МІНІСТЕРСТВО ВУГІЛЬНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ УКРАЇНИ
Н А К А З
Про ведення договірної та претензійно-позовної роботи в центральному апараті Мінвуглепрому
З метою впорядкування ведення договірної та претензійно-позовної роботи в апараті Мінвуглепрому
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити редакцію Положення про ведення договірної та претензійно-позовної роботи в центральному апараті Міністерства вугільної промисловості України (додається).
2. Установити, що договори, які укладаються, претензії та позови, які пред'являються Міністерством вугільної промисловості, скарги та інші документи, що стосуються договірної та претензійно-позовної роботи, підписуються Міністром, першим заступником або заступниками Міністра відповідно до розподілу обов'язків.
Договори, укладання яких пов'язане із забезпеченням діяльності центрального апарату Мінвуглепрому, а також документи, які пов'язані з укладанням та виконанням цих договорів, підписуються директором Департаменту соціальних та адміністративних питань.
3. Міжнародні договори та угоди про співробітництво підписуються, Міністром, а у разі його відсутності, першим заступником Міністра.
4. Установити, що до подання на підпис Міністру або його заступникам документи мають бути обов'язково попередньо завізовані керівником структурного підрозділу, яким розроблено цей документ, причетними структурними підрозділами, Департаментом соціальних та адміністративних питань, Управлінням бухгалтерського обліку та звітності, Фінансово-економічним управлінням, Юридичним управлінням, заступниками Міністра, відповідно до розподілу обов'язків.
5. Покласти на Департамент соціальних та адміністративних питань обов'язки щодо реєстрації договорів і претензій, оформлення журналу реєстрації договорів і претензій та зберігання їх оригіналів договорів.
6. Покласти на Юридичне управління обов'язки щодо реєстрації довіреностей.
7. Керівникам структурних підрозділів Мінвуглепрому оформити журнал внутрішнього обліку договорів і претензій (копії), які стосуються питань, що належать до їх компетенції.
8. Покласти на Юридичне управління обов'язки щодо оформлення журналу позовів та їх реєстрації.
9. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства вугільної
промисловості України
30.01.2006 N 59
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок ведення договірної та претензійно-позовної роботи в центральному апараті Міністерства вугільної промисловості України
I. Загальні положення
1.1. Це Положення встановлює порядок підготовки проектів договорів, їх укладання та контролю за виконанням, а також ведення претензійної та позовної роботи в центральному апараті Мінвуглепрому України.
1.2. Договір укладається з метою виконання зобов'язань для задоволення потреб Мінвуглепрому.
Предметом договору можуть бути роботи (послуги), виконання (надання) яких не заборонено чинним законодавством.
1.3. Вартість договору погоджується сторонами до початку його виконання і залежить від ефективності, якості, терміну виконання договору та інших критеріїв оцінки.
Міністерство вугільної промисловості України має право укладати договори в межах коштів, які виділяються державним бюджетом.
1.4. У разі невиконання або неналежного виконання зобов'язань, сторони несуть відповідальність, передбачену договором та чинним законодавством.
1.5. Це Положення є обов'язковим для виконання посадовими особами та працівниками центрального апарату Міністерства, які беруть участь у веденні договірної та претензійно-позовної роботи.
II. Підготовка проекту договору
2.1. Проект договору готується структурним підрозділом центрального апарату, до компетенції яких належать питання, що становлять предмет договору.
Проект договору може розроблятися будь-якою із сторін, що домовляються.
2.2. Проект договору повинен бути завізований у дводенний термін:
керівником структурного підрозділу, який готує проект договору;
керівником департаменту, управління або самостійного відділу, до компетенції якого належать питання, що становлять предмет договору;
директором Департаменту соціальних та адміністративних питань;
начальником Управління бухгалтерського обліку та звітності;
начальником Юридичного управління;
начальниками інших причетних управлінь (у разі необхідності).
2.3. Після візування проекту договору начальниками вищезазначених підрозділів він підписується Міністром або одним із його заступників, згідно з розподілом обов'язків.
2.4. Розрахунок вартості договору складається Виконавцем, а на етапі укладання договору із Замовником підписується останнім на знак досягнутої згоди (про що складається протокол узгодження договірної ціни).
2.5. Розбіжності, що виникають між сторонами під час укладання договору, розглядаються структурним підрозділом, який готував проект договору або до компетенції якого належить питання, що становить предмет договору, проект якого надійшов до Міністерства.
2.6. У випадку наявності заперечень щодо умов проекту договору сторона, яка одержала його, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження в договорі, та не пізніше 20-денного строку надсилає іншій стороні два примірника протоколу розбіжностей разом з підписаним договором.
Сторона, яка одержала протокол розбіжностей, зобов'язана протягом 20 днів розглянути його, вжити заходів до врегулювання розбіжностей з іншою стороною, включити до договору всі прийняті пропозиції, а ті розбіжності, що залишились неврегульованими, передати протягом цього ж строку на вирішення господарського суду.
2.7. Укладений договір реєструється в окремому журналі структурним підрозділом, який готував проект договору або, в разі одержання проекту договору від іншої сторони, структурним підрозділом, до компетенції якого належать питання, що становлять предмет договору.
2.8. Структурний підрозділ, який готував проект договору, здійснює контроль за дотриманням термінів його виконання.
2.9. Договір вважається укладеним, коли між сторонами в потрібній у належних випадках формі досягнуто згоди за всіма істотними умовами.
Істотними є ті умови договору, які визнані такими за законом або необхідні для договорів даного виду, а також всі ті умови, щодо яких за заявою однієї із сторін повинно бути досягнуто згоди.
2.10. При укладенні договорів про створення науково-технічної продукції сторони керуються Законом України "Про наукову та науково-технічну діяльність" від 13.12.91
N 1977 та Положенням про договори на створення (передачу) науково-технічної продукції
N 435 від 19.11.87, затвердженим постановою Держкомітету СРСР по науці і техніці.
III. Відповідальність за ведення договірної роботи
3.1. Відповідальність за ведення договірної роботи, перевірку відповідності виконуваних робіт умовам укладених договорів, облік фінансування робіт покладається на структурні підрозділи, що супроводжують договір з моменту його укладання до повного виконання.
3.2. Відповідальність за визначення та реалізацію фінансово-економічної політики з питань договірної діяльності, зокрема, за правильність визначення форм оплати, включення відповідних складових до цін на договірні роботи, контроль за надходженням до централізованих джерел фінансування запланованих коштів, своєчасність здійснення фінансових операцій покладається на Департамент соціальних та адміністративних питань та Управління бухгалтерського обліку та звітності.
3.3. Відповідальність за відповідність договірних документів вимогам чинного законодавства, судовій практиці, з метою правового захисту інтересів Міністерства покладається на Юридичне управління.
IV. Форма і зміст договору
4.1. Договір повинен містити:
найменування сторін;
предмет договору (найменування робіт (послуг), характер виконуваної роботи (послуг, що надаються), їх відповідність науковим, технічним, соціальним, економічним та іншим вимогам); зазначені та додаткові вимоги за згодою сторін, можуть бути відображені в додатках до договору;
строк дії договору;
строки і порядок виконання робіт (надання послуг);
вартість робіт (послуг), порядок розрахунків;
відповідальність сторін;
порядок врегулювання спорів.
4.2. Крім умов, зазначених у п. 4.1, договором можуть бути передбачені інші умови, погоджені сторонами, та такі, що не суперечать чинному законодавству.
4.3. Договір може бути змінений або розірваний за угодою сторін.
Сторона, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, надсилає пропозицію щодо цього іншій стороні.
Сторона, яка одержала пропозицію про зміну або розірвання договору, повинна відповісти на неї не пізніше ніж через 20 днів після одержання пропозиції. Якщо сторони не досягли згоди щодо зміни або розірвання договору, а також у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення господарського суду чи суду.
V. Розрахунки за договором
5.1. Розрахунки за виконані за договором зобов'язання здійснюються на підставі вартості, визначеної договором, з урахуванням виконання сторонами договірних зобов'язань та відповідно до строків платежів, передбачених договором (за умови поетапності виконання замовлення).
5.2. У договорі може бути передбачена одноразова оплата вартості зобов'язань за договором у встановлений сторонами термін.
5.3. Під час виконання договору Виконавець повинен погоджувати із Замовником випадки перевищення витрат у порівнянні з договірною ціною. Зазначені погодження оформлюються протоколом узгодження договірної ціни, який підписується сторонами на знак досягнутої згоди та є невід'ємною частиною договору.
5.4. У випадку дострокового виконання договору може передбачатись його дострокове прийняття і оплата за ціною, визначеною у договорі.
VI. Порядок приймання виконаних робіт (наданих послуг)
6.1. Приймання робіт (послуг) оформлюється двостороннім актом, який складається сторонами і є підставою для взаємних розрахунків. Зі сторони Міністерства акт візується управлінням, до компетенції якого належать питання, що становлять предмет договору, і підписується заступником Міністра, відповідно до розподілу обов'язків.
6.2. Замовник у термін, встановлений договором, зобов'язаний направити Виконавцю підписаний акт або мотивовану відмову від приймання робіт (послуг).
6.3. У випадку мотивованої відмови Замовника від приймання робіт (послуг), сторонами складається двосторонній акт з переліком необхідних доробок, які виконуватимуться за рахунок Виконавця у відповідні строки.
Сторони в договорі можуть передбачити інший порядок і терміни приймання виконаних робіт (наданих послуг).
6.4. У випадку дострокового виконання договору Замовник вправі достроково прийняти їх за договором.
6.5. У договорі слід передбачити наступне:
Якщо в процесі виконання договору виявиться неминучість отримання негативного результату або недоцільність подальшого його виконання, Виконавець зобов'язаний призупинити його виконання, повідомивши негайно про це Замовника.
У цьому випадку сторони зобов'язані у 30-денний, або інший, обумовлений в договорі термін, розглянути питання про доцільність продовження виконання договору.
6.6. У випадку призупинення чи припинення виконання договору з ініціативи Замовника, понесені Виконавцем фактичні витрати на момент призупинення чи припинення виконання договору відшкодовуються Замовником, якщо інше не передбачено договором.
VII. Відповідальність сторін
7.1. За невиконання чи неналежне виконання зобов'язань за договором сторони передбачають у договорі відповідальність як в межах діючого законодавства, так і додаткову відповідно до досягнутої згоди.
VIII. Порядок пред'явлення претензій
8.1. У разі невиконання або неналежного виконання іншою стороною умов договору керівник структурного підрозділу, який супроводжує договір, вносить пропозиції керівництву Міністерства про проведення претензійної роботи.
8.2. За наявності підстав та обґрунтованості вимог матеріали для пред'явлення претензії готує департамент, управління та самостійний відділ, до компетенції якого належать питання, що становлять зміст претензії, за участю зацікавлених департаменту, управлінь та відділів.
8.3. У претензії зазначаються:
- повне найменування і поштові реквізити заявника претензії та підприємства, якому вона пред'являється;
- номер і дата;
- обставини, на підставі яких пред'явлена претензія; докази, що їх підтверджують; посилання на відповідні нормативні акти;
- вимоги заявника;
- сума та розрахунок претензії, якщо претензія підлягає грошовій оцінці;
- платіжні реквізити заявника претензії;
- перелік документів, що додаються до претензії, а також інших доказів;
- документи, що підтверджують вимоги заявника, додаються в оригіналах або належним чином засвідчених копіях.
8.4. Претензія, після правової оцінки Юридичним управлінням, підписується Міністром або заступником Міністра, відповідно до розподілу обов'язків.
8.5. Структурний підрозділ, який готував претензію, реєструє її в журналі обліку, який ведеться кожним департаментом, управлінням, самостійним відділом, та здійснює контроль за своєчасним надходженням відповіді від підприємства, якому було пред'явлена претензія.
8.6. Претензія має бути розглянута відповідачем у місячний строк з дня її одержання, якщо інше не визначене законодавством.
8.7. Про фактичне задоволення претензійних вимог відповідальний структурний підрозділ здійснює запис в журналі обліку претензій.
8.8. Якщо претензія відповідачем відхилена повністю або частково без належних підстав, залишена без відповіді, претензійні матеріали з висновком та документами, що обґрунтовують безпідставність цього відхилення, передаються відповідними департаментами, самостійними управліннями та відділами до Юридичного управління для підготовки позову, про що також робиться відповідний запис у журналі обліку претензій. Необхідна кількість екземплярів документів визначається в кожному окремому випадку залежно від кількості відповідачів та ведення позовного провадження.
IX. Ведення позовної роботи
9.1. Позовна робота, включаючи підготовку матеріалів для пред'явлення позовів та відзивів на них, здійснюється Юридичним управлінням та структурним підрозділом, до компетенції якого належать питання, що потребують вирішення в судовому порядку.
9.2. Юридичне управління дає правову оцінку документів, переданих йому відповідними департаментом, управліннями та самостійними відділами щодо їх обґрунтованості і законності, та в процесі підготовки позовної заяви і має право вимагати від департаменту, управлінь та самостійних відділів додаткові матеріали, необхідні для пред'явлення позову.
Якщо переданих документів виявляється недостатньо чи вони будуть оформлені неналежним чином, Юридичне управління зобов'язане у письмовому висновку встановити строк для усунення недоліків.
У разі невиконання цих вимог, повідомити про це керівництво Міністерства.
9.3. Позовна заява повинна містити найменування та адресу господарського суду та сторін; ціну позову (якщо позов підлягає грошовій оцінці); зміст позовних вимог; виклад обставин, на яких ґрунтуються вимоги, та документи, що їх підтверджують; розрахунок суми позову та норм чинного законодавства, на підставі яких подається позов; відомості про вжиття заходів досудового врегулювання спору. До позовної заяви додаються всі необхідні докази (в т.ч. платіжне доручення про сплату державного мита у встановленому порядку).
9.4. Позовна заява подається до господарського суду в письмовій формі і підписується Міністром або одним із заступників Міністра, відповідно до розподілу обов'язків, після чого реєструється в журналі обліку позовних заяв, який ведеться Юридичним управлінням.
9.5. Після одержання ухвали господарського суду про порушення провадження у справі за резолюцією керівництва Міністерства Юридичне управління з відповідним департаментом, управлінням та самостійним відділом виконує вимоги цієї ухвали у строки, визначені господарським судом.
9.6. Оскарження рішень суду здійснюється тими ж структурними підрозділами, що брали участь при підготовці позовної заяви або відповіді на претензію або відзиву на позовну заяву, згідно з чинним законодавством України.