• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Ухвала Конституційного Суду України про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 60 народних депутатів України щодо офіційного тлумачення положень частини першої статті 13 Конституції України та відповідності Конституції України проектів Земельного кодексу України і Закону України "Про власність на землю та інші природні ресурси"

Конституційний Суд України  | Ухвала від 01.03.2001 № 4-у/2001
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 01.03.2001
  • Номер: 4-у/2001
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 01.03.2001
  • Номер: 4-у/2001
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 60 народних депутатів України щодо офіційного тлумачення положень частини першої статті 13 Конституції України та відповідності Конституції України проектів Земельного кодексу України і Закону України "Про власність на землю та інші природні ресурси"
м. Київ
1 березня 2001 року
N 4-у/2001
Справа N 2-13/2001

Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Скоморохи Віктора Єгоровича - головуючий,
Вознюка Володимира Денисовича,
Євграфова Павла Борисовича,
Козюбри Миколи Івановича,
Корнієнка Миколи Івановича,
Костицького Михайла Васильовича,
Малинникової Людмили Федорівни,
Мироненка Олександра Миколайовича,
Німченка Василя Івановича,
Розенка Віталія Івановича - суддя-доповідач,
Савенка Миколи Дмитровича,
Селівона Миколи Федосовича,
Тимченка Івана Артемовича,
Тихого Володимира Павловича,
Чубар Людмили Пантеліївни,
Шаповала Володимира Миколайовича,
Яценка Станіслава Сергійовича,
розглянув питання наявності підстав для відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням 60 народних депутатів України щодо офіційного тлумачення положень частини першої статті 13 Конституції України та відповідності Конституції України проектів Земельного кодексу України і Закону України "Про власність на землю та інші природні ресурси".
Заслухавши суддю-доповідача Розенка В.І. та вивчивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. У конституційному поданні народні депутати України порушують питання про конституційність проектів Земельного кодексу України і Закону України "Про власність на землю та інші природні ресурси", а також щодо офіційного тлумачення положень частини першої статті 13 Конституції України, яка у формі загальних засад закріплює принцип народного суверенітету на всі природні ресурси держави.
2. Колегія суддів Конституційного Суду України з конституційних звернень (подань) Ухвалою від 7 лютого 2001 року відмовила у відкритті конституційного провадження у цій справі за непідвідомчістю Конституційному Суду України порушених у конституційному поданні питань та невідповідністю його вимогам Конституції України і Закону України "Про Конституційний Суд України".
3. Конституційний Суд України уповноважений розпочати справу лише за наявності предмету конституційного провадження та за умови дотримання вимог щодо форми і змісту конституційного подання.
Згідно зі статтею 147 Основного Закону України Конституційний Суд України вирішує питання про відповідність Конституції України саме правових актів, які у встановленому порядку набрали чинності (за винятком законопроекту, передбаченого статтею 159 Конституції України) . У цьому ж письмовому клопотанні йдеться про проекти кодексу та закону, спрямовані на правове регулювання земельних відносин на основі положень Конституції України.
За повідомленнями Керівника апарату Верховної Ради України та Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин, після прийняття парламентом 6 липня 2000 року в першому читанні проекту Земельного кодексу України створено робочу групу профільного комітету, яка доопрацьовує і готує законопроект до другого читання на пленарному засіданні Верховної Ради України. Проект Закону України "Про власність на землю та інші природні ресурси" передбачається внести на розгляд парламенту після прийняття Земельного кодексу України.
Аналіз конституційного подання засвідчує також, що його автори не дотримали вимог статей 39, 93 Закону України "Про Конституційний Суд України" щодо правового обгрунтування викладеної в конституційному поданні позиції та практичної необхідності в офіційній інтерпретації положень частини першої статті 13 Конституції України.
Враховуючи викладене, Конституційний Суд України дійшов висновку про відсутність підстав для відкриття конституційного провадження у цій справі, та керуючись статтями 147, 150 Конституції України, пунктами 2 і 3 статті 45, статтями 50, 93 Закону України "Про Конституційний Суд України"
у х в а л и в:
1. Відмовити у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 60 народних депутатів України щодо офіційного тлумачення положень частини першої статті 13 Конституції України та відповідності Конституції України проектів Земельного кодексу України і Закону України "Про власність на землю та інші природні ресурси" за непідвідомчістю Конституційному Суду України порушених у конституційному поданні питань та невідповідністю його вимогам Конституції України і Закону України "Про Конституційний Суд України".
2. Ухвала Конституційного Суду України є остаточною і не може бути оскарженою.
КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ
(Текст взято з сайту Конституційного Суду України)