• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про внесення змін до статутів санітарно-епідеміологічних станцій обєктів з особливим режимом роботи шляхом затвердження їх нових редакцій

Міністерство охорони здоровя України  | Наказ, Статут від 18.02.2008 № 83
Реквізити
  • Видавник: Міністерство охорони здоровя України
  • Тип: Наказ, Статут
  • Дата: 18.02.2008
  • Номер: 83
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство охорони здоровя України
  • Тип: Наказ, Статут
  • Дата: 18.02.2008
  • Номер: 83
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
18.02.2008 N 83
Про внесення змін до статутів санітарно-епідеміологічних станцій об'єктів з особливим режимом роботи шляхом затвердження їх нових редакцій
Керуючись розділом IV Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", пунктом 5 Положення про державну санітарно-епідеміологічну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.08.02 N 1218, з метою приведення найменувань санітарно-епідеміологічних станцій об'єктів з особливим режимом роботи у відповідності до Вимог щодо написання найменування юридичної особи або її відокремленого підрозділу, затверджених наказом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 09.06.04 N 65 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 29.06.04 за N 792/9391, на виконання наказу Міністерства охорони здоров'я України від 04.07.07 N 371 "Щодо отримання ліцензій закладами держсанепідслужби України на право впровадження господарської діяльності, пов'язаної з обігом прекурсорів"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити зміни до статутів санітарно-епідеміологічних станцій з особливим режимом роботи, виклавши їх у нових редакціях (додаються).
2. Головним лікарям санітарно-епідеміологічних станцій об'єктів з особливим режимом роботи, головним державним санітарним лікарям об'єктів з особливим режимом роботи забезпечити реєстрацію нових редакцій статутів підпорядкованих їм закладів у двомісячний термін з дати реєстрації цього наказу.
3. Департаменту кадрової політики, освіти та науки (Банчук М.В.) внести відповідні зміни до переліку закладів, підприємств, установ та організацій, підпорядкованих МОЗ України.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на директора Департаменту державного санітарно-епідемічного нагляду, першого заступника головного державного санітарного лікаря України Пономаренка А.М.
Перший заступник Міністра,
головний державний
санітарний лікар України


М.Г.Проданчук
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МОЗ України
18.02.2008 N 83
Перший заступник Міністра,
головний державний
санітарний лікар України
М.Г. Проданчук
СТАТУТ
Державного закладу "Енергодарська санітарно-епідеміологічна станція об'єкту з особливим режимом роботи" Міністерства охорони здоров'я України (нова редакція)
I. Загальні положення
1.1. Державний заклад "Енергодарська санітарно-епідеміологічна станція об'єкту з особливим режимом роботи" Міністерства охорони здоров'я України (далі - Енергодарська СЕС ООРР) є закладом санітарно-профілактичного профілю і входить до системи державної санітарно-епідеміологічної служби Міністерства охорони здоров'я України згідно з Постановою Кабінету Міністрів від 14.09.04 N 1200 "Деякі питання удосконалення системи спеціалізованого медичного забезпечення працівників атомних електростанцій та надання медичної допомоги населенню міст-супутників атомних електростанцій" (із змінами) та спільним наказом МОЗ, Мінпаливенерго від 31.12.04 N 859/682 "Про передачу цілісних майнових комплексів санітарно-епідеміологічних станцій та спеціалізованих медико-санітарних частин до сфери управління МОЗ".
1.2. Енергодарська СЕС ООРР у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами МОЗ України, наказами та постановами Головного державного санітарного лікаря України, цим Статутом.
1.3. Енергодарська СЕС ООРР, згідно з чинним законодавством України, здійснює державний санітарно-епідеміологічний нагляд у повному обсязі за Запорізькою АЕС, Запорізькою ТЕС та іншими об'єктами, що розташовані у межах адміністративної території м. Енергодар.
II. Найменування та місцезнаходження
2.1. Найменування
Повне: Державний заклад "Енергодарська санітарно-епідеміологічна станція об'єкту з особливим режимом роботи" Міністерства охорони здоров'я України.
скорочено: Енергодарська СЕС ООРР.
2.2. Місцезнаходження Енергодарської СЕС ООРР: 71500, Україна, м. Енергодар, Запорізької області, вул. Комсомольська, 16.
III. Юридичний статус
3.1. Енергодарська СЕС ООРР є юридичною особою, має закріплене за нею майно, може від свого імені укладати договори та угоди, набувати майнові права, виконувати обов'язки, бути позивачем і відповідачем у суді.
3.2. Енергодарська СЕС ООРР має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, штампи, бланки зі своїми реквізитами, інші реквізити.
3.3. Енергодарська СЕС ООРР є неприбутковим закладом.
3.4. Енергодарська СЕС ООРР має право здавати в оренду рухоме і нерухоме майно, у порядку та згідно з законодавством України.
3.5 Енергодарська СЕС ООРР здійснює оперативний і бухгалтерський облік діяльності закладу, веде статистичну звітність, встановлену законодавством України.
IV. Мета, основні напрямки діяльності та завдання
4.1. Метою діяльності Енергодарської СЕС ООРР є нагляд за:
- забезпеченням санітарного та епідемічного благополуччя на підконтрольних об'єктах та території;
- профілактикою інфекційних і професійних хвороб та отруєнь, радіаційних уражень людей;
- запобіганням шкідливому впливу на стан здоров'я населення.
4.2. Основними напрямами діяльності Енергодарської СЕС ООРР є:
- здійснення державного санітарно-епідеміологічного нагляду;
- визначення пріоритетних заходів у профілактиці захворювань, а також у охороні здоров'я населення, від шкідливого впливу на нього факторів навколишнього середовища;
- вивчення, оцінка і прогнозування показників здоров'я населення залежно від стану середовища життєдіяльності людини, встановлення факторів навколишнього середовища, що шкідливо впливають на здоров'я населення;
- підготовка пропозицій щодо забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення, запобігання занесенню та поширенню особливо небезпечних (у тому числі карантинних) та небезпечних інфекційних хвороб;
- контроль за усуненням причин і умов виникнення і поширення інфекцій, масових неінфекційних захворювань, отруєнь та радіаційних уражень людей;
- державний облік інфекційних і професійних захворювань та отруєнь;
- видача висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
4.3. Основними завданнями Енергодарської СЕС ООРР є:
- нагляд за організацією та проведенням органами виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями та громадянами санітарних і протиепідемічних заходів на підконтрольних Енергодарській СЕС ООРР об'єктах та території;
- нагляд за реалізацією державної політики з питань профілактики захворювань населення, участь у розробці та контроль за виконанням програм, що стосуються запобігання шкідливого впливу факторів навколишнього середовища на здоров'я населення;
- проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, гігієнічної регламентації небезпечних факторів (за умови акредитації установи) і видача дозволів на їх використання;
- здійснення державного санітарно-епідеміологічного нагляду на підконтрольних об'єктах та території;
- контроль за дотриманням вимог санітарного законодавства, здійсненням санітарних та протиепідемічних (профілактичних) заходів, а також виконанням приписів, постанов і вимог, викладених у висновках державної санітарно-епідеміологічної експертизи;
- контроль за санітарною та епідеміологічною ситуацією на об'єктах нагляду;
- проведення санітарних та епідеміологічних розслідувань, спрямованих на встановлення причин та умов виникнення і розповсюдження інфекційних хвороб, професійних захворювань, масових неінфекційних захворювань (отруєнь) та радіаційних уражень людей;
- у межах своєї компетенції проведення роботи щодо гігієнічного виховання населення;
- здійснення придбання, перевезення, зберігання, застосування і знищення прекурсорів у порядку, встановленому чинним законодавством України.
- вжиття заходів для припинення порушень санітарного законодавства та притягнення до відповідальності осіб, винних у вчиненні таких правопорушень.
4.4. Енергодарська СЕС ООРР здійснює:
- контроль за якістю та ефективністю використання дезінфекційних засобів;
- проведення дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних робіт згідно чинного законодавства.
4.5. Енергодарська СЕС ООРР має право здійснювати іншу не заборонену законодавством України діяльність.
V. Функції
5.1. Відповідно до мети, напрямів діяльності та покладених на Енергодарську СЕС ООРР завдань, Енергодарська СЕС ООРР:
- здійснює державний санітарно-епідеміологічний нагляд за дотриманням вимог санітарного законодавства органами виконавчої влади та місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями (незалежно від форм власності та господарювання) та громадянами на підконтрольних об'єктах та території;
- здійснює державний санітарно-епідеміологічний нагляд у повному обсязі за Запорізької АЕС, та іншими об'єктами, що розміщеними на адміністративній території м. Енергодар.
- проводить державну санітарно-епідеміологічну експертизу, обстеження, розслідування, лабораторні та інструментальні дослідження і випробування, а також санітарну, гігієнічну, токсикологічну, епідеміологічну та інших видів оцінку середовища життєдіяльності людини, об'єктів господарської та інших видів діяльності, продукції, робіт, послуг, проектної документації і видає висновки щодо відповідності (невідповідності) вимогам санітарних норм;
- проводить лабораторні дослідження і випробування з метою визначення впливу на стан здоров'я і життя людини повітря, води, ґрунту та продукції, що виробляється чи реалізується;
- вивчає, оцінює і прогнозує показники здоров'я населення залежно від стану середовища його життєдіяльності, визначає фактори довкілля, що шкідливо впливають на стан здоров'я людини;
- аналізує санітарну та епідемічну ситуацію на підконтрольних об'єктах та території;
- вносить в установленому порядку до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування пропозиції щодо проведення заходів з метою забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення, необхідності введення карантину, тощо;
- забезпечує охорону території України в межах м. Енергодару від занесення та поширення особливо небезпечних (у тому числі карантинних) і небезпечних інфекційних хвороб;
- видає обов'язкові для виконання приписи і постанови щодо усунення або обмеження шкідливого впливу на стан здоров'я і життя людини факторів середовища життєдіяльності, причин та умов виникнення і поширенні інфекційних хвороб;
- виконує обумовлені законодавством України в межах м. Енергодару дії щодо обмеження або заборони в'їзду на територію України її громадян, іноземців та осіб без громадянства, експорт, імпорт, транзит, вантажів і товарів з країн або регіонів у зв'язку з неблагополучною епідемічною ситуацією на їх територіях;
- аналізує причини та умови виникнення і розповсюдження інфекційних хвороб, професійних захворювань, масових неінфекційних захворювань (отруєнь), радіаційних уражень людей;
- взаємодіє з державними органами і громадськими організаціями з питань охорони здоров'я людини;
- вживає заходів до розвитку міжнародного співробітництва з питань забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення;
- проводить дезінфекційні, дезінсекційні, дератизаційні роботи на підконтрольних об'єктах та території м. Енергодар;
- здійснює придбання, перевезення, зберігання, застосування і знищення прекурсорів у порядку, встановленому чинним законодавством України.
VI. Фінансове забезпечення та майно
6.1. Фінансування Енергодарської СЕС ООРР здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, у тому числі і спеціального фонду, а також інших джерел, передбачених чинним законодавством України.
6.3. Майно Енергодарської СЕС ООРР становить основні фонди (включаючи споруди, транспортні засоби, обладнання та інше), грошові кошти, вартість яких відображається в її самостійному балансі.
6.4. Земельні ділянки, на яких розміщуються споруди Енергодарської СЕС ООРР надаються їй у порядку, встановленому законодавством України.
6.5. Енергодарська СЕС ООРР має реєстраційні рахунки в установах Державного казначейства України.
6.6. Енергодарська СЕС ООРР має право списувати майно у порядку та відповідно до вимог законодавства України.
6.7. Енергодарська СЕС ООРР має право здавати майно, яке знаходиться на її балансі, в оренду у порядку та відповідно до вимог законодавства України.
6.8. Кошти до спеціального фонду надходять на спеціальні рахунки за виконання робіт і надання послуг у сфері забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя, що не відносяться до медичної допомоги населенню:
- підготовка та видача дозволів, висновків, гігієнічних сертифікатів, тощо, передбачених законодавством України;
- проведення лабораторних досліджень, вимірювань, випробувань факторів середовища життєдіяльності людини;
- вивчення, дослідження, аналіз проектів нормативних документів, проектної, технічної, інструктивно-методичної документації на відповідність вимогам чинного санітарного законодавства України;
- обґрунтування медичних вимог безпеки для життя і здоров'я людини;
- участь в акредитації установ, організацій та закладів на право випробувань продукції щодо її безпеки для життя і здоров'я людини;
- атестація робочих місць;
- гігієнічне навчання професійних груп працівників;
- консультації за зверненнями юридичних і фізичних осіб;
- роботи з дезінфекції, дезінсекції, дератизації;
- інші види робіт і послуг за переліком, визначеним законодавством України.
6.9. Оплата зазначених послуг здійснюється за тарифами та прейскурантами, затвердженими у відповідності до законодавства України.
6.10. Енергодарська СЕС ООРР може отримувати від юридичних та фізичних осіб благодійні (добровільні) внески та пожертвування.
VII. Керівництво
7.1. Керівництво Енергодарської СЕС ООРР здійснюється головним лікарем. Головний лікар Енергодарської СЕС ООРР одночасно є головним державним санітарним лікарем об'єкту з особливим режимом роботи.
7.2. Головний лікар Енергодарської СЕС ООРР, головний державний санітарний лікар об'єкту з особливим режимом роботи призначається на посаду та звільняється з посади наказом головного державного санітарного лікаря України.
7.3. Головний державний санітарний лікар об'єкту з особливим режимом роботи та має право:
- користуватись в повному обсязі правами, наданими законодавством України;
- здійснювати нагляд за дотриманням органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями та громадянами санітарного законодавства, а також контроль за проведенням санітарних та протиепідемічних (профілактичних) заходів, виконанням програм охорони здоров'я населення;
- розслідувати причини та умови виникнення інфекційних хвороб, професійних захворювань, масових неінфекційних захворювань (отруєнь), радіаційних уражень людей;
- призначати державну санітарно-епідеміологічну експертизу, а в разі потреби визначати склад комісії для її проведення;
- погоджувати документи про надання земельних ділянок під будівництво та інші види землекористування, місця водозаборів і скидання стічних вод, розміщення промислових та інших об'єктів;
- погоджувати проектну та технічну документацію на будівництво, реконструкцію, введення в експлуатацію нових і реконструйованих об'єктів виробничого, соціально-культурного та іншого призначення;
- погоджувати документацію на розроблення, виготовлення і використання нових технологій, виробничих процесів;
- визначати необхідність профілактичних щеплень та інших заходів профілактики у разі загрози виникнення епідемій інфекційних хвороб, професійних захворювань, масових неінфекційних захворювань (отруєнь), радіаційних уражень людей;
- вимагати проведення регламентованих МОЗ України, а у разі потреби позачергових, медичних оглядів певних груп населення згідно із законодавством України;
- проводити перевірку та видавати висновки на відповідність об'єктів і споруд, що вводяться в експлуатацію, згідно з законодавством України.
7.3.1. У порядку, встановленому Головним державним санітарним лікарем України:
- складати акти і протоколи про порушення санітарного законодавства України;
- видавати приписи, постанови, а також вносити пропозиції власникам підприємств, установ і організацій або уповноваженим особам:
- про відсторонення від будь-яких видів діяльності, робіт, навчання, відвідування дитячих закладів осіб, які страждають на інфекційні хвороби або є носіями збудників інфекційних захворювань чи були в контакті з такими хворими, а також осіб, які ухиляються від обов'язкового медичного огляду або щеплення проти інфекцій, перелік яких встановлюється МОЗ України;
- на приведення нормативно-технічних, розпорядчих та інших документів у відповідність з вимогами санітарного законодавства України;
- про обмеження діяльності об'єкта нагляду у разі виявлення порушення санітарного законодавства, що безпосередньо не впливає негативно на стан здоров'я людей, але може зумовлювати такий вплив.
7.3.2. Видавати постанови про:
- обмеження, тимчасову заборону чи припинення діяльності підприємств, установ і організацій, об'єктів будь-якого призначення, технологічних ліній, машин і механізмів, виконання окремих технологічних операцій, у разі невідповідності їх вимогам санітарних норм;
- обмеження, тимчасову заборону або припинення будівництва, реконструкції та розширення об'єктів за проектами, що не мають позитивного висновку за результатами державної санітарно-епідеміологічної експертизи, та у разі відступу від затвердженого проекту;
- тимчасову заборону виробництва, заборону використання та реалізації хімічних речовин, продуктів харчування, технологічного устаткування, будівельних матеріалів, біологічних засобів, товарів широкого вжитку, джерел іонізуючого випромінювання у тому разі, коли не здійснено їх гігієнічну регламентацію та державну реєстрацію, а також коли їх визнано шкідливими для здоров'я людей;
- обмеження, зупинення або заборону проведення викидів (скидів) забруднюючих речовин у разі порушення санітарних норм;
- зупинення або припинення інвестиційної діяльності у випадках, встановлених законодавством;
- вилучення з реалізації (конфіскацію) небезпечних для здоров'я продуктів харчування, хімічних та радіоактивних речовин, біологічних матеріалів у порядку, що встановлюється законодавством;
7.3.3. Вносити пропозиції органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування про запровадження на підконтрольної території чи об'єктах міста особливих умов та режиму праці, навчання, пересування і перевезення, спрямованих на запобігання виникненню та ліквідацію захворювань.
7.4. Головний лікар Енергодарської СЕС ООРР має обов'язки і користується правами, наданими керівникам законодавством України, а саме:
- затверджує посадові інструкції, положення про структурні підрозділи, план роботи Енергодарської СЕС ООРР;
- укладає договори, угоди, контракти, підписує документи, пов'язані з діяльністю Енергодарської СЕС ООРР;
- має право першого підпису бухгалтерських документів;
- призначає на посади та звільняє з посад працівників Енергодарської СЕС ООРР згідно з законодавством України;
- готує у встановленому порядку проекти змін та доповнень до цього Статуту;
- розпоряджається бюджетними коштами загального та спеціального фонду за виконання робіт з надання послуг у сфері забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення відповідно до затвердженого кошторису та згідно з законодавством України;
- разом з головним бухгалтером персонально відповідає за дотримання порядку ведення і достовірності обліку та статистичної звітності;
- забезпечує своєчасну сплату податків та інших відрахувань згідно з законодавством України;
- від імені Енергодарської СЕС ООРР розпоряджається майном у межах, визначених законодавством України та цим Статутом;
- підписує (укладає) колективний договір згідно з законодавством України та цим статутом;
- здійснює на основі єдиноначальності керівництво діяльністю Енергодарської СЕС ООРР;
- подає на затвердження кошторис та штатний розпис Енергодаської СЕС ООРР у порядку встановленому законодавством України;
- звітує з питань здійснення діяльності Енергодарської СЕС ООРР у порядку встановленому законодавством України;
- відкриває реєстраційні рахунки в органах ДКУ, здійснює касові і розрахункові операції, видає доручення від імені Енергодарської СЕС ООРР;
- забезпечує подання в установленому порядку фінансової та статистичної звітності;
- без довіреності діє від імені Енергодарської СЕС ООРР в усіх органах державної влади, місцевого самоврядування, в установах, організаціях, підприємствах, а також здійснює інші дії в межах повноважень, передбачених законодавством України;
- видає накази, дає розпорядження, що є обов'язковими для працівників Енергодарської СЕС ООРР, у тому числі по заохоченню і накладенню дисциплінарних стягнень.
7.5. Головний лікар Енергодарської СЕС ООРР в межах наданих йому повноважень самостійно вирішує всі питання діяльності Енергодарської СЕС ООРР, питання соціальної сфери з профспілковим комітетом, який представляє інтереси трудового колективу.
VIII. Повноваження трудового колективу
8.1. Трудовий колектив Енергодарської СЕС ООРР складається з громадян, які приймають участь в її діяльності на підставі трудових договорів.
8.2. Основною формою здійснення повноважень трудового колективу є загальні збори, які скликаються при необхідності, але не рідше ніж два рази на рік.
8.3. Загальні збори трудового колективу розглядають проект Колективного договору та приймають рішення щодо схвалення або відхилення цього проекту.
8.4. Трудовий колектив за поданням власника або уповноваженого ним органу і профспілкового комітету на основі типових правил затверджує правила внутрішнього трудового розпорядку.
8.5. Сторони Колективного договору звітуються на загальних зборах колективу, один перед одним, не менш ніж один раз на рік.
8.6. Посадові особи Енергодарської СЕС ООРР провадять свою діяльність відповідно до Статуту, Колективного договору та посадових інструкцій згідно з законодавством України.
IX. Реорганізація і ліквідація
9.1. Реорганізація (злиття, приєднання, поділ, виділення, перетворення) і ліквідація Енергодарської СЕС ООРР здійснюється за рішенням Міністерства охорони здоров'я України або суду у встановленому законодавством України порядку.
9.2. Зміна та доповнення в цей Статут затверджуються Головним державним санітарним лікарем України, за поданням головного лікаря Енергодарської СЕС ООРР.
9.3. У період реорганізації та ліквідації закладу працівники Енергодарської СЕС ООРР забезпечуються соціально-правовим захистом, передбаченим законодавством України.
9.4. Витрати, пов'язані з припиненням діяльності Енергодарської СЕС ООРР, покриваються за рахунок бюджетних асигнувань.
9.5. У разі ліквідації Енергодарської СЕС ООРР її активи повинні бути передані іншій неприбутковій організації відповідного виду або зараховані до доходу бюджету.
9.6. Припинення існування Енергодарської СЕС ООРР здійснюється з моменту внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МОЗ України
18.02.2008 N 83
Перший заступник Міністра,
головний державний
санітарний лікар України
М.Г. Проданчук
СТАТУТ
Державного закладу "Дніпродзержинська санітарно-епідеміологічна станція об'єкту з особливим режимом роботи" Міністерства охорони здоров'я України ЭДРПОУ 24986141 (нова редакція)
I. Загальні положення
1.1. Державний заклад "Дніпродзержинська санітарно-епідеміологічна станція об'єкту з особливим режимом роботи" Міністерства охорони здоров'я України" (далі - Дніпродзержинська СЕС ООРР) є закладом санітарно-профілактичного профілю і входить до системи державної санітарно-епідеміологічної служби Міністерства охорони здоров'я України згідно з Постановою Кабінету Міністрів від 14.09.04 N 1200 "Деякі питання удосконалення системи спеціалізованого медичного забезпечення працівників атомних електростанцій та надання медичної допомоги населенню міст-супутників атомних електростанцій" (із змінами) та спільним наказом МОЗ, Мінпаливенерго від 31.12.04 N 859/682 "Про передачу цілісних майнових комплексів санітарно-епідеміологічних станцій та спеціалізованих медико-санітарних частин до сфери управління МОЗ".
1.2. Дніпродзержинська СЕС ООРР у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами МОЗ України, наказами та постановами головного державного санітарного лікаря України, цим Статутом.
1.3. Дніпродзержинська СЕС ООРР, згідно з чинним законодавством України, здійснює державний санітарно-епідеміологічний нагляд у повному обсязі за урановими об'єктами колишнього виробничого об'єднання "Придніпровський хімічний завод" (далі - ВО "ПХЗ"), що розташовані на території промислового майданчику у м. Дніпродзержинську та на території Дніпропетровського району Дніпропетровської області, іншими об'єктами колишнього ВО "ПХЗ".
II. Найменування та місцезнаходження
2.1. Найменування
Повне: Державний заклад "Дніпродзержинська санітарно-епідеміологічна станція об'єкту з особливим режимом роботи" Міністерства охорони здоров'я України.
Скорочено: Дніпродзержинська СЕС ООРР.
2.2. Місцезнаходження Дніпродзержинської СЕС ООРР: 51917, Україна, м. Дніпродзержинськ, Дніпропетровської області, проспект Аношкіна, 67.
III. Юридичний статус
3.1. Дніпродзержинська СЕС ООРР є юридичною особою, має закріплене за нею майно, може від свого імені укладати договори та угоди, набувати майнові права, виконувати обов'язки, бути позивачем і відповідачем у суді.
3.2. Дніпродзержинська СЕС ООРР має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, штампи, бланки зі своїми реквізитами, інші реквізити.
3.3. Дніпродзержинська СЕС ООРР є неприбутковим закладом.
3.4. Дніпродзержинська СЕС ООРР має право здавати в оренду рухоме і нерухоме майно, у порядку та згідно з законодавством України.
3.5. Дніпродзержинська СЕС ООРР здійснює оперативний і бухгалтерський облік діяльності закладу, веде статистичну звітність, встановлену законодавством України.
IV. Мета, основні напрями діяльності та завдання
4.1. Метою діяльності Дніпродзержинської СЕС ООРР є нагляд за:
- забезпеченням санітарного та епідемічного благополуччя на підконтрольних об'єктах та території;
- профілактикою інфекційних і професійних хвороб та отруєнь, радіаційних уражень людей;
- запобіганням шкідливому впливу на стан здоров'я населення.
4.2. Основними напрямами діяльності Дніпродзержинської СЕС ООРР є:
- здійснення державного санітарно-епідеміологічного нагляду;
- визначення пріоритетних заходів у профілактиці захворювань, а також у охороні здоров'я населення, від шкідливого впливу на нього факторів навколишнього середовища;
- вивчення, оцінка і прогнозування показників здоров'я населення залежно від стану середовища життєдіяльності людини, встановлення факторів навколишнього середовища, що шкідливо впливають на здоров'я населення;
- підготовка пропозицій щодо забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення, запобігання занесенню та поширенню особливо небезпечних (у тому числі карантинних) та небезпечних інфекційних хвороб;
- контроль за усуненням причин і умов виникнення і поширення інфекцій, масових неінфекційних захворювань, отруєнь та радіаційних уражень людей;
- державний облік інфекційних і професійних захворювань та отруєнь;
- видача висновків державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
4.3. Основними завданнями Дніпродзержинської СЕС ООРР є:
- нагляд за організацією та проведенням підприємствами, установами, організаціями та громадянами санітарних і протиепідемічних заходів на підконтрольних Дніпродзержинській СЕС ООРР об'єктах та території;
- нагляд за реалізацією державної політики з питань профілактики захворювань населення, участь у розробці та контроль за виконанням програм, що стосуються запобігання шкідливого впливу факторів навколишнього середовища на здоров'я населення;
- проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи, гігієнічної регламентації небезпечних факторів (за умови акредитації установи) і видача дозволів на їх використання;
- здійснення державного санітарно-епідеміологічного нагляду на підконтрольних об'єктах та території;
- контроль за дотриманням вимог санітарного законодавства, здійсненням санітарних та протиепідемічних (профілактичних) заходів, а також виконанням приписів, постанов і вимог, викладених у висновках державної санітарно-епідеміологічної експертизи;
- контроль за санітарною та епідеміологічною ситуацією на об'єктах нагляду;
- проведення санітарних та епідеміологічних розслідувань, спрямованих на встановлення причин та умов виникнення і розповсюдження інфекційних хвороб, професійних захворювань, масових неінфекційних захворювань (отруєнь) та радіаційних уражень людей;
- у межах своєї компетенції проведення роботи щодо гігієнічного виховання населення;
- вжиття заходів для припинення порушень санітарного законодавства та притягнення до відповідальності осіб, винних у вчиненні таких правопорушень.
4.4. Дніпродзержинська СЕС ООРР здійснює:
- контроль за якістю та ефективністю використання дезінфекційних засобів;
- проведення дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних робіт згідно чинного законодавства.
4.5. Дніпродзержинська СЕС ООРР має право здійснювати іншу не заборонену законодавством України діяльність.
V. Функції
5.1. Відповідно до мети, напрямів діяльності та покладених на Дніпродзержинську СЕС ООРР завдань, Дніпродзержинська СЕС ООРР:
- здійснює державний санітарно-епідеміологічний нагляд за дотриманням вимог санітарного законодавства підприємствами, установами, організаціями (незалежно від форм власності та господарювання) та громадянами на підконтрольних об'єктах та території;
- здійснює державний санітарно-епідеміологічний нагляд у повному обсязі за урановими об'єктами колишнього виробничого об'єднання "Придніпровський хімічний завод", розташованими на території промислового майданчику у м. Дніпродзержинську та на території Дніпропетровського району Дніпропетровської області, іншими об'єктами колишнього ВО "ПХЗ".
- проводить державну санітарно-епідеміологічну експертизу, обстеження, розслідування, лабораторні та інструментальні дослідження і випробування, а також санітарну, гігієнічну, токсикологічну, епідеміологічну та інших видів оцінку середовища життєдіяльності людини, об'єктів господарської та інших видів діяльності, продукції, робіт, послуг, проектної документації і видає висновки щодо відповідності (невідповідності) вимогам санітарних норм;
- проводить лабораторні дослідження і випробування з метою визначення впливу на стан здоров'я і життя людини повітря, води, ґрунту та продукції, що виробляється чи реалізується;
- вивчає, оцінює і прогнозує показники здоров'я населення залежно від стану середовища його життєдіяльності, визначає фактори довкілля, що шкідливо впливають на стан здоров'я людини;
- аналізує санітарну та епідемічну ситуацію на підконтрольних об'єктах та території;
- вносить в установленому порядку до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування пропозиції щодо проведення заходів з метою забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення, необхідності введення карантину, тощо;
- забезпечує охорону території України в межах підконтрольних об'єктів від занесення та поширення особливо небезпечних (у тому числі карантинних) і небезпечних інфекційних хвороб;
- видає обов'язкові для виконання приписи і постанови щодо усунення або обмеження шкідливого впливу на стан здоров'я і життя людини факторів середовища життєдіяльності, причин та умов виникнення і поширення інфекційних хвороб;
- виконує обумовлені законодавством України в межах підконтрольних об'єктів дії щодо обмеження або заборони в'їзду на територію України її громадян, іноземців та осіб без громадянства, експорт, імпорт, транзит, вантажів і товарів з країн або регіонів у зв'язку з неблагополучною епідемічною ситуацією на їх територіях;
- аналізує причини та умови виникнення і розповсюдження інфекційних хвороб, професійних захворювань, масових неінфекційних захворювань (отруєнь), радіаційних уражень людей;
- взаємодіє з державними органами і громадськими організаціями з питань охорони здоров'я людини;
- вживає заходів до розвитку міжнародного співробітництва з питань забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення;
- проводить дезінфекційні, дезінсекційні, дератизаційні роботи на підконтрольних об'єктах та території;
- здійснює придбання, перевезення, зберігання, застосування і знищення прекурсорів у порядку, встановленому чинним законодавством України;
- види діяльності, які потребують ліцензування здійснюються лише після отримання відповідних ліцензій в установленому порядку.
VI. Фінансове забезпечення та майно
6.1. Фінансування Дніпродзержинської СЕС ООРР здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, у тому числі і спеціального фонду, а також інших джерел, передбачених чинним законодавством України.
6.2. Майно Дніпродзержинської СЕС ООРР становить основні фонди (включаючи споруди, транспортні засоби, обладнання та інше), грошові кошти, вартість яких відображається в її самостійному балансі.
6.3. Земельні ділянки, на яких розміщуються споруди Дніпродзержинської СЕС ООРР, надаються їй у порядку, встановленому законодавством України.
6.4. Дніпродзержинська СЕС ООРР має реєстраційні рахунки в установах Державного казначейства України.
6.5. Дніпродзержинська СЕС ООРР має право списувати майно у порядку та відповідно до вимог законодавства України.
6.6. Дніпродзержинська СЕС ООРР має право здавати майно, яке знаходиться на її балансі, в оренду у порядку та відповідно до вимог законодавства України.
6.7. Кошти до спеціального фонду надходять на спеціальні рахунки за виконання робіт і надання послуг у сфері забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя, що не відносяться до медичної допомоги населенню:
- підготовка та видача дозволів, висновків, гігієнічних сертифікатів, тощо, передбачених законодавством України;
- проведення лабораторних досліджень, вимірювань, випробувань факторів середовища життєдіяльності людини;
- вивчення, дослідження, аналіз проектів нормативних документів, проектної, технічної, інструктивно-методичної документації на відповідність вимогам чинного санітарного законодавства України;
- обґрунтування медичних вимог безпеки для життя і здоров'я людини;
- участь в акредитації установ, організацій та закладів на право випробувань продукції щодо її безпеки для життя і здоров'я людини;
- атестація робочих місць;
- гігієнічне навчання професійних груп працівників;
- консультації за зверненнями юридичних і фізичних осіб;
- роботи з дезінфекції, дезінсекції, дератизації;
- інші види робіт і послуг за переліком, визначеним законодавством України.
6.8. Оплата зазначених послуг здійснюється за тарифами та прейскурантами, затвердженими у відповідності до законодавства України.
6.9. Дніпродзержинська СЕС ООРР може отримувати від юридичних та фізичних осіб благодійні (добровільні) внески та пожертвування.
VII. Керівництво
7.1. Керівництво Дніпродзержинською СЕС ООРР здійснюється головним лікарем. Головний лікар Дніпродзержинської СЕС ОРРО є одночасно головним державним санітарним лікарем об'єкту з особливим режимом роботи.
7.2. Головний лікар Дніпродзержинської СЕС ООРР, головний державний санітарний лікар об'єкту з особливим режимом роботи призначається на посаду та звільняється з посади наказом Головного державного санітарного лікаря України.
7.3. Головний лікар Дніпродзержинської СЕС ООРР має право:
- користуватись в повному обсязі правами, наданими законодавством України;
- здійснювати нагляд за дотриманням органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями та громадянами санітарного законодавства, а також контроль за проведенням санітарних та протиепідемічних (профілактичних) заходів, виконанням програм охорони здоров'я населення;
- розслідувати причини та умови виникнення інфекційних хвороб, професійних захворювань, масових неінфекційних захворювань (отруєнь), радіаційних уражень людей;
- призначати державну санітарно-епідеміологічну експертизу, а в разі потреби визначати склад комісії для її проведення;
- погоджувати документи про надання земельних ділянок під будівництво та інші види землекористування, місця водозаборів і скидання стічних вод, розміщення промислових та інших об'єктів;
- погоджувати проектну та технічну документацію на будівництво, реконструкцію, введення в експлуатацію нових і реконструйованих об'єктів виробничого, соціально-культурного та іншого призначення;
- погоджувати документацію на розроблення, виготовлення і використання нових технологій, виробничих процесів;
- визначати необхідність профілактичних щеплень та інших заходів профілактики у разі загрози виникнення епідемій інфекційних хвороб, професійних захворювань, масових неінфекційних захворювань (отруєнь), радіаційних уражень людей;
- вимагати проведення регламентованих МОЗ України, а у разі потреби позачергових, медичних оглядів певних груп населення згідно із законодавством України;
- проводити перевірку та видавати висновки на відповідність об'єктів і споруд, що вводяться в експлуатацію, згідно з законодавством України.
7.3.1. У порядку, встановленому Головним державним санітарним лікарем України:
- складати акти і протоколи про порушення санітарного законодавства України;
- видавати приписи, постанови, а також вносити пропозиції власникам підприємств, установ і організацій або уповноваженим особам:
- про відсторонення від будь-яких видів діяльності, робіт, навчання, відвідування дитячих закладів осіб, які страждають на інфекційні хвороби або є носіями збудників інфекційних захворювань чи були в контакті з такими хворими, а також осіб, які ухиляються від обов'язкового медичного огляду або щеплення проти інфекцій, перелік яких встановлюється МОЗ України;
- на приведення нормативно-технічних, розпорядчих та інших документів у відповідність з вимогами санітарного законодавства України;
- про обмеження діяльності об'єкта нагляду у разі виявлення порушення санітарного законодавства, що безпосередньо не впливає негативно на стан здоров'я людей, але може зумовлювати такий вплив.
7.3.2. Видавати постанови про:
- обмеження, тимчасову заборону чи припинення діяльності підприємств, установ і організацій, об'єктів будь-якого призначення, технологічних ліній, машин і механізмів, виконання окремих технологічних операцій, у разі невідповідності їх вимогам санітарних норм;
- обмеження, тимчасову заборону або припинення будівництва, реконструкції та розширення об'єктів за проектами, що не мають позитивного висновку за результатами державної санітарно-епідеміологічної експертизи, та у разі відступу від затвердженого проекту;
- тимчасову заборону виробництва, заборону використання та реалізації хімічних речовин, продуктів харчування, технологічного устаткування, будівельних матеріалів, біологічних засобів, товарів широкого вжитку, джерел іонізуючого випромінювання у тому разі, коли не здійснено їх гігієнічну регламентацію та державну реєстрацію, а також коли їх визнано шкідливими для здоров'я людей;
- обмеження, зупинення або заборону проведення викидів (скидів) забруднюючих речовин у разі порушення санітарних норм;
- зупинення або припинення інвестиційної діяльності у випадках, встановлених законодавством;
- вилучення з реалізації (конфіскацію) небезпечних для здоров'я продуктів харчування, хімічних та радіоактивних речовин, біологічних матеріалів у порядку, що встановлюється законодавством;
7.3.3. Вносити пропозиції органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування про запровадження на підконтрольній території особливих умов та режиму праці, навчання, пересування і перевезення, спрямованих на запобігання виникненню та ліквідацію захворювань.
7.4. Головний лікар Дніпродзержинської СЕС ООРР має обов'язки і користується правами, наданими керівникам законодавством України, а саме:
- затверджує посадові інструкції, положення про структурні підрозділи, план роботи Дніпродзержинської СЕС ООРР;
- укладає договори, угоди, контракти, підписує документи, пов'язані з діяльністю Дніпродзержинської СЕС ООРР;
- має право першого підпису бухгалтерських документів;
- призначає на посади та звільняє з посад працівників Дніпродзержинської СЕС ООРР згідно з законодавством України;
- готує у встановленому порядку проекти змін та доповнень до цього Статуту;
- розпоряджається бюджетними коштами загального та спеціального фонду за виконання робіт з надання послуг у сфері забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення відповідно до затвердженого кошторису та згідно з законодавством України;
- разом з головним бухгалтером персонально відповідає за дотримання порядку ведення і достовірності обліку та статистичної звітності;
- забезпечує своєчасну сплату податків та інших відрахувань згідно з законодавством України;
- від імені Дніпродзержинської СЕС ООРР розпоряджається майном у межах, визначених законодавством України та цим Статутом;
- підписує (укладає) колективний договір згідно з законодавством України та цим статутом;
- здійснює на основі єдиноначальності керівництво діяльністю Дніпродзержинської СЕС ООРР;
- подає на затвердження кошторис та штатний розпис Дніпродзержинської СЕС ООРР у порядку встановленому законодавством України;
- звітує з питань здійснення діяльності Дніпродзержинської СЕС ООРР у порядку встановленому законодавством України;
- відкриває реєстраційні рахунки в органах ДКУ, здійснює касові і розрахункові операції, видає доручення від імені Дніпродзержинської СЕС ООРР;
- забезпечує подання в установленому порядку фінансової та статистичної звітності;
- без довіреності діє від імені Дніпродзержинської СЕС ООРР в усіх органах державної влади, місцевого самоврядування, в установах, організаціях, підприємствах, а також здійснює інші дії в межах повноважень, передбачених законодавством України;
- видає накази, дає розпорядження, що є обов'язковими для працівників Дніпродзержинської СЕС ООРР, у тому числі по заохоченню і накладенню дисциплінарних стягнень.
7.5. Головний лікар Дніпродзержинської СЕС ООРР в межах наданих йому повноважень самостійно вирішує всі питання діяльності Дніпродзержинської СЕС ООРР, питання соціальної сфери з профспілковим комітетом, який представляє інтереси трудового колективу.
VIII. Повноваження трудового колективу
8.1. Трудовий колектив Дніпродзержинської СЕС ООРР складається з громадян, які приймають участь в її діяльності на підставі трудових договорів.
8.2. Основною формою здійснення повноважень трудового колективу є загальні збори, які скликаються при необхідності, але не рідше ніж два рази на рік.
8.3. Загальні збори трудового колективу розглядають проект Колективного договору та приймають рішення щодо схвалення або відхилення цього проекту.
8.4. Трудовий колектив за поданням власника або уповноваженого ним органу і профспілкового комітету на основі типових правил затверджує правила внутрішнього трудового розпорядку.
8.5. Сторони Колективного договору звітуються на загальних зборах колективу, один перед одним, не менш ніж один раз на рік.
8.6. Посадові особи Дніпродзержинської СЕС ООРР провадять свою діяльність відповідно до Статуту, Колективного договору та посадових інструкцій згідно з законодавством України.
IX. Реорганізація і ліквідація
9.1. Реорганізація (злиття, приєднання, поділ, виділення, перетворення) і ліквідація Дніпродзержинської СЕС ООРР здійснюється за рішенням Міністерства охорони здоров'я України або суду у встановленому законодавством України порядку.
9.2. Зміна та доповнення в цей Статут затверджуються Головним державним санітарним лікарем України, за поданням головного лікаря Дніпродзержинської СЕС ООРР.
9.3. У період реорганізації та ліквідації закладу працівники Дніпродзержинської СЕС ООРР забезпечуються соціально-правовим захистом, передбаченим законодавством України.
9.4. Витрати, пов'язані з припиненням діяльності Дніпродзержинської СЕС ООРР, покриваються за рахунок бюджетних асигнувань.
9.5. У разі ліквідації Дніпродзержинської СЕС ООРР її активи повинні бути передані іншій неприбутковій організації відповідного виду або зараховані до доходу бюджету.
9.6. Припинення існування Дніпродзержинської СЕС ООРР здійснюється з моменту внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МОЗ України
18.02.2008 N 83
Перший заступник Міністра,
головний державний
санітарний лікар України
М.Г. Проданчук
СТАТУТ
Державного закладу "Санітарно-епідеміологічна станція зони відчуження" Міністерства охорони здоров'я України ЄДРПОУ 24881910 (нова редакція)
I. Загальні положення
1.1. Державний заклад "Санітарно-епідеміологічна станція зони відчуження" Міністерства охорони здоров'я України (далі - СЕС ЗВ) є закладом санітарно-профілактичного профілю і входить до системи державної санітарно-епідеміологічної служби Міністерства охорони здоров'я України згідно з Законом України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", постановами Кабінету Міністрів України від 22.06.1999 р. N 1109 "Про затвердження Положення про державний санітарно-епідеміологічний нагляд в Україні", від 19.08.2002 р. N 1218 "Про затвердження положення про державну санітарно-епідеміологічну службу в Україні", наказом Міністерства охорони здоров'я України від 14.03.1997 р. N 87 "Про реорганізацію Спеціалізованої медико-санітарної частини N 16".