Щодо торгівлі пальним

Державна податкова служба України Податкова консультація від 08.01.2020 №39/6/99-00-04-01-04-06/ІПК
Остання редакція від 08.01.2020. Прийняття
Реквізити

Видавник: Державна податкова служба України

Тип Податкова консультація

Дата 08.01.2020

Номер 39/6/99-00-04-01-04-06/ІПК

Статус Діє

Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
від 08.01.2020 р. N 39/6/99-00-04-01-04-06/ІПК
Державна податкова служба України відповідно до статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення щодо торгівлі пальним та повідомляє таке.
Товариство зазначило, що має ліцензію на право оптової торгівлі пальним та планує здійснювати роздрібну торгівлю пальним, у зв'язку з чим, виникла необхідність в отримані індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Враховуючи викладене Товариство запитує:
1. Щодо можливості здійснювати оптову торгівлю пальним через паливороздавальні колонки, які виконують функції витратомірів-лічильників?
2. Щодо можливості зберігати придбане пальне у резервуарах і використовувати його на власні потреби, а саме для заправки власних або орендованих транспортних засобів за допомогою паливо-роздавальних колонок, які виконують функції витратомірів-лічильників?
3. Щодо можливості зберігати пальне за договором його зберігання, якщо воно належить іншому суб'єкту господарювання (поклажодавцю), та відпускати таке пальне безпосередньо останньому або за його дорученням іншим особам за допомогою паливо-роздавальних колонок, які виконують функції витратомірів-лічильників?
До питань 1 і 2.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України встановлені Законом України від 19 грудня 1995 року N 481 " Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" (далі - Закон N 481).
Відповідно до абзацу п'ятдесят п'ятого частини першої статті 1 Закону N 481 зберігання пального - діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик.
Згідно з абзацом п'ятдесят шостим частини першої статті 1 Закону N 481 оптова торгівля пальним - діяльність із придбання та подальшої реалізації пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик суб'єктам господарювання (у тому числі іноземним суб'єктам господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) роздрібної та/або оптової торгівлі та/або іншим особам.
Водночас роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції / автогазозаправної станції / газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів (абзац п'ятдесят сьомий частини першої статті 1 Закону N 481).
Отже, Законом N 481 визначено, що відпуск пального через паливороздавальні колонки здійснюється тільки при роздрібній торгівлі пальним.
Крім того, частиною двадцятою статті 15 Закону N 481 передбачено, що роздрібна торгівля пальним може здійснюватися суб'єктами господарювання (у тому числі іноземними суб'єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
До питання 3.
Абзацом двадцять другим частини другої статті 17 Закону N 481 передбачено, що до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі надання послуг із зберігання пального іншим суб'єктам господарювання та/або реалізації пального іншим особам на підставі ліцензії на зберігання пального, отриманої відповідно до абзацу другого частини сорок першої статті 15 цього Закону в розмірі 500 000 гривень.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ
від 08.01.2020 р. N 39/6/99-00-04-01-04-06/ІПК
Державна податкова служба України відповідно до статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) розглянула звернення щодо торгівлі пальним та повідомляє таке.
Товариство зазначило, що має ліцензію на право оптової торгівлі пальним та планує здійснювати роздрібну торгівлю пальним, у зв'язку з чим, виникла необхідність в отримані індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Враховуючи викладене Товариство запитує:
1. Щодо можливості здійснювати оптову торгівлю пальним через паливороздавальні колонки, які виконують функції витратомірів-лічильників?
2. Щодо можливості зберігати придбане пальне у резервуарах і використовувати його на власні потреби, а саме для заправки власних або орендованих транспортних засобів за допомогою паливо-роздавальних колонок, які виконують функції витратомірів-лічильників?
3. Щодо можливості зберігати пальне за договором його зберігання, якщо воно належить іншому суб'єкту господарювання (поклажодавцю), та відпускати таке пальне безпосередньо останньому або за його дорученням іншим особам за допомогою паливо-роздавальних колонок, які виконують функції витратомірів-лічильників?
До питань 1 і 2.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України встановлені Законом України від 19 грудня 1995 року N 481 " Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального" (далі - Закон N 481).