• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Ухвала Конституційного Суду України про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 50 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Указу Президента України "Про встановлення ставки збору до Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення"

Конституційний Суд України  | Ухвала від 01.03.2001 № 8-у/2001
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 01.03.2001
  • Номер: 8-у/2001
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 01.03.2001
  • Номер: 8-у/2001
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 50 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Указу Президента України "Про встановлення ставки збору до Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення"
м. Київ
1 березня 2001 року
N 8-у/2001
Справа N 2-8/2001

Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Скоморохи Віктора Єгоровича - головуючий,
Вознюка Володимира Денисовича,
Корнієнка Миколи Івановича,
Костицького Михайла Васильовича - суддя-доповідач,
Малинникової Людмили Федорівни,
Мироненка Олександра Миколайовича,
Розенка Віталія Івановича,
Савенка Миколи Дмитровича,
Тихого Володимира Павловича,
Чубар Людмили Пантеліївни,
Яценка Станіслава Сергійовича,
розглянув питання про відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 50 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Указу Президента України "Про встановлення ставки збору до Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення".
Заслухавши суддю-доповідача Костицького М.В. та вивчивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. У конституційному поданні народних депутатів України порушено питання про відповідність Конституції України (конституційність) Указу Президента України "Про встановлення ставки збору до Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення" від 18 червня 1998 року N 656/98.
Як вважає суб'єкт права на конституційне подання, Президент України, приймаючи зазначений Указ, перевищив свої повноваження і порушив статтю 92 та пункт 4 розділу XV "Перехідні положення" Конституції України.
Народні депутати України також стверджують, що оспорюваний Указ та поданий Президентом України до Верховної Ради України проект Закону України "Про внесення зміни до статті 4 Закону України "Про формування Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення" суперечать статті 22 Конституції України, згідно з якою "при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод". При цьому автори подання не наводять відповідних правових обгрунтувань та гіпотетично роблять висновок, що "застосування зазначеного Указу призведе до суттєвого зниження прав потерпілих людей на одержання відшкодувань за завдану шкоду".
2. Аналіз матеріалів справи свідчить, що оспорюваний Указ міг бути предметом розгляду Конституційного Суду України. Але після введення в дію Указу "Про встановлення ставки збору до Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення" Президент України видав Указ "Про деякі зміни в оподаткуванні" від 7 серпня 1998 р. N 857/98, яким зупинив починаючи з 1 січня 1999 року дію оспорюваного Указу. А 10 лютого 2000 року Верховна Рада України прийняла Закон України "Про формування, порядок надходження і використання коштів Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення" N 1445-III, яким внесено зміни в регулювання оспорюваних правовідносин і, зокрема, встановлено, що "порядок формування доходної частини і напрями використання Фонду визначаються законом про Державний бюджет України на відповідний рік".
Окрім того, порядок формування доходної частини і напрями використання Фонду конкретно визначено у Законі України "Про Державний бюджет України на 2001 рік" від 7 грудня 2000 року. Таким чином, правові основи для розгляду зазначеного Указу щодо його конституційності відпали, а тому немає підстав для відкриття конституційного провадження у цій справі.
3. Колегія суддів Конституційного Суду України з конституційних звернень (подань) своєю Ухвалою від 31 січня 2001 року відмовила у відкритті конституційного провадження у справі на підставі пункту 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України".
Враховуючи викладене та керуючись статтею 150 Конституції України, статтями 45, 48 Закону України "Про Конституційний Суд України", Конституційний Суд України
у х в а л и в:
1. Відмовити у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 50 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Указу Президента України "Про встановлення ставки збору до Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення" від 18 червня 1998 року N 656/98 на підставі пункту 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.
2. Ухвала Конституційного Суду України є остаточною і не може бути оскарженою.
КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ
(Текст взято з сайту Конституційного Суду України)