• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про основні засади і стан підготовки проекту Державного бюджету України на 2001 рік

Рада регіонів при Президентові України  | Рішення від 14.07.2000 № 41/2000
Реквізити
  • Видавник: Рада регіонів при Президентові України
  • Тип: Рішення
  • Дата: 14.07.2000
  • Номер: 41/2000
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Рада регіонів при Президентові України
  • Тип: Рішення
  • Дата: 14.07.2000
  • Номер: 41/2000
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
РАДА РЕГІОНІВ ПРИ ПРЕЗИДЕНТОВІ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
Про основні засади і стан підготовки проекту Державного бюджету України на 2001 рік
Заслухавши інформацію Міністра фінансів України І.О. Мітюкова із зазначеного питання, Рада регіонів відзначає, що, не зважаючи на окремі позитивні зрушення в бюджетній сфері, діяльність Уряду, органів виконавчої влади та місцевого самоврядування з організації виконання Державного та місцевих бюджетів, дотримання бюджетної дисципліни ще є недостатньою.
Доходна частина бюджету виконується з напруженням, переважно за рахунок збільшення неподаткових джерел надходжень.
Заборгованість платників податків перед бюджетом за перше півріччя збільшилась на 2,8 млрд. грн., або на 23 відсотки. Найбільше у Кіровоградській, Київській, Полтавській, Харківській, Волинській областях. Значною залишається заборгованість суб'єктів господарювання перед Пенсійним фондом та з інших обов'язкових платежів.
Видатки на соціальну сферу, особливо з місцевих бюджетів, продовжують фінансуватися за залишковим принципом.
Рада регіонів вважає, що головними завданнями проекту Державного бюджету України на 2001 рік мають стати: зменшення податкового тиску на вітчизняних товаровиробників, ліквідація заборгованостей із соціальних виплат, реформування міжбюджетних відносин, подальша оптимізація розподілу фінансових ресурсів держави для забезпечення доцільності та ефективності державних видатків.
Рада регіонів в и р і ш и л а:
1. Запропонувати Верховній Раді України:
- прийняти Податковий та Бюджетний Кодекси до подання проекту Державного бюджету України на 2001 рік з метою врахування положень цих документів у проекті бюджету;
- не допускати зменшення прогнозних податкових надходжень у Державному бюджеті на 2001 рік проти рівня поточного року, особливо тих, що зараховуються до місцевих бюджетів;
- прискорити прийняття проекту Закону про державний борг.
2. Рекомендувати Кабінету Міністрів України:
- забезпечити збалансованість проекту Державного бюджету на 2001 рік, виходячи із бездефіцитності та доходної частини, розрахованої на новій податковій основі;
- формувати бюджетну політику на 2001 рік, а також подальші роки на засадах, визначених Посланням Президента України до Верховної Ради України "Україна: поступ у XXI століття. Стратегія економічного і соціального розвитку на 2000-2004 роки", Програмою діяльності Уряду "Реформи заради добробуту", Постановою Верховної Ради України "Про основні напрями бюджетної політики на 2001 рік (бюджетна резолюція)";
- здійснити розрахунки обсягів видатків місцевих бюджетів на основі чіткого розподілу видатків на здійснення бюджетних повноважень між центральними та місцевими органами виконавчої влади та відповідними органами Автономної Республіки Крим, місцевого самоврядування міст, селищ, сіл, обласних та районних рад;
- визначити видатки на виконання власних повноважень органів місцевого самоврядування та їх фінансове забезпечення без врахування цих обсягів коштів при обрахунку трансфертів місцевим бюджетам;
- досягти збалансованості бюджетів органів місцевого самоврядування за делегованими повноваженнями на основі нової системи фінансового вирівнювання, що має на меті забезпечити відповідний рівень гарантованих державою соціальних послуг населенню з урахуванням економічних та соціальних особливостей адміністративно-територіальних одиниць;
- запровадити визначення трансфертів бюджетам місцевого самоврядування із застосуванням для обрахування обсягів доходів цих бюджетів коефіцієнтів податкової спроможності територій. Загальний обсяг трансфертів визначати на довгостроковій та стабільній основі. Розподіл видатків здійснювати на базі об'єктивних критеріїв з урахуванням специфіки кожної бюджетної галузі;
- розглянути питання про здійснення фінансування допомоги сім'ям з дітьми, пільг та субсидій населенню, адресної допомоги малозабезпеченим сім'ям, на виплату компенсації реабілітованим громадянам шляхом надання місцевим бюджетам субвенцій (цільових трансфертів);
- визначати взаємовідносини державного бюджету безпосередньо з бюджетом Автономної Республіки Крим, обласними бюджетами, бюджетами міст Києва і Севастополя, міст обласного чи республіканського значення та районів;
- вжити заходів щодо заборони сплати податків, у тому числі пенсійних внесків негрошовими засобами, заборони реструктуризації та списання боргів;
- прискорити процес запровадження єдиного казначейського рахунка та здійснити заходи щодо підготовки переведення місцевих бюджетів на казначейське обслуговування з 1 січня 2001 року.
3. Рекомендувати Голові Ради міністрів Автономної Республіки Крим, головам обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій:
- у 10-денний термін подати Міністерству фінансів України пропозиції щодо вдосконалення порядку формування місцевих бюджетів на 2001 рік та відповідні розрахунки;
- забезпечити спрямування фінансових ресурсів бюджетів усіх рівнів на першочергові платежі, пов'язані із наданням соціальних послуг.
4. Визнати першочерговим і пріоритетним завданням керівників та інших посадових осіб місцевих державних адміністрацій і органів місцевого самоврядування розвиток підприємництва, конкурентного середовища, особливо у сфері малого і середнього бізнесу та природних монополій, як основного джерела податкових надходжень до бюджету та вирішення проблеми зайнятості і доходів населення.
Президент України Л.КУЧМА
м. Київ, 14 липня 2000 року
N 41/2000