ліквідації наслідків їх застосування (використання), шляхом проведення нетехнічного або технічного обстеження території, а також під час її розмінування;
непрямі ознаки (докази) щодо забруднення територій ВНП - ознаки (докази), отримані шляхом проведення аналізу даних, історичних довідок, іншої інформації, здобутої з підтверджених джерел, а також при безпосередньому опитуванні місцевого населення, окремих свідків подій тощо;
нетехнічне обстеження - визначення (підтвердження або уточнення) імовірно небезпечних (підтверджено небезпечних) територій шляхом отримання прямих та непрямих ознак (доказів) щодо імовірності забруднення цих територій ВНП без використання технічних засобів з їх пошуку;
очищена територія - територія, очищена від ВНП на визначену глибину;
підтверджена небезпечна територія - територія, забруднення якої ВНП підтверджено наявністю прямих ознак (доказів);
прямі ознаки (докази) щодо забруднення територій ВНП - ВНП (фрагменти або залишки ВНП), а також наслідки їх застосування (використання), виявлені на території, що обстежується візуально або за допомогою технічних і інших засобів (методів) з їх пошуку;
розблокування території "ленд-реліз" - здійснення необхідних заходів щодо ідентифікації, вилучення виявлених ВНП та ліквідації наслідків їх застосування (використання), шляхом проведення нетехнічного або технічного обстеження території, а також під час її розмінування;
систематичне (загальне) технічне обстеження - технічне обстеження всієї визначеної імовірно (підтверджено) небезпечної території;
смуга технічного обстеження - смуга шириною до 2 м, по якій рухається піротехнік (сапер) під час проведення технічного обстеження на визначеній ділянці;
територія - місцевість або її окремі ділянки, що знаходяться у населених пунктах та поза їх межами, у тому числі з розташованими на них об'єктами інфраструктури, іншими будівлями і спорудами різного типу та призначення і на яких проводиться нетехнічне обстеження;
технічне обстеження - визначення (підтвердження або уточнення) імовірно (підтверджено) небезпечних територій та їх меж шляхом отримання прямих ознак (доказів) щодо забруднення цих територій ВНП з використанням технічних та інших засобів (методів) з їх пошуку;
цільове технічне обстеження - технічне обстеження окремих ділянок на імовірно (підтверджено) небезпечній території.
II. Мета, основні завдання та методи проведення технічного обстеження
1. Метою технічного обстеження є визначення або підтвердження (уточнення) імовірно небезпечних (підтверджено небезпечних) територій шляхом обстеження таких територій, з використанням технічних та інших засобів (методів) з пошуку ВНП.
2. Основними завданнями технічного обстеження є підтвердження (уточнення) даних, отриманих за результатами нетехнічного обстеження, шляхом збору (підтвердження) прямих ознак (доказів) щодо наявності на території ВНП, визначення та маркування меж імовірно небезпечних (підтверджено небезпечних) територій.
3. Технічне обстеження може проводитися для здійснення контролю якості робіт з гуманітарного розмінування, під час їх виконання або після їх завершення для подальшої передачі очищеної території бенефіціарам.
4. Технічне обстеження зазвичай здійснюється після проведення нетехнічного обстеження і поділяється на:
цільове технічне обстеження;
систематичне (загальне) технічне обстеження.
5. Методами проведення технічного обстеження є:
ручний метод - отримання прямих ознак (доказів) забруднення територій ВНП за допомогою ручних приладів та засобів пошуку ВНП (металодетекторів, щупів тощо);
механічний метод - отримання прямих ознак (доказів) забруднення територій ВНП з використанням спеціальної техніки з розмінування або систем, скомбінованих з приладів з пошуку ВНП тощо;
кінологічний метод - отримання прямих ознак (доказів) забруднення територій ВНП за допомогою спеціально підготовлених мінно-пошукових собак.
III. Організація та планування проведення технічного обстеження
1. Організація проведення технічного обстеження
1.1. Загальна організація проведення технічного обстеження у межах регіону покладається на керівників головних управлінь (управлінь) ДСНС в областях та м. Києві (далі - територіальні органи управління) та їх заступників, до функцій і завдань яких належить організація робіт з гуманітарного розмінування.
1.2. Безпосередня організація проведення технічного обстеження у межах визначених зон відповідальності покладається на керівників формувань цивільного захисту, у складі або підпорядкуванні яких є піротехнічні підрозділи.
У разі відсутності у підпорядкуванні територіального органу управління піротехнічного підрозділу, або якщо територія регіону поділена на декілька зон відповідальності, - територіальним органом управління організовується взаємодія з відповідним формуванням центрального підпорядкування ДСНС щодо організації та проведення технічного обстеження у межах визначених зон відповідальності.
1.3. Для забезпечення проведення технічного обстеження начальниками територіальних органів управління та підпорядкованих їм підрозділів налагоджується взаємодія з місцевими органами виконавчої влади, територіальними органами міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, органами військового управління, іншими підприємствами, установами і організаціями.
1.4. Питання, пов'язані із організацією та безпосереднім проведенням технічного обстеження, повинні розглядатися на засіданнях регіональних та місцевих комісій з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій, у комплексі з іншими питаннями щодо організації та виконання завдань з розблокування територій "ленд-реліз" і гуманітарного розмінування територій.
2. Планування проведення технічного обстеження
2.1. Планування проведення технічного обстеження здійснюється для:
забезпечення реалізації державних, місцевих та інших програм, якими передбачено проведення заходів з гуманітарного розмінування або очищення від ВНП;
уточнення вихідних даних для розробки державних, місцевих та інших програм, якими передбачено проведення завдань та заходів з гуманітарного розмінування або здійснення очищення від ВНП;
визначення (підтвердження або уточнення) імовірно небезпечних (підтверджено небезпечних) територій та їх меж для подальшого здійснення заходів щодо їх гуманітарного розмінування або очищення від ВНП;
визначення обсягів проведення та матеріально-технічного забезпечення робіт з гуманітарного розмінування або очищення територій від ВНП;
виконання інших завдань та заходів, пов'язаних з проведенням гуманітарного розмінування територій (ділянок місцевості) або їх очищення від ВНП.
2.2. Залежно від визначення за результатами нетехнічного обстеження статусу територій застосовуються наступні види технічного обстеження:
Статус територіїПідтверджена небезпечна територія (ПНД)Імовірно небезпечна територія (ІНД)Безпечна (виключена) територія (БД)
Вид технічного обстеження (ТО)Систематичне (загальне) ТОЦільове ТОТО не проводиться, або може проводитися для підтвердження (уточнення) статусу території
2.3. Планування проведення технічного обстеження здійснюється щороку та відображається окремим розділом "Проведення технічного обстеження" у річних планах виконання завдань з розвідки і розмінування місцевості регіону.
2.4. У розділі "Проведення технічного обстеження" повинно відображатися:
у текстовому форматі - коротка характеристика територій, які підлягають технічному обстеженню, їх адміністративно-територіальна належність, форма власності та основні відомості про бенефіціарів, у власності або оренді яких перебуває територія.
За наявності також може відображатися коротка загальна історична довідка (інформація) щодо ведення на цій території бойових дій, військової діяльності або інших чинників, що могли призвести до забруднення ВНП, а також інша інформація, необхідна для проведення технічного обстеження;
у табличній формі:
площа територій, які підлягають технічному обстеженню (у гектарах);
кількість та найменування населених пунктів, потенційно небезпечних об'єктів, важливих об'єктів інфраструктури, їх територіальне розташування;
вид та метод проведення технічного обстеження;
розрахунок сил та засобів, які залучатимуться до проведення технічного обстеження (залежно від методів проведення технічного обстеження);
строки проведення технічного обстеження.
IV. Проведення технічного обстеження
V. Визначення статусу території, що підлягала технічному обстеженню
1. На підставі отриманих прямих доказів (ознак) щодо забруднення території ВНП визначається статус цієї території, а саме:
підтверджена небезпечна територія (ПНД), що підлягає проведенню робіт з гуманітарного розмінування (суцільного очищення);
безпечна (виключена) територія (БД).
2. Статус "Підтверджена небезпечна територія (ПНД)" визначається у разі виявлення одного та більше прямого доказу щодо забруднення ВНП території, на якій проводиться технічне обстеження.
VI. Облік проведення технічного обстеження та документування його результатів
1. За результатами технічного обстеження повинно бути:
встановлено межі (сегментацію) нових або уточнено межі раніше встановлених небезпечних територій, які за результатами нетехнічної розвідки були віднесені до відповідних рівнів імовірної небезпеки;
здійснено локалізацію виявлених ВНП шляхом їх маркування або знешкодження (знищення);
проведено ідентифікацію території, яка підтверджено не становить загрозу для населення та ведення господарської діяльності.
2. Облік виконання заходів щодо проведення технічного обстеження ведеться у журналі за формою, наведеною у додатку 1.
3. Результати технічного обстеження оформлюються у вигляді Акта проведення технічного обстеження територій (далі - Акт) з додатком до нього за формою, наведеною у додатку 2.
Додаток до Акта є обов'язковим документом, згідно з яким вносяться (уточнюються) дані щодо результатів технічного обстеження до системи управління інформацією у протимінній діяльності "IMCMA".
В окремих випадках, у разі наявності специфіки проведення технічного обстеження або проведення технічного обстеження територій регіону декількома операторами (у тому числі іноземними), може визначатися інша форма додатка до Акта, яка доводиться до територіальних органів управління або формувань центрального підпорядкування ДСНС.
4. Акт затверджується керівником територіального органу управління або керівником формування центрального підпорядкування ДСНС, підписується особовим складом відділення (розрахунку) та представником районного (міського) відділу (управління) територіального органу управління, до функцій та обов'язків яких належить здійснення ідентифікації ВНП.
У разі проведення технічного обстеження групою, створеною з декількох відділень піротехнічних робіт - акт підписують начальник такої групи та начальники відділень, що входять до складу групи.
5. За рішенням керівника територіального органу управління право затвердження Акта може бути делеговано начальникам районного (міського) відділу (управління) територіального органу управління.
6. Акт може бути погоджений за згодою місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, територіальними органами управління центральних органів виконавчої влади, органами військового управління, підрозділами і частинами Збройних Сил України та інших військових формувань, установ, підприємств і організацій, та підписаний уповноваженими представниками цих установ.
7. Для подальшого опрацювання один із примірників Акта надається:
1) апарату ДСНС - у друкованому вигляді, щокварталу до п'ятого числа наступного за звітним періодом місяця;
2) територіальному органу управління або формуванню центрального підпорядкування ДСНС - у друкованому та електронному вигляді протягом 3-х діб після завершення проведення технічного обстеження.
8. Аналіз проведення технічного обстеження територій за формою, наведеною у додатку 3, надається щокварталу до п'ятого числа, наступного за звітним періодом місяця, до ДСНС через структурний підрозділ, до функцій і завдань якого належить організація робіт з гуманітарного розмінування.
9. Результати технічного обстеження вносяться до системи управління інформацією у протимінній діяльності "IMCMA" у термін не пізніше 3-х діб після завершення проведення такого технічного обстеження.
Внесення результатів технічного обстеження до системи управління інформацією у протимінній діяльності "IMCMA" визначається окремим СОП (порядком) щодо управління інформацією у протимінній діяльності та ведення органами та підрозділами цивільного захисту обліку виконання робіт з гуманітарного розмінування.
10. У разі відсутності доступу до системи управління інформацією у протимінній діяльності "IMCMA" здійснюється картографування імовірно небезпечної території у друкований та електронний спосіб за допомогою інтернет-картографічних сервісів, що надають інтерактивні карти у режимі "онлайн". Після отримання доступу до системи управління інформацією у протимінній діяльності "IMCMA", до неї вносяться дані, які були задокументовані за допомогою інтернет-картографічних сервісів.
11. На підставі даних технічного обстеження здійснюється планування та виконання наступних заходів:
проведення гуманітарного розмінування території та визначення обсягів майбутніх робіт;
здійснення необхідних заходів щодо розблокування території "ленд-реліз";
визначення сил та засобів для проведення робіт з гуманітарного розмінування;
коригування (уточнення) щорічних планів очищення (розмінування) територій від ВНП;
систематичне обстеження територій під час їх очищення та після нього з метою перегляду/зміни статусу (класифікації) імовірно (підтверджено) небезпечної території;
систематичний контроль якості проведення гуманітарного розмінування.
Директор Департаменту
реагування на надзвичайні
ситуації


В.В. Демчук
Додаток 1
до Стандартної оперативної процедури
08.20/ДСНС "Проведення органами
та підрозділами цивільного захисту
технічного обстеження територій,
імовірно забруднених
вибухонебезпечними предметами"
ЖУРНАЛ
обліку виконання заходів щодо проведення технічного обстеження відділенням (розрахунком) технічного обстеження групи (відділення) піротехнічних робіт
_______________________________________________________________________
(територіальний орган управління або формування центрального підпорядкування ДСНС)
№ з/пДата (період), вид та метод проведення ТОМісце знаходження, коротка характеристика імовірно небезпечної території та її орієнтовна площа (кв. м)Імовірні причини забруднення території ВНПСтатус території, визначений за результатами ТООсновні типи ВНП, які виявлені під час проведення ТОДата та номер акта проведення ТОДата передачі акта до територіального органу управління (формування центрального підпорядкування ДСНС)
1
2
3
4
Додаток 2
до Стандартної оперативної процедури
08.20/ДСНС "Проведення органами
та підрозділами цивільного захисту
технічного обстеження територій,
імовірно забруднених
вибухонебезпечними предметами"
АКТ
проведення технічного обстеження території
Додаток 3
до Стандартної оперативної процедури
08.20/ДСНС "Проведення органами
та підрозділами цивільного захисту
технічного обстеження територій,
імовірно забруднених
вибухонебезпечними предметами"
АНАЛІЗ
проведення технічного обстеження територій
____________________________
(назва області)
за ____________ 20__ року
(квартал)
№ з/пДата (період), вид та метод проведення ТОМісце знаходження, коротка характеристика імовірно небезпечної території та її орієнтовна площа (кв. м)Імовірні причини забруднення території ВНПСтатус території, визначений за результатами ТООсновні типи ВНП, які виявлені під час проведення ТОКількість залучених осіб та техніки, відпрацьований моторесурс та інші витратиДата та номер акта проведення ТО
1
2
3
4
5
( Текст взято з сайту ДСНС України http://www.mns.gov.ua/ )