ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
Про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики згідно з вимогами Закону України від 11.09.2003 N 1160-IV "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" Радою міністрів Автономної Республіки Крим
На виконання вимог Закону України від 11.09.2003
N 1160-IV "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", здійснюючи аналіз нормативно-правових актів центральних органів виконавчої влади щодо їх відповідності принципам державної регуляторної політики, Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва В С Т А Н О В И В:
Радою міністрів Автономної Республіки Крим прийнято постанову від 24.01.2005
N 23 "О проведении конкурса на перевозку пассажиров автомобильным транспортом на автобусных маршрутах общего пользования с привокзальной площади железнодорожного вокзала станции Симферополь" (далі - Постанова), додатком до якої є "Обязательные требования к претендентам для участия в конкурсе на право осуществления перевозок пассажиров автомобильным транспортом на автобусных маршрутах общего пользования с привокзальной площади железнодорожного вокзала станции Симферополь" (далі - Додаток).
Відповідно до частини другої статті 1 Закону України від 11.09.2003
N 1160-IV "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі - Закон) "регуляторний акт це:
прийнятий уповноваженим регуляторним органом нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання;
прийнятий уповноваженим регуляторним органом інший офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання, незалежно від того, чи вважається цей документ відповідно до закону, що регулює відносини у певній сфері, нормативно-правовим актом".
За результатами проведеного аналізу
Постанови встановлено, що вона має ознаки регуляторного акта у відповідності до вищенаведених положень
Закону.
У відповідності до вимог
Закону всі регуляторні акти Ради міністрів Автономної Республіки Крим, як регуляторного органу, повинні пройти процедуру погодження із Представництвом Держкомпідприємництва України в Автономній Республіці Крим, яке діє у відповідності до Положення про представництво Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Держкомпідприємництва України від 28.12.2004
N 148.
Проект Постанови та документи, передбачені статтею 21
Закону, а саме, аналіз регуляторного впливу цього проекту та копія оприлюдненого повідомлення про оприлюднення проекту з метою одержання зауважень і пропозицій, на погодження до Представництва Держкомпідприємництва України не надавались, що випливає з інформації, наданої Держкомпідприємництву України листом Представництва від 28.09.2007 N 02.02-14/473.
Відповідно до частини першої статті 25
Закону регуляторний акт не може бути прийнятий або схвалений уповноваженим на це органом виконавчої влади або його посадовою особою, якщо відсутній аналіз регуляторного впливу або проект регуляторного акта не був оприлюднений.
Тобто, Радою міністрів Автономної Республіки Крим не дотримані вимоги статті 4
Закону щодо забезпечення передбачуваності регуляторної діяльності, що дозволяє суб'єктам господарювання здійснювати планування своєї діяльності, та прозорості і врахування громадської думки - відкритості для фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань дій регуляторних органів на всіх етапах їх регуляторної діяльності, а також статті 21 Закону щодо необхідності подання на погодження до Представництва Держкомпідприємництва України проекту зазначеного регуляторного акта в установленому Законом порядку.
- передбачуваності - послідовності регуляторної діяльності, відповідності її цілям державної політики;
- ефективності - забезпечення досягнення внаслідок дії регуляторного акта максимально можливих позитивних результатів за рахунок мінімально необхідних витрат ресурсів суб'єктів господарювання, громадян та держави.
Запропонувати Раді міністрів Автономної Республіки Крим:
- скасувати постанову від 24.01.2005
N 23 "О проведении конкурса на перевозку пассажиров автомобильным транспортом на автобусных маршрутах общего пользования с привокзальной площади железнодорожного вокзала станции Сімферополь".
Рішення Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва щодо усунення порушень принципів державної регуляторної політики підлягає виконанню у порядку, визначеному статтею 28 Закону України від 11.09.2003
N 1160-IV"Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" у двомісячний строк з дня прийняття такого рішення.
Виконання цього рішення передбачає підготовку проекту акта про визнання цього регуляторного акта таким, що втратив чинність та подання не пізніше одного робочого дня до закінчення строку виконання відповідного рішення до спеціально уповноваженого органу копії акта про визнання таким, що втратив чинність, цього регуляторного акта.
У разі невиконання рішення спеціально уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики або не оскарження цього рішення органом виконавчої влади протягом встановленого в цьому
Законі строку, дія регуляторного акта зупиняється наступного дня з дня закінчення строку виконання такого рішення.
Рішення спеціально уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики може бути оскаржено до Урядового комітету відповідно до підпункту 4 пункту 2 з 31 Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.07.2007
N 950, протягом десяти робочих днів з дня одержання органом виконавчої влади відповідного рішення.
Подання скарги щодо рішення спеціально уповноваженого органу не зупиняє дії цього рішення.