• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Тимчасової Інструкції про порядок проведення розслідування актів незаконного втручання у діяльність морського і річкового транспорту

Державний департамент морського і річкового транспорту  | Наказ, Форма типового документа, Акт, Інструкція від 15.06.2007 № 115
Реквізити
  • Видавник: Державний департамент морського і річкового транспорту
  • Тип: Наказ, Форма типового документа, Акт, Інструкція
  • Дата: 15.06.2007
  • Номер: 115
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державний департамент морського і річкового транспорту
  • Тип: Наказ, Форма типового документа, Акт, Інструкція
  • Дата: 15.06.2007
  • Номер: 115
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНИЙ ДЕПАРТАМЕНТ МОРСЬКОГО І РІЧКОВОГО ТРАНСПОРТУ
Н А К А З
15.06.2007 N 115
Про затвердження Тимчасової Інструкції про порядок проведення розслідування актів незаконного втручання у діяльність морського і річкового транспорту
На виконання п. 4 окремого доручення Міністра транспорту та зв'язку України від 04.05.2007 N 346/18/11-07 щодо розробки Порядку службового розслідування обставин та причин актів незаконного втручання на об'єктах транспорту та зв'язку
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Тимчасову Інструкцію про порядок проведення розслідування актів незаконного втручання у діяльність морського і річкового транспорту (далі - Інструкція).
2. Адміністративному сектору Укрморрічфлоту (Синельникова О.П.) довести цей наказ до відома підприємств, організацій, установ морського і річкового транспорту та судноплавних компаній.
3. Керівникам підприємств установ та організацій морського і річкового транспорту:
3.1. У двотижневий термін привести документи у відповідність до цієї Інструкції.
3.2. У термін до 28.06.2007 року доповісти Укрморрічфлоту про вжиті заходи щодо виконання наказу на факс (044) 461-64-63, 461-53-04.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника директора Севиріна М.В.
Директор А.Кушніренко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Укрморрічфлоту
15.06.2007 N 115
ТИМЧАСОВА ІНСТРУКЦІЯ
про порядок проведення розслідування актів незаконного втручання у діяльність морського і річкового транспорту
1. Загальні положення
1.1. Ця Інструкція визначає порядок проведення службового розслідування обставин та причин виникнення актів незаконного втручання у діяльність морського і річкового транспорту та ведення їх обліку, а також визначення розміру завданого збитку, і є обов'язковою для виконання на підприємствах усіх форм власності галузі морського і річкового транспорту.
1.2. Інструкція використовується посадовими особами підприємств, судноплавних компаній та комісіями з проведення розслідування АНВ призначеними Призначеним органом для проведення розслідування обставин та причин актів незаконного втручання з метою аналізу причин та умов їх виникнення, оцінки стану морської безпеки, прогнозування ситуацій і розроблення запобіжних заходів для захисту життя людей і майна державної, колективної та приватної форм власності.
1.3. Визначення термінів
У цій Інструкції терміни мають такі значення:
* акт незаконного втручання (АНВ) - це подія, яка порушує стан морської безпеки на судні або в ПЗ у виді:
- незаконного проникнення, доставки та переміщення на/з територію портового засобу або судна, людей, транспортних засобів, вантажів, зброї, небезпечних шкідливих речовин та матеріалів, які можуть призвести до пошкодження або руйнування судна та споруд портового засобу або загрожувати безпечній роботі портового засобу;
- випадків насильства, нанесення травм або поранень людям, незаконне використання (або спроби) вибухового пристрою, хімічних, біологічних або шкідливих речовин, вогнепальної або холодної зброї;
- руйнування, пошкодження (або їх спроби) засобів регулювання рухом суден, навігаційно-гідрографічного обладнання, технічних засобів охорони і спостереження, устаткування і систем зв'язку або несанкціоноване втручання в їх діяльність та експлуатацію;
- захоплення портового засобу (ПЗ) або судна, що в ньому обробляється або здійснює контроль над ними силою або загрозою сили або шляхом будь-якої іншої форми залякування;
- руйнування інфраструктури ПЗ або судна, що в ньому обробляється або нанесення ПЗ (судну) або його вантажу пошкодження;
- проведення незаконних операцій з вантажем, транспортними засобами, устаткуванням, контейнерами, випадки крадіжок, хабарництва, розкрадань;
- операції з наркотиками і іншими забороненими препаратами та матеріалами;
- випадків виявлення незаконних мігрантів;
- виявлення сторонніх (не ідентифікованих) предметів в портовому засобі або на судні;
- випадків несанкціонованого фотографування або відеозйомки розташування системи охорони портового засобу та зон його обмеженого доступу;
- випадків несанкціонованого швартування плавзасобів до конвенційних портових засобів або до суден;
- повідомлень явно брехливих відомостей, створюючи тим самим загрозу безпеки ПЗ або безпечному плаванню судна;
- несанкціонованого або свідомо неправдивого поширення офіційних матеріалів, які являють собою комерційну тайну або службову та конфіденційну інформацію;
- загроз з умовою або без неї, як це передбачено національним законодавством, з метою примусити фізичну або юридичну особу вчинити вищезазначені дії або злочини.
* загиблий - це особа, смерть якої має прямий причинний зв'язок з актом незаконного втручання (від тілесних ушкоджень, одержаних унаслідок впливу основних небезпечних факторів нападу, а також механічних порушень анатомічної цілісності організму під час евакуації з місця нападу); особа, смерть якої настала безпосередньо під час нападу або протягом одного місяця з дня отримання травм, що встановлено на підставі висновку судово-медичної експертизи або результатів лікарського обстеження;
* вторинні прояви небезпечних факторів - наявність уламків зруйнованих апаратів, агрегатів, установок, конструкцій; виділення радіоактивних та токсичних речовин і матеріалів із зруйнованих апаратів, установок; виникнення електричного струму внаслідок винесення напруги на струмопровідні частини конструкцій, апаратів, агрегатів; інших небезпечних факторів вибуху, що сталися внаслідок акту незаконного втручання;
* побічні збитки - оцінені в грошовому вираженні витрати на гасіння пожежі (вартість вогнегасник речовин, пально-мастильних матеріалів тощо), ліквідацію її наслідків (враховуючи соціально-економічні та екологічні втрати), у тому числі на відбудову об'єкта (судна); втрати, зумовлені простоєм у виробництві, перервою в роботі, зміною графіка руху транспортних засобів тощо;
* прямі збитки - оцінені в грошовому вираженні матеріальні цінності, знищені або пошкоджені внаслідок безпосереднього впливу небезпечних факторів акту незаконного втручання;
* травмований - особа, яка зазнала тілесних або інших ушкоджень внаслідок впливу небезпечних факторів акту незаконного втручання (її вторинних проявів), а також механічних порушень анатомічної цілісності організму, отриманих під час евакуації з місця подій, що підтверджено довідкою з лікувального закладу.
2. Інформування про виникнення акту незаконного втручання
2.1. Керівник (власник) ПЗ (об'єкта), у якому виник акт незаконного втручання, несе відповідальність за своєчасність та достовірність інформації, надання первинних повідомлень та документів про напад за тел. 461-53-04 оперативному черговому ДП "Агентство морської безпеки":
- первинне повідомлення, не пізніше ніж через 3 годин з моменту виникнення акту незаконного втручання, подається письмово особою відповідальною за охорону об'єкту, де повинно бути вказано всі обставини нападу, що з'ясовані на цей час;
- розширені данні про напад подаються після уточнення обставин виникнення акту незаконного втручання за встановленою формою, але не пізніше ніж через 24 годин з часу його виникнення.
2.2. У разі виникнення акту незаконного втручання на судні, Судновласник повинен негайно інформувати оперативного чергового ДП "Агентство морської безпеки" встановленою формою.
3. Порядок проведення розслідування
3.1. Розслідування актів незаконного втручання у діяльність морського і річкового транспорту проводиться в усіх випадках, незалежно від їх розмірів і наслідків, з метою встановлення причин їх виникнення та розвитку, встановлення розміру збитків, ефективності дій служб охорони, виявлення ступеню відповідальності безпосередніх винуватців чи посадових осіб, дії яких сприяли виникненню цих актів.
3.2. Розслідування проводиться комісією створеною з компетентних осіб за наказом керівника підприємства, організації, установи чи капітана судна де виник акт незаконного втручання.
3.3. У окремих випадках, коли внаслідок акту було нанесено шкоду здоров'ю людини, стався летальний випадок, або нанесено збитки великих розмірів, розслідування проводиться спеціальною комісією створеною Призначеним органом.
3.4. Розслідування проводиться відразу після усунення небезпек, що можуть загрожувати життю та здоров'ю людей
3.5. Під час проведення розслідування комісія встановлює:
- час, місце, причини виникнення акту незаконного втручання, дані про його розвиток і наслідки;
- причини виникнення та умови, що сприяли виникненню акту;
- причетних осіб;
- орієнтовну суму прямих і побічних збитків;
- наявність загиблих, травмованих, інші характерні наслідки;
- рівень морської безпеки об'єкта до нападу;
3.6. За результатами проведеного розслідування складається Акт проведення розслідування акту незаконного втручання.
До Акта службового розслідування нападу можуть додаватися пояснення осіб, які опитувались про причину нападу, довідки бухгалтерії про завданий збиток чи висновок комісії щодо визначення матеріального збитку, схеми, фотографії, а також інші документи і матеріали, що підтверджують висновки комісії - висновки органів Державного нагляду з тих чи інших питань та матеріалів наданих слідчими органами.
3.7. Строк розслідування не повинен перевищувати п'яти днів.
В окремих випадках він може бути продовжений керівником, який доручив провести розслідування, але не більше п'ятнадцяти днів.
3.8. Матеріали розслідування акту незаконного втручання надаються до Призначеного органу.
3.9. Матеріали розслідування акту незаконного втручання в діяльність підприємств зберігаються 5 років.
4. Визначення та облік збитків
4.1. Матеріальні збитки від акту незаконного втручання визначаються сумою прямих і побічних збитків за цінами, що діють на час його виникнення. Облік прямих і побічних збитків ведеться окремо.
4.2. Збитки визначаються незалежно від того, підлягають вони відшкодуванню чи ні.
4.3. Прямі збитки, часткового руйнування або знищення основних фондів, визначаються за їх залишковою вартістю з урахуванням останньої переоцінки (за винятком вартості залишків).
4.4. Прямі збитки, що завдані внаслідок знищення основних фондів на стадії незавершеного будівництва (капітального ремонту), визначаються виходячи з обсягу виконаних робіт.
4.5. Збитки від знищення (пошкодження) матеріальних цінностей визначаються шляхом виключення з вартості матеріальних цінностей, що перебувають на обліку, за цінами на момент нападу, вартості матеріальних цінностей, що залишилися.
4.6. Вартість продукції власного виробництва, у тому числі, що перебуває на стадії незавершеного виробництва, визначається виходячи з її первісної вартості та витрат на оброблення, що проведене до моменту виникнення акту незаконного втручання.
4.7. Вартість готової продукції, сировини та інших матеріальних цінностей (включаючи речі, що швидко зношуються або малоцінні), що перебувають на складах (базах), визначаються за оптовими чи закупівельними цінами з урахуванням транспортних, заготівельно-складських накладних витрат і норм природних збитків.
4.7. У разі знищення внаслідок нападу цінних паперів і грошових знаків матеріальні збитки вважаються такими, що дорівнюють їх номінальній вартості.
4.8. Збитки, що визначені в іноземній валюті, перераховуються в гривнях за офіційним обмінним курсом Національного банку, що діяв на момент їх виникнення.
4.9. У разі знищення (пошкодження) продукції інтелектуальної та творчої діяльності збитки визначаються на підставі договірних та інших документів чи експертизи.
4.10. Побічні збитки визначаються за довідками, що складені згідно з документами бухгалтерського обліку. Відповідальність за достовірність відомостей про збитки несуть особи, які подали таку довідку.
4.11. Прямі та побічні збитки, що завдані нападом фізичним особам, визначаються на підставі відомостей страхових організацій, витягів з рішень судових органів, документів чи письмових заяв власників майна.
5. Облік загиблих і травмованих
5.1. Обліку підлягають усі особи загиблі та травмовані у наслідок виникнення акту незаконного втручання.
5.2. Медичні заклади що обслуговують галузь морського і річкового транспорту зобов'язані протягом доби повідомляти керівників підприємств про звернення чи доставку до них осіб для надання медичної допомоги з тілесними ушкодженнями чи. отруєнням, що отримані під час актів незаконного втручання (їх вторинних проявів), або тих, що померли від травм і впливу небезпечних факторів з поданням висновку про причину смерті.
6. Контроль за веденням обліку незаконного втручання
Облік актів незаконного втручання у діяльність морського і річкового транспорту здійснюється ДП "Агентство морської безпеки" на підставі отриманих повідомлень.
Додаток 1
до п. 2.2 Тимчасової
Інструкції про порядок
проведення розслідування
актів незаконного втручання
у діяльність морського
і річкового транспорту
АКТ
проведення розслідування акту незаконного втручання
__________________________________________________________________
(вид події, тип і назва судна, дата і час події;
__________________________________________________________________
найменування портового засобу, підприємства,
__________________________________________________________________
установи, організації (юридичної особи)
__________________________________________________________________
та органу, до сфери управління якого вони належать)
_______________________ __________________________________________
(дата складання акта) (місце складання акта)
Комісія, призначена наказом
__________________________________________________________________
(найменування органу, яким призначена комісія)
__________________________________________________________________
від ____________ N ________,
у складі:
голови комісії ________________________________ __________________
(прізвище, ім'я та по батькові) (посада)
членів комісії ________________________________ __________________
(прізвище, ім'я та по батькові) (посада)
провела в період з "___" ___________ по "___" ____________ 200_ р.
розслідування акту незаконного втручання (АНВ), який стався
__________________________________________________________________
(вказується місце події і кількість потерпілих,
__________________________________________________________________
у тому числі із смертельними наслідками)
__________________________________________________________________
1. ОБСТАВИНИ, ЗА ЯКИМИ СТАВСЯ АНВ
Описуються роботи (завдання), що виконувались ПЗ або на судні до виникнення АНВ, зазначається, як проходив процес з початку.
Вказується найменування ПЗ, кількість його персоналу, обсяг вантажу, його назва та розміщення або маршрут судна (рейсу), кількість пасажирів, у тому числі дітей, членів екіпажу (обсяг вантажу, його назва та розміщення).
Наводяться час виникнення в ПЗ АНВ, або на якому з початку виконання рейсу стався АНВ, метеорологічні умови та характеристики стану водного простору.
Що конкретно відбулось.
Наслідки АНВ:
- для людей (кількість осіб, що отримали травми з числа пасажирів, у тому числі окремо дорослих і дітей, членів екіпажу);
- для довкілля;
- ступінь пошкодження споруд і вантажу в ПЗ (аналогічно щодо судна).
Інші необхідні дані наводяться в залежності від обставин АНВ.
2. ФАКТИЧНА ІНФОРМАЦІЯ
2.1. Дії аварійно-рятувальних служб (якщо це мало місце). Наводяться дані про час виявлення місця АНВ, прибуття аварійно-рятувальних служб.
Вказується ефективність проведення аварійно-рятувальних робіт.
2.2. Дані про екіпаж.
Посада, прізвище, ім'я та по батькові, вік, класифікація, освіта (найменування навчального закладу та рік закінчення).
Загальний час роботи на даному типі судна та на даній посаді (професії).
Причетність до АНВ у минулому.
Стисла характеристика фахової підготовки екіпажу з морської безпеки.
Наводяться дані експертизи на алкоголь, наркотики тощо; проходження медичного контролю, огляду та інструктажу.
2.3. Дані про персонал служби морської безпеки (СМБ) або служби охорони портового засобу (СОПЗ), якщо АНВ пов'язаний з їх помилковими діями.
Наводяться дані про посаду, прізвище, ім'я та по батькові, вік, освіту (найменування навчального закладу та рік закінчення), стан роботи на даній посаді, спеціальну підготовку, інструктаж, кваліфікацію кожної особи.
2.4. Дані про травмованих пасажирів і членів екіпажу. Наводяться медичні діагнози кожного з постраждалих у події із зазначенням характеру травм.
2.5. Дані про морське або річкове судно.
Вказуються:
- тип, назва, місце і дата побудови, ідентифікаційний номер ІМО (для морського судна);
- дані про останні огляди із зазначенням місця і органу технічного огляду;
- дата, місце і обсяг останнього ремонту;
- дата чергового огляду;
- приписи і зауваження інспекції державного портового нагляду перед виходом судна в рейс;
- дані про відповідність судна виду перевезень, яке здійснювалося на час АНВ;
- дані про відповідність навантаження судна (як за обсягом, так і за вимогами з безпеки судноплавства) установленим для нього нормам;
- стисла оцінка відповідності технічної експлуатації судна встановленим вимогам;
- стисла оцінка відповідності системи охорони судна вимогам гл. XI-2 Конвенції СОЛАС-74 та Кодексу ОСПЗ.
2.6. Дані про організацію роботи на судні з морської безпеки (МБ).
Відповідність рівня охорони судна - рівню охорони ПЗ в якому воно знаходиться.
Наявність Плану охорони судна.
Наявність призначеного офіцера охорони судна.
Наявність Міжнародного свідоцтва з охорони або Тимчасового свідоцтва з охорони.
Наявність на судні встановлених зон обмеженого доступу.
Наявність на судні суднової системи тривожного сповіщення та її функціонування.
Наявність на судні системи дальньої ідентифікації та контролю місцеположення судна (LRIT).
Наявність суднового персоналу, призначеного для забезпечення охорони судна, їх права та обов'язки, забезпеченість засобами охорони і захисту, наявність прямого зв'язку із офіцером охорони компанії та офіцером охорони ПЗ.
Проведення занять, тренувань і навчань та перевірки знань з питань морської безпеки, порядок дій при виникненні АВН та при усуненні їх наслідків.
Наявність інструкцій і процедур для забезпечення охорони та захисту судна, а також для зв'язку проміж СОПЗ і судновим персоналом.
Порядок та процедури передачі сповіщень про АНВ та випадки порушення морської безпеки.
Інші питання з організації та належного функціонування системи морської безпеки судна.
2.7. Дані про стан портового засобу
Відповідність рівня охорони ПЗ - рівню охорони встановленому Призначеним органом.
Наявність Плану охорони ПЗ.
Наявність призначеного офіцера охорони ПЗ.
Наявність Акта про відповідність ПЗ.
Наявність в ПЗ встановлених зон обмеженого доступу.
Наявність на ПЗ системи тривожного сповіщення та її функціонування.
Наявність СМБ (СОПЗ), їх права та обов'язки, забезпеченість засобами охорони і захисту, наявність прямого зв'язку офіцера охорони ПЗ із оперативним черговим ДП "Агентства морської безпеки", офіцером охорони судна та компанії.
Проведення занять, тренувань і навчань та перевірки знань з питань морської безпеки у персоналу СМБ (СОПЗ), порядку дій при виникненні АВН та при усуненні їх наслідків.
Наявність інструкцій і процедур для забезпечення охорони та захисту ПЗ, а також для зв'язку проміж СМБ (СОПЗ), регіональними силовими структурами і судновим персоналом.
Порядок та процедури передачі сповіщень про АНВ та випадки порушення морської безпеки до Призначеного органу.
Стисла оцінка відповідності системи охорони ПЗ вимогам гл. XI-2 Конвенції СОЛАС-74 та Кодексу ОСПЗ.
Інші питання з організації та належного функціонування системи морської безпеки ПЗ.
2.8. Дані про стан водних шляхів, морських (річкових) портів. Вказуються фактичний стан водного шляху, акваторії морського (річкового) порту, на яких відбувся АНВ.
2.9. Роботи, що були проведені комісією.
Вказуються результати перевірок, експертиз, випробувань, оглядів суден, ПЗ, водних шляхів, споруд, об'єктів.
Наводяться результати аналізу даних технічних засобів об'єктивного контролю, результати роботи підкомісій.
2.10. Інша інформація.
Наводиться уся фактична інформація, необхідна для обгрунтування висновку про причини АНВ, що не наведені в попередніх розділах звіту.
При необхідності здійснюються посилання на інші матеріали розслідування.
3. АНАЛІЗ
Даний розділ є основним в акті комісії і повинен обґрунтовувати висновок про причини події і рекомендації комісії. Розділ повинен містити:
- хронологічний опис дій, що мали місце в процесі виникнення і розвитку АНВ, із розкриттям причинно-наслідкових зв'язків між ними;
- аналіз усіх виявлених у процесі розслідування небезпечних факторів, що призвели до відхилень у діях посадових осіб, роботи транспортних засобів, устаткування, споруд, об'єктів, шляхів сполучення, відхилень від норм проектування, виготовлення та експлуатації, відхилень від нормативних актів щодо морської безпеки та інше, із визначенням ступеня впливу цих відхилень на розвиток АНВ.
Уся необхідна для обґрунтування та аналізу інформація включається в текст розділу.
При необхідності надаються точні посилання на інші матеріали розслідування.
4. ПРИЧИНИ АНВ
Наводяться технічні, організаційні та психофізіологічні причини, що призвели до виникнення небезпечних факторів і розвитку АНВ.
Вказується, які конкретно вимоги з морської безпеки порушені (з посиланням на відповідні статті, розділи, пункти законів, конвенцій, кодексів, інших нормативних актів).
Послідовно викладається вплив технічних, організаційних та психофізіологічних факторів, як причин, з яких стався АНВ.
5. ЗАХОДИ ЩОДО УСУНЕННЯ ПРИЧИН АНВ, ЩО ПРОПОНУЮТЬСЯ
Запропоновані заходи повинні складатись з:
- заходів щодо ліквідації наслідків АНВ (у разі необхідності);
- заходів щодо усунення безпосередніх причин АНВ та попередження їх виникнення в подальшому.
Перелік заходів може бути викладеним у вигляді таблиці або тексту із зазначенням змісту заходів, термінів їх виконання і відповідальних посадових осіб.
6. ВИСНОВКИ КОМІСІЇ ЩОДО ОСІБ, ЯКІ ДОПУСТИЛИ ПОРУШЕННЯ ВИМОГ МОРСЬКОЇ БЕЗПЕКИ
У цьому розділі зазначаються особи, у тому числі і з потерпілих, чиї дії або бездіяльність призвели до АНВ.
Вказуються конкретні порушення вимог з МБ (включаючи посадові інструкції, положення про структурні підрозділи) із зазначенням статей, пунктів.
Після висновку комісії щодо осіб, відповідальних за дану АНВ, надається оцінка діяльності контрольно-наглядових органів за МБ.
7. ПЕРЕЛІК МАТЕРІАЛІВ, ЩО ДОДАЮТЬСЯ
Голова комісії __________________ ____________________________
(підпис) (П.І.Б.)
Члени комісії __________________ ____________________________
(підпис) (П.І.Б.)