• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Порядку акредитації лабораторій установ та закладів державної санітарно-епідеміологічної служби Міністерства охорони здоровя України

Міністерство охорони здоровя України  | Наказ, Порядок від 27.08.1999 № 217 | Документ не діє
Реквізити
  • Видавник: Міністерство охорони здоровя України
  • Тип: Наказ, Порядок
  • Дата: 27.08.1999
  • Номер: 217
  • Статус: Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство охорони здоровя України
  • Тип: Наказ, Порядок
  • Дата: 27.08.1999
  • Номер: 217
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
N 217 від 27.08.99
м.Київ
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства охорони здоров'я N 109 від 15.02.2010 )
Про затвердження Порядку акредитації лабораторій установ та закладів державної санітарно-епідеміологічної служби Міністерства охорони здоров'я України
З метою реалізації законів України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", "Про метрологію та метрологічну діяльність" та "Положення про державний санітарно-епідеміологічний нагляд в Україні" і встановлення єдиних вимог до проведення акредитації лабораторій установ та закладів державної санітарно-епідеміологічної служби Міністерства охорони здоров'я України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок акредитації лабораторій установ та закладів державної санітарно-епідеміологічної служби Міністерства охорони здоров'я України (додається).
2. Затвердити склад акредитаційної комісії Міністерства охорони здоров'я акредитації лабораторій установ та закладів державної санітарно-епідеміологічної служби (додається).
3. Головному державному санітарному лікарю України, головним державним санітарним лікарям Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя, на водному, залізничному та повітряному транспорті прийняти Порядок акредитації лабораторій установ та закладів державної санітарно-епідеміологічної служби Міністерства охорони здоров'я України до виконання, затвердити склад відповідних акредитаційних комісій та забезпечити їх роботу у відповідності з цим Порядком.
4. Визнати такими, що втратили чинність, наказ МОЗ УРСР від 02.04.86 N 187 "Об аттестации лабораторий санитарно-эпидемиологических станций всех уровней и категорий в 1986-1990 годах", наказ МОЗ УРСР від 03.05.89 N 99 "Об аттестации лабораторий санэпидстаций в 1989-90 гг."
5. Контроль за виконанням наказу покласти на Головного державного санітарного лікаря України Бобильову О.О.
Міністр Р.В.Богатирьова
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
охорони здоров'я України
від 27.08.1999 р. N 217
СКЛАД
акредитаційної комісії Міністерства охорони здоров'я України з акредитації лабораторій установ та закладів державної санітарно-епідеміологічної служби
Бобильова О.О.- Головний державний санітарний лікар України, голова комісії
Бережнов С.П.- начальник Головного санепідуправління Міністерства охорони здоров'я України, заступник голови комісії
Некрасова Л.С.- головний лікар Українського центру державного санепіднагляду Міністерства охорони здоров'я України, заступник голови комісії
Члени комісії:
Бурлак Г.Ф.- заступник начальника Управління медичних проблем аварії на ЧАЕС Міністерства охорони здоров'я України
Дерев'янко Я.Я.- заступник головного лікаря Українського центру державного санепіднагляду Міністерства охорони здоров'я України
Світа В.М.- заступник головного лікаря Українського центру державного санепіднагляду Міністерства охорони здоров'я України
Лівкутник О.В.- завідуюча відділом метрології і стандартизації Українського центру державного санепіднагляду Міністерства охорони здоров'я України
Малюк Н.А.- завідуюча санітарно-гігієнічною лабораторією Українського центру державного санепіднагляду Міністерства охорони здоров'я України
Сергеєв Г.К.- завідуючий радіологічним відділом Українського центру державного санепіднагляду Міністерства охорони здоров'я України
Глушкевич Т.Г.- завідуюча бактеріологічною лабораторією Українського центру державного санепіднагляду Міністерства охорони здоров'я України
Семенова Н.М.- завідуюча вірусологічною лабораторією Українського центру державного санепіднагляду Міністерства охорони здоров'я України
Третякова Л.В.- завідуюча лабораторією особливо небезпечних інфекцій Українського центру державного санепіднагляду Міністерства охорони здоров'я України
Павліковська Т.М.- завідуюча відділом паразитології Українського центру державного санепіднагляду Міністерства охорони здоров'я України
Кучерява Л.Ю.- лікар-лаборант відділу метрології і стандартизації Українського центру державного санепіднагляду Міністерства охорони здоров'я України, секретар комісії
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
охорони здоров'я України
від 27.08.1999 р. N 217
ПОРЯДОК
акредитації лабораторій установ та закладів державної санітарно-епідеміологічної служби Міністерства охорони здоров'я України
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок, розроблений на підставі Законів України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", "Про метрологію та метрологічну діяльність" та "Положення про державний санітарно-епідеміологічний нагляд в Україні", інших нормативних документів і встановлює єдині вимоги до проведення акредитації лабораторій установ та закладів санітарно-епідеміологічної служби Міністерства охорони здоров'я України.
Дія порядку поширюється на всі лабораторії установ та закладів державної санітарно-епідеміологічної служби (далі лабораторії).
1.2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:
Акредитація лабораторій (далі акредитація) - офіційне визнання повноважень та компетентності лабораторій, наявності в них умов та можливостей для виконання вірогідних вимірювань (досліджень) з необхідною точністю.
Галузь акредитації - один або кілька видів робіт, на виконання яких акредитована лабораторія.
Критерії акредитації - сукупність вимог, яким повинна відповідати лабораторія у разі її акредитації.
Атестат акредитації - документ, що офіційно засвідчує можливість лабораторії забезпечити протягом встановленого проміжку часу проведення вірогідних вимірювань (досліджень).
Орган акредитації - Міністерство охорони здоров'я України, який організує проведення акредитації лабораторій.
Міжлабораторні порівняльні вимірювання (дослідження) - вимірювання (дослідження) за заздалегідь визначеними умовами тих самих чи схожих об'єктів (матеріалів) двома чи кількома різними лабораторіями.
1.3. Акредитацію лабораторій Республіканської санепідстанції АР Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських санепідстанцій, центральних санепідстанцій на водному, залізничному, повітряному транспорті здійснює акредитаційна комісія Міністерства охорони здоров'я України, персональний склад якої затверджується наказом Міністерства охорони здоров'я України.
1.4. Акредитацію лабораторій міських, районних, районних у містах санепідстанцій, санепідстанцій на залізницях, лінійних санепідстанцій на залізницях, санепідстанцій басейнів і портів здійснюють акредитаційні комісії Республіканської санепідстації АР Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських санепідстанцій, центральних санепідстацій на водному, залізничному транспорті, склад яких затверджується Головними державними санітарними лікарями АР Крим, областей, міст Києва та Севастополя та головними лікарями центральних санепідстанцій на водному, залізничному транспорті.
1.5. Акредитаційна комісія Міністерства охорони здоров'я України та акредитаційні комісії Республіканської санепідстанції Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських санепідстанцій, центральних санепідстанцій на водному, залізничному транспорті в своїй діяльності керуються Законами, іншими актами законодавства, наказами Міністерства охорони здоров'я України, цим Порядком.
1.6. Акредитація лабораторій проводиться один раз в п'ять років.
1.7. До складу акредитаційної комісії Міністерства охорони здоров'я та акредитаційних комісій Республіканської санепідстанції АР Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських санепідстанцій, центральних санепідстанцій на водному, залізничному транспорті включаються висококваліфіковані фахівці лабораторій, лікарі санітарно-гігієнічного та епідеміологічного профілю, фахівці метрологічного профілю, представники територіальних органів Держстандарту. До проведення акредитації можуть залучатись, за згодою, висококваліфіковані фахівці науково-дослідних інститутів, інших установ, підпорядкованих Міністерству охорони здоров'я України, Академії медичних наук України та Національній академії наук України.
1.8. Документи з акредитації лабораторій Республіканської санепідстанції АР Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських санепідстанцій, центральних санепідстанцій на водному, залізничному, повітряному транспорті зберігаються в Українському центрі державного санітарно-епідеміологічного нагляду Міністерства охорони здоров'я України на протязі 10 років.
1.9. Документи акредитації лабораторій санепідстанцій, підпорядкованих Республіканській санепідстанції АР Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським санепідстанціям, центральним санепідстанціям на водному, залізничному транспорті зберігаються протягом 10 років в Республіканській санепідстанції АР Крим, обласних, Київській та Севастопольській міських санепідстанціях, центральних санепідстанціях на водному, залізничному транспорті.
1.10. Усі акредитовані лабораторії вносяться до державного реєстру акредитації, який веде Український центр державного санітарно-епідеміологічного нагляду Міністерства охорони здоров'я України.
1.11. Для проходження акредитації установа або заклад, до складу яких входить лабораторія, подає документи до відповідної акредитаційної комісії згідно з переліком (додаток 1).
1.12. На підставі аналізу поданих установою чи закладом документів та висновків, акредитаційна комісія приймає рішення щодо проведення акредитації або про відмову в її проведенні.
1.13. Атестат акредитації видається акредитаційними комісіями терміном на 5 років. Після закінчення терміну дії атестата акредитації лабораторія підлягає повторній акредитації згідно з цим Порядком.
Бланк атестата акредитації встановленого зразка виготовляється друкарським способом, має облікову серію та номер.
1.14. Акредитація лабораторій установ та закладів санітарно-епідімеологічної служби Міністерства охорони здоров'я України, проводиться безоплатно.
1.15. Витрати, пов'язані з виїздом членів акредитаційної комісії (проїзд, проживання, добові) для проведення акредитації будь-якої лабораторії відшкодовуються за рахунок замовника.
1.16. У разі відмови у видачі атестата акредитації плата за проведення акредитації лабораторії замовнику не повертається.
2. Критерії акредитації
2.1. Спроможність (компетентність) лабораторій щодо проведення вимірювань (досліджень) забезпечується наявністю:
позитивних результатів експериментальної перевірки якості вимірювань (досліджень);
відповідності галузі акредитації вимогам діючих нормативних та розпорядчих документів;
положення про лабораторію;
нормативної документації, що регламентує вимоги до хімічного, фізичного, біологічного складу, фізико-хімічних, біологічних властивостей об'єктів, методик виконання вимірювань (досліджень), відповідність їх вимогам чинних нормативних документів з метрології;
необхідних засобів вимірювальної техніки, стандартних зразків складу та властивостей речовин і матеріалів, атестованих сумішей, лабораторного і допоміжного обладнання, реактивів, імунобіологічних препаратів, мірного посуду, їх відповідності вимогам нормативних документів та методикам виконання вимірювань (досліджень);
документів, що підтверджують придатність до застосування засобів вимірювальної техніки, стандартних зразків, приладів та обладнання (свідоцтв про повірку, атестацію);
контрольних та взірцевих речовин, необхідних для контролю якості вимірювань (досліджень) і відповідності їх якості вимогам нормативних документів;
системи забезпечення якості вимірювань (досліджень), що регламентується настановою з якості;
системи контролю результатів вимірювань (досліджень);
необхідної кількості фахівців, які мають відповідну освіту, кваліфікацію та професійну підготовку, забезпечують проведення вимірювань (досліджень), в заявленій галузі акредитації;
посадових інструкцій фахівців і документів, що засвідчують їх кваліфікацію;
інструкцій з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії;
відповідності приміщень лабораторій вимогам нормативних документів щодо дотримання умов проведення вимірювань (досліджень), у тому числі вимогам техніки безпеки, виробничої санітарії, охорони здоров'я і довкілля;
дозволу на роботу з мікроорганізмами відповідних груп ризику, отриманого в установленому порядку;
дозволу на право проведення практичної діяльності з джерелами іонізуючого випромінювання, отриманого в установленому порядку.
3. Порядок проведення акредитації
3.1. Для проходження акредитації лабораторій установа, заклад санітарно-епідеміологічної служби подає до акредитаційної комісії заявку за формою згідно з додатком 1.
3.2. До заявки додаються:
положення про лабораторію;
паспорт лабораторії;
настанова з якості лабораторії;
проект галузі акредитації лабораторії;
дані про використання результатів вимірювань (досліджень).
3.3. Матеріали акредитації лабораторій є конфіденційними.
3.4. Положення, паспорт, настанову з якості та проект галузі акредитації лабораторії оформляють згідно з вимогами додатків 2, 3, 4, 5 до цього Порядку.
3.5. Акредитаційна комісія проводить експертизу поданих документів і інформує заклад чи установу санітарно-епідеміологічної служби про прийняте рішення щодо можливості і терміну проведення акредитації лабораторій.
Визначає програму експериментальної перевірки якості вимірювань (досліджень), що проводяться лабораторіями.
3.6. Експериментальна перевірка якості контролю вимірювань (досліджень), передбачає аналіз і оцінку результатів вимірювань (досліджень), контрольних зразків, що надаються акредитаційною комісією.
3.7. Установа чи заклад санітарно-епідеміологічної служби, надає акредитаційній комісії необхідні для її роботи матеріали:
нормативні, методичні та технічні документи;
лабораторні журнали проведення вимірювань (досліджень);
інші документи на вимогу комісії.
3.8. Акредитаційна комісія, безпосередньо в лабораторії, перевіряє відповідність лабораторії критеріям акредитації, аналізує та оцінює стан метрологічного забезпечення.
3.9. За результатами перевірки акредитаційна комісія складає акт перевірки та затверджує перелік видів робіт, на виконання яких акредитується лабораторія (галузь акредитації), згідно з додатками 5,6. Комісія приймає рішення щодо відповідності лабораторії критеріям акредитації, видачі атестату акредитації (додаток 7) та внесення її до державного реєстру.
3.10. Лабораторія вважається акредитованою з дати внесення її до державного реєстру.
3.11. За 6 місяців до закінчення терміну дії атестата акредитації установа або заклад санітарноепідеміологічної служби, лабораторії яких потребують подовження дії акредитації, подають заявку до відповідної акредитаційної комісії.
3.12. Для розширення галузі акредитації установа або заклад санітарно-епідеміологічної служби направляє до відповідної акредитаційної комісії заявку.
4. Функції, права та обов'язки акредитованої лабораторії
4.1. На акредитовану лабораторію покладається проведення робіт з галуззю акредитації.
4.2. Акредитована лабораторія установи або закладу санітарно-епідеміологічної служби, в межах повноважень, має право:
посилатися на факт акредитації лабораторії в документах і рекламних матеріалах;
брати участь:
у розробленні нормативних документів відповідно до сфери її діяльності;
у проведенні робіт з перевірки діяльності інших акредитованих лабораторій.
4.3. Акредитована лабораторія зобов'язана:
протягом терміну дії атестата акредитації відповідати критеріям атестації;
своєчасно інформувати орган акредитації або відповідну акредитаційну комісію про передбачені зміни в діяльності, що впливають на її відповідність критеріям акредитації;
надавати Міністерству охорони здоров'я України та Комітету України з питань стандартизації, метрології та сертифікації можливість здійснювати нагляд за діяльністю лабораторії;
проводити тільки ті роботи і заявляти про свою діяльність визначену виключно галуззю акредитації;
брати участь в порівняльних та арбітражних вимірюваннях (дослідженнях);
вести облік усіх претензій за результатами вимірювань (досліджень), що пред'являються.
4.4. Керівник і фахівці акредитованої лабораторії несуть відповідальність за якість вимірювань (досліджень).
5. Нагляд і контроль за діяльністю акредитованих лабораторій
5.1. Нагляд і контроль за діяльністю акредитованих лабораторій здійснює акредитаційна комісія Міністерства охорони здоров'я України та акредитаційні комісії Республіканської санепідстанції Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських санепідстанцій, центральних санепідстанцій на водному, залізничному транспорті.
5.2. Державний метрологічний нагляд і контроль за акредитованими лабораторіями здійснюється територіальними органами Держстандарту України.
5.3. Підставою для проведення нагляду та контролю є:
затверджений територіальними органами Держстандарту України план метрологічного нагляду за лабораторіями;
обгрунтовані претензії з боку замовників вимірювань (досліджень);
зміна складу і технічної оснащеності лабораторії, порушення графіків державної повірки засобів вимірювальної техніки та обладнання.
5.4. Під час здійснення нагляду та контролю за діяльністю акредитованих лабораторій перевіряється:
стан метрологічного забезпечення;
відповідність робіт, що виконуються, галузі акредитації;
проведення внутрішньолабораторного контролю із застосуванням власних засобів вимірювальної техніки, стандартних зразків та атестованих сумішей або міжлабораторного контролю із залученням інших акредитованих лабораторій для підтвердження результатів, отриманих у лабораторії, що перевіряється.
Результати перевірки оформляються актом, до якого подається протокол вимірювань (досліджень).
5.5. У разі незгоди з результатами перевірки, звернення подається до Міністерства охорони здоров'я України або до Комітету України з питань стандартизації, метрології та сертифікації.
6. Призупинення дії або скасування атестату акредитації лабораторії
У разі виявлення невідповідності лабораторії критеріям акредитації, акредитаційна комісія може прийняти рішення про призупинення дії або скасування атестата акредитації у зв'язку з чим лабораторія повинна припинити свою діяльність.
Відновлення діяльності лабораторії дозволяється у разі усунення причин, які зумовили її призупинення. Якщо протягом визначеного терміну ці причини не усунуті, атестат акредитації анулюється, а лабораторія виключається з державного реєстру країни.
Офіційний бланк
установи або закладу заявника Додаток 1
до Порядку акредитації
лабораторій
Голові акредитаційної комісії
______________________________
(ім'я, прізвище, адреса)
Заявка
на акредитацію
Назва закладу або установи заявника _________________________
Керівник установи або закладу _______________________________
Адреса телефон ____________факс ___________
Реквізити банку ________ розрахунковий рахунок __________
Прошу
акредитувати (переакредитувати) _____________________________
(назва лабораторії)
на _____________________________________________
(галузь акредитації)
Заявник зобов'язується прийняти комісію, забезпечити їй умови
роботи, транспорт, допуск до лабораторії, надання необхідної
інформації, тиражування і друкарські послуги тощо.
Заявник гарантує оплату витрат комісії, пов'язаних з
проведенням акредитації лабораторії незалежно від її результатів.
Додатки: копія положення про лабораторію;
копія паспорту лабораторії;
копія настанови з якості;
копія проекту галузі акредитації.
М.П. Керівник установи або закладу заявника ________/_______/
Головний бухгалтер _____________/____________/
Додаток 2
до Порядку акредитації
лабораторій
Вимоги до оформлення Положення про лабораторію
Положення про лабораторію має містити:
галузь акредитації;
організаційну структуру лабораторії;
функції, права, обов'язки, відповідальність та відомості про персонал; відомості про прилади та обладнання, засоби вимірювальної техніки та приміщення.
Положення може містити інші вимоги, що регламентують діяльність лабораторії, виходячи із специфіки галузі акредитації.
Відомості на титульному листі положення мають бути затверджені керівником установи або закладу, до складу якої належить лабораторія.
Додаток 3
до Порядку акредитації
лабораторій
Структура та форма паспорта лабораторії
Паспорт лабораторії вміщує:
1. Титульний аркуш (назва лабораторії, паспорт, затверджений керівником лабораторії, установи або закладу).
2. Інформаційні відомості про лабораторію.
3. Перелік груп об'єктів досліджень (вимірювань) - форма N 3.
4. Номенклатура сировини речовин, матеріалів і готової продукції, що підлягають вимірюванню (дослідженню) - форма N
5. Відомості про прилади та обладнання - форма N 5.
6. Відомості про засоби вимірювальної техніки, що використовуються в лабораторії - форма N 6, N 6-1.
7. Відомості про стандартні зразки складу та властивостей речовин і матеріалів, що наявні в лабораторії - форма N 7.
8. Відомості про музейні (контрольні) штами мікроорганізмів - форма N 8.
9. Відомості про фахівців лабораторії - форма N 9.
10. Відомості про стан основних виробничих приміщень лабораторій - форма N 10.
11. Відомості про забезпеченість лабораторними тваринами - форма N 11.
Інформаційні відомості про лабораторію.
1. Назва лабораторії.
2. Адреса лабораторії.
3. Телефон, телефакс.
4. Ім'я, прізвище керівника лабораторії, його телефон.
5. Установа, заклад, структурним підрозділом якої є лабораторія.
6. Адреса установи, закладу.
7. Ім'я, прізвище керівника установи, закладу, його телефон.
8. Дані про затвердження положення про лабораторію.
9. Дата, серія та номер атестата акредитації.
10. Термін дії атестата акредитації.
Форма N 3
Перелік
груп об'єктів вимірювань (досліджень)
-------------------------------------------------------
|Назва групи об'єктів та | Відмітка про серійність |
|їх характеристики | об'єктів |
-------------------------------------------------------
Керівник _____________________________
(підпис)
Форма N 4
Номенклатура сировини речовин, матеріалів і готової продукції, що підлягають вимірюванню (дослідженню)
---------------------------------------------------------------------------------------
| | Нормативний документ, що | Документ, що регламентує |
| | регламентує показники об'єкта | методики виконання вимірювань |
|Назва |--------------------------------+--------------------------------------------|
|об'єкта| Позна- |Показ- |Номі- |Допусти-| Позна- |Назва |Діапа-|Характе| Назва|Назва|
| | чення |ник |нальне|ме від- | чення |мето- |зон |ристика| (тип)|(тип)|
| | та наз-|об'єкта|зна- |хилення | та наз-|дики |вимі- |похибки| ЗВТ | СЗ |
| | ва НД | |чення |показ- | ва НД |вико- |рювань|вимірю-| | |
| | | |показ-|ника | |нання |показ-|вань | | |
| | | |ника |від його| |вимі- | ника | | | |
| | | | |номіна- | |рювань| | | | |
| | | | |льного | | | | | | |
| | | | |значен- | | | | | | |
| | | | | ня | | | | | | |
|-------+--------+-------+------+--------+---------+------+------+-------+------+-----|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
---------------------------------------------------------------------------------------
Примітка: Позначення та назва нормативного документу наводяться мовою видання.
Керівник _____________________________
(підпис)
Форма N 5
Відомості
про прилади та обладнання
----------------------------------------------------------------------------------------
|Назва об- |Назва вимірю- |Виробник |Основні |Рік вве- |Ступінь |Періодич-|Примітка|
|ладнання, |вань (дослі- |(країна, |технічні|дення в |аморти- |ність | |
|приладу, |джень), харак- |підприєм-|характе-|експлуата-|зації, |атеста- | |
|тип (марка),|теристик (па- |ство, |ристики |цію |у від- |ції | |
|заводський |раметрів) об'- |фірма) | | |сотках | | |
|та інвентар-|єкту, що виз- | | | | | | |
|ний номери |начається | | | | | | |
|------------+---------------+---------+--------+----------+--------+---------+--------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
----------------------------------------------------------------------------------------
Примітка: Форма заповнюється за розділами:
Розділ 1 - серійне виготовлення;
Розділ 2 - несерійне виготовлення;
Розділ 3 - пересувне (таке, таке, що транспортується).
Керівник _____________________________
(підпис)
Форма N 6
Відомості
про засоби вимірювальної техніки, що використовуються в лабораторії
-----------------------------------------------------------------------------------------
|Назва засобу | Тип| Рік виго-|Заводський|Організація,|Періодич-|Дата останньої|Примітка|
|вимірювальної| | товлення | номер |що здійснює | ність |повірки і но- | |
| техніки | | | | повірку |повірки |мер свідоцтва | |
|-------------+----+----------+----------+------------+---------+--------------+--------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
-----------------------------------------------------------------------------------------
Керівник _____________________________
(підпис)
Форма N 6-1
Відомості
про засоби вимірювальної техніки, що використовуються в лабораторії (атестовані згідно ДСТУ 3215)
----------------------------------------------------------------------------------------
|Назва |Модель|Рік ви-|Завод-|Організа-|Періодич-| Дата | Дата |Особа, відпові-|
|засобу | |готов- |ський |ція, що | ність |останньої |первинної|дальна за тех- |
|вимірю-| |лення |номер |здійснює |повірки |повірки і |атестації|нічне обслуго- |
|вальної| | | |повірку | |номер сві-| | вування |
|техніки| | | | | | доцтва | | |
|-------+------+-------+------+---------+---------+----------+---------+---------------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
----------------------------------------------------------------------------------------
Керівник _____________________________
(підпис)
Форма N 7
Відомості
про стандартні зразки складу та властивостей речовин і матеріалів, що наявні в лабораторії
------------------------------------------------------------------------------------------
|Назва,|Призна-|Назва атес- |Значення |Похибка |Срок |Дата |Дата за-|Тер-|Примітка|
|тип та|чення |тованої ха- |атестова- |атестова- |придат-|виго- |тверд- |мін | |
|позна-| СЗ |рактеристики|ної харак-|ної харак-|ності |тов- | ження |дії | |
|чення | | |теристики |теристики |екземп-|лення | СЗ | | |
| СЗ | | | | |ляра СЗ|екземп-| | | |
| | | | | | |ляра СЗ| | | |
|------+-------+------------+----------+----------+-------+-------+--------+----+--------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
------------------------------------------------------------------------------------------
Керівник _____________________________
(підпис)
Форма N 8
Відомості
про музейні (контрольні) штами мікроорганізмів
--------------------------------------------------------------------------
|Номер |Назва |Номер|Джерело |Звідки | Дата |Назва норма-|Примітка|
|позиції |мікроор-|штаму|виділення|надійшов|надход-|тивного до- | |
|в галузі|ганізмів| | | штам | ження |кументу на | |
|акреди- |в латин-| | | | |порядок і | |
|тації |ській | | | | |умови вико- | |
| |транск- | | | | |ристання | |
| |рипції | | | | | | |
|--------+--------+-----+---------+--------+-------+------------+--------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
--------------------------------------------------------------------------
Керівник _____________________________
(підпис)
Форма N 9
Відомості
про фахівців лабораторії
------------------------------------------------------------------------------------
|Ім'я, | Посада | Освіта | Форма підвищення|Періодичність| Наявність поса- |
|прізвище | | | кваліфікації | атестації | дової інструкції|
|-----------+---------+---------+------------------+-------------+-----------------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
------------------------------------------------------------------------------------
Керівник _____________________________
(підпис)
Форма N 10
Відомості
про стан основних виробничих приміщень лабораторії
----------------------------------------------------------------------------------------
| Наз- |Спеціа-|Площа,|Освіт-|Воло- |Темпе-|Шум, ві-|Агресив-|Наяв- |Відпові-|При- |
|ва при-|льне чи|кв.м |ле- |гість,|рату- |брація, |ні сере-|ність |дальний |мітка|
|міщення|присто-| |ність,| % |ра, К | дБ |довища |засобів |за стан | |
| |соване | | лк | | | | |індиві- |примі- | |
| | | | | | | | |дуального|щення, | |
| | | | | | | | |захисту |ім'я, | |
| | | | | | | | | |прізвище| |
|-------+-------+------+------+------+------+--------+--------+---------+--------+-----|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
----------------------------------------------------------------------------------------
Керівник _____________________________
(підпис)
Форма N 11
Відомості про забезпеченість лабораторними тваринами
------------------------------------------------------------------
| Вид |Кількість |Найменування уста- |Найменування устано- |
| тварин | |нови, що поставляє |ви, що поставляє корм|
| | | тварини | |
|-----------+----------+-------------------+---------------------|
| 1 | 2 | 3 | 4 |
------------------------------------------------------------------
Керівник _____________________________
(підпис)
Додаток 4
до Порядку акредитації
лабораторій
Вимоги до змісту Настанови з якості
1. Настанова з якості повинна мати опис діючої в лабораторії Системи забезпечення якості, охоплювати всі галузі діяльності лабораторії, бути доведена до відома всього персоналу лабораторії.
2. Структура Настанови з якості:
назва;
зміст.
1. Політика якості.
2. Визначення.
3. Структура лабораторії.
4. Галузь діяльності.
5. Персонал лабораторії.
6. Приміщення лабораторії і умови роботи.
7. Матеріально-технічне забезпечення.
8. Нормативне і методичне забезпечення.
9. Процедури роботи з об'єктами вимірювань (досліджень).
10. Контроль якості результатів вимірювань (досліджень).
11. Рекламації.
12. Архів лабораторії.
13. Конфіденційність і режим роботи лабораторії.
Примітка: Допускається об'єднувати, вилучати деякі розділи, вводити нові розділи з урахуванням специфіки діяльності конкретної лабораторії.
3. Зміст розділів Настанови з якості.
Розділ 1: опис політики якості, яка визначає мету функціонування системи забезпечення якості.
Розділ 2: терміни визначення, в разі необхідності, з посиланням на відповідні нормативні документи.
Розділ 3: відомості щодо структури лабораторії з роз'ясненням адміністративної і функціональної підлеглості її структурних підрозділів.
Розділ 4: галузь діяльності лабораторії, номенклатура груп об'єктів вимірювань (досліджень).
Розділ 5: дані про склад і кваліфікацію персоналу лабораторії згідно із штатним розписом, наявність посадових інструкцій, дані про систему підготовки і підвищення кваліфікації кадрів, порядок заміщення керівників у разі їх відсутності і порядок відповідальності працівників у сфері забезпечення якості робіт.
Розділ 6: відомості про приміщення лабораторії, умови роботи в них, відповідність їх вимогам протиепідемічного режиму, перелік інструкцій з техніки безпеки, інформацію про засоби індивідуального захисту, необхідні заходи пожежної безпеки.
Розділ 7: відомості щодо засобів вимірювальної техніки, випробувального та допоміжного обладнання, порядку введення їх в експлуатацію, технічне обслуговування: порядок атестації, повірки, градуювання, наводять інформацію про стандартні зразки, ступінь забезпеченості ними, порядок придбання й атестації, відомості про реактиви, матеріали, мірний посуд, про порядок забезпечення ними, процедури перевірки якості реактивів і термін їх дії.
Розділ 8: перелік чинних нормативних документів для конкретної лабораторії, які регламентують вимоги до хімічного складу, фізико-хімічних і біологічних властивостей об'єктів, методик виконання вимірювань (досліджень), інформацію про порядок ведення і обліку нормативних документів.
Розділ 9: інформацію щодо процедури приймання, реєстрації, маркування, переміщення, зберігання і знищення (в разі необхідності) об'єктів вимірювань (досліджень), процедури оформлення і затвердження протоколів знищення об'єктів вимірювань (досліджень).
Розділ 10: процедури внутрішнього (у рамках лабораторії, що акредитується) контролю системи забезпечення якості робіт та проведення коригуючих дій. Внутрішній контроль системи забезпечення якості повинен передбачати:
- процедури контролю правильного використання нормативної документації;
- процедури оперативного контролю якості вимірювань (досліджень);
- процедури статистичного контролю точності результатів вимірювань (досліджень) з метою об'єктивної оцінки фактичного стану і, при необхідності, прийняття заходів для забезпечення якості вимірювань (досліджень) на належному рівні;
- процедури контролю якості результатів вимірювань (досліджень) в разі зміни обладнання, впровадження нових методик або використання діючих методик щодо нових об'єктів вимірювань (досліджень);
- відомості про участь лабораторії в процедурах зовнішнього (які виходять за рамки спеціальної лабораторії, що акредитується) контролю точності вимірювань (досліджень);
- процедури проведення коригуючих дій.
Розділ 11: порядок та процедура дій щодо розгляду рекламацій технічного характеру до якості вимірювань (досліджень).
Розділ 12: відомості про архів лабораторії, порядок і термін зберігання документів.
Розділ 13: умови дотримання конфіденційності відомостей, яку вимагає замовник, захисту прав споживача, режим роботи лабораторії.
Додаток 5
до Порядку акредитації
лабораторій
Перелік видів робіт, на виконання яких акредитується лабораторія (галузь акредитації)
________________________________________________________
(назва лабораторії)
----------------------------------------------------------------------------------
|Назва об'єкта | Позначення та назва |Назва нормативного |Обмеження за об'єктами|
| вимірювань | нормативного доку- |документа, за яким |та показниками вимірю-|
| (досліджень) | мента, що регламен- |визначаються мето- |вань (досліджень) |
| | тує вимоги до об'єкта|ди вимірювань | |
| | | (досліджень) | |
----------------------------------------------------------------------------------
Додаток 6
до Порядку акредитації
лабораторій
Акт перевірки
____________________________________________________________
(назва установи або закладу)
м.________
"_____"______________________1999 р.
У період з "____" ___________ р. по "____" __________ р. на
__________________________________________________________________
(номер і дата наказу про утворення акредитаційної комісії)
Комісія у складі голови _____________________________________
і членів комісії ____________________________________________
провела перевірку з метою акредитації _______________________
(назва установи або закладу, лабораторії)
на ______________________________________
(галузь акредитації)
Перевіркою встановлено (наводяться такі відомості):
статус, організаційна структура, підпорядкованість, фінансове
становище;
оснащення засобами випробування та їх стан;
забезпеченість нормативними документами, їх облік та
зберігання;
кваліфікація та досвід роботи персоналу, заходи щодо
підвищення кваліфікації;
стан виробничих приміщень;
наявність та ефективність функціонування системи забезпечення
якості досліджень;
додаткові характеристики лабораторії;
зауваження та рекомендації.
Висновок ____________________________________________________
(про відповідність (невідповідність) лабораторії
критеріям акредитації)
Додатки: положення про лабораторію;
паспорт лабораторії;
настанова з якості лабораторії;
перелік видів робіт, на виконання яких акредитована
лабораторія (галузь акредитації);
протоколи вимірювань (досліджень), проведених під
час перевірки.
Голова комісії _____________ _______________________
(підпис) (ім'я, прізвище)
Члени комісії _____________ _______________________
(підпис) (ім'я, прізвище)
З актом ознайомлений
Керівник установи, закладу
санітарно-епідеміологічної служби
_____________ _______________________
(підпис) (ім'я, прізвище)
Додаток 7
до Порядку акредитації
лабораторій
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Серія ________
N __________
Атестат акредитації
Дата реєстрації _____________ р.
Атестат дійсний до ___________ р.
Цей атестат виданий _________________________________________
(назва установи або закладу санітарно-епідеміологічної
служби, лабораторії, адреса)
засвідчує, що лабораторія відповідає критеріям акредитації
__________________________________________________________________
Лабораторія акредитована ____________________________________
(опис видів робіт, на виконання яких акредитована лабораторія)
М.П.
Голова комісії
_________________________ ______________
(ім'я, прізвище) (підпис)