МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
Н А К А З
05.03.2003 N 187
Про створення державного підприємства "Управління з експлуатації майнового комплексу Міністерства фінансів України"
З метою створення умов для раціонального використання бюджетних коштів, скорочення видатків на утримання обслуговуючого персоналу будинку Міністерства фінансів та оперативного виконання покладених на Міністерство фінансів завдань
НАКАЗУЮ:
1. Створити державне підприємство "Управління з експлуатації майнового комплексу Міністерства фінансів України".
2. Затвердити статут державного підприємства "Управління з експлуатації майнового комплексу Міністерства фінансів України" (додається).
3. Керуючому справами Бєлавіну О.М. забезпечити реєстрацію статуту державного підприємства "Управління з експлуатації майнового комплексу Міністерства фінансів України" відповідно до чинного законодавства та виготовити необхідні для його діяльності печатки, штампи і бланки.
4. Управлінню справами (Бєлавін О.М.) та Управлінню фінансового забезпечення системи, бухгалтерського обліку та звітності (Карева А.В.) у десятиденний термін опрацювати питання вартості послуг, які новостворене державне підприємство "Управління з експлуатації майнового комплексу Міністерства фінансів України" надаватиме Міністерству фінансів, та погодити штатний розпис і кошторис видатків на його утримання у 2003 році.
5. Макацарія С.М., Болварі Т.Й. створити комісію з визначення обсягів майна та коштів Міністерства фінансів для передачі державному підприємству "Управління з експлуатації майнового комплексу Міністерства фінансів України".
Комісії у місячний термін передати майно і кошти Міністерства фінансів державному підприємству "Управління з експлуатації майнового комплексу Міністерства фінансів України".
6. Керуючому справами (Бєлавін О.М.) забезпечити переукладення з підприємствами, які надають Міністерству фінансів послуги з обслуговування його будинків, договорів в частині заміни Міністерства фінансів на державне підприємство "Управління з експлуатації майнового комплексу Міністерства фінансів України".
7. На період передачі майна Міністерства фінансів України державному підприємству "Управління з експлуатації майнового комплексу Міністерства фінансів України" координацію дій покласти на Керуючого Справами Бєлавіна О.М.
8. Контроль за виконанням цього наказу покладаю на заступника державного секретаря Макацарія С.М.
Перший віце-прем'єр-міністр України,Міністр фінансів України М.Я.АзаровЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства фінансів
України
05.03.2003 N 187
СТАТУТ
державного підприємства "Управління з експлуатації майнового комплексу Міністерства фінансів України"
I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Державне підприємство "Управління з експлуатації майнового комплексу Міністерства фінансів України" (далі - Управління) створене наказом Міністерства фінансів України від 5 березня 2003 року N 187, засноване на державній власності.
1.2. Статут визначає порядок утворення, діяльності та ліквідації Управління. Доповнення та зміни до Статуту Управління вносяться та реєструються у порядку, запровадженому законодавством.
1.3. Найменування Управління:
Державне підприємство "Управління з експлуатації майнового комплексу Міністерства фінансів України у м. Києві".
1.4. Місцезнаходження Управління: м. Київ, вул. Межигірська, 11.
II. МЕТА ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ УПРАВЛІННЯ
2.1. Управління створено для виробничо-господарського забезпечення діяльності Міністерства фінансів України, експлуатації будинків і споруд Мінфіну України, проведення капітальних та поточних ремонтів службових приміщень.
2.2. Предметом діяльності Управління є:
організація забезпечення будинків та споруд електричною і тепловою енергією, водопостачанням, радіо і телетрансляцією; експлуатація телефонних мереж, вентиляції та кондиціонерів повітря;
утримання будинків, споруд, прилеглої до них території та автостоянок у належному технічному і санітарному стані;
забезпечення безперервної та раціональної експлуатації обладнання, інвентарю, службових приміщень Міністерства фінансів України;
проведення планового і поточного ремонтів обладнання, що забезпечує життєдіяльність будинків та споруд Міністерства фінансів України;
проведення поточного та капітального ремонтів службових приміщень Міністерства фінансів України, забезпечення економного споживання енергоресурсів;
забезпечення контрольно-пропускного режиму, охорони державної, колективної та приватної власності;
вжиття заходів з охорони і протипожежної безпеки службових приміщень;
розробка і подання на розгляд керівництва Міністерства фінансів України пропозицій щодо раціонального розподілу та використання службових приміщень;
проведення культурно-масових та інших заходів у приміщеннях Міністерства фінансів України або орендованих приміщеннях;
приймання документів Міністерства фінансів України в архів, їх облік і належне зберігання;
видача архівних довідок на вимогу головних управлінь і управлінь Міністерства фінансів України та інших заявників за згоди Управління справами Міністерства фінансів України;
організація громадського харчування працівників Міністерства фінансів України;
господарське та матеріальне забезпечення заходів щодо приймання делегацій, проведення колегій тощо;
приймання та відправка вантажів, що надходять на адресу або відправляються Мінфіном України;
укладення договорів оренди з підприємствами, організаціями та фізичними особами на оренду приміщень у майновому комплексі Мінфіну і на території, прилеглій до нього, згідно з чинним законодавством та за згоди Мінфіну.
2.3. Для виконання завдань Управління:
укладає договори з підприємствами і організаціями, які забезпечують життєдіяльність будинків і споруд Міністерства фінансів України;
здійснює технічну експлуатацію приміщень та споруд, технологічного обладнання і прилеглої території;
розв'язує питання черговості ввімкнення в роботу технологічного обладнання комплексу та режиму його експлуатації;
гарантує протипожежну безпеку, готує інструкції з техніки безпеки;
проводить інструктаж працівників, координує діяльність добровільних пожежних дружин приміщень комплексу, забезпечує охорону приміщень;
розробляє графіки і заходи щодо проведення поточного та капітального ремонту приміщень і прилеглої території;
здійснює контроль за правильною експлуатацією працівниками приміщень комплексу, обладнання, що у ньому, та інших засобів загального користування, а також прилеглої території;
оформляє і подає документи про притягнення до відповідальності осіб, винуватих у порушенні протипожежного режиму, правил, норм та інструкцій з охорони праці, техніки безпеки, промислової естетики;
забезпечує господарське обслуговування апарату Міністерства фінансів України.
2.4. Крім основної діяльності, Управління має право займатися всіма видами господарської діяльності, що випливають із предметів його діяльності, та не заборонених чинним законодавством.
2.5. Види діяльності і, що потребують спеціального дозволу, здійснюються після одержання відповідної ліцензії.
2.6. Управління може здійснювати інші види діяльності до актів Міністерства фінансів України.
III. ЮРИДИЧНИЙ СТАТУС УПРАВЛІННЯ
3.1. Управління є юридичною особою від дня його державної реєстрації, має самостійний баланс, розрахунковий, валютний та інші рахунки в установах банків, печатку із своїм найменуванням та кутовий штамп із власною назвою, бланки, знак для товарів і послуг, які реєструються у запровадженому законом порядку.
3.2. Управління здійснює свою діяльність відповідно до вимог чинного законодавства України, рішень Засновника та цього Статуту.
3.3. Управління несе відповідальність за своїми зобов'язанням у межах належного йому майна згідно з чинним законодавством.
3.4. Управління не несе відповідальності за зобов'язаннями держави та Засновника.
3.5. Управління має право укладати угоди, набувати майнових та особистих немайнових прав, мати зобов'язання, бути позивачем і відповідачем у судах загальної юрисдикції та третейських судах.
IV. МАЙНО ТА ФІНАНСОВІ РЕСУРСИ УПРАВЛІННЯ
4.1. Майно Управління складається з основних засобів та обігових коштів, а також цінностей, вартість яких відображено у балансі Управління.
4.2. Для забезпечення діяльності Управління створюється статутний фонд шляхом внесення грошових коштів та майна Засновника, необхідного для виконання покладених на Управління завдань у розмірі _______ гривень.
4.3. Майно Управління є власністю Засновника і закріплюється за ним на правах повного господарського відання. Здійснюючи право повного господарського відання, Управління володіє та користується зазначеним майном на свій розсуд, вчиняючи щодо нього будь-які дії, що не суперечать чинному законодавству та цьому Статуту. Відчуження майна, що є власністю Засновника і закріплене за Управлінням, здійснюється за погодженням із Засновником у порядку, визначеному чинним законодавством.
4.4. Джерелами формування майна Управління є:
- майно, передане Управлінню Засновником;
- грошові, матеріальні та інтелектуальні внески Засновника;
- доходи, одержані від реалізації товарів, продукції, робіт, послуг, здавання в оренду приміщень адмінбудинків, погоджених із Засновником, та від інших видів господарської діяльності;
- кредити банків та інших кредиторів;
- капітальні вкладення та дотації з бюджетів;
- безкоштовні внески або пожертвування підприємств, установ, організацій і т.п.;
- інші джерела, не заборонені законодавчими актами України.
4.5. Ризик випадкової загибелі або пошкодження майна, що є власністю Управління або передане йому в користування, несе Управління.
4.6. Збитки, завдані Управлінню внаслідок порушення його прав громадянами або юридичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
4.7. Майно Управління підлягає страхуванню у запровадженому законом порядку.
V. ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ УПРАВЛІННЯ
5.1. Управління самостійно планує свою діяльність, визначає перспективи та основні напрямки свого розвитку.
Відносини з іншими юридичними та фізичними особами у всіх сферах господарської діяльності здійснюються Управлінням на підставі договорів.
5.2. При здійсненні господарської діяльності Управління самостійно приймає будь-які рішення, якщо це не суперечить чинному законодавству, рішенням Засновника та цьому Статуту.
5.3. Права Управління в галузі фінансів, праці та заробітної плати, капітального будівництва, матеріально-технічного забезпечення визначаються чинним законодавством України.
5.4. Управління самостійно визначає фонд оплати праці, запроваджує форми, системи та розміри оплати праці, а також інші види доходів працівників згідно з законодавством.
5.5. Управління забезпечує своєчасну сплату податків і зборів (обов'язкових платежів) до бюджету та державних цільових фондів згідно з законодавством України.
5.6. Управління веде бухгалтерський, оперативний облік результатів своєї діяльності, а також - статистичну звітність і подає її у запровадженому порядку та обсязі до органів державної статистики та Засновникові. Начальник Управління і головний бухгалтер несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення та достовірності обліку і статистичної звітності.
5.7. Управління створює належні умови праці, забезпечує додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування.
5.8. Управління дотримується норм і вимог з охорони довкілля, раціонального використання і відтворення природних ресурсів та гарантування екологічної безпеки.
5.9. Управління згідно з чинним законодавством здійснює військовий облік та мобілізаційні заходи, заходи щодо цивільної оборони та протипожежної безпеки.
5.10. Контроль за фінансово-господарською діяльністю Управління здійснюється Засновником та іншими контролюючими органами у порядку, визначеному чинним законодавством.
VI. УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ
6.1. Вищим органом Управління є Засновник.
6.2. До компетенції Засновника згідно з чинним законодавством входить:
- створення, реорганізація та ліквідація Управління;
- затвердження Статуту Управління та внесення до нього змін;
- затвердження річних результатів діяльності Управління;
-прийняття рішень про відчуження майна, переданого Управлінню;
- призначення керівника Управління.
6.3. Керівництво діяльністю Управлінням здійснює начальник у рамках компетенції і прав, делегованим йому цим Статутом.
6.4. Начальника Управління призначає на посаду і звільняє Засновник.
При призначенні начальника Управління на посаду з ним укладається контракт, у якому визначено права, термін призначення, обов'язки і відповідальність перед Засновником та трудовим колективом, умови його матеріального забезпечення і звільнення з посади з урахуванням гарантій, передбачених контрактом та законодавством України.
6.5. Начальник Управління самостійно розв'язує питання діяльності управління за винятком тих, що за Статутом є компетенцією Засновника.
Засновник не має права втручатись в оперативну і господарську діяльність начальника Управління із здійснення поточного керівництва господарсько-фінансовою діяльністю Управління.
6.6. Начальник Управління:
- несе повну відповідальність за стан та діяльність Управління;
- без довіреності представляє Управління в його відносинах з іншими юридичними та фізичними особами;
- веде переговори та укладає угоди;
- відкриває в банках розрахункові та інші рахунки;
- видає довіреність;
- має право розпоряджатися коштами та майном відповідно до чинного законодавства;
- видає накази та розпорядчі документи, обов'язкові для виконання всіма працівниками Управління;
- затверджує положення та інші документи з питань, що належать до його компетенції;
- формує та затверджує структуру апарату Управління, запроваджує умови оплати праці його працівників;
- відповідно до трудового законодавства приймає на роботу і звільняє з роботи, вживає заходів щодо заохочення працівників та накладає на них стягнення;
- самостійно призначає і звільняє заступника начальника, головного інженера, головного бухгалтера, керівників усіх підрозділів Управління, визначає їх посадові обов'язки та контролює виконання.
6.7. Обсяг робіт заступника начальника та головного інженера, а також інших керівних працівників Управління визначає начальник Управління відповідно до законодавства України.
6.8. Структурними підрозділами Управління є служби, дільниці, що функціонують на підставі положень, затверджених начальником Управління.
6.9. Трудовий колектив Управління складається з усіх працівників, які своєю працею беруть участь у його діяльності на підставі трудового договору або контракту.
6.10. Права та повноваження працівників Управління регламентуються посадовими інструкціями, затвердженими начальником Управління.
6.11. Повноваження трудового колективу Управління реалізуються загальними зборами і профспілковим комітетом, члени якого обираються таємним голосуванням на загальних зборах трудового колективу на 2 роки не менш як 2/3 голосів.
6.12. Соціально-економічні питання, що стосуються діяльності Управління, розв'язують його органи управління за участі трудового колективу та профспілкового комітету, що відображається у колективному договорі. Колективним договором також регулюються питання охорони праці, виробничі та трудові відносини, економічні відносини трудового колективу з адміністрацією Управління.
6.13. Право укладення колективного договору від імені адміністрації Управління надано начальникові Управління, а від імені трудового колективу - профспілковому комітетові.
6.14. Компетенція та повноваження трудового колективу, його виборних органів визначаються згідно із статтею 15 Закону України "Про підприємства в Україні".
VII. ГОСПОДАРСЬКА ТА СОЦІАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ УПРАВЛІННЯ
7.1. Основним узагальненим показником фінансових результатів господарської діяльності Управління є прибуток.
7.2. Прибуток Управління утворюється з надходжень від господарської діяльності після покриття матеріальних та прирівняних до них витрат і витрат на оплату праці. З балансового прибутку Управління сплачуються відсотки за кредитами банків та облігаціями, а також вносяться передбачені законодавством України податки та інші платежі до бюджету.
Чистий прибуток, одержаний після зазначених розрахунків, залишається у повному розпорядженні Управління.
7.3. Управління за рахунок власних фінансових ресурсів утворює фонди цільового призначення згідно з чинним законодавством.
7.4. Джерелом коштів на оплату праці працівників апарату Управління є частина доходу, одержаного в результаті його господарської діяльності.
VIII. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ УПРАВЛІННЯ
8.1. Припинення діяльності Управління відбувається шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення) або ліквідації.
8.2. Реорганізація Управління відбувається за рішенням Засновника.
8.3. Управління може бути ліквідовано:
- за рішенням Засновника;
- на підставі рішення суду.
8.4. Питання про використання майна Управління при реорганізації та ліквідації вирішує Засновник.
8.5. Ліквідація Управління вважається завершеною, а Управління таким, що припинило свою діяльність, з часу внесення запису про це до Державного реєстру.