• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Статуту Севастопольської міської санітарно-епідеміологічної станції

Міністерство охорони здоровя України  | Наказ, Статут від 07.04.2006 № 205
Реквізити
  • Видавник: Міністерство охорони здоровя України
  • Тип: Наказ, Статут
  • Дата: 07.04.2006
  • Номер: 205
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство охорони здоровя України
  • Тип: Наказ, Статут
  • Дата: 07.04.2006
  • Номер: 205
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
07.04.2006 N 205
Про затвердження Статуту Севастопольської міської санітарно-епідеміологічної станції
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я N 820 від 12.12.2007 )
Для забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя населення на території м. Севастополя та з метою приведення статуту Севастопольської міської санітарно-епідеміологічної станції у відповідність до вимог чинного законодавства України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Статут Севастопольської міської санітарно-епідеміологічної станції (додається).
2. Головному лікарю Севастопольської міської санітарно-епідеміологічної станції здійснити реєстрацію Статуту у встановленому чинним законодавством України порядку.
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Перший заступник Міністра,
Головний державний
санітарний лікар України


С.П.Бережнов
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МОЗ України
07.04.2006 N 205
Перший заступник Міністра,
Головний державний
санітарний лікар України
_____________ С.П. Бережнов
СТАТУТ
Севастопольської міської санітарно-епідеміологічної станції
1. Загальні положення
1.1. Севастопольська міська санітарно-епідеміологічна станція (далі - Севастопольська міська СЕС) є закладом санітарно-профілактичного профілю і входить до системи державної санітарно-епідеміологічної служби Міністерства охорони здоров'я України, заснованої на державній власності.
1.2. Севастопольська міська СЕС у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами МОЗ України, наказами та постановами Головного державного санітарного лікаря України та цим Статутом.
1.3. Севастопольська міська СЕС відносно усіх інших санепідзакладів та установ території м. Севастополя є провідним закладом санітарно-епідеміологічної служби України у межах м. Севастополя, а також у межах своєї компетенції виконує функції навчального, методичного, координаційного та консультаційного центру.
1.4. Для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції Севастопольської міської СЕС, обговорення найважливіших напрямків діяльності та питань розвитку діє колегія міської санітарно-епідеміологічної служби, рішення якої вводяться в дію наказами головного державного санітарного лікаря м. Севастополя. Склад колегії затверджується Головним державним санітарним лікарем м. Севастополя.
2. Найменування та юридична адреса
2.1. Найменування:
повне: "Севастопольська міська державна санітарно-епідеміологічна станція";
скорочене: "Севастопольська міська СЕС".
2.2. Юридична адреса Севастопольської міської СЕС:
вул. Комуністична, 10,
м. Севастополь, Україна
99003
3. Юридичний статус
3.1. Севастопольська міська СЕС є юридичною особою, має закріплене за нею майно, може від свого імені укладати угоди, набувати майнові права, виконувати обов'язки, бути позивачем і відповідачем в судах.
3.2. Севастопольська міська СЕС має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.
3.3. Севастопольська міська СЕС є неприбутковим закладом.
3.4. Севастопольська міська СЕС має право здавати в оренду рухоме і нерухоме майно у порядку та згідно з чинним законодавством України.
3.5. При міській санепідстанції створена централізована бухгалтерія, яка обслуговує заклади санепідслужби міста. Севастопольською міською СЕС здійснюється фінансування районних підвідомчих санітарно-епідеміологічних установ міста Севастополя за рахунок коштів Державного бюджету України.
3.6. Севастопольська міська СЕС здійснює оперативний і бухгалтерський облік діяльності закладу, веде статистичну звітність, встановлену чинним законодавством України.
4. Мета, основні напрями діяльності та завдання Севастопольської міської СЕС
4.1. Метою діяльності Севастопольської міської СЕС є нагляд за:
- забезпеченням санітарного та епідемічного благополуччя на підконтрольних об'єктах та територіях;
- профілактикою інфекційних і професійних хвороб та отруєнь, радіаційних уражень людей;
- запобіганням шкідливому впливу на стан здоров'я населення.
4.2. Основними напрямами діяльності Севастопольської міської СЕС є:
- здійснення державного санітарно-епідеміологічного нагляду;
- визначення пріоритетних заходів у профілактиці захворювань, а також у охороні здоров'я населення від шкідливого впливу на нього факторів навколишнього середовища;
- вивчення, оцінка і прогнозування показників здоров'я населення залежно від стану середовища життєдіяльності людини, встановлення факторів навколишнього середовища, що шкідливо впливають на здоров'я населення;
- підготовка пропозицій щодо забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення, запобігання занесенню та поширенню особливо небезпечних (у тому числі карантинних) та небезпечних інфекційних хвороб;
- контроль за усуненням причин і умов виникнення і поширення інфекцій, масових неінфекційних захворювань, отруєнь та радіаційних уражень людей;
- державний облік інфекційних і професійних захворювань та отруєнь;
- видача висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
4.3. Основними завданнями Севастопольської міської СЕС є:
- нагляд за організацією та проведенням органами виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями та громадянами санітарних і протиепідемічних заходів на підконтрольних Севастопольській міській СЕС об'єктах та територіях;
- нагляд за реалізацією державної політики з питань профілактики захворювань населення, участь у розробці та контроль за виконанням програм, що стосуються запобігання шкідливого впливу факторів навколишнього середовища на здоров'я населення;
- проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, гігієнічної регламентації небезпечних факторів і видача дозволів на їх використання;
- здійснення державного санітарно-епідеміологічного нагляду на підконтрольних об'єктах та територіях;
- контроль за дотриманням вимог санітарного законодавства, здійсненням санітарних та протиепідемічних (профілактичних) заходів, а також виконанням приписів, постанов і вимог, викладених у висновках державної санітарно-епідеміологічної експертизи;
- санітарно-карантинний контроль у пунктах пропуску через державний кордон;
- контроль за санітарною та епідеміологічною ситуацією на об'єктах нагляду;
- проведення санітарних та епідеміологічних розслідувань, спрямованих на встановлення причин та умов виникнення і розповсюдження інфекційних хвороб, професійних захворювань, масових неінфекційних захворювань (отруєнь) та радіаційних уражень людей;
- у межах своєї компетенції проведення роботи щодо гігієнічного виховання населення;
- вжиття заходів для припинення порушень санітарного законодавства та притягнення до відповідальності осіб, винних у вчиненні таких правопорушень;
- проведення на об'єктах території Севастополя робіт по дератизації, дезінсекції та дезінфекції.
4.4. Севастопольська міська СЕС має право здійснювати іншу не заборонену чинним законодавством України діяльність.
5. Функції Севастопольської міської СЕС
5.1. Відповідно до мети, напрямів діяльності та покладених на Севастопольську міську СЕС завдань Севастопольська міська СЕС:
- здійснює та надає навчальну, методичну, координаційну, консультативну допомогу в межах своєї компетенції іншим санепідзакладам та установам на підконтрольних об'єктах на території Севастополя;
- здійснює державний санітарно-епідеміологічний нагляд за дотриманням вимог санітарного законодавства органами виконавчої влади та місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями (незалежно від форм власності та господарювання) та громадянами на підконтрольних об'єктах та територіях;
- проводить державну санітарно-епідеміологічну експертизу, обстеження, розслідування, лабораторні та інструментальні дослідження і випробування, а також санітарну, гігієнічну, токсикологічну, епідеміологічну та інших видів оцінку середовища життєдіяльності людини, об'єктів господарської та інших видів діяльності, продукції, робіт, послуг, проектної документації і видає висновок щодо відповідності (невідповідності) вимогам санітарних норм;
- надає навчальну, методичну, координаційну, консультативну допомогу в межах своєї компетенції іншим санепідзакладам м. Севастополя;
- проводить лабораторні дослідження і випробування з метою визначення впливу на стан здоров'я і життя людини повітря, води, ґрунту та продукції, що виробляється чи реалізується;
- вивчає, оцінює і прогнозує показники здоров'я населення залежно від стану середовища його життєдіяльності, визначає фактори довкілля, що шкідливо впливають на стан здоров'я людини;
- аналізує санітарну та епідемічну ситуацію на підконтрольних об'єктах та територіях;
- вносить в установленому порядку до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування пропозиції щодо проведення заходів з метою забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення, необхідності введення карантину;
- забезпечує охорону території України в межах території м. Севастополя від занесення та поширення особливо небезпечних (у тому числі карантинних) і небезпечних інфекційних хвороб, здійснює санітарно-епідеміологічний контроль і нагляд в пунктах пропуску через державний кордон;
- видає обов'язкові для виконання приписи і постанови щодо усунення або обмеження шкідливого впливу на стан здоров'я і життя людини факторів середовища життєдіяльності, причин та умов виникнення і поширенні інфекційних хвороб;
- виконує обумовлені чинним законодавством України в межах території м. Севастополя дії щодо обмеження або заборони в'їзду на територію України її громадян, іноземців та осіб без громадянства, експорт, імпорт, транзит, вантажів і товарів з країн або регіонів у зв'язку з неблагополучною епідемічною ситуацією на їх територіях;
- аналізує причини та умови виникнення і розповсюдження інфекційних хвороб, професійних захворювань, масових неінфекційних захворювань (отруєнь) радіаційних уражень людей;
- взаємодіє з державними органами і громадськими організаціями з питань охорони здоров'я людини;
- вживає заходів до розвитку міжнародного співробітництва з питань забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення;
- проведення дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних робіт на підконтрольних об'єктах та територіях;
- здійснює діяльність, пов'язану із придбанням, перевезенням, зберіганням, відпуском, застосуванням і знищенням наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів у порядку, встановленому чинним законодавством України.
( Пункт 5.1 розділу 5 доповнено абзацом згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я N 820 від 12.12.2007 )
6. Фінансове забезпечення та майно Севастопольської міської СЕС
6.1. Фінансування Севастопольської міської СЕС здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, у тому числі і спеціального фонду, а також інших джерел, передбачених чинним законодавством України.
6.2. Майно Севастопольської міської СЕС закріплено за нею у порядку та відповідно до вимог чинного законодавства України.
6.3. Майно Севастопольської міської СЕС становить основні фонди (включаючи будинки, споруди, транспортні засоби, обладнання та інше), грошові кошти, вартість яких відображається в її самостійному балансі.
6.4. Приміщення, будівлі, споруди, устаткування, транспортні засоби та інше майно, що використовується Севастопольською міською СЕС перебуває у державній власності і передається їй у порядку, встановленому чинним законодавством України. Земельні ділянки, на яких розміщуються будівлі та споруди Севастопольської міської СЕС, надаються їй у порядку, встановленому чинним законодавством України.
6.5. Севастопольська міська СЕС має розрахункові рахунки в установах Державного казначейства України.
6.6. Севастопольська міська СЕС має право передавати та списувати майно у порядку та відповідно до вимог чинного законодавства України.
6.7. Севастопольська міська СЕС має право здавати майно, яке знаходиться на її балансі, в оренду у порядку та відповідно до вимог чинного законодавства України.
6.8. Кошти до спеціального фонду відраховують за виконання робіт і надання послуг у сфері забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя, що не відносяться до медичної допомоги населенню:
- підготовка та видача дозволів, висновків, гігієнічних сертифікатів, передбачених чинним законодавством України;
- проведення лабораторних досліджень, вимірювань, випробувань факторів середовища життєдіяльності людини;
- вивчення, дослідження, аналіз проектів нормативних документів, проектної, технічної, інструктивно-методичної документації на відповідність вимогам чинного санітарного законодавства України;
- обґрунтування медичних вимог безпеки для життя і здоров'я людини, розробка гігієнічних нормативів і санітарних норм України;
- участь в акредитації установ, організацій та закладів на право випробувань продукції щодо її безпеки для життя і здоров'я людини;
- атестація робочих місць;
- гігієнічне навчання професійних груп працівників;
- консультації за зверненнями юридичних і фізичних осіб;
- роботи з профілактичної дезінфекції, дезінсекції, дератизації;
- інші види робіт і послуг за переліком, визначеним чинним законодавством України.
6.9. Оплата зазначених послуг здійснюється за тарифами та прейскурантами, затвердженими у відповідності до чинного законодавства України.
6.10. Севастопольська міська СЕС може отримувати від юридичних та фізичних осіб благодійні (добровільні) внески та пожертвування.
6.11. Севастопольська міська СЕС може мати і інші не заборонені чинним законодавством України доходи.
7. Керівництво Севастопольською міською СЕС
7.1. Керівництво Севастопольською міською СЕС здійснюється головним лікарем Севастопольської міської СЕС. Головний лікар Севастопольської міської СЕС одночасно є Головним державним санітарним лікарем м. Севастополя.
7.2. Головний державний санітарний лікар м. Севастополя та його заступники призначаються на посаду та звільняється з посади наказом Головного державного санітарного лікаря України.
7.3. Головний лікар Севастопольської міської СЕС, Головний державний санітарний лікар м. Севастополя має бланк з назвою своєї посади.
7.4. Головний лікар Севастопольської міської СЕС, Головний державний санітарний лікар м. Севастополя призначає та звільняє з посади головних лікарів підпорядкованих санепідзакладів м. Севастополя, за погодженням з Головним державним санітарним лікарем України.
7.5. Головний державний санітарний лікар м. Севастополя має право:
- користуватись в повному обсязі правами, наданими чинним законодавством України;
- здійснювати нагляд за дотриманням органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями та громадянами санітарного законодавства, а також контроль за проведенням санітарних та протиепідемічних (профілактичних) заходів, виконанням програм охорони здоров'я населення;
- розслідувати причини та умови виникнення інфекційних хвороб, професійних захворювань, масових неінфекційних захворювань (отруєнь), радіаційних уражень людей;
- призначати державну санітарно-епідеміологічну експертизу, а в разі потреби визначати склад комісії для її проведення;
- погоджувати документи про надання земельних ділянок під будівництво та інші види землекористування, місця водозаборів і скидання стічних вод, розміщення промислових та інших об'єктів;
- погоджувати проектну та технічну документацію на будівництво, реконструкцію, введення в експлуатацію нових і реконструйованих об'єктів виробничого, соціально-культурного та іншого призначення;
- погоджувати документацію на розроблення, виготовлення і використання нових технологій, виробничих процесів;
- визначати необхідність профілактичних щеплень та інших заходів профілактики у разі загрози виникнення епідемій інфекційних хвороб, професійних захворювань, масових неінфекційних захворювань (отруєнь), радіаційних уражень людей;
- вимагати проведення регламентованих МОЗ України, а у разі потреби позачергових медичних оглядів згідно із чинним законодавством України;
- проводити перевірку та видавати висновки на відповідність об'єктів і споруд, що вводяться в експлуатацію згідно з чинним законодавством України.
7.5.1. Затверджувати висновки та видавати відповідно до чинного законодавства України дозволи на:
- ввезення з-за кордону сировини, продукції (вироби, обладнання, технологічні лінії тощо) та реалізацію і використання їх в Україні;
- проведення будь-яких діагностичних, дослідницьких, випробувальних, вимірювальних робіт на підприємствах, в установах і організаціях, діяльність яких пов'язана з використанням біологічних агентів, хімічної сировини, продукції та речовин з джерелами іонізуючих та неіонізуючих випромінювань і радіоактивних речовин;
- транзит через територію України хімічних, біологічних, радіоактивних, інших небезпечних для здоров'я населення видів сировини, корисних копалин, речовин та матеріалів (у тому числі нафти і нафтопродуктів, природного газу);
- виробництво, переробку та реалізацію продуктів харчування і харчових добавок, предметів гігієни та санітарії;
- іншу діяльність, на проведення якої відповідно до чинного законодавства України видаються дозволи державної санітарно-епідеміологічної служби;
7.5.2. Безперешкодно входити на територію і в приміщення всіх об'єктів нагляду за службовим посвідченням.
7.5.3. Безоплатно вилучати зразки сировини, продукції, матеріалів для проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи і необхідних видів лабораторного дослідження.
7.5.4. Вносити обов'язкові для виконання пропозицій щодо усунення виявлених порушень санітарного законодавства, здійснювати в установленому законом порядку провадження у справах про порушення санітарного законодавства України.
7.5.5. Видавати постанови про накладання штрафу та у передбачених законом випадках застосовувати фінансові санкції за порушення санітарного законодавства України.
7.5.6. У порядку, встановленому Головним державним санітарним лікарем України:
- складати акти і протоколи про порушення санітарного законодавства України;
- видавати приписи, постанови, а також вносити пропозиції власникам підприємств, установ і організацій або уповноваженим особам:
- про відсторонення від будь-яких видів діяльності, робіт, навчання, відвідування дошкільних закладів осіб, які страждають на інфекційні хвороби або є носіями збудників інфекційних захворювань чи були в контакті з такими хворими, а також осіб, які ухиляються від обов'язкового медичного огляду або щеплення проти інфекцій, перелік яких встановлюється МОЗ України;
- на приведення нормативно-технічних, розпорядчих та інших документів у відповідність з вимогами санітарного законодавства України;
- про обмеження діяльності об'єкта нагляду у разі виявлення порушення санітарного законодавства, що безпосередньо не впливає негативно на стан здоров'я людей, але може зумовлювати такий вплив.
7.5.7. Видавати постанови про:
- обмеження, тимчасову заборону чи припинення діяльності підприємств, установ і організацій, об'єктів будь-якого призначення, технологічних ліній, машин і механізмів, виконання окремих технологічних операцій, у разі невідповідності їх вимогам санітарних норм;
- обмеження, тимчасову заборону або припинення будівництва, реконструкції та розширення об'єктів за проектами, що не мають позитивного висновку за результатами державної санітарно-епідеміологічної експертизи, та у разі відступу від затвердженого проекту;
- тимчасову заборону виробництва, заборону використання та реалізації хімічних речовин, продуктів харчування, технологічного устаткування, будівельних матеріалів, біологічних засобів, товарів широкого вжитку, джерел іонізуючого випромінювання у тому разі, коли не здійснено їх гігієнічну регламентацію та державну реєстрацію, а також коли їх визнано шкідливими для здоров'я людей;
- обмеження, зупинення або заборону проведення викидів (скидів) забруднюючих речовин у разі порушення санітарних норм;
- зупинення або припинення інвестиційної діяльності у випадках, встановлених законодавством;
- вилучення з реалізації (конфіскацію) небезпечних для здоров'я продуктів харчування, хімічних та радіоактивних речовин, біологічних матеріалів у порядку, що встановлюється законодавством;
7.5.8. Вносити пропозиції органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування про запровадження на підконтрольних територіях чи об'єктах м. Севастополя особливих умов та режиму праці, навчання, пересування і перевезення, спрямованих на запобігання виникненню та ліквідацію захворювань.
7.6. Головний лікар Севастопольської міської СЕС має обов'язки і користується правами, наданими керівникам чинним законодавством України, а саме:
- затверджує посадові інструкції, положення про структурні підрозділи, план роботи Севастопольської міської СЕС;
- затверджує річні плани роботи підпорядкованих санепідзакладів;
- укладає договори, угоди, контракти, підписує документи, пов'язані з діяльністю Севастопольської міської СЕС;
- має право першого підпису бухгалтерських документів;
- призначає на посади та звільняє з посад працівників Севастопольської міської СЕС згідно з чинним законодавством України;
- готує у встановленому порядку проекти змін та доповнень до цього Статуту;
- розпоряджається бюджетними коштами загального та спеціального фонду за виконання робіт та надання послуг у сфері забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення відповідно до затвердженого кошторису та згідно з чинним законодавством;
- разом з головним бухгалтером персонально відповідає за дотримання порядку ведення і достовірності обліку та статистичної звітності;
- забезпечує своєчасну сплату податків та інших відрахувань згідно з чинним законодавством;
- від імені Севастопольської міської СЕС розпоряджається майном у межах, визначених чинним законодавством України та цим Статутом;
- підписує (укладає) колективний договір згідно з чинним законодавством України та цим Статутом;
- здійснює на основі єдиноначальності керівництво Севастопольської міської СЕС;
- розподіляє обов'язки між своїми заступниками;
- затверджує кошторис витрат Севастопольської міської СЕС, територіальних санепідстанцій, розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису;
- призначає на посаду і звільняє з посади головних державних санітарних лікарів районів міста за погодженням з головним державним санітарним лікарем України;
- здійснює загальне керівництво і контроль за діяльністю підпорядкованих санепідзакладів;
- звітує з питань здійснення діяльності перед МОЗ України;
- відкриває в установах банків розрахункові й інші рахунки, здійснює касові і розрахункові операції, видає доручення від імені міської санепідстанції;
- без довіреності діє від імені Севастопольської міської СЕС, представляє її в МОЗ, усіх органах державної влади, місцевого самоврядування, в установах, організаціях, підприємствах, а також здійснює інші дії в межах повноважень, передбачених чинним законодавством;
- видає накази, дає розпорядження, що є обов'язковими для працівників Севастопольської міської СЕС, у тому числі по заохоченню і накладенню дисциплінарних стягнень;
- видає постанови від імені головного державного санітарного лікаря м. Севастополя.
7.7. Головний лікар Севастопольської міської СЕС в межах наданих йому повноважень самостійно вирішує всі питання діяльності Севастопольської міської СЕС, питання соціальної сфери з профспілковим комітетом, який представляє інтереси трудового колективу.
8. Повноваження трудового колективу Севастопольської міської СЕС
8.1. Трудовий колектив Севастопольської міської СЕС складається з громадян, які приймають участь в її діяльності на підставі трудових договорів.
8.2. Основною формою здійснення повноважень трудового колективу є загальні збори, які відбуваються при необхідності, але не рідше ніж два рази на рік.
8.3. Загальні збори трудового колективу розглядають проект колективного договору та приймають рішення щодо схвалення або відхилення цього проекту.
8.4. Трудовий колектив за поданням власника або уповноваженого ним органу і профспілкового комітету на основі типових правил затверджує правила внутрішнього трудового розпорядку.
8.5. Сторони Колективного договору звітують на загальних зборах колективу, один перед одним, не менш ніж один раз на рік.
8.6. Посадові особи Севастопольської міської СЕС провадять свою діяльність відповідно до Статуту, Колективного договору та посадових інструкцій згідно з чинним законодавством України.
9. Реорганізація і ліквідація
9.1. Реорганізація (злиття, приєднання, поділ, виділення, перетворення) і ліквідація Севастопольської міської СЕС здійснюється за рішенням Міністерства охорони здоров'я України в установленому законодавством порядку за поданням керівника Севастопольської міської СЕС.
9.2. Зміни та доповнення в цей Статут затверджуються Головним державним санітарним лікарем України за поданням керівника Севастопольської міської СЕС.
9.3. В період реорганізації та ліквідації закладу працівники Севастопольської міської СЕС забезпечуються соціально-правовим захистом, передбаченим чинним законодавством України.
9.4. Витрати, пов'язані з припиненням діяльності Севастопольської міської СЕС, покриваються за рахунок бюджетних асигнувань.
9.5. Створення та ліквідація Севастопольської міської СЕС здійснюється рішенням його керівника в установленому чинним законодавством України порядку.
9.6. Припинення існування Севастопольської міської СЕС здійснюється з моменту внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру.