• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства

Державна податкова служба України | Індивідуальна податкова консультація від 19.01.2022 № 48/ІПК/99-00-07-05-01-06
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 19.01.2022
  • Номер: 48/ІПК/99-00-07-05-01-06
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна податкова служба України
  • Тип: Індивідуальна податкова консультація
  • Дата: 19.01.2022
  • Номер: 48/ІПК/99-00-07-05-01-06
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
19.01.2022 N 48/ІПК/99-00-07-05-01-06
Державна податкова служба України розглянула звернення фізичної особи - підприємця (далі - звернення) про надання індивідуальної податкової консультації щодо практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.
За наявною інформацією, ... зареєстрований як фізична особою - підприємець, перебуває на спрощеній системі оподаткування (платник єдиного податку 3 групи без ПДВ, далі - Підприємець).
Відповідно до звернення, Підприємець здійснює діяльність у сфері послуг, та звертається з проханням надати роз'яснення щодо правових засад застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО та/або ПРРО) у разі здійснення розрахункових операцій із використанням платіжних сервісів.
Правові засади застосування РРО та/або ПРРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначає Закон України від 06 липня 1995 року N 265/95-ВР " Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон N 265). Його дія поширюється на усіх суб'єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.
Встановлення норм щодо незастосування РРО та/або ПРРО у інших законах, крім Кодексу, не допускається.
Відповідно до положень пункту 61 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу визначено, що з 01 січня 2021 року до 01 січня 2022 року застосування РРО та/або ПРРО для платника єдиного податку є обов'язковим у разі отримання таким платником доходу, що перевищує 220 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року.
Отже, зазначеним пунктом Кодексу чітко регламентовано, що такий критерій, для цілей застосування РРО та/або ПРРО, як обсяг доходу, діє виключно у період до 01.01.2022 р.
Тобто, з 01.01.2022 р. платник єдиного податку третьої групи, незалежно від обсягу доходу, у разі здійснення розрахункових операцій в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при наданні послуг, зобов'язаний буде проводити такі операції на повну суму надання послуги через РРО та/або ПРРО у встановленому Законом N 265 порядку.
Поряд з цим, пунктом 14 статті 9 Закону N 265 встановлено пільгу, відповідно до якої, РРО та/або ПРРО та розрахункові книжки не застосовуються при здійсненні розрахунків за послуги у разі проведення таких розрахунків виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів.
Надаючи відповідь на питання звернення зазначаємо, що у разі провадження Підприємцем діяльності лише з надання послуг (без реалізації товарів, виконання робіт таким суб'єктом господарювання) та за умови проведення розрахунків за надані послуги виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів, застосування РРО для такого Підприємця не є обов'язковим.
З метою дотримання Вами вимог законодавства та недопущення його порушень у майбутньому, з питанням про віднесення Вашого способу отримання оплати за послуги як такого, що здійснений з використанням банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів, пропонуємо звернутися до Національного банку України.
У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер, може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію та діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації.