ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Порядку розробки проектів нормативно-правових актів у Головдержслужбі України
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Головного управління державної служби
№ 15 від 24.01.2011 )
З метою удосконалення організації роботи та поліпшення якості підготовки проектів нормативно-правових актів у Головному управлінні державної служби України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок розробки проектів нормативно-правових актів у Головдержслужбі України, що додається.
3. Адміністративно-фінансовому департаменту ознайомити з цим наказом першого заступника, заступників Начальника Головдержслужби України, директора Школи вищого корпусу державної служби, директора Центру адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу, керівників структурних підрозділів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Головдержслужби | Т. Мотренко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Головдержслужби
31.08.2010 № 238
ПОРЯДОК
розробки проектів нормативно-правових актів у Головдержслужбі України
1. Загальні положення
1.1. Порядок визначає діяльність з підготовки, погодження із заінтересованими державними органами, проведення правової експертизи у Міністерстві юстиції України та супроводження проектів нормативно-правових актів, розроблених Головдержслужбою.
( Пункт 1.1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Головного управління державної служби
№ 15 від 24.01.2011 )
1.2. Підставою для розробки проекту нормативно-правового акта є:
- ухвалення Начальником Головдержслужби рішення про його підготовку на підставі відповідного акта та/або доручення Кабінету Міністрів України, Президента України, Верховної Ради України та/або службової записки структурного підрозділу Головдержслужби, до компетенції якого належать питання, що потребують нормативно-правового врегулювання, листа Центру адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу або Школи вищого корпусу державної служби;
- план нормопроектної роботи Головдержслужби на відповідний рік.
1.3. Проекти актів Кабінету Міністрів України готуються на основі та на виконання
Конституції і законів України, указів Президента України, постанов Верховної Ради, рішень Кабінету Міністрів України, а також за ініціативою Головдержслужби.
2. Порядок розробки проектів нормативно-правових актів
2.1. Розробка проектів нормативно-правових актів здійснюється структурним підрозділом Головдержслужби, до компетенції якого належать питання, що потребують нормативно-правового врегулювання, Центром адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу, Школою вищого корпусу державної служби (далі - головним розробником).
2.4. У разі необхідності, за пропозицією головного розробника наказом Начальника Головдержслужби утворюється робоча група, до складу якої включаються найбільш кваліфіковані, компетентні фахівці відповідних структурних підрозділів Головдержслужби, Центру адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу, Школи вищого корпусу державної служби, які мають необхідну професійну підготовку, відповідні знання та досвід роботи.
( Абзац перший пункту 2.4 в редакції Наказу Головного управління державної служби
№ 15 від 24.01.2011 )
До складу зазначеної робочої групи можуть залучатися за згодою народні депутати України, науковці та інші фахівці, а також представники центральних органів виконавчої влади, об'єднань громадян, вчені, науковці, кваліфіковані спеціалісти-практики.
2.5. Головний розробник на виконання доручення Начальника Головдержслужби стосовно розробки проекту нормативно-правового акта готує проект плану його розробки та супроводу та подає на затвердження Начальнику Головдержслужби.
( Абзац перший пункту 2.5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Головного управління державної служби
№ 15 від 24.01.2011 )
У плані визначаються строки виконання заходів та особи, відповідальні за їх виконання.
2.6. При підготовці проекту нормативно-правового акта головним розробником добирається, вивчається, аналізується та використовується відповідно до стадій нормотворчого процесу інформація:
( Абзац перший пункту 2.6 із змінами, внесеними згідно з Наказом Головного управління державної служби
№ 15 від 24.01.2011 )
про фактичний стан регульованої сфери суспільних відносин в галузі державної служби, а також про можливі тенденції та перспективи їх розвитку;
про стан чинного законодавства, наявність нормативних актів у цій сфері правовідносин;
про закордонний досвід правового регулювання цієї сфери, у тому числі законодавства ЄС;
наукова інформація, яка включає концепції, теоретичні розробки проблем;
розрахункова - яка включає економічну, фінансову, та іншу інформацію;
прогнозна інформації щодо можливих наслідків дії нормативно-правового акта;
соціальна інформація - суспільна думка стосовно нормативного врегулювання проблеми;
інформація стосовно альтернативних проектів та варіантів рішень;
експертні оцінки та висновки.
2.7. Підготовлений проект нормативно-правового акта разом з пояснювальною запискою, а також порівняльною таблицею (якщо проектом акта передбачено внесення змін до інших актів) погоджується з зацікавленими структурними підрозділами Головдержслужби, відповідними заступниками Начальника Головдержслужби та подається до юридичного департаменту для проведення його правової експертизи.
Подання на підпис Начальнику Головдержслужби розробленого проекту нормативно-правового акта без проведення юридичним департаментом правової експертизи не допускається.
2.8. Завізований Начальником Головдержслужби проект нормативно-правового акта разом із відповідними документами, супровідним листом Головдержслужби надсилається заінтересованим державним органам на погодження.
2.9. При визначенні заінтересованих державних органів необхідно враховувати:
- усі проекти підлягають обов'язковому погодженню з Мінфіном та Мінекономіки (за винятком проекту розпорядження з кадрових питань);
- проекти, що стосуються соціально-трудової сфери, в обов'язковому порядку погоджується з уповноваженим представником від всеукраїнських профспілок, їх об'єднань та уповноваженим представником від всеукраїнських об'єднань організацій роботодавців.
2.10. Головний розробник організовує, спрямовує і координує роботу заінтересованих державних органів з підготовки проекту акта, вживає заходів для врегулювання розбіжностей та проводить узгоджувальні процедури (консультації, наради, робочі зустрічі тощо).
Якщо в результаті врахування головним розробником зауважень заінтересованих органів проект нормативно-правового акта або окремі його положення, погоджені іншими заінтересованими державними органами, зазнали суттєвих змін, проект у відповідній частині підлягає повторному погодженню такими органами.
Відповідальним за розробку та супровід проектів нормативно-правових актів при їх опрацюванні заінтересованими державними органами є керівник структурного підрозділу Головдержслужби (департаменту, управління), Центру адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу, Школи вищого корпусу державної служби, який визначений головним розробником.
2.11. Після узгодження із усіма зацікавленими державними органами підготовлений проект нормативно-правового акта з оригіналами матеріалів його погоджень та іншими документами в установленому порядку в одноденний термін передається до юридичного департаменту.
3. Правова експертиза проектів нормативно-правових актів, внесення їх на розгляд Уряду та супровід
3.2. Проект акта подається до Мін'юсту для проведення правової експертизи разом з пояснювальною запискою, матеріалами погодження (листами із зауваженнями і пропозиціями), довідкою стосовно відповідності acquis communautaire та довідкою щодо відповідності положенням
Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
3.3. Після отримання від Мін'юсту зауважень до проекту юридичний департамент розглядає їх з метою пошуку взаємоприйнятного рішення та доопрацювання проекту. Якщо такого рішення не знайдено, проект вноситься юридичним департаментом до Кабінету Міністрів України в установленому порядку з викладенням розбіжностей.
3.4. Направлення проекту до Кабінету Міністрів України та його супровід до прийняття Урядом відповідного рішення забезпечує юридичний департамент.
3.5. У разі необхідності фахового супроводження проекту у Міністерстві юстиції України та Кабінеті Міністрів України юридичним департаментом залучаються представники головного розробника.