22.03.2004 N 148 |
Міністр | А.В.Підаєв |
NN | Базовий заклад з координації робіт щодо реалізації положеньБолонської декларації в системі вищої медичної, фармацевтичної освіти і науки | Вищі медичні навчальні заклади та медичні факультети вищих навчальних закладів III-IV рівня акредитації, що прикріплюються до базових закладів |
1 | Національний медичний університет ім. О.О.Богомольця | Харківський державний медичний університет Українська медична стоматологічна академія Київська медична академія післядипломної освіти ім. П.Л.Шупика Харківська медична академія післядипломної освіти |
2 | Львівський національний медичний університет ім. Д.Галицького | Буковинська державна медична академія Тернопільська державна медична академія Івано-Франківська державна медична академія |
3 | Вінницький національний медичний університет ім. М.І.Пирогова | Одеський державний медичний університет Кримський державний медичний університет ім. С.І.Георгієвського |
4 | Донецький медичний університет ім. М.Горького | Луганський державний медичний університет Запорізький державний медичний університет Дніпропетровська державна медична академія Запорізька медична академія післядипломної освіти |
5 | Національний фармацевтичний університет | Фармацевтичні факультети вищих навчальних закладів |
Начальник управління освіти та науки | О.П.Волосовець |
Зміст напрямку діяльності | Зміст завдання | Терміни виконан- ня, роки | Відповідальні виконавці |
1. Приведення системи вищої освіти напрямів "Медицина" та "Фармація" у відповідність до принципів Болонського процесу | 1.1. Взяти участь у створенні та роботі міжвідомчої комісії з метою вивчення Болонського процесу та внесення пропозицій щодо його реалізації у вищій медичній освіті | II кв. 2004 | Управління освіти та науки |
1.2. Створити на базі НМУ, ВНМУ, ЛНМУ, ДДМУ, НФаУ регіональні центри супроводження Болонського процесу | II кв. 2004 | Управління освіти та науки, базові вищі медичні та фармацевтичний навчальні заклади | |
1.3. Представити пропозиції щодо наближення структури ступеневої медичної та фармацевтичної вищої освіти в Україні до структури вищої освіти в Європі | III кв. 2004 | Управління освіти та науки, базові вищі медичні та фармацевтичний навчальні заклади | |
1.4. Розробити проекти нормативних документів, що регламентують ступеневість системи вищої медичної та фармацевтичної освіти відповідно до принципів Болонського процесу | II кв. 2005 | Управління освіти та науки | |
1.5. Завершити розробку стандартів вищої медичної та фармацевтичної освіти у відповідності до вимог Болонського процесу, в тому числі для етапу післядипломної освіти | II кв. 2004 | Управління освіти та науки, Центральний методичний кабінет з вищої медичної освіти, базові вищі медичні та фармацевтичний навчальні заклади | |
1.6. Представити на затвердження удосконалений Перелік спеціальностей на етапах додипломного навчання та навчання в інтернатурі, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих медичних та фармацевтичному навчальних закладах та закладах післядипломної освіти, відповідно до тенденцій розвитку потреб національного та світового ринків праці | II кв. 2004 | Управління освіти та науки, Управління медичних кадрів та державної служби, Центральний методичний кабінет з вищої медичної освіти | |
1.7. Визначити перелік посад медичних працівників та функціональні повноваження лікарів, які можуть виконувати особи з освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра і магістра та внести відповідні зміни до Класифікатора професій(ДК 003-95) та Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 78 "Охорона здоров'я") | IV кв. 2004 | Інститут громадського здоров'я. Управління медичних кадрів та державної служби. Департамент організації меддопомоги населенню. Департамент державного санепіднагляду. Управління організації меддопомоги дітям і матерям | |
1.8. Провести науково-методичні семінари та конференції щодо структури ступеневої медичної та фармацевтичної вищої освіти в Європі, принципів Болонського процесу, нових форм організації навчального процесу в умовах кредитно-модульної системи та практики впровадження освітніх кредитів ECTS | IV кв. 2004 | Управління освіти та науки, Управління медичних кадрів та державної служби, Центр тестування, Центральний методичний кабінет з вищої медичної освіти, базові вищі медичні та фармацевтичний навчальні заклади | |
1.9. Подати пропозиції щодо проведення педагогічного експерименту у вищих медичних та фармацевтичному навчальних закладах з впровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу та системи залікових одиниць типу ECTS | II кв. 2004 | Управління освіти та науки, Центральний методичний кабінет з вищої медичної освіти, Центр тестування, базові вищі медичні та фармацевтичний навчальні заклади | |
2. Введення додатка до диплома (Diploma Supplement) | 2.1. Подати пропозиції щодо додатка до диплома про вищу освіту медичного спрямування (як для громадян України, так і громадян іноземних країн, які навчаються в Україні) відповідно до загальноєвропейського зразка "Додаток до диплома (Diploma Supplement)" | I кв. 2005 | Управління освіти та науки, Центральний методичний кабінет з вищої медичної освіти, Центр тестування, Центр міжнародних програм |
3. Створення порівняльної системи визнання іноземних документів про вищу медичну та фармацевтичну освіту в Україні | 3.1. Підготувати аналітичний звіт про результати запровадження системи визначення рівня професійної компетентності випускників вищих медичних та фармацевтичних навчальних закладів в Україні | IV кв. 2004 | Управління освіти та науки, Центр тестування, Центр міжнародних програм |
3.2. Сприяти укладанню угод між вищими навчальними закладами України та закордону і реалізувати спільні програми вищої освіти з метою отримання подвійних дипломів за відповідними напрямами та спеціальностями | IV кв. 2004 | Управління освіти та науки, Центр міжнародних програм, вищі медичні та фармацевтичний навчальні заклади | |
4. Проблеми якості освіти та розробка порівняльних методологій і критеріїв оцінки | 4.1. Провести порівняльний аналіз щодо відповідності системи оцінки якості медичної та фармацевтичної освіти в Україні європейським системам освіти | IV кв. 2004 | Управління освіти та науки, Центр тестування, Центральний методичний кабінет з вищої медичної освіти, Центр міжнародних програм |
5. Удосконалення системи забезпечення якості медичної та фармацевтичної освіти | 5.1. Удосконалити систему забезпечення якості медичної та фармацевтичної освіти на етапі додипломної підготовки: запровадити тестові методи та багатоступеневу систему контролю успішності навчання студентів; привести програми навчальних дисциплін у відповідність до Галузевих стандартів вищої освіти та навчальних планів; завершити розробку Положення про державну атестацію, якою вводяться стандартизовані методи контролю професійної компетентності випускників, що відповідають європейським вимогам; забезпечити відкритість результатів моніторингу якості підготовки студентів | IV кв. 2004 | Управління освіти та науки, Центральний методичний кабінет з вищої медичної освіти, Центр тестування, вищі медичні та фармацевтичний навчальні заклади |
5.2. Удосконалити систему забезпечення якості медичної та фармацевтичної освіти на етапі підготовки в інтернатурі: привести перелік спеціальностей при підготовці в інтернатурі до європейських вимог; розробити відповідні кваліфікаційні характеристики та програми підготовки, визначивши форми державної атестації, якими вводяться стандартизовані методи контролю професійної компетентності інтернів, що відповідають європейським вимогам; запровадити ліцензійний інтегрований іспит "Крок 3. Загальна лікарська підготовка"; провести апробацію ліцензійного інтегрованого іспиту "Крок 3. Загальна стоматологія"; розробити та представити концепцію ліцензійного інтегрованого іспиту для спеціальностей медико-профілактичного та фармацевтичного профілів | II кв. 2004 | Управління освіти та науки, Управління медичних кадрів та державної служби, Центральний методичний кабінет з вищої медичної освіти, Центр тестування, вищі медичні та фармацевтичний навчальні заклади та заклади післядипломної освіти |
Начальник управління освіти та науки | О.П.Волосовець |