• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про зміни у правовому регулюванні питання визначення збитків

Державна фінансова інспекція України | Лист від 11.01.2012 № 02-18/39
Реквізити
  • Видавник: Державна фінансова інспекція України
  • Тип: Лист
  • Дата: 11.01.2012
  • Номер: 02-18/39
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна фінансова інспекція України
  • Тип: Лист
  • Дата: 11.01.2012
  • Номер: 02-18/39
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА ФІНАНСОВА ІНСПЕКЦІЯ УКРАЇНИ
ЛИСТ
11.01.2012 № 02-18/39
Про зміни у правовому регулюванні питання визначення збитків
7 грудня минулого року Урядом прийнято постанову № 1253 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань оцінки майна" (набула чинності 16.12.2011 р.), якою суттєво змінено порядок визначення збитків.
Зокрема, змінами до Порядку визначення розміру збитків від розкрадання, нестачі, знищення (псування) матеріальних цінностей , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.01.96 р. № 116, передбачено, що розмір збитків від розкрадання, нестачі, знищення (псування) матеріальних цінностей визначається шляхом проведення незалежної оцінки відповідно до національних стандартів оцінки.
Для визначення розміру збитків, що призвели до завдання майнової шкоди державі в особі державних органів, державних підприємств; територіальній громаді в особі органів місцевого самоврядування, комунальних підприємств або суб'єкту господарювання з державною (комунальною) часткою в статутному (складеному) капіталі, у разі необхідності обґрунтування наявності або установлення факту розкрадання, нестачі, знищення (псування) майна здійснюється незалежна оцінка з урахуванням вимог окремого розділу Методики оцінки майна , затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2003 р. № 1891. За цією ж Методикою визначається розмір збитків, завданих державі покупцем об'єкта приватизації за час володіння ним (відповідні зміни внесено до Порядку повернення у державну власність об'єктів приватизації у разі розірвання або визнання недійсними договорів купівлі-продажу таких об'єктів , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18.01.2001 р. № 32).
Незалежна оцінка проводиться відповідно до Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні" (далі - Закон) та національних стандартів оцінки, які прийняті відповідно до Закону та затверджені Кабінетом Міністрів України.
Така оцінка здійснюється суб'єктами оціночної діяльності, якими є:
• суб'єкти господарювання - зареєстровані в установленому законодавством порядку фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, а також юридичні особи незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності, які здійснюють господарську діяльність, у складі яких працює хоча б один оцінювач та які отримали сертифікат суб'єкта оціночної діяльності відповідно до цього Закону ;
• органи державної влади та органи місцевого самоврядування, які отримали повноваження на здійснення оціночної діяльності в процесі виконання функцій з управління та розпорядження державним майном та (або) майном, що є у комунальній власності, та у складі яких працюють оцінювачі.
При цьому статус оцінювача отримує особа, яка склала кваліфікаційний іспит та одержала кваліфікаційне свідоцтво оцінювача відповідно до вимог Закону .
З урахуванням зазначеного, органи Держфінінспекції України не належать до суб'єктів оціночної діяльності та після набрання чинності постанови № 1253 не вправі самостійно визначати розмір збитків від розкрадання, нестачі, знищення (псування) матеріальних цінностей. У зв'язку з цим доцільно в ході ревізії ініціювати перед об'єктом контролю питання щодо визначення ним суми відповідних збитків за встановленою процедурою.
За наявності звіту про оцінку на дату закінчення ревізії в акті ревізії фіксується розмір збитків, завданих внаслідок відповідних порушень. В іншому випадку в акті ревізії фіксується лише факт розкрадання, нестачі та/або знищення (псування) матеріальних цінностей з посиланням на норми законодавства, які порушено. У разі надходження звернень правоохоронних органів щодо зазначення в акті ревізії збитків внаслідок таких порушень необхідно з посиланням на акти законодавства повідомити про відсутність в органів Держфінінспекції України відповідних повноважень та можливість замовлення правоохоронним органом незалежної оцінки відповідно до законодавства.
Збитки внаслідок вчинення інших порушень законодавства визначаються органами Держфінінспекції України у разі наявності нормативно-правового акта, який визначає порядок їх обрахунку щодо окремих видів порушень, а також відповідно до вимог Цивільного та Господарського кодексів України та керуючись визначенням збитків, наведеним у Порядку взаємодії між органами державної контрольно-ревізійної служби та органами прокуратури, внутрішніх справ і Служби безпеки України , затвердженому наказом ГоловКРУ, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, Генеральної прокуратури України від 19.10.2006 р. № 346/1025/685/53, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.10.2006 р. за № 1166/13040.
Перший заступник ГоловиВ. Костюшко