• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо окремих питань оподаткування неприбуткових організацій у період дії правового режиму воєнного стану (витяг)

Державна податкова служба України | Індивідуальна податкова консультація від 16.01.2024 № 238/ІПК/99-00-21-02-02
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 16.01.2024
  • Номер: 238/ІПК/99-00-21-02-02
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 16.01.2024
  • Номер: 238/ІПК/99-00-21-02-02
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
16.01.2024 № 238/ІПК/99-00-21-02-02
Щодо окремих питань оподаткування неприбуткових організацій у період дії правового режиму воєнного стану (витяг)
Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення '...' міської організації профспілки '...' (далі - Організація профспілки) щодо окремих питань оподаткування неприбуткових організацій у період дії правового режиму воєнного стану та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), у межах компетенції повідомляє.
Згідно із зверненням до Організації профспілки надходять запити з питання правомірності надання матеріальної допомоги військовослужбовцям.
У зв'язку з викладеним вище Організація профспілки просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких запитань:
1. Як профспілкова організація може надавати допомогу військовослужбовцям без порушення норм чинного законодавства?
2. Яка допомога військовослужбовцям може надаватися?
3. Що буде вважатися порушенням законодавства при наданні допомоги військовослужбовцям?
Щодо запитань 1 - 3
'...'
Водночас, на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану не вважається порушенням вимог п. 133.4 ст. 133 Кодексу здійснення неприбутковою організацією передачі майна, надання послуг, благодійної допомоги, використання доходів (прибутків) для фінансування видатків, не пов'язаних з реалізацією мети та напрямів діяльності, передбачених її установчими документами, на цілі, що визначені п. 63 підрозділу 4 розділу ХХ Кодексу.
Згідно з пп. 133.4.6 п. 133.4 ст. 133 Кодексу до неприбуткових організацій, що відповідають вимогам пункту 133.4 ст. 133 Кодексу і не є платниками податку на прибуток підприємств, можуть бути віднесені, зокрема, професійні спілки, їх об'єднання та організації профспілок.
Відповідно до ст. 14 Закону №1045-XIV профспілки діють відповідно до законодавства та своїх статутів.
Статути (положення) профспілок приймаються з'їздами, конференціями, установчими або загальними зборами членів профспілки відповідного рівня і не повинні суперечити законодавству України.
Статут (положення) профспілки повинен містити, зокрема: права, обов'язки членів профспілки, умови, порядок та підстави виключення з членів профспілки; джерела надходження (формування) коштів профспілки та напрями їх використання.
Отже, діяльність організації профспілки у статусі неприбуткової організації не повинна суперечити вимогам профільного Закону №1045-XIV та іншим нормативним документам, у тому числі Закону №2011-XII, а видатки повинні спрямовуватись на фінансування утримання такої організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів її діяльності, з урахуванням виключень, передбачених п. 63 підрозділу 4 розділу ХХ Кодексу на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану.
При цьому зауважимо, що положеннями п. 63 підрозділу 4 розділу ХХ Кодексу на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану серед переліку можливих отримувачів добровільної фінансової допомоги таких фізичних осіб, як військовослужбовці, окремо не визначено.
Натомість, на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану не є підставою для виключення неприбуткової організації з Реєстру проведення такою організацією операцій з добровільного перерахування коштів для потреб забезпечення оборони держави, зокрема, безпосередньо Збройним Силам України, що є військовим формуванням, на яке відповідно до Конституції України покладаються оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності, згідно з частиною першою ст. 1 Закону України від 6 грудня 1991 року №1934-ХІІ "Про Збройні Сили України" зі змінами.
'...'