• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо практичного застосування норм податкового законодавства

Державна податкова служба України | Індивідуальна податкова консультація від 13.01.2025 № ІПК
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 13.01.2025
  • Номер: ІПК
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 13.01.2025
  • Номер: ІПК
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
Державна податкова служба України,
Індивідуальна податкова консультація
13.01.2025 № 129/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК
Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення ( ) щодо практичного застосування норм податкового законодавства та в межах компетенції повідомляє.
У своєму зверненні платник податку повідомляє, що є сільськогосподарським підприємством та платником єдиного податку четвертої групи. Орендує у фізичної особи земельну ділянку згідно Договору. Згідно з умовами Договору підприємство повинно було до 01.12.2024 розрахуватись за оренду земельної ділянки за 2025 рік.
28 листопада Товариство розрахувалось з фізичною особою за оренду земельної ділянки за 2025 рік, з оплати було перераховано до бюджету військовий збір 1,5 відсотка.
У зв’язку з чим Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступного питання:
Чи необхідно Товариству утримати з Орендаря і відповідно перерахувати до бюджету військовий збір до розміру 5 відсотків з оплати за оренду земельної ділянки за 2025 рік, який було перераховано 28.11.2024 року?
Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до пункту 16-1 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" Кодексу тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий збір.
Платниками військового збору є, зокрема, особи, визначені пунктом 162.1
статті 162 Кодексу (підпункт 1 підпункту 1.1 пункту 16-1 підрозділу 10
розділу XX "Перехідні положення" Кодексу).
Об’єктом оподаткування військовим збором для платників, зазначених
у підпункті 1 підпункту 1.1 пункту 16-1 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу, є доходи, визначені статтею 163 Кодексу (підпункт 1
підпункту 1.2 пункту 16-1 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу).
Відповідно до підпункту 163.1.1 пункту 163.1 статті 163 Кодексу об’єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.
Пунктом 164.2 статті 164 Кодексу визначено перелік доходів, що включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, зокрема, дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому пунктом 170.1 статті 170 Кодексу (підпункт 164.2.5
пункту 164.2 статті 164 Кодексу).
Згідно з підпунктом 170.1.1 пункту 170.1 статті 170 Кодексу податковим агентом платника податку – орендодавця щодо його доходу від надання в оренду (емфітевзис) земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю є орендар.
Доходи, зазначені у підпунктах 170.1.1 – 170.1.3 пункту 170.1 статті 170 Кодексу, оподатковуються податковим агентом під час їх нарахування (виплати) за ставкою, визначеною пунктом 167.1 статті 167 Кодексу
(підпункт 170.1.4 пункту 170.1 статті 170 Кодексу).
Ставка військового збору становить, зокрема, для платників, зазначених
у підпункті 1 підпункту 1.1 пункту 16-1 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу, – 5 відсотків від об’єкта оподаткування, визначеного підпунктом 1 підпункту 1.2 пункту 16-1 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу, крім доходів, які оподатковуються за ставкою, визначеною підпунктом 4 підпункту 1.3 пункту 16-1 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу (підпункт 1 підпункту 1.3 пункту 16-1 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу).
Нарахування, утримання та сплата (перерахування) військового збору з доходів платників військового збору, зазначених у підпункті 1 підпункту 1.1 пункту 16-1 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу, здійснюються в порядку, встановленому розділом IV Кодексу, з урахуванням особливостей, визначених підрозділом 1 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу, за ставками, визначеними підпунктом 1.3 пункту 16-1 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу – 5 відсотків від об’єкта оподаткування (підпункт 1.4 пункту 16-1 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу).
Згідно з підпунктом 1.5 пункту 16-1 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу відповідальними за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) військового збору до бюджету з доходів платників, зазначених у підпункті 1 підпункту 1.1 пункту 16-1 підрозділі 10 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу, є особи, визначені у статті 171 Кодексу, зокрема, податкові агенти.
Враховуючи викладене, дохід у вигляді орендної плати, що нарахований та виплачений Товариством на користь фізичної особи у листопаді
2024 року, тобто до набрання чинності Закону України від 10 жовтня 2024 року № 4015-ІХ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період воєнного стану", оподатковується військовим збором за ставкою
1,5 відсотка, а отже обов’язку щодо проведення перерахунку раніше сплаченого військового збору у юридичної особи не виникає.
Відповідно п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.