• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Положення про консультаційно-впроваджувальний центр із запровадження систем управління за стандартами серій ISO 9000, ISO 14000

Міністерство транспорту та звязку України  | Наказ, Положення від 23.03.2007 № 233
Реквізити
  • Видавник: Міністерство транспорту та звязку України
  • Тип: Наказ, Положення
  • Дата: 23.03.2007
  • Номер: 233
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство транспорту та звязку України
  • Тип: Наказ, Положення
  • Дата: 23.03.2007
  • Номер: 233
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
Н А К А З
23.03.2007 N 233
Про затвердження Положення про консультаційно-впроваджувальний центр із запровадження систем управління за стандартами серій ISO 9000, ISO 14000
На виконання позиції 1.3 Головних напрямків та заходів реалізації Державної програми забезпечення безпеки руху на автомобільних дорогах, вулицях міст, інших населених пунктів і залізничних переїздів на 2003-2007 роки, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 29 січня 2003 року N 56-р,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про консультаційно-впроваджувальний центр із запровадження систем управління за стандартами серій ISO 9000, ISO 14000, що додається.
2. Державному департаменту автомобільного транспорту (Доброход С.О.) забезпечити доведення цього наказу до відома підприємств (організацій, установ), що належать до сфери управління Міністерства транспорту та зв'язку України.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Сергієнка Л.Г.
Міністр М.Рудьковський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
транспорту та зв'язку
України
23.03.2007 N 233
ПОЛОЖЕННЯ
про консультаційно-впроваджувальний центр із запровадження систем управління за стандартами серій ISO 9000, ISO 14000
1. Загальні положення
1.1. Положення про консультаційно-впроваджувальний центр із запровадження систем управління за стандартами серій ISO 9000, ISO 14000 (далі - Положення) визначає статус консультаційно-впроваджувального центру із запровадження систем управління за стандартами серій ISO 9000, ISO 14000 (далі - Консультаційний центр), завдання, функції, структуру, права та відповідальність Консультаційного центру.
1.2. У своїй діяльності Консультаційний центр керується чинним законодавством України, актами Президента України, зокрема Указом Президента України від 23 лютого 2001 року N 113/2001 "Про заходи щодо підвищення якості вітчизняної продукції", постановами Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами України, наказами Міністерства транспорту та зв'язку України, наказами і розпорядженнями тих підприємств, організацій, установ, що належать до сфери управління Міністерства транспорту та зв'язку України, структурним підрозділом яких є Консультаційний центр, цим Положенням та міжнародними і національними стандартами з управління якістю, екологічного управління.
1.3. У цьому Положенні терміни вживаються в такому значенні:
аудит - систематичний, незалежний і задокументований процес отримання доказів аудиту й об'єктивного їх оцінювання з метою визначення ступеня виконання вимог;
дані аудиту - результати оцінювання зібраних доказів аудиту за критеріями аудиту;
діагностичний аудит - аудит, здійснений Консультаційним центром для визначення ступеня відповідності діяльності замовника регламентованим вимогам, результати якого спрямовані на встановлення напрямків робіт з надання послуг із розроблювання, документування та запровадження системи управління якістю, або системи екологічного управління, або інтегрованої системи управління;
довкілля; навколишнє середовище - середовище, в якому функціонує підприємство (організація, установа), охоплюючи атмосферне повітря, водні об'єкти, земельні ділянки, природні ресурси, флору, фауну, людей, а також взаємозв'язки між ними;
докази аудиту - протоколи, виклади фактів чи інша інформація, що є істотними для вимог і уможливлюють їхню перевірку;
висновок аудиту - підсумок аудиту, який формулює група з аудиту в результаті розгляду всіх даних аудиту з урахуванням цілей аудиту;
екологічний аспект - елемент діяльності підприємства (організації, установи) або їхньої продукції чи їхніх послуг, який може взаємодіяти з довкіллям;
екологічні характеристики - вимірні результати керування підприємства (організації, установи) своїми екологічними аспектами.
Примітка. У контексті екологічного управління результати можуть бути виміряні стосовно екологічної політики підприємства (організації, установи), їх екологічних цілей та екологічних завдань, а також інших вимог щодо екологічних характеристик;
екологічна політика - загальні наміри та спрямованість підприємства (організації, установи) стосовно своїх екологічних характеристик, офіційно проголошені найвищим керівництвом.
Примітка. Екологічна політика є основою для дій та встановлення екологічних цілей і екологічних завдань;
екологічна ціль - узгоджена з екологічною політикою загальна мета щодо довкілля, яку підприємство (організація, установа) встановили досягти;
замовник - підприємство (організація, установа), що належать до сфери управління Міністерства транспорту та зв'язку України, яке отримує послугу із розроблювання, документування та запровадження системи управління якістю, або системи екологічного управління, або інтегрованої системи управління;
інтегрована система управління - система управління, яка об'єднує дві адаптовані системи управління (наприклад, систему управління якістю та систему екологічного управління) або більше адаптованих систем управління;
послуга із розроблювання, документування та запровадження системи управління - послуга Консультаційного центру щодо роз'яснення та належного розуміння виконуваних дій у розроблюванні, документуванні, запроваджуванні та результативному й ефективному підтримуванні функціонування систем управління згідно з регламентованими вимогами, яку надають замовнику на підставі господарського договору про надання послуги;
процесний підхід - управління діяльністю та пов'язаними з нею ресурсами як процесом;
система управління - сукупність взаємопов'язаних або взаємодіючих елементів, яка дає змогу встановлювати політику та завдання і досягати цих завдань;
система екологічного управління - частина системи управління підприємства (організації, установи), яку використовують, щоб розробити та запровадити її екологічну політику та керувати її екологічними аспектами;
система управління якістю - сукупність органів і об'єктів управління, які взаємодіють за допомогою матеріально-технічних та інформаційних засобів під час управління якістю продукції;
суттєвий екологічний аспект - це екологічний аспект, який має або може мати значний вплив на довкілля.
1.4. Консультаційний центр може створюватися як структурний підрозділ підприємства (установи, організації), що належать до сфери управління Міністерства транспорту та зв'язку України, без права юридичної особи.
1.5. Діяльність Консультаційного центру спрямовано на надання замовникам послуг із розроблювання, документування та запровадження результативних систем управління якістю, систем екологічного управління або інтегрованих систем управління.
1.6. Консультаційний центр не здійснює діяльності стосовно виконання робіт з оцінювання та сертифікації тих систем управління, які розроблено і запроваджено у замовника з його допомогою.
1.7. Діяльність Консультаційного центру здійснюють за рахунок коштів замовників згідно з господарськими договорами про надання послуги із розроблювання, документування та запровадження систем управління.
1.8. При розробці Положення використано такі акти законодавства, нормативно-правові акти та нормативні документи:
- Указ Президента України від 23 лютого 2001 року N 113/2001 "Про заходи щодо підвищення якості вітчизняної продукції";
- розпорядження Кабінету Міністрів України від 29 січня 2003 року N 56-р "Про схвалення Державної програми забезпечення безпеки руху на автомобільних дорогах, вулицях міст, інших населених пунктів і залізничних переїздах на 2003-2007 роки";
- наказ Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації України від 27 червня 2001 року N 317 "Щодо затвердження державних стандартів України, змін до них, скасування чинних міждержавних та державних стандартів";
- наказ Державного комітету стандартизації, метрології та сертифікації України від 28 грудня 2001 року N 660 "Щодо затвердження державних стандартів України";
- наказ Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28 листопада 2003 року N 215 "Про затвердження національних стандартів України та скасування нормативних документів";
- наказ Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 13 березня 2006 року N 71 "Про затвердження та скасування національних стандартів України".
2. Завдання Консультаційного центру
2.1. Проводити діагностичні аудити замовників з метою встановлення ступеня відповідності їхньої діяльності вимогам ДСТУ ISO 9001 "Системи управління якістю. Вимоги" (далі - ДСТУ ISO 9001), ДСТУ ISO 9004 "Системи управління якістю. Настанови щодо поліпшення діяльності" (далі - ДСТУ ISO 9004) або ДСТУ ISO 14001 "Системи екологічного керування. Вимоги та настанови щодо застосування" (далі - ДСТУ ISO 14001), ДСТУ ISO 14004 "Системи екологічного управління. Загальні настанови щодо принципів, систем та засобів забезпечення" (далі - ДСТУ ISO 14004). За даними діагностичного аудиту підготувати висновки аудиту, визначити обсяг робіт з надання послуги і ресурси, необхідні замовнику для розроблювання, документування та запровадження систем управління.
2.2. Шляхом розроблювання методичних настанов та надання методичних рекомендацій допомагати замовникам документувати та запроваджувати системи управління якістю, системи екологічного управління, інтегровані системи управління.
2.3. Допомагати замовникам забезпечувати результативне функціонування систем управління у відповідності до регламентованих вимог та сприяти проведенню сертифікації цих систем управління.
2.4. За результатами проведеного моніторингу ступеня застосування процесного підходу у замовника до діяльності з управління якістю, екологічного управління пропонувати конкретні заходи, направлених на поліпшення управлінських процесів та процесів забезпечення ресурсами.
2.5. Проводити навчання персоналу замовника за відповідною тематикою стосовно: управління якістю, екологічного управління, інтеграції системи управління якістю із системою екологічного управління та (або) з іншими системами управління та допомагати в проведенні внутрішніх аудитів систем управління, контролю й аналізування з боку керівництва.
3. Функції Консультаційного центру
3.1. У процесі організації та проведення робіт з надання послуги із розроблювання, документування та запровадження системи управління якістю згідно з ДСТУ ISO 9001, ДСТУ ISO 9004 Консультаційний центр здійснює такі функції:
3.1.1. Проводить діагностичний аудит управлінської діяльності замовника і допомагає замовнику визначити відповідність цієї діяльності принципам управління якістю. Проводить навчання персоналу замовника для забезпечення розуміння ним вимог стандартів ДСТУ ISO 9001, ДСТУ ISO 9004 та розуміння того, яким чином замовник, застосовуючи принципи управління якістю, може спрямовувати свою діяльність на поліпшення її показників.
3.1.2. Визначає мережу процесів системи управління якістю та встановлює їх взаємодію і взаємозв'язок.
3.1.3. Надає методичні рекомендації щодо розроблювання настанови з якості.
3.1.4. Надає рекомендації щодо формулювання політики у сфері якості та встановлення цілей у сфері якості і їхнього документування.
3.1.5. Надає допомогу замовнику у визначенні потреб щодо обсягу документації, адаптованої до профілю його діяльності і необхідної для результативного планування, функціонування та управління процесами системи управління якістю.
3.1.6. Надає рекомендації щодо планування системи управління якістю для забезпечення виконання регламентованих вимог, яким має відповідати система управління якістю, зокрема збереження її цілісності в процесі планування і під час внесення змін до неї.
3.1.7. Допомагає замовнику у визначенні критеріїв та методів, необхідних для результативного функціонування процесів системи управління якістю та управління ними.
3.1.8. Надає рекомендації щодо документування основних процесів (процесів випуску продукції або надання послуг) системи управління якістю.
3.1.9. Консультує замовника стосовно документування процесів управління, забезпечення ресурсами, вимірювання, аналізування та поліпшення.
3.1.10. Розробляє методичні настанови щодо аналізування даних про задоволеність замовників та інших зацікавлених сторін, моніторингу та вимірювання основних процесів системи управління якістю і продукції.
3.1.11. Допомагає розробляти методики (робочі інструкції), необхідні для забезпечення моніторингу та вимірювання управлінських процесів системи управління якістю.
3.1.12. Рекомендує замовнику методи оцінювання результативності та ефективності процесів системи управління якістю для стимулювання пошуків можливостей поліпшення.
3.1.13. Подає необхідні роз'яснення щодо розроблювання форм та змісту протоколів (записів), які мають бути призначені для надання доказів відповідності функціонування системи управління якістю регламентованим вимогам і її результативності, та надає методичні рекомендації стосовно заходів і методів управління такими протоколами.
3.1.14. Надає методичні рекомендації щодо перевірки інформаційної узгодженості всіх документів системи управління якістю та їхнього схвалення.
3.1.15. Надає рекомендації щодо потреб у забезпеченості ресурсами та інформацією, необхідними для впровадження системи управління якістю, результативного підтримування її функціонування та здійснення моніторингу.
3.1.16. Надає рекомендації щодо здійснення процесу аналізування з боку керівництва, конкретизуючи вхідні і вихідні дані цього процесу, та здійснення процесу постійного поліпшування системи управління якістю.
3.1.17. Допомагає в запровадженні процесного підходу до управління якістю та надає рекомендації щодо планування системи управління якістю та розроблювання і застосування програм якості.
3.1.18. Надає рекомендації стосовно застосування методів, що забезпечують підтримування результативного та ефективного функціонування системи управління якістю.
3.1.19. Надає методичні рекомендації щодо розроблення задокументованої методики, яка визначає установлений спосіб діяльності та здійснення процесу "Внутрішній аудит" згідно з ДСТУ ISO 19011:2003 "Настанови щодо здійснення аудитів систем управління якістю і (або) екологічного управління" (далі - ДСТУ ISO 19011).
3.1.20. Допомагає розроблювати програму внутрішнього аудиту системи управління якістю та роз'яснює методи керування цією програмою із застосуванням методології відповідно до ДСТУ ISO 19011.
3.1.21. Надає методичні рекомендації щодо підготування та проведення внутрішніх аудитів системи управління якістю з урахуванням настанов ДСТУ ISO 19011.
3.1.22. Надає методичні рекомендації щодо формування груп з аудиту та забезпечення загальної компетентності групи з аудиту, необхідної для досягнення цілей внутрішнього аудиту.
3.1.23. Роз'яснює замовнику поняття компетентності внутрішніх аудиторів за спеціалізацією "Внутрішній аудитор систем управління якістю за ДСТУ ISO 9001" та методи набуття, підтримання і поліпшення їхньої компетентності.
3.1.24. Бере участь в організації і проведенні внутрішнього аудиту після дослідного впровадження системи управління якістю та надає рекомендації з усунення причин виявлених невідповідностей.
3.1.25. Допомагає замовнику, за необхідності, у визначенні зв'язку його системи управління якістю з будь-якою іншою системою управління, наприклад, системою екологічного управління, системою управління промисловою гігієною та професійною безпекою і рекомендує шляхи інтеграції таких систем управління в єдину інтегровану систему управління якістю.
3.1.26. Допомагає підготуватися до сертифікації системи управління якістю і вибрати орган з сертифікації системи управління якістю.
3.2. У процесі організації та проведення робіт з надання послуги із розроблювання, документування та запровадження системи екологічного управління згідно з ДСТУ ISO 14001, ДСТУ ISO 14004 Консультаційний центр виконує такі функції:
3.2.1. Здійснює діагностичний аудит екологічної діяльності замовника і допомагає йому:
- визначити реальний вплив цієї діяльності на довкілля;
- проводити навчання персоналу з метою забезпечення розуміння вимог стандартів ДСТУ ISO 14001, ДСТУ ISO 14004 і розуміння того, яким чином замовник може взаємодіяти з довкіллям у відповідності до регламентованих вимог;
- визначити ресурси, потрібні для розроблювання, впроваджування, підтримування та поліпшування системи екологічного управління.
3.2.2. Надає практичні консультації з ідентифікації суттєвих екологічних аспектів, які виникають в результаті виробничої діяльності замовника, та допомагає визначити ті екологічні аспекти, які замовник може контролювати і на які він може впливати.
3.2.3. Допомагає визначити сторони, які зацікавлені у забезпеченні відповідності екологічних аспектів.
3.2.4. Надає рекомендації щодо:
- визначення екологічної політики та забезпечення її відповідності вимогам ДСТУ ISO 14001;
- визначення та документування екологічних цілей і завдань на всіх відповідних ієрархічних та функціональних рівнях замовника;
- розроблення і реалізації програми досягнення екологічних цілей;
- встановлення та документування функцій, відповідальності і повноважень персоналу, який бере участь в екологічному управлінні.
3.2.5. Рекомендує методи доведення екологічної політики до відома громадськості.
3.2.6. Рекомендує методи отримання та використання інформації про задоволеність споживачів та персоналу замовника.
3.2.7. Розробляє методичні настанови щодо визначення екологічних аспектів виробничої діяльності, продукції чи послуг, які замовник повинен контролювати, зокрема щодо встановлення критеріїв та методів визначання суттєвих екологічних аспектів.
3.2.8. Надає рекомендації стосовно встановлення вимірних показників екологічних характеристик.
3.2.9. Розробляє методики щодо:
- визначення правових та інших вимог стосовно екологічних аспектів замовника, забезпечення доступу до них та визначення того, як ці вимоги застосовувати до своїх екологічних аспектів;
- внутрішнього інформаційного зв'язку між різноманітними рівнями та функціями замовника;
- отримування та реєстрації доречних повідомлень і запитів від зовнішніх зацікавлених сторін, та надання відповідей, а також їх інформування про екологічну політику замовника, про його діяльність або про подання іншої інформації, зважаючи на власні потреби та потреби зацікавлених сторін, з розробленням методів такого інформування;
- забезпечення підготовки, обізнаності та компетентності персоналу, чия робота може мати суттєвий вплив на довкілля та на процеси екологічного управління, відповідно до вимог ДСТУ ISO 14001;
- забезпечення зв'язків та координації взаємодії між різними ієрархічними і функціональними рівнями замовника.
3.2.10. Визначає мережу процесів системи екологічного управління, зокрема процес планування екологічного управління та їх взаємозв'язок і взаємодію. Рекомендує склад документації системи екологічного управління, методи розроблювання та підтримування цієї документації.
3.2.11. Надає рекомендації з розроблювання настанови, яка є стислим описом системи екологічного управління, а також таких методик щодо:
- виконання процесів системи екологічного управління;
- контролю документів, зокрема протоколів (записів), які вимагає система екологічного управління і стандарт ДСТУ ISO 14001;
- установлення екологічних цілей і завдань;
- розроблювання, запроваджування та підтримування програми досягнення екологічних цілей і виконування завдань з визначенням відповідальності для конкретних підрозділів і посадових осіб замовника, засобів та періоду часу, що необхідні для досягнення екологічних цілей і виконання завдань;
- ситуацій, в яких відсутність робочих методик може призвести до відхилень від екологічної політики, цілей і завдань у сфері екології;
- пов'язаних із суттєвими екологічними аспектами продукції, яку закуповують, та отримуваних послуг;
- визначення можливих надзвичайних та аварійних ситуацій, нещасних випадків, які можуть мати несприятливий вплив на довкілля, із зазначенням схем реагування на них;
- запобігання та зменшення негативного впливу на довкілля, який може бути пов'язаний з цими випадками та ситуаціями;
- регулярного моніторингу і вимірювання основних параметрів процесів і робіт, які можуть мати суттєвий негативний вплив на довкілля;
- метрологічного забезпечення процесів і робіт, які можуть мати суттєвий вплив на довкілля;
- періодичного оцінювання дотримання відповідності екологічних характеристик застосовним правовим вимогам та іншим вимогам, які замовник зобов'язується виконувати;
- передбачення та підготування до виконання нових або змінених вимог до охорони довкілля для впровадження запобіжних дій з метою збереження дотримання відповідності цим екологічним вимогам;
- фактичних і потенційних невідповідностей та застосування коригувальних і запобіжних дій, зокрема визначення відповідальності та повноважень для проведення розслідування в разі появи невідповідностей, виявлення причин їх виникнення, вживання заходів відносно пом'якшення наслідків шкідливого впливу на довкілля та визначення коригувальних і запобіжних дій з усунення невідповідностей і запобігання причинам, що їх викликають;
- застосування відповідних засобів операційного контролю, спрямованого на дотримування встановлених екологічною політикою зобов'язань, досягання цілей та завдань, дотримування застосовних правових вимог;
- ідентифікації, накопичування, захисту, пошуку, зберігання, та вилучення протоколів (записів), які є доказами досягнутих результатів, відповідності діяльності замовника вимогам своєї системи екологічного управління та ДСТУ ISO 14001.
3.2.12. Надає рекомендації щодо здійснення процесу аналізування з боку керівництва, конкретизуючи вхідні і вихідні дані цього процесу, та здійснення процесу постійного поліпшування системи екологічного управління.
3.2.13. Надає методичні рекомендації щодо розроблення задокументованої методики, яка визначає установлений спосіб діяльності та здійснення процесу "Внутрішній аудит системи екологічного управління" згідно з ДСТУ ISO 19011.
3.2.14. Допомагає розроблювати програму внутрішнього аудиту системи екологічного управління та роз'яснює методи керування цією програмою із застосуванням методології відповідно до ДСТУ ISO 19011.
3.2.15. Надає методичні рекомендації щодо підготування та проведення внутрішніх аудитів системи екологічного управління з урахуванням настанов ДСТУ ISO 19011.
3.2.16. Надає методичні рекомендації щодо формування груп з аудиту та забезпечення загальної компетентності групи з аудиту, необхідної для досягнення цілей внутрішнього аудиту системи екологічного управління.
3.2.17. Роз'яснює замовнику поняття компетентності внутрішніх аудиторів за спеціалізацією "Внутрішній аудитор систем екологічного управління за ДСТУ ISO 14001:2006" та методи набуття, підтримання і поліпшення їхньої компетентності.
3.2.18. Бере участь в організації і проведенні внутрішнього аудиту після дослідного впровадження системи екологічного управління та надає рекомендації з усунення причин виявлених невідповідностей.
3.2.19. Допомагає підготуватися до сертифікації системи екологічного управління і вибрати орган із сертифікації систем екологічного управління.
3.3. У процесі організації та проведення робіт з надання послуги із розроблювання, документування та запровадження інтегрованої системи управління рекомендує методи здійснення адаптації загальних положень системи управління якістю, системи екологічного управління або інших застосовних систем управління.
3.4. У процесі організації та проведення загальних робіт з надання послуг надає рекомендації стосовно:
3.4.1. Здійснення комплексних проектів поліпшення діяльності замовника на базі процесного підходу, впровадження командних методів розв'язання виробничих проблем.
3.4.2. Застосування окремих інструментів, методів та підходів до управління виробництвом, зокрема:
- застосування (за необхідності) статистичного вибіркового контролю;
- впровадження статистичного контролю процесів виробництва та надання послуг;
- впровадження методів: "Аналіз видів та наслідків потенційних відмов продукції", "Аналіз видів та наслідків потенційних відмов процесів", "Розгортання функцій якості".
3.4.3. Розроблювання та впроваджування форм системного збору даних.
3.4.4. Застосування засобів та методів аналізування даних для можливості прийняття рішень на підставі фактів.
4. Структура Консультаційного центру
4.1. Структуру та штатний розпис Консультаційного центру визначають згідно із статутом підприємства (організації, установи), що належать до сфери управління Міністерства транспорту та зв'язку України, структурним підрозділом яких є Консультаційний центр.
4.2. Керівника Консультаційного центру призначають на посаду і звільняють з посади наказом підприємства (організації, установи), що належать до сфери управління Міністерства транспорту та зв'язку України, структурним підрозділом яких є Консультаційний центр, за погодженням Міністерства транспорту та зв'язку України.
4.3. Розподіл повноважень працівників Консультаційного центру і вимоги щодо їхньої компетентності встановлюють посадовими інструкціями.
4.4. До робіт, які є предметом компетенції Консультаційного центру, можна залучати за субпідрядом науковців, кваліфікованих фахівців.
5. Права Консультаційного центру
5.1. Консультаційний центр планує свою діяльність, визначає стратегію та основні напрямки свого розвитку як структурний підрозділ підприємства (організації, установи), що належать до сфери управління Міністерства транспорту та зв'язку України, структурним підрозділом яких є Консультаційний центр.
6. Відповідальність Консультаційного центру
6.1. Відповідальність Консультаційного центру установлено згідно з чинним законодавством України та згідно з умовами договорів про надання послуги із розроблювання, документування та запровадження системи управління.
6.2. Консультаційний центр в особі його керівника несе відповідальність перед керівником підприємства (організації, установи), що належать до сфери управління Міністерства транспорту та зв'язку України, структурним підрозділом яких є Консультаційний центр, за планування, підготування, організацію робіт та за результати діяльності з надання замовникам послуг із розроблювання, документування та запровадження систем управління, зокрема за:
6.2.1. Неякісне виконання замовлених послуг.
6.2.2. Порушення термінів надання послуг та невиконання зобов'язань, обумовлених договором про надання послуги із розроблювання, документування та запровадження системи управління.
6.2.3. Порушення вимог щодо забезпечення конфіденційності інформації.
6.2.4. Неналежну організацію роботи працівників Консультаційного центру.
6.2.5. Невиконання функцій, визначених розділом 3 цього Положення.
6.3. Відповідальність працівників Консультаційного центру встановлюють в їхніх посадових інструкціях.
6.4. Відповідальність працівників, які працюють за субпідрядом згідно з трудовими договорами, визначають умовами цих договорів.
Директор державного підприємства
"Державний автотранспортний
науково-дослідний і проектний
інститут"



А.М.Редзюк