• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Ухвала Конституційного Суду України про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Постанови Верховної Ради Автономної Республіки Крим "Про бюджет Автономної Республіки Крим на 2000 рік" від 21 липня 1999 року N 616-2/99 (з наступними змінами) в частині зарахування в 2000 році до бюджету Автономної Республіки Крим сум податку на додану вартість, ввізного мита, акцизного збору із ввезених на територію України товарів, що збираються в Автономній Республіці Крим

Конституційний Суд України  | Ухвала від 15.05.2001 № 20-у/2001
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 15.05.2001
  • Номер: 20-у/2001
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 15.05.2001
  • Номер: 20-у/2001
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Постанови Верховної Ради Автономної Республіки Крим "Про бюджет Автономної Республіки Крим на 2000 рік" від 21 липня 1999 року N 616-2/99 (з наступними змінами) в частині зарахування в 2000 році до бюджету Автономної Республіки Крим сум податку на додану вартість, ввізного мита, акцизного збору із ввезених на територію України товарів, що збираються в Автономній Республіці Крим
м. Київ
15 травня 2001 року
N 20-у/2001
Справа N 2-20/2001

Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Євграфова Павла Борисовича - головуючий, суддя-доповідач,
Іващенка Володимира Івановича,
Корнієнка Миколи Івановича,
Костицького Михайла Васильовича,
Малинникової Людмили Федорівни,
Мироненка Олександра Миколайовича,
Німченка Василя Івановича,
Розенка Віталія Івановича,
Савенка Миколи Дмитровича,
Селівона Миколи Федосовича
Тимченка Івана Артемовича,
Тихого Володимира Павловича,
Чубар Людмили Пантеліївни,
Шаповала Володимира Миколайовича,
Яценка Станіслава Сергійовича,
розглянув питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Постанови Верховної Ради Автономної Республіки Крим "Про бюджет Автономної Республіки Крим на 2000 рік" від 21 липня 1999 року N 616-2/99 (із змінами, внесеними постановами Верховної Ради Автономної Республіки Крим від 24 травня 2000 року N 1149-2/2000, від 21 червня 2000 року N 1231-2/2000, від 19 липня 2000 року N 1282-2/2000) в частині зарахування в 2000 році до бюджету Автономної Республіки Крим сум податку на додану вартість, ввізного мита, акцизного збору із ввезених на територію України товарів, що збираються в Автономній Республіці Крим.
Заслухавши суддю-доповідача Євграфова П.Б. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. Суб'єкт права на конституційне подання - Президент України - 9 грудня 2000 року звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням вирішити питання щодо відповідності Конституції України (конституційності) Постанови Верховної Ради Автономної Республіки Крим "Про бюджет Автономної Республіки Крим на 2000 рік" від 21 липня 1999 року N 616-2/99 (із змінами, внесеними постановами Верховної Ради Автономної Республіки Крим від 24 травня 2000 року N 1149-2/2000, від 21 червня 2000 року N 1231-2/2000, від 19 липня 2000 року N 1282-2/2000) в частині зарахування в 2000 році до бюджету Автономної Республіки Крим сум податку на додану вартість, ввізного мита, акцизного збору із ввезених на територію України товарів, що збираються в Автономній Республіці Крим.
У конституційному поданні, зокрема, йдеться про те, що зазначеними постановами Верховної Ради Автономної Республіки Крим серед джерел доходів бюджету Автономної Республіки Крим визначено суми податку на додану вартість, ввізного мита, акцизного збору із ввезених на територію України товарів, що збираються в Автономній Республіці Крим. Це, на думку суб'єкта права на конституційне подання, є порушенням положень статті 8, пункту 1 частини другої статті 92, статті 134, частини другої статті 135, пункту 4 частини першої статті 138 Конституції України. Крім того, постанови Верховної Ради Автономної Республіки Крим, прийняті з питань бюджету Автономної Республіки Крим на 2000 рік, у зазначеній частині не відповідають законам України "Про систему оподаткування" (стаття 14) , "Про бюджетну систему України" (статті 10, 16) , "Про Єдиний митний тариф" (стаття 17) , "Про податок на додану вартість" (стаття 7) , "Про Державний бюджет України на 2000 рік" (статті 5, 41) .
Відповідно до положень частини другої статті 137 Конституції України Президент України Указом від 8 грудня 2000 року N 1321/2000 зупинив дію Постанови Верховної Ради Автономної Республіки Крим "Про бюджет Автономної Республіки Крим на 2000 рік" (із змінами, внесеними постановами Верховної Ради Автономної Республіки Крим від 24 травня 2000 року N 1149-2/2000, від 21 червня 2000 року N 1231-2/2000, від 19 липня 2000 року N 1282-2/2000) в частині зарахування в 2000 році до бюджету Автономної Республіки Крим сум податку на додану вартість, ввізного мита, акцизного збору із ввезених на територію України товарів, що збираються в Автономній Республіці Крим, з мотивів невідповідності зазначених постанов Верховної Ради Автономної Республіки Крим Конституції та законам України.
2. Колегія суддів Конституційного Суду України з конституційних подань та звернень Ухвалою від 4 квітня 2001 року відмовила у відкритті конституційного провадження у справі у зв'язку з прийняттям та введенням в дію з 1 січня 2001 року Постанови Верховної Ради Автономної Республіки Крим "Про бюджет Автономної Республіки Крим на 2001 рік", якою було приведено у відповідність з Конституцією і чинними законами України оспорювані в конституційному поданні Президента України положення постанов Верховної Ради Автономної Республіки Крим з питань бюджету Автономної Республіки Крим на 2000 рік.
3. Верховна Рада Автономної Республіки Крим 21 лютого 2001 року прийняла Постанову "Про бюджет Автономної Республіки Крим на 2001 рік" за N 1683-2/01, яку було введено в дію з 1 січня 2001 року (Кримські вісті, 2001 р., 6 березня, N 43). Зазначена Постанова Верховної Ради Автономної Республіки Крим не передбачає надходження до бюджету Автономної Республіки Крим коштів з податку на додану вартість, ввізного мита та акцизного збору із ввезених на територію України товарів, що збираються в Автономній Республіці Крим. Це відповідає положенням пункту 1 статті 3 Закону України "Про Державний бюджет України на 2001 рік" від 7 грудня 2000 року N 2120-III (Офіційний вісник України, 2000, N 52, ст. 2243), згідно з якими у повному обсязі до доходів загального фонду Державного бюджету України на 2001 рік, зокрема, належать податок на додану вартість, акцизний збір із ввезених на територію України товарів, ввізне мито.
Таким чином, з прийняттям Постанови "Про бюджет Автономної Республіки Крим на 2001 рік", якою було затверджено бюджет Автономної Республіки Крим на 2001 рік, Верховна Рада Автономної Республіки Крим на виконання Указу Президента України від 8 грудня 2000 року N 1321/2000 привела у відповідність з вимогами Конституції і чинними законами України положення Постанови Верховної Ради Автономної Республіки Крим "Про бюджет Автономної Республіки Крим на 2000 рік" від 21 липня 1999 року (із змінами, внесеними постановами Верховної Ради Автономної Республіки Крим), що оспорюються в конституційному поданні Президента України.
З прийняттям Постанови Верховної Ради Автономної Республіки Крим "Про бюджет Автономної Республіки Крим на 2001 рік" відпали підстави для відкриття конституційного провадження у справі за поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Постанови Верховної Ради Автономної Республіки Крим "Про бюджет Автономної Республіки Крим на 2000 рік" у частині зарахування в 2000 році до бюджету Автономної Республіки Крим сум податку на додану вартість, ввізного мита, акцизного збору із ввезених на територію України товарів, що збираються в Автономній Республіці Крим.
Згідно з положеннями пункту 1 частини першої статті 150 Конституції України до повноважень Конституційного Суду України належить вирішення питань, зокрема, про відповідність Конституції України (конституційність) чинних правових актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим чи їх окремих положень.
Виходячи з викладеного та керуючись статтями 147, 150 Конституції України, статтями 39, 45, 50 Закону України "Про Конституційний Суд України", Конституційний Суд України
у х в а л и в:
1. Відмовити у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням Президента України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Постанови Верховної Ради Автономної Республіки Крим "Про бюджет Автономної Республіки Крим на 2000 рік" від 21 липня 1999 року N 616-2/99 (із змінами, внесеними постановами Верховної Ради Автономної Республіки Крим від 24 травня 2000 року N 1149-2/2000, від 21 червня 2000 року N 1231-2/2000, від 19 липня 2000 рокуN 1282-2/2000) в частині зарахування в 2000 році до бюджету Автономної Республіки Крим сум податку на додану вартість, ввізного мита, акцизного збору із ввезених на територію України товарів, що збираються в Автономній Республіці Крим, у зв'язку з приведенням зазначених положень постанов Верховної Ради Автономної Республіки Крим з питань бюджету Автономної Республіки Крим на 2000 рік у відповідність з вимогами Конституції і чинними законами України (Постанова Верховної Ради Автономної Республіки Крим "Про бюджет Автономної Республіки Крим на 2001 рік" від 21 лютого 2001 року N 1683-2/01) .
2. Ухвала Конституційного Суду України є остаточною і не може бути оскарженою.
КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ
( Текст взято з сайту Конституційного Суду України )