ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З БУДІВНИЦТВА ТА АРХІТЕКТУРИ
Н А К А З
Про Методичні рекомендації з визначення коштів на доплати працівникам будівельних організацій у зв'язку з втратами часу на проїзд при перевезенні їх від місця розміщення будівельної організації (збірного пункту) до об'єкта будівництва і назад
На виконання рішення науково-технічної ради Держбуду України від 05.07.2005 N 33 та з метою встановлення єдиного підходу при визначенні розміру коштів на покриття додаткових витрат, пов'язаних із втратою часу в дорозі,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити та рекомендувати до застосування Методичні рекомендації з визначення коштів на доплати працівникам будівельних організацій у зв'язку з втратами часу на проїзд при перевезенні їх від місця розміщення будівельної організації (збірного пункту) до об'єкта будівництва і назад.
2. Управлінню цінової політики, експертизи та контролю вартості у будівництві (Губень П.І.) забезпечити доведення інформації про затвердження зазначених Методичних рекомендацій до заінтересованих організацій.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Перший заступник Голови Комітету | А.В.Беркута |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Держбуду України
05.07.2005 N 106
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
з визначення коштів на доплати працівникам будівельних організацій у зв'язку з втратами часу на проїзд при перевезенні їх від місця розміщення будівельної організації (збірного пункту) до об'єкта будівництва і назад
1. Загальні положення
1.1. Ці Методичні рекомендації (Рекомендації) розроблено з метою забезпечення оптимального співвідношення між умовами будівництва і його вартістю.
1.2. Кошти на доплати працівникам будівельних організацій, пов'язані з втратою часу в дорозі*, враховуються у вартості будівництва тільки за умови, якщо будівельно-монтажні роботи виконуються за межами міста (населеного пункту), де розміщена будівельна організація (збірний пункт), а комунальний транспорт відсутній або не забезпечує перевезення працівників до будови.
---------------
* Надалі - додаткові витрати, пов'язані з втратою часу в дорозі.
1.3. Додаткові витрати, пов'язані з втратою часу в дорозі, за умови, зазначеної в п. 1.2 цих Рекомендацій, враховуються як в інвесторському, так і в договірному кошторисах. В інвесторському кошторисі ці витрати враховуються за рішенням замовника і зазначаються у зведеному кошторисному розрахунку вартості будівництва у главі 9, графи 7, 8; в договірному кошторисі - за відповідним обгрунтовувальним розрахунком підрядника, який узгоджується в складі договірної ціни, і зазначаються у рядку "Інші супутні витрати".
2. Визначення додаткових витрат на будівництво, пов'язаних з втратою часу в дорозі
2.1. Додаткові витрати, пов'язані з втратою часу в дорозі, обчислюються виходячи з тарифних ставок робітників та посадових окладів лінійного персоналу в розрахунку на 1 людино-годину, а також тривалості виконання будівельних, монтажних та інших підрядних робіт (надалі - робіт), кількості працівників та часу перебування їх в дорозі за формулою 1:
ДВ = (ТС х К + ПО х К ) х Г х ТР х Д , (1)
р ЛП ЛП М
де
ДВ - додаткові витрати, пов'язані з втратою часу в дорозі,
грн.;
ТС - усереднена тарифна ставка робітників за середнім
розрядом складності робіт, передбачених у прямих витратах на
будівництво, в розрахунку на 1 людино-годину, грн./люд.-год.;
К - кількість робітників, що перебувають в дорозі, люд.;
р
ПО - посадовий оклад лінійного персоналу в розрахунку на
ЛП
1 людино-годину, грн./люд.-год.;
К - кількість лінійного персоналу, що перебуває в дорозі,
ЛП
люд.;
Г - кількість годин перебування в дорозі від збірного пункту
до будови і в зворотному напрямку, год.;
ТР - тривалість виконання робіт, місяців;
Д - середня кількість робочих днів у місяці, днів.
М
2.1.1. При проведенні взаєморозрахунків за обсяги виконаних підрядних робіт застосовується показник додаткових витрат, пов'язаних з втратою часу в дорозі, в розрахунку на 1 людино-годину нормативної трудомісткості робіт, передбачених у прямих витратах на будівництво, який обчислюється за формулою 2:
ДВ
П = -----, (2)
ДВ Т
Н
де
П - показник додаткових витрат, пов'язаних з втратою часу в
ДВ
дорозі, грн./люд.-год.;
ДВ - маса додаткових витрат, пов'язаних з втратою часу в дорозі,
визначена за формулою 1, грн.;
Т - нормативна трудомісткість робіт, передбачених у прямих
Н
витратах на будівництво, люд.-год.
2.1.2. Усереднена тарифна ставка робітників в розрахунку на 1 людино-годину приймається:
- в інвесторському кошторисі: в розмірі, що визначається за середнім розрядом складності робіт по будові виходячи з середньомісячної мінімальної заробітної плати, зазначеної в Законі України "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік
" та деяких інших законодавчих актів України", та положень
Галузевої угоди. У 2005 році тарифна ставка усереднено складає 45 відсотків вартості людино-години певного розряду складності робіт;
- у договірному кошторисі: усереднено, в розмірі, що визначається виходячи з середнього розряду складності робіт по будові, міжрозрядних коефіцієнтів, наданих Держбудом, та тарифної ставки першого розряду, прийнятої на підставі зазначених у колективному договорі підрядної організації тарифних ставок робітників.
2.1.3. Посадові оклади лінійного персоналу в розрахунку на 1 людино-годину як в інвесторському, так і в договірному кошторисах приймаються за п'ятим нормативним розрядом складності робіт.
2.1.4. Середня кількість робочих днів у місяці визначається як середньоарифметична величина на підставі даних Мінпраці України та відповідного періоду виконання робіт. Якщо за умовами договору підряду виконання робіт планується здійснювати з підвищеною інтенсивністю праці, у понадурочні часи (більше 8 годин за зміну), вихідні та святкові дні, кількість робочих днів уточнюється.
Приклад розрахунку додаткових витрат, пов'язаних з втратою часу в дорозі
А. На стадії розроблення інвесторської кошторисної документації (цифри умовні)
Вихідні дані:
1. Тривалість виконання робіт - 5 місяців (термін будівництва за ПОБ).
2. Нормативна трудомісткість виконання робіт, передбачених у прямих витратах на будівництво, - 40850 люд.-год.
3. Відстань перевезення робітників від місця розміщення підрядної організації (пункту збору) до об'єкта будівництва (за даними замовника):
I варіант - 49 км;
II варіант - 16 км.
4. Час перебування в дорозі до об'єкта і назад, виходячи з середньозваженої швидкості руху транспортного засобу в місті та за його межами (у даному прикладі прийнято: середня швидкість руху в межах міста - 25 км/год., за межами міста - 35 км/год.):
I варіант - 3,0 год.;
II варіант - 1,2 год.
5. Кількість робітників, що перевозяться, - 48 чоловік (за даними ПОБ).
6. Кількість лінійного персоналу, що перевозиться, - 2 чоловіка (за даними ПОБ).
7. Середній нормативний розряд складності робіт, що виконуються на будові, - 3,9 розряду.
8. Середня кількість днів у місяці за період січень-травень 2005 року - 20,2 дня (визначається на підставі даних Мінпраці України за відповідний період. Період приймається за даними замовника).
9. Тарифна ставка - 45% від вартості однієї людино-години.
I варіант розрахунку додаткових витрат, пов'язаних з втратою часу в дорозі
1. Тарифна ставка робітників для 3,9 розряду складності робіт, передбачених проектом, в розрахунку на 1 людино-годину приймається усереднено в розмірі:
6,04 грн./люд.-год. х 0,45 = 2,72 грн./люд.-год.,
Де
6,04 грн./люд.-год. - усереднена вартість людино-години за розрядом 3,9 виходячи з середньомісячної заробітної плати 1000 грн.
0,45 - коефіцієнт, що враховує усереднену питому вагу тарифної частини в загальній середньомісячній заробітній платі (45%).
2. Загальна маса додаткових витрат обчислюється за формулою 1 Рекомендацій, а саме:
ДВ = (2,72 грн./люд.-год. х 48 чол. + 7,05 грн./люд.-год. х
x 2 чол.) х 3 год. х 5 міс. х 20,2 дня = 43832 грн.
II варіант розрахунку додаткових витрат, пов'язаних з втратою часу в дорозі
ДВ = (2,72 грн./люд.-год. х 48 чол. + 7,05 грн./люд.-год. х
x 2 чол.) х 1,2 год. х 5 міс. х 20,2 дня = 17533 грн.
Б. На стадії формування договірної ціни (договірного кошторису)
Вихідні дані ті самі, що наведено в підрозділі А цього прикладу, крім пункту 9.
Розмір тарифної ставки 1 розряду за колективним договором підрядної організації становить 2,29 грн./люд-год.
I варіант розрахунку додаткових витрат, пов'язаних з втратою часу в дорозі
1. Тарифна ставка робітників для 3,9 розряду складності робіт, передбачених до виконання, обчислюється усереднено на підставі тарифної ставки для першого розряду, встановленої в колективному договорі підрядної організації;
міжрозрядний коефіцієнт від 1 розряду до розряду 3,9 дорівнює 1,321.
Середня тарифна ставка для розряду 3,9 становить:
2,29 грн./люд.-год. х 1,321 = 3,03 грн./люд.-год.
2. Загальна маса додаткових витрат обчислюється за формулою 1 Рекомендацій, а саме:
ДВ = (3,03 грн./люд.-год. х 48 чол. + 7,05 грн./люд.-год. х
x 2 чол.) х 3 год. х 5 міс. х 20,2 дня = 48341 грн.
3. Для врахування цих витрат при взаєморозрахунках за обсяги виконаних підрядних робіт обчислюється їх показник за формулою 2 Рекомендацій:
48341 грн.
П = ----------------- = 1,18 грн./люд.-год.
ДВ 40850 люд.-год.
Наприклад, якщо в звітному місяці трудомісткість виконаних робіт, передбачених у прямих витратах, складе 8530 люд.-год., тоді додаткові витрати, пов'язані з втратою часу в дорозі, дорівнюють:
8530 люд.-год. х 1,18 грн./люд.-год. = 10065 грн.
II варіант розрахунку додаткових витрат, пов'язаних з втратою часу в дорозі
При вихідних даних тих самих, як і для I варіанта, але при відстані перевезення 16 км, ці витрати становитимуть:
ДВ = (3,03 грн./люд.-год. х 48 чол. + 7,05 грн./люд.-год. х
x 2 чол.) х 1,2 год. х 5 міс. х 20,2 дня = 19336 грн.,
а їх показник:
19336 грн.
П = _________________ = 0,47 грн./люд.-год.
ДВ 40850 люд.-год.
"Ціноутворення у будівництві",
N 7, липень, 2005 р.