• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Положення про Громадську раду при Державній фіскальній службі України

Державна фіскальна служба України | Наказ, Положення від 02.02.2018 № 66
Реквізити
  • Видавник: Державна фіскальна служба України
  • Тип: Наказ, Положення
  • Дата: 02.02.2018
  • Номер: 66
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна фіскальна служба України
  • Тип: Наказ, Положення
  • Дата: 02.02.2018
  • Номер: 66
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
02.02.2018 № 66
Про затвердження Положення про Громадську раду при Державній фіскальній службі України
Відповідно до пункту 2 Типового положення про громадську раду при міністерстві, іншому центральному органі виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній, Київській та Севастопольській міській, районній, районній у мм. Києві та Севастополі державній адміністрації , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2010 року № 996 "Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики",
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити розроблене Громадською радою при Державній фіскальній службі України Положення про Громадську раду при Державній фіскальній службі України, що додається.
2. Департаменту організації роботи Служби (Пригаровський В.М.) забезпечити в установленому порядку оприлюднення цього наказу на офіційному веб-порталі ДФС.
3. Департаменту моніторингу доходів та обліково-звітних систем (Чмерук М.О.) забезпечити внесення цього наказу до Репозиторія звітної і статистичної інформації Державної фіскальної служби України відповідно до наказу ДФС від 07.10.2014 № 168.
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
В.о. ГоловиМ.В. Продан
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ ДФС
02.02.2018 № 66
ПОЛОЖЕННЯ
про Громадську раду при Державній фіскальній службі України
Розділ I. Загальні положення
1.1. Громадська рада при Державній фіскальній службі України (далі - Громадська рада) є тимчасовим консультативно-дорадчим органом, утвореним для сприяння участі громадськості в реалізації Державною фіскальною службою України державної політики у сферах, визначених Положенням про Державну фіскальну службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 236 (далі - сфера діяльності ДФС).
1.2. У своїй діяльності Громадська рада керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, а також цим Положенням.
1.3. Положення про Громадську раду, а також зміни і доповнення до нього розробляються Громадською радою і затверджуються наказом ДФС.
1.4. Повноваження Громадської ради починаються з моменту видання наказу ДФС про затвердження персонального складу Громадської ради та закінчуються через два календарні роки.
Повноваження Громадської ради можуть бути припинені достроково у порядку та на підставах, визначених законодавством.
1.5. Положення про Громадську раду оприлюднюється на офіційному веб-порталі ДФС протягом трьох робочих днів з моменту затвердження.
Розділ II. Основні завдання Громадської ради
Основними завданнями Громадської ради є:
сприяння реалізації громадянами конституційного права на участь в управлінні державними справами;
здійснення громадського контролю за діяльністю ДФС;
сприяння врахуванню ДФС громадської думки під час реалізації державної політики у сфері діяльності ДФС.
Розділ III. Повноваження Громадської ради
3.1. Громадська рада відповідно до покладених на неї завдань:
3.1.1. готує та подає ДФС обов'язкові для розгляду пропозиції:
до орієнтовного плану проведення консультацій з громадськістю, а також щодо проведення консультацій, не передбачених таким планом;
з питань, стосовно яких ДФС проводить консультації з громадськістю;
щодо підготовки проектів нормативно-правових актів з питань формування та реалізації державної політики у сфері діяльності ДФС, удосконалення роботи ДФС;
3.1.2. збирає, узагальнює та подає ДФС інформацію щодо пропозицій інститутів громадянського суспільства стосовно вирішення питань, що мають важливе суспільне значення;
3.1.3. проводить відповідно до вимог законодавства громадську експертизу діяльності ДФС та громадську антикорупційну експертизу нормативно-правових актів і проектів нормативно-правових актів, які розробляє ДФС;
3.1.4. здійснює громадський контроль за врахуванням ДФС пропозицій та зауважень громадськості, забезпечення нею прозорості та відкритості своєї діяльності, доступу до публічної інформації, яка знаходиться у її володінні, а також дотриманням нею нормативно-правових актів, спрямованих на запобігання та протидію корупції;
3.1.5. організовує публічні заходи для обговорення актуальних питань у сфері діяльності ДФС;
3.1.6. співпрацює з іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, інститутами громадянського суспільства, громадськими радами;
3.1.7. інформує в обов'язковому порядку громадськість про свою діяльність, прийняті рішення та їх виконання на офіційному веб-порталі ДФС та в інший спосіб, готує та оприлюднює щорічний звіт про свою діяльність;
3.1.8. здійснює інші дії та вживає заходів для виконання покладених на неї завдань відповідно до законодавства.
3.2. Громадська рада має право:
3.2.1. утворювати робочі органи:
постійні (правління, секретаріат, комітети);
тимчасові (експертні та робочі групи, комісії тощо);
3.2.2. проводити засідання Громадської ради та її робочих органів;
3.2.3. вносити пропозиції щодо внесення змін до персонального складу Громадської ради та її робочих органів;
3.2.4. залучати до роботи Громадської ради працівників органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, представників вітчизняних та міжнародних інститутів громадянського суспільства, експертних і наукових організацій, підприємств, установ та організацій (за згодою їх керівників), а також окремих фахівців і громадян (за їх згодою);
3.2.5. запрошувати на засідання керівника ДФС, його заступників та керівників і фахівців структурних підрозділів ДФС з питань, віднесених до їх компетенції;
3.2.6. організовувати і проводити семінари, конференції, засідання круглого столу та інші заходи;
3.2.7. проводити спільні засідання з громадськими радами при інших центральних органах виконавчої влади;
3.2.8. отримувати в установленому порядку від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування інформацію, необхідну для забезпечення діяльності Громадської ради;
3.2.9. отримувати від ДФС проекти нормативно-правових актів з питань, що потребують проведення консультацій з громадськістю, у триденний строк після початку таких консультацій;
3.2.10. розглядати, узагальнювати та аналізувати звернення, що надходять до Громадської ради.
Розділ IV. Формування Громадської ради
4.1. До складу Громадської ради можуть бути обрані представники громадських об'єднань, релігійних, благодійних організацій, творчих спілок, професійних спілок та їх об'єднань, асоціацій, організацій роботодавців та їх об'єднань, недержавних засобів масової інформації (далі - інститути громадянського суспільства), які зареєстровані в установленому порядку, провадять свою діяльність на території України у сфері, що пов'язана з діяльністю ДФС, та в статуті (положенні) яких визначені відповідні цілі і завдання діяльності.
4.2. Інститут громадянського суспільства незалежно від своєї організаційної структури та наявності місцевих осередків (відокремлених підрозділів, філій, представництв, місцевих організацій тощо) для участі в установчих зборах делегує одного представника, який одночасно є кандидатом на обрання до складу Громадської ради.
4.3. До складу Громадської ради не можуть бути обрані представники інститутів громадянського суспільства, які є народними депутатами України, депутатами Верховної Ради Автономної Республіки Крим та місцевих рад, посадовими особами органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та місцевого самоврядування.
4.4. Склад Громадської ради формується на установчих зборах шляхом рейтингового голосування за осіб, які особисто присутні на установчих зборах та кандидатури яких внесені інститутами громадянського суспільства.
4.5. Кількісний склад Громадської ради визначається установчими зборами відповідно до вимог чинного законодавства.
4.6. Членство в Громадській раді є індивідуальним.
4.7. Для формування складу Громадської ради ДФС не пізніше ніж за 60 календарних днів до визначеної дати проведення установчих зборів утворює ініціативну групу з їх підготовки за участю інститутів громадянського суспільства (далі - ініціативна група). Якщо при ДФС вже утворена Громадська рада і її повноваження не були припинені достроково, то ініціативна група утворюється ДФС не пізніше ніж за 60 календарних днів до закінчення її повноважень.
У такому разі кількісний та персональний склад ініціативної групи ДФС затверджує з урахуванням пропозицій діючої Громадської ради. До складу ініціативної групи входять представники ДФС, делеговані члени діючої Громадської ради (якщо її повноваження не були припинені достроково), представники інститутів громадянського суспільства, які не представлені в складі діючої Громадської ради.
Персональний склад ініціативної групи ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-порталі протягом п'яти робочих днів з дня її утворення.
4.8. Не пізніше ніж за 45 календарних днів до проведення установчих зборів ДФС в обов'язковому порядку оприлюднює на своєму офіційному веб-порталі та в інший прийнятний спосіб підготовлене ініціативною групою та погоджене з нею повідомлення про дату, час, місце, порядок проведення установчих зборів, порядок подання заяв для участі в установчих зборах, відомості про склад ініціативної групи та прізвище, ім'я, електронну адресу та номер телефону відповідальної особи.
4.9. Для участі в установчих зборах до ініціативної групи подається заява у довільній формі, підписана уповноваженою особою керівного органу інституту громадянського суспільства.
До заяви додаються:
рішення, прийняте у порядку, встановленому установчими документами інституту громадянського суспільства, про делегування для участі в установчих зборах представника, який одночасно є кандидатом на обрання до складу Громадської ради;
біографічна довідка делегованого представника інституту громадянського суспільства із зазначенням його прізвища, імені, по батькові, посади, місця роботи, посади в інституті громадянського суспільства, контактної інформації;
копія виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та витяг із статуту (положення) інституту громадянського суспільства щодо цілей і завдань його діяльності, засвідчені в установленому порядку;
інформація про отримання інститутом громадянського суспільства як володільцем бази персональних даних його членів згоди делегованого ним представника на обробку його персональних даних;
інформація про результати діяльності інституту громадянського суспільства (відомості про проведені заходи, реалізовані проекти, виконані програми, друковані видання, подання інститутом громадянського суспільства відповідному органу письмових обґрунтованих пропозицій і зауважень з питань формування та реалізації державної політики у відповідній сфері та інформування про них громадськості тощо) протягом року до дня подання заяви (у разі, коли інститут громадянського суспільства працює менше року - за період діяльності);
відомості про місцезнаходження та адресу електронної пошти інституту громадянського суспільства, номер контактного телефону.
4.10. Приймання заяв для участі в установчих зборах припиняється за 30 календарних днів до їх проведення.
У разі виявлення невідповідності документів, поданих інститутом громадянського суспільства, встановленим цим Положенням вимогам ініціативна група не пізніше ніж за 15 календарних днів до проведення установчих зборів письмово та в електронній формі інформує про це інститут громадянського суспільства з пропозицією щодо їх усунення протягом 7 календарних днів.
За результатами перевірки документів, поданих інститутами громадянського суспільства, на відповідність встановленим цим Положенням вимогам ініціативна група складає за 7 календарних днів до проведення установчих зборів список кандидатів до складу Громадської ради, які братимуть участь в установчих зборах, та список представників інститутів громадянського суспільства, яким відмовлено в участі в установчих зборах, із зазначенням підстави для відмови.
4.11. Підставами для відмови представнику інституту громадянського суспільства в участі в установчих зборах є:
невідповідність документів, поданих інститутом громадянського суспільства, вимогам цього Положення;
неусунення інститутом громадянського суспільства невідповідності поданих документів вимогам, встановленим цим Положенням, у строк, визначений абзацом другим пункту 10 розділу IV цього Положення;
невідповідність інституту громадянського суспільства або делегованого ним представника вимогам, встановленим пунктами 4.1 - 4.3 розділу IV цього Положення;
недостовірність інформації, що міститься в документах, поданих для участі в установчих зборах;
відмова інституту громадянського суспільства від участі в установчих зборах шляхом надсилання ініціативній групі офіційного листа;
перебування інституту громадянського суспільства, який делегував свого представника для участі в установчих зборах, у процесі припинення.
Список кандидатів до складу Громадської ради, які братимуть участь в установчих зборах, та список представників інститутів громадянського суспільства, яким відмовлено в участі в установчих зборах, із зазначенням підстави для відмови, інформація про результати діяльності інститутів громадянського суспільства за останній рік, біографічні довідки делегованих ними представників, а також уточнена інформація про дату, час та місце проведення установчих зборів, погоджена з ДФС, оприлюднюються не пізніше ніж за 3 робочі дні до проведення установчих зборів на офіційному веб-порталі ДФС та в інший прийнятний спосіб.
Під час проведення установчих зборів, які відкриває уповноважений представник ініціативної групи, з числа кандидатів до нового складу Громадської ради обирається лічильна комісія, голова зборів, секретар, заслуховується інформація голови або іншого уповноваженого члена попереднього складу Громадської ради про її діяльність, якщо така рада була утворена, а також обирається новий склад Громадської ради.
4.12. Рішення установчих зборів протягом трьох робочих днів після їх проведення оформлюються протоколом, який підписується головуючим та секретарем установчих зборів і подається ДФС. ДФС оприлюднює протокол установчих зборів на своєму офіційному веб-порталі та в інший прийнятний спосіб протягом трьох робочих днів з моменту його надходження.
4.13. ДФС на підставі протоколу установчих зборів затверджує склад Громадської ради, який оприлюднює на своєму офіційному веб-порталі та в інший прийнятний спосіб протягом трьох робочих днів з моменту затвердження.
4.14. З метою організації першого засідання Громадської ради з числа її членів на установчих зборах визначаються особи, відповідальні за підготовку організації проведення першого засідання Громадської ради.
4.15. Список учасників установчих зборів з результатами рейтингових голосувань зберігається секретарем Громадської ради до закінчення строку повноважень Громадської ради.
Розділ V. Повноваження членів Громадської ради та порядок припинення членства
5.1. Члени Громадської ради мають право:
вносити пропозиції та брати участь в обговоренні питань на засіданнях Громадської ради та її робочих органів;
інформувати Громадську раду про свою діяльність;
брати участь в голосуванні на засіданнях Громадської ради та її робочих органів, членом яких вони є;
пропонувати питання до порядку денного засідання Громадської ради;
входити до складу двох або більше робочих органів Громадської ради одночасно;
ініціювати залучення фахівців ДФС й інших експертів та консультантів для участі в засіданнях Громадської ради та її робочих органів;
у разі незгоди з прийнятим рішенням висловлювати власну думку, яка за вимогою вноситься до протоколу засідання Громадської ради або її робочого органу;
мати доступ в установленому порядку до приміщень ДФС;
делегувати право голосу члена Громадської ради за умови надання письмової довіреності, засвідченої у встановленому законодавством порядку.
5.2. Члени Громадської ради зобов'язані:
брати участь у засіданнях Громадської ради та її робочих органів, членами яких вони є;
входити до складу щонайменше одного з комітетів Громадської ради;
дотримуватися вимог цього Положення;
брати участь в обговореннях, наданні пропозицій та прийнятті рішень Громадської ради та її робочих органів, членами яких вони є;
організовувати обговорення проектів нормативно-правових актів, пропозицій громадськості, які опрацьовуються Громадською радою, з членами інституту громадянського суспільства, яких вони представляють в Громадській раді, формувати узагальнену позицію (громадську думку) щодо пропозицій громадськості, оприлюднювати її на сторінках сайтів інститутів громадянського суспільства.
5.3. Членство в Громадській раді припиняється на підставі її рішення у разі:
систематичної відсутності члена Громадської ради на її засіданнях без поважних причин (більше ніж два рази поспіль);
подання членом Громадської ради відповідної заяви;
письмового повідомлення за підписом керівника інституту громадянського суспільства про відкликання свого представника та припинення його членства у Громадській раді;
скасування державної реєстрації інституту громадянського суспільства, представника якого обрано до складу Громадської ради;
неможливості члена Громадської ради брати участь у її засіданнях за станом здоров'я, визнання його судом недієздатним або обмежено дієздатним;
обрання члена Громадської ради народним депутатом України, депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад або призначення на посаду в органі державної влади, органі влади Автономної Республіки Крим, органі місцевого самоврядування;
набрання законної сили обвинувальним вироком щодо члена Громадської ради;
смерті члена Громадської ради.
5.4. У разі припинення будь-якою особою членства у Громадській раді її місце займає наступний за черговістю кандидат до складу Громадської ради, який набрав найбільшу кількість голосів за результатами проведення рейтингового голосування на установчих зборах. Рішення про це приймається на найближчому засіданні Громадської ради.
5.5. Зміни у складі Громадської ради затверджуються рішенням ДФС на підставі протоколу засідання Громадської ради та оприлюднюються в порядку, передбаченому пунктами 4.12 - 4.13 розділу IV цього Положення.
5.6. Якщо не менш як за один рік до закінчення повноважень Громадської ради черговість для набуття в ній членства вичерпана та чисельність членів Громадської ради становить менше половини від її загального складу, визначеного на установчих зборах, ДФС вживає заходів щодо доукомплектування складу Громадської ради в порядку, встановленому цим Положенням, для формування складу Громадської ради.
Розділ VI. Дострокове припинення діяльності Громадської ради
6.1. Дострокове припинення діяльності Громадської ради здійснюється уразі:
непроведення засідання Громадської ради протягом двох кварталів;
невиконання Громадською радою без об'єктивних причин більшості заходів, передбачених річним планом її роботи;
прийняття відповідного рішення на її засіданні;
реорганізації або ліквідації ДФС.
6.2. Рішення про припинення діяльності Громадської ради оформляється наказом ДФС.
6.3. У разі припинення діяльності Громадської ради з підстав, передбачених абзацами другим - четвертим пункту 6.1 розділу VI цього Положення, ДФС утворює протягом 15 календарних днів відповідно до вимог пункту 4.7 розділу IV цього Положення ініціативну групу з підготовки установчих зборів з метою формування нового складу Громадської ради.
Розділ VII. Організація діяльності Громадської ради
7.1. На першому засіданні Громадської ради обираються голова, заступники голови та секретар Громадської ради; визначається її структура.
7.2. Голова Громадської ради обирається з числа членів Громадської ради шляхом рейтингового голосування.
Головою Громадської ради не може бути обрано особу, яка вже очолює іншу громадську раду, утворену відповідно до положень постанови Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2010 року № 996 "Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики".
7.3. Голова Громадської ради:
організовує діяльність Громадської ради;
організовує підготовку та проведення її засідань, головує під час їх проведення, підписує протоколи засідань Громадської ради;
скликає засідання Правління, головує під час таких засідань;
підписує документи від імені Громадської ради;
звітує про діяльність Громадської ради;
представляє Громадську раду у відносинах з ДФС, Кабінетом Міністрів України, органами виконавчої влади та місцевого самоврядування, інститутами громадянського суспільства, засобами масової інформації, іншими фізичними та юридичними особами, громадськими радами;
бере участь у засіданнях Колегії ДФС.
7.4. Повноваження голови Громадської ради припиняються за рішенням Громадської ради у разі подання ним відповідної заяви, припинення його членства у раді, висловлення йому недовіри Громадською радою.
7.5. Питання про недовіру голові Громадської ради може бути винесено на розгляд Громадської ради з ініціативи третини її членів. У цьому разі голова Громадської ради може бути переобраним, якщо за це рішення проголосувало не менше 2/3 загального складу членів Громадської ради.
7.6. Голова Громадської ради має заступників, які обираються з числа членів ради шляхом рейтингового голосування. Кількість та повноваження заступників голови Громадської ради визначаються рішенням Громадської ради.
Заступник (заступники) Громадської ради:
а) виконує обов'язки голови Громадської ради у разі його відсутності. У разі наявності більш ніж одного заступника голови Громадської ради обов'язки та повноваження голови виконує один із заступників за дорученням голови чи за рішенням Громадської ради;
б) бере (беруть) участь у роботі Правління Громадської ради та інших постійних та тимчасових робочих органів Громадської ради;
в) виконує (виконують) інші функції, покладені на нього (них) Громадською радою та дорученням голови Громадської ради.
7.7. У разі відсутності голови Громадської ради його повноваження за дорученням голови чи рішенням Громадської ради виконує один із заступників голови громадської ради. У разі припинення повноважень голови Громадської ради до обрання нового голови його обов'язки виконує визначений рішенням Громадської ради заступник голови Громадської ради, якщо інше не передбачено її рішенням.
7.8. За рішенням Громадської ради утворюється Правління.
7.8.1. До складу Правління Громадської ради входять голова Громадської ради, його заступник (заступники), секретар, голови комітетів та їх заступники, а також делеговані комітетами члени (по одній особі з кожного комітету).
7.8.2. Рішення про делегування членів комітетів до складу Правління приймається на засіданні комітету та затверджується рішенням комітету.
7.8.3. Очолює Правління Громадської ради голова Громадської ради.
7.8.4. Правління Громадської ради готує та організовує засідання Громадської ради, виконує рішення та доручення Громадської ради, звітує про свою діяльність перед нею.
7.8.5. Правління Громадської ради вирішує поточні та невідкладні питання, оперативно організовує та координує роботу Громадської ради у період між її засіданнями.
7.8.6. Засідання Правління скликаються головою Громадської ради за необхідності або на вимогу не менше ніж 1/3 загального складу членів Правління, про що секретарем оголошується не пізніше ніж за дві доби, а за згодою членів Правління - раніше вказаного терміну.
Про скликання засідання Правління сповіщаються усі члени Громадської ради.
Повідомлення про проведення засідання Правління Громадської ради, його час, місце та порядок денний розміщується на офіційному веб-порталі ДФС.
7.8.7. Правління має такі повноваження:
вирішує поточні питання Громадської ради, крім тих, що належать до виключної компетенції Громадської ради;
за пропозиціями комітетів та інших робочих органів Громадської ради, планів ДФС щодо консультацій з громадськістю формує річні плани діяльності Громадської ради для затвердження на засіданні Громадської ради;
затверджує проекти планів діяльності Громадської ради, забезпечує формування та затверджує проекти порядків денних засідань Громадської ради;
забезпечує виконання планів діяльності Громадської ради та її рішень;
звітує на засіданнях Громадської ради про свою діяльність;
розглядає висновки, звіти та звернення голів комітетів та тимчасових робочих органів Громадської ради, затверджує за нагальної необхідності рішення комітетів та документи, розроблені на виконання рішень комітетів та тимчасових робочих органів Громадської ради;
збирає пропозиції членів Громадської ради з питань формування Плану її діяльності та щодо порядків денних її засідань, а також з інших питань, які виносяться на розгляд Громадської ради;
здійснює підготовку засідань Громадської ради та її Правління, а також документальне забезпечення засідань Громадської ради та її Правління;
збирає інформацію щодо стану виконання рішень Громадської ради;
визначає та делегує осіб, які представляють Громадську раду у взаємовідносинах з державними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, організаціями та установами щодо розгляду та вирішення конкретних питань;
ініціює припинення членства в Громадській раді за підставами, визначеними цим Положенням;
за поданням комітетів або голови Громадської ради приймає рішення щодо залучення експертів до роботи Громадської ради, комітетів та тимчасових робочих органів.
7.9. За рішенням Громадської ради обирається секретар Громадської ради, що забезпечує організаційну та інформаційну діяльність Громадської ради.
На секретаря Громадської ради покладаються обов'язки:
збір пропозицій членів Громадської ради з питань формування Плану її діяльності;
підготовка засідань Громадської ради та її Правління;
ведення, оформлення та розсилка протоколів засідань Громадської ради та її Правління;
збір інформації щодо стану виконання рішень Громадської ради;
організація документообігу у діяльності Громадської ради, в тому числі реєстрації вихідної та вхідної кореспонденції Громадської ради;
супровід інформаційних матеріалів (обов'язкових для оприлюднення) щодо діяльності Громадської ради для розміщення їх на офіційному веб-порталі ДФС;
взаємозв'язок із підрозділами ДФС за дорученням голови Громадської ради.
7.10. За заявою Громадської ради Голова ДФС може покласти здійснення функцій секретаря Громадської ради на представника ДФС.
7.11. Громадська рада з метою виконання своїх завдань та здійснення функцій затверджує план роботи на календарний рік.
На засіданні Громадської ради, що проводиться за участю представників ДФС в I кварталі кожного року, обговорюється звіт про виконання плану її роботи за минулий рік та схвалюється підготовлений нею план на поточний рік.
Річний план роботи Громадської ради та звіт про його виконання оприлюднюються на офіційному веб-порталі ДФС та в інший прийнятний спосіб.
7.12. З метою забезпечення якісного виконання завдань Громадської ради, використання можливостей інститутів громадянського суспільства і фахівців, попереднього опрацювання та підготовки окремих питань, що готуються на розгляд Громадської ради, а також для здійснення громадської експертизи проектів нормативно-правових актів і чинних нормативно-правових актів у складі Громадської ради утворюються робочі органи Громадської ради (комітети, комісії, групи тощо).
7.12.1. Перелік та назви робочих органів затверджуються рішенням Громадської ради.
7.12.2. Громадська рада формує постійно діючі робочі органи - комітети відповідно до напрямів роботи, які здійснюють поточну діяльність Громадської ради.
Створення комітету відбувається за умови подання в Громадську раду заяв від членів Громадської ради не менше 20 відсотків загального кількісного складу Громадської ради на момент прийняття відповідного рішення Громадської ради.
До повноважень комітету належать:
вирішення поточних питань, що відносяться до напряму роботи комітету;
ініціювання та організація публічних заходів, що відносяться до напряму роботи комітету;
взаємодія із структурними підрозділами ДФС з питань, що розглядаються на засіданнях комітету;
розгляд пропозицій та звернень громадян, громадських організацій та інших об'єднань і установ, членів Громадської ради;
збір та підготовка пропозицій членів комітету до проектів нормативно-правових актів, норм чинного законодавства, узагальнюючих консультацій;
підготовка звернень, запитів, листів, експертних висновків тощо;
ініціювання припинення членства в Громадській раді члена Громадської ради, який входить до складу комітету, у разі його (або його довіреної особи) систематичної (більше ніж два рази поспіль) відсутності на засіданнях комітету;
виключення члена комітету зі складу комітету у разі його (або його довіреної особи) (більше ніж два рази поспіль) відсутності на засіданнях комітету або невиконання інших обов'язків, передбачених пунктом 5.2 цього Положення;
прийняття рішень та підготовка відповідних подань до Правління щодо залучення експертів до роботи комітету та створених комітетом робочих груп та інших тимчасових робочих органів;
інші повноваження, що відносяться до напряму діяльності комітету.
Комітети мають право:
створювати у своєму складі підкомітети, комісії, експертні та робочі групи;
запрошувати на свої засідання окремих фахівців і громадян та представників підприємств, установ та організацій, чиї запити розглядаються, та/або як експертів з окремих питань;
здійснювати інші дії в межах своїх повноважень.
Комітет очолює голова, який обирається з числа членів Громадської ради, які входять до цього комітету.
Члени комітету можуть обирати заступника голови з числа членів Громадської ради, які входять до складу цього органу. Заступник виконує обов'язки голови комітету за умови уповноваження останнім на виконання обов'язків голови робочого органу свого заступника.
До повноважень голови комітету належать:
підготовка засідань комітету та інших публічних заходів за напрямами роботи комітету;
підписання рішень комітету, а також інших документів від імені комітету (запитів, листів), адресованих ДФС;
звернення до Правління щодо затвердження Правлінням або Громадською радою рішень комітетів та документів, розроблених на їх виконання, якщо такі рішення та/або документи направляються на ім'я Голови ДФС або до інших центральних органів виконавчої влади;
ініціювання проведення засідання Громадської ради, засідання Правління, створення тимчасових робочих органів Громадської ради;
інші повноваження, що виконуються за дорученням голови Громадської ради, за рішенням Громадської ради або за рішенням Правління.
Рішення комітету Громадської ради приймається відкритим голосуванням простою більшістю голосів членів, присутніх на засіданні.
При рівному розподілі голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні комітету.
Засідання комітетів проводяться відкрито.
7.13. Залучені до складу робочих органів особи як експерти та консультанти, які не є членами Громадської ради, можуть бути присутні на засіданнях Громадської ради за запрошенням голови Громадської ради.
7.14. Секретарем Громадської ради для розгляду на її засіданні приймаються звернення від громадян та суб'єктів господарювання, що відповідають таким вимогам:
стосуються проблемних питань, які виникають внаслідок недосконалості актів законодавства, регулюють сфери, що належать до компетенції Служби;
містять конкретні пропозиції стосовно вдосконалення положень актів законодавства з питань, що належать до компетенції ДФС;
оформлені в письмовій формі з урахуванням норм законодавства.
7.15. Основною формою роботи Громадської ради є засідання, що проводяться у разі потреби, але не рідше ніж один раз на квартал.
Дата, час та місце проведення чергового засідання Громадської ради може бути змінена у разі необхідності за відповідним рішенням Правління Громадської ради.
Позачергові засідання Громадської ради можуть скликатися за ініціативою:
голови Громадської ради;
Голови ДФС;
1/3 загального складу членів Громадської ради;
Правління Громадської ради.
Повідомлення про скликання засідань Громадської ради, у тому числі позачергових, доводяться до відома кожного її члена не пізніше двох робочих днів до їх початку, а також оприлюднюються на офіційному веб-порталі ДФС.
Позачергове засідання Громадської ради проводиться не пізніше ніж у десятиденний строк після дня надходження вимоги про його скликання, поданої відповідно до норм цього Положення, або після дня прийняття відповідного рішення Правлінням Громадської ради. У разі ініціювання позачергового засідання Громадської ради членами Громадської ради (не менше 1/3 загального складу) та ДФС, рішення про скликання позачергового засідання ухвалюється Правлінням Громадської ради упродовж трьох днів з дати отримання ним вимоги про його скликання.
7.16. Засідання Громадської ради є правоможним, якщо в ньому беруть участь не менше половини її членів від загального складу.
7.17. Засідання Громадської ради проводяться відкрито, в них можуть брати участь:
представники ДФС;
фахівці, запрошені як експерти з окремих питань, що розглядаються Правлінням за поданням комітетів;
інші особи, які запрошені головою Громадської ради.
Право дорадчого голосу має керівник ДФС, його заступник або інший уповноважений представник ДФС.
7.17.1. Експерти та інші особи, залучені до роботи Громадської ради, комітетів, тимчасових робочих органів, не беруть участь у голосуванні.
7.17.2. Залучення експертів відбувається на підставі рішення Правління за поданням комітетів або голови Громадської ради.
Для участі в засіданнях Громадської ради, комітетів або тимчасових робочих органів Громадської ради експерти одноразово направляють до Громадської ради такі документи:
а) заяву у довільній формі, підписану експертом, із зазначенням назви комітетів, в яких експерт бажає брати участь;
б) біографічну довідку експерта із зазначенням контактних даних;
в) довідку з останнього місця роботи експерта.
На підставі поданих заявок експерти повідомляються секретарем та комітетами Громадської ради про дату, час та місце проведення відповідних засідань та інших публічних заходів, отримують інформаційні матеріали до засідань та інші документи, що розміщаються на офіційному веб-порталі ДФС в розділі "Громадська рада".
7.18. Засідання Громадської ради веде голова Громадської ради.
За відсутності голови Громадської ради або за його дорученням на засіданні головує один із заступників голови Громадської ради.
7.19. Рішення Громадської ради чи її робочих органів приймається відкритим голосуванням простою більшістю голосів членів, присутніх на засіданні.
У разі рівного розподілу голосів голос головуючого на засіданні є вирішальним.
7.20. Рішення, прийняті на засіданні Громадської ради, оформлюються протоколом, що підписується головуючим на засіданні та секретарем, і подається до ДФС у семиденний термін.
7.21. Рішення Громадської ради мають рекомендаційний характер і є обов'язковими для розгляду ДФС.
Рішення ДФС, прийняте за результатами розгляду пропозицій Громадської ради, не пізніше ніж у десятиденний строк після його прийняття в обов'язковому порядку доводиться до відома членів Громадської ради та громадськості шляхом його оприлюднення на офіційному веб-порталі ДФС або в інший прийнятний спосіб.
Інформація про прийняте рішення повинна містити відомості щодо врахування пропозицій Громадської ради або причини їх відхилення.
7.22. З метою організації своєї роботи Громадська рада може затвердити регламент Громадської ради.
7.23. Громадська рада має бланк із своїм найменуванням.
Розділ VIII. Матеріально-технічне та інформаційне забезпечення діяльності Громадської ради
8.1. Забезпечення секретаря Громадської ради приміщенням, засобами зв'язку, створення умов для роботи Громадської ради та проведення її засідань здійснює ДФС.
8.2. Громадська рада інформує про свою діяльність шляхом розміщення в обов'язковому порядку в спеціально створеній рубриці "Громадська рада" на офіційному веб-порталі ДФС та оприлюднення в інший прийнятний спосіб матеріалів про установчі документи, напрями діяльності, склад Громадської ради, робочі органи, прийняті рішення, протоколи засідань, щорічні звіти про діяльність тощо.
Директор Департаменту
організації роботи Служби

В.М. Пригаровський
( Текст взято з сайту ДФС України http://sfs.gov.ua )