• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації правової роботи на підприємствах, установах та організаціях, що входять до сфери управління Укравтодору

Державна служба автомобільних доріг України | Наказ, Форма типового документа, Інформація, Рекомендації від 09.08.2010 № 272
Реквізити
  • Видавник: Державна служба автомобільних доріг України
  • Тип: Наказ, Форма типового документа, Інформація, Рекомендації
  • Дата: 09.08.2010
  • Номер: 272
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна служба автомобільних доріг України
  • Тип: Наказ, Форма типового документа, Інформація, Рекомендації
  • Дата: 09.08.2010
  • Номер: 272
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ УКРАЇНИ
Н А К А З
09.08.2010 N 272
Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації правової роботи на підприємствах, установах та організаціях, що входять до сфери управління Укравтодору
Відповідно до підпункту 17 пункту 10 Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.11.2008 N 1040,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо організації правової роботи на підприємствах, установах та організаціях, що входять до сфери управління Укравтодору, що додаються.
2. Структурним підрозділам підприємств, установ та організацій, що входять до сфери управління Укравтодору та ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України", у своїй діяльності керуватися цими Методичними рекомендаціями.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Укравтодору Володимира Галушка.
Голова В.Демішкан
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Укравтодору
09.08.2010 N 272
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо організації правової роботи на підприємствах, установах та організаціях, що входять до сфери управління Укравтодору
1. Методичні рекомендації щодо організації правової роботи на підприємствах, установах, організаціях, що входять до сфери управління Укравтодору (далі - Методичні рекомендації), розроблені відповідно до Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.11.2008 N 1040, з метою надання правової допомоги, сприяння ефективної діяльності та вдосконалення роботи юридичної служби підприємств, установ та організацій, що входять до сфери управління Укравтодору (далі - підприємства).
2. Основним завданням юридичної служби підприємства є організація правової роботи, спрямованої на правильне застосування на підприємстві норм діючого законодавства, неухильне дотримання та запобігання невиконанню вимог законодавства, інших нормативних актів підприємством, його керівником та працівниками під час виконання покладених на них завдань і функціональних обов'язків, а також представлення інтересів підприємства в судах, перед правоохоронними, контролюючими органами та іншими особами.
У разі звернення інститутів громадянського суспільства(1) необхідно керуватися постановою Кабінету Міністрів України від 05.11.2008 N 976 "Про затвердження Порядку сприяння проведенню громадської експертизи діяльності органів виконавчої влади", а також Порядком проведення громадської експертизи діяльності Державної служби автомобільних доріг України на запити інститутів громадського суспільства, затвердженим наказом Укравтодору від 03.08.2010 N 264. Інформація вказаним особам подається виключно за погодженням з керівником підприємства та керівником юридичної служби Укравтодору.
_______________
(1)Під інститутами громадянського суспільства слід розуміти громадські організації, професійні та творчі спілки, організації роботодавців, благодійні і релігійні організації, органи самоорганізації населення, недержавні засоби масової інформації та інші непідприємницькі товариства і установи, легалізовані відповідно до законодавства
3. Юридична служба підприємства утворюється як самостійний структурний підрозділ, вид якого залежить від обсягу, характеру та складності правової роботи (управління, відділ, сектор) або вводиться посада юрисконсульта відповідної категорії (далі - юридична служба).
4. Юридична служба підприємства підпорядковується безпосередньо керівнику підприємства.
Порядок взаємодії юридичної служби з іншими структурними підрозділами підприємства визначається керівником підприємства з урахуванням положень цих Методичних рекомендацій.
5. На посаду керівника юридичної служби підприємства призначається особа з вищою юридичною освітою за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста і стажем роботи за фахом не менш як три роки.
6. Претендент на посаду працівника юридичної служби (юрисконсульта) підприємства проходить погодження з Відділом правової роботи та управління державною власністю Укравтодору.
7. Юридична служба підприємства постійно та оперативно співпрацює з юридичною службою Укравтодору, отримує методичну допомогу, консультації та роз'яснення з правових питань, що належать до компетенції Укравтодору, тощо.
8. Підприємство зобов'язане створювати умови для належної роботи і підвищення кваліфікації працівників юридичної служби підприємства, забезпечувати їх окремим приміщенням, телефонним та електронним зв'язком, сучасними комп'ютерами та оргтехнікою, транспортом для виконання службових обов'язків, нормативно-правовими актами і довідковими матеріалами, іншими посібниками та літературою з правових питань, електронною системою інформаційно-правового забезпечення, а також доступом до інформаційних баз.
9. Юридична служба підприємства відповідно до покладених на неї завдань:
1) забезпечує правильне застосування і виконання на підприємстві нормативно-правових актів та інших документів, подає керівнику підприємства пропозиції щодо вирішення правових питань, пов'язаних з діяльністю підприємства;
2) розробляє та бере участь у розробленні проектів актів та інших документів з питань діяльності підприємства;
3) проводить юридичну експертизу проектів актів та інших документів, підготовлених структурними підрозділами підприємства, погоджує (візує) їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів або осіб, що їх заміщують. У разі виявлення невідповідності проекту акта чи іншого документа вимогам законодавства подає заінтересованому структурному підрозділу вмотивовані пропозиції щодо приведення його у відповідність із законодавством;
4) проводить разом із структурними підрозділами підприємства роботу з перегляду згідно з її компетенцією актів та інших документів з метою приведення їх у відповідність із законодавством;
5) інформує керівника підприємства про необхідність вжиття заходів для внесення змін до актів та інших документів, визнання їх такими, що втратили чинність, або скасування;
6) організовує роботу, пов'язану з укладенням договорів (контрактів), бере участь у їх підготовці та здійсненні контролю за виконанням, дає правову оцінку проектам таких договорів (контрактів). Проекти договорів (контрактів) погоджуються (візуються) юридичною службою за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів або осіб, що їх заміщують;
7) бере участь у забезпеченні захисту майнових прав і законних інтересів підприємства в разі невиконання чи неналежного виконання договірних зобов'язань;
8) організовує претензійну та позовну роботу, проводить аналіз її результатів;
9) здійснює контроль за дотриманням структурними підрозділами встановленого на підприємстві порядку пред'явлення і розгляду претензій;
10) сприяє своєчасному вжиттю заходів до усунення порушень, зазначених у документах прокурорського реагування, судових рішеннях, відповідних документах правоохоронних і контролюючих органів;
11) подає керівникові підприємства:
пропозиції щодо удосконалення правового забезпечення діяльності підприємства;
висновки стосовно правомірності списання матеріальних цінностей, дебіторської заборгованості, непродуктивних витрат та правову оцінку фактам нестач, крадіжок, безгосподарності, випуску недоброякісної продукції, псування майна;
12) розглядам матеріали про відшкодування матеріальної шкоди за рахунок винних осіб, що готуються відповідними структурними підрозділами на основі економіко-правового аналізу, даних бухгалтерського обліку і статистичної звітності, інших документів фінансово-господарської діяльності підприємства та матеріалів перевірок, проведених правоохоронними і контролюючими органами;
13) сприяє дотриманню законності у реалізації прав трудового колективу підприємства під час вирішення виробничих та соціальних питань;
14) разом із заінтересованими структурними підрозділами підприємства бере участь у підготовці заходів щодо зміцнення трудової дисципліни, забезпечення охорони праці на виробництві;
15) надає правову допомогу працівникам підприємства, які потребують соціального захисту;
16) забезпечує правильне застосування норм трудового, житлового, пенсійного та іншого законодавства, що стосуються прав і законних інтересів працівників підприємства, подає пропозиції керівникові підприємства щодо поновлення порушених прав;
17) веде облік актів законодавства і міжнародних договорів України, забезпечує підтримання їх у контрольному стані та зберігання;
18) збирає інформацію про офіційне оприлюднення актів законодавства в друкованих виданнях;
19) організовує і проводить роботу, спрямовану на підвищення рівня правових знань працівників підприємства, роз'яснює практику застосування законодавства, надає консультації з правових питань;
20) надає правову допомогу в процесі створення, освоєння та впровадження науково-технічних розроблень, новітніх технологій, а також у здійсненні заходів щодо поліпшення якості продукції, робіт, послуг.
10. Юридична служба підприємства має право:
1) перевіряти дотримання законності структурними підрозділами підприємства;
2) одержувати у встановленому порядку від посадових осіб підприємства необхідні для виконання покладених на неї завдань документи, інформацію, довідки, розрахунки, інші матеріали;
3) залучати за згодою керівника підприємства спеціалістів з метою підготовки проектів актів, інших документів, а також розроблення та здійснення заходів, які проводяться юридичною службою відповідно до покладених на неї завдань;
4) інформувати керівника підприємства про покладення на юридичну службу обов'язків, що виходять за межі її компетенції, а також про випадки ненадання або несвоєчасного надання посадовими особами підприємства матеріалів на вимогу юридичної служби.
11. Пропозиції юридичної служби щодо приведення у відповідність із законодавством проектів актів, наказів, розпоряджень підприємства та інших документів є обов'язковими для розгляду керівником підприємства та його структурними підрозділами.
12. Працівник юридичної служби підприємства у разі неналежного виконання покладених на нього завдань несе відповідальність згідно із законодавством.
13. З метою забезпечення узагальнення та подання у встановлені строки Міністерству юстиції інформації щодо складу та структури юридичної служби підприємств, фахового та освітнього рівня працівників юридичної служби, а також з метою координації правової роботи підприємств, здійснення методичного керівництва підприємство здійснює постійне звітування Укравтодору з наступних питань:
1) щомісяця (до 20 числа кожного місяця) подає інформацію до юридичної служби Укравтодору про стан претензійно-позовної роботи підприємства за встановленою формою згідно з додатком 1;
2) щомісяця (кожного першого числа наступного місяця) подає інформацію до юридичної служби Укравтодору про видані розпорядчі документи з основної діяльності підприємства (накази), а також укладені договори (в тому числі інвестиційні, оренди тощо) за встановленою формою згідно з додатком 2;
14. З метою своєчасного реагування на перевірки відповідними уповноваженими державними органами та проведення правоохоронними органами слідчих дій, для недопущення порушень під час їх проведення негайно інформувати юридичну службу Укравтодору про суб'єкта та час проведення перевірок (слідчих дій) з обов'язковим наданням копій документів, на підставі яких вони проводяться. Погоджувати з юридичною службою Укравтодору зміст і об'єм проміжної інформації, заперечень, пропозицій та зауважень до дій та висновків перевіряючих, контролюючих та інших органів, громадських та інших організацій шляхом повідомлення на електронну пошту stas@ukravtodor.gov.ua та за тел. 287-01-18 або 287-54-83. Після проведення перевірки (слідчих дій) надавати юридичній службі Укравтодору копію акта перевірки чи процесуальних документів.
Керівник юридичної служби несе особисту відповідальність за організацію претензійно-позовної роботи та належного захисту прав і законних інтересів підприємства в ході проведення ревізій, перевірок та слідчих дій.
15. Працівники юридичної служби та структурних підрозділів підприємств відповідно до функціональних обов'язків інформують керівництво підприємств та юридичну службу Укравтодору про необхідність вжиття заходів для внесення змін до нормативно-правових актів та інших документів Укравтодору, визнання їх такими, що втратили чинність, або скасування.
У разі надходження до підприємств проектів нормативно-правових актів та інших документів з питань, що належать до компетенції Укравтодору, відповідний структурний підрозділ разом з юридичною службою підприємства розглядає та готує пропозиції до них.
Під час підготовки пропозицій до проектів нормативно-правових актів, керуватися Регламентом Кабінету Міністрів України (постанова Кабінету Міністрів України від 18.07.2007 р. N 950) , Методичними рекомендаціями щодо проведення експертизи проектів нормативно-правових актів на наявність корупціогенних норм (наказ Міністерства юстиції України від 23.06.2010 N 1380/5) , а також Правилами підготовки проектів актів Кабінету Міністрів України (постанова Кабінету Міністрів України від 06.09.2005 р. N 870) та іншими нормативно-правовими актами.
Структурні підрозділи та юридичні служби підприємств здійснюють щотижневий моніторинг законопроектів, поданих та зареєстрованих у Верховній Раді України, шляхом вивчення їх на офіційному веб-сайті Верховної Ради України (www.rada.gov.ua).
У разі виявлення законопроектів, що прямо чи опосередковано регулюють (впливають на) відносини у сфері дорожнього господарства, структурний підрозділ готує відповідні письмові пропозиції щодо змін, підтримання або неприйнятності законопроекту, та негайно повідомляє:
- заступника керівника підприємства, що є куратором відповідного структурного підрозділу;
- юридичну службу підприємства;
- юридичну службу Укравтодору.
Заступник начальника
Відділу правової роботи
та управління державною
власністю



В.В.Статкевич
Додаток N 1
до Методичних рекомендацій
щодо організації правової
роботи на підприємствах,
установах, організаціях,
що входять до сфери
управління Укравтодору
ІНФОРМАЦІЯ
про претензійну роботу підприємства
_______________________________________________
(назва підприємства, установи, організації)
------------------------------------------------------------------
|N | Сторони | Предмет |Сума претензії| Результат |
| | претензійних | претензії | | розгляду |
| | вимог |(короткий зміст| | претензії |
| | | претензійних | | |
| | | вимог) | | |
|--+---------------+---------------+--------------+--------------|
| | | | | |
------------------------------------------------------------------
ІНФОРМАЦІЯ
про позовну роботу підприємства
_______________________________________________
(назва підприємства, установи, організації)
------------------------------------------------------------------
|N | Назва суду, в |Предмет позову | Стадія | Результат |
| | якому | (сторони та | розгляду | розгляду |
| | розглядається |короткий зміст | справи | справи |
| | справа, |позовних вимог)| | |
| |та номер справи| | | |
|--+---------------+---------------+--------------+--------------|
| | | | | |
------------------------------------------------------------------
Додаток N 2
до Методичних рекомендацій
щодо організації правової
роботи на підприємствах,
установах, організаціях,
що входять до сфери
управління Укравтодору
ІНФОРМАЦІЯ
про видані розпорядчі документи з основної діяльності (накази)(*)
_______________________________________________
(назва підприємства, установи, організації)
------------------------------------------------------------------
| N | Дата наказу | Номер наказу | Назва наказу (короткий зміст) |
|---+-------------+--------------+-------------------------------|
| | | | |
------------------------------------------------------------------
Інформація про укладені договори
_______________________________________________
(назва підприємства, установи, організації)
------------------------------------------------------------------
|N | Назва | Предмет |Контрагент |Термін дії | Сума |
| | договору | договору | | договору | договору |
|--+------------+------------+-----------+-----------+-----------|
| | | | | | |
------------------------------------------------------------------
_______________
(*) Накази з основної діяльності видають з питань:
- утворення, реорганізації, ліквідації, перейменування, зміни діяльності організацій або їх структурних підрозділів, постійно діючих та тимчасових колегіальних органів і комісій;
- затвердження/внесення змін до статутів, положень, структури і штатної чисельності, штатного розкладу, інструкцій, правил, планів тощо;
- надання посадовим і службовим особам організації певних прав і повноважень (наприклад: "Про надання заступнику директора права підпису службових документів від імені організації", "Про надання головному бухгалтеру повноважень з розпорядження коштами організації" тощо).