ПРАВЛІННЯ ФОНДУ СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ ВІД НЕЩАСНИХ ВИПАДКІВ
НА ВИРОБНИЦТВІ ТА ПРОФЕСІЙНИХ ЗАХВОРЮВАНЬ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
Про затвердження Концепції кадрової політики Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України
1. Затвердити Концепцію кадрової політики Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України (далі - Концепція) (додається).
2. Виконавчій дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України:
- протягом трьох місяців з дня набрання чинності цієї постанови забезпечити розробку проектів нормативних актів, що випливають із Концепції, та внести їх на засідання правління Фонду для прийняття відповідного рішення;
- довести цю постанову до робочих органів виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України.
3. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на постійну комісію правління Фонду з питань кадрової політики та наукового забезпечення соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань.
| Голова правління | Г.Галиць |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова правління Фонду
соціального страхування
від нещасних випадків
на виробництві
та професійних захворювань
України
27.04.2007 N 34
КОНЦЕПЦІЯ
кадрової політики Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України
Розвиток будь-якого суспільства можливий за багатьох об'єктивних умов, серед яких однією з найважливіших є науково-обґрунтована розробка і практична реалізація сучасної кадрової політики. Кадрова політика була і залишається ведучою ланкою організації суспільства, оскільки це комплексна система управління людськими ресурсами і вона є необхідною основою для об'єднання і узгодження управлінських впливів у політичній, економічній та культурній сферах.
Розробка, прийняття і реалізація Концепції кадрової політики Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України (далі - Фонд) обумовлені необхідністю вдосконалення кадрового забезпечення з метою виконання завдань в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання.
I. Загальні положення
1.1. Поняття кадрової політики Фонду
Кадрова політика Фонду є системою організаційних, правових та інших заходів формування кадрового забезпечення виконавчої дирекції Фонду та її робочих органів (далі - виконавча дирекція Фонду) щодо виконання функцій системи загальнообов'язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання.
Кадрова політика Фонду визначається його правлінням, яке запроваджує принципи здійснення кадрової політики, нормативно-правові засади та критерії оцінки діяльності виконавчої дирекції Фонду, створює систему механізмів розвитку кадрового потенціалу, удосконалення його професійних навичок та морально-етичних якостей.
1.2. Заходи кадрової політики Фонду
Кадрова політика Фонду складається з наступних заходів:
- підготовка, перепідготовка та підвищення кваліфікації працівників виконавчої дирекції Фонду;
- відбір кадрів для заміщення посад у виконавчій дирекції Фонду;
- підвищення престижності посад, пов'язаних із здійсненням функцій у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання;
- інформаційне забезпечення прийняття кадрових рішень у виконавчій дирекції Фонду та її робочих органах;
- оцінка ефективності роботи працівників виконавчої дирекції Фонду та її робочих органів шляхом проведення атестації.
1.3. Мета кадрової політики Фонду
Метою кадрової політики Фонду є формування, підготовка, розстановка і раціональне використання висококваліфікованих кадрів у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання.
1.4. Принципи кадрової політики Фонду
Основними принципами побудови і реалізації кадрової політики Фонду є:
- спрямованість на забезпечення потреб людини, гарантування її прав та свобод;
- пріоритетність національних інтересів;
- професіоналізм і компетентність;
- оптимальне поєднання повноважень та відповідальності;
- відкритість і прозорість;
- врахування місцевих та регіональних особливостей;
- використання світового досвіду.
II. Складові кадрової політики Фонду
2.1. Підготовка, перепідготовка та підвищення кваліфікації працівників виконавчої дирекції Фонду та її робочих органів
Вдосконалення системи підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації працівників виконавчої дирекції Фонду та її робочих органів (далі - працівники).
Запровадження нормативів відбору претендентів на навчання залежно від рівня освіти, напряму (спеціальності, спеціалізації) підготовки, а у системі підвищення кваліфікації працівників - від рівня, категорії та професійно-кваліфікаційної характеристики посади.
Забезпечення випереджаючого характеру навчання з урахуванням перспектив та першочергових завдань розвитку системи загальнообов'язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, вдосконалення її завдань і функцій при підготовці, перепідготовці та підвищенні кваліфікації працівників. Формування відповідного замовлення здійснюється на основі стратегічного планування потреб виконавчої дирекції Фонду та її робочих органів у кадрах.
Стимулювання навчання працівників із застосуванням механізму планування їх професійної кар'єри та відповідальності керівників всіх рівнів у виконавчій дирекції Фонду та її робочих органах за ефективне використання спеціально підготовлених кадрів.
Запровадження розгорнутої, упорядкованої та обов'язкової системи підвищення кваліфікації працівників з використанням різних форм навчання. З метою економії коштів та робочого часу застосування дистанційної форми навчання та підвищення кваліфікації працівників.
2.2. Відбір кадрів для заміщення посад
Розроблення уніфікованої процедури проведення відборів на заміщення посад, за якою в окремих випадках передбачення попереднього стажування та спеціальної перевірки претендентів, складання ними іспитів.
Створення чіткої та прозорої системи формування відповідних кадрових резервів. Проведення з особами, зарахованими до резерву, систематичної роботи зі складання та виконання особистих річних планів, навчання, стажування тощо.
2.3. Підвищення престижності посад, пов'язаних із здійсненним функцій в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання
Обов'язковою умовою залучення кадрів для виконання завдань системи загальнообов'язкового державного соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання найбільш професійних, кваліфікованих кадрів є підвищення престижності відповідних посад. Таке підвищення має досягатися посиленням мотивації та стимулюванням праці шляхом удосконалення умов оплати праці. Доцільне запровадження систематичного моніторингу розмірів заробітної плати, зважаючи, зокрема, на інфляцію та зміни умов оплати праці в державі.
Посилення диференціації умов оплати праці відповідно до рівня посади, ступеня відповідальності та співвідношення умов оплати праці кожного працівника з результатами перевірки його знань та оцінкою професійної діяльності.
Створення дієвої системи матеріальних, моральних, соціально-психологічних і творчих стимулів кар'єрного росту працівників на основі впровадження своєчасної та регулярної перевірки знань визначених категорій працівників.
Створення належних умов праці працівників, включаючи надання відповідних приміщень, організаційно-технічне, інформаційне та допоміжно-обслуговуюче кадрове забезпечення.
2.4. Інформаційне забезпечення прийняття кадрових рішень
Запровадження сучасних інформаційних комп'ютерних технологій у процедури обліку та прогнозування потреби у кадрах, реєстрації відповідних посад, обліку наявності кадрів різних кваліфікацій та спеціалізації, відображення кар'єрного статусу кожного працюючого тощо.
Удосконалення діяльності кадрових служб виконавчої дирекції Фонду та її робочих органів має супроводжуватися впровадженням єдиної комп'ютерної системи "Кадри" та використанням комп'ютерних баз даних для прийняття оперативних і обґрунтованих кадрових рішень.
2.5. Впровадження управлінської етики та підвищення адміністративної культури
У ході здійснення кадрової політики Фонду слід забезпечити виконання комплексу заходів, спрямованих на впровадження управлінської етики та підвищення адміністративної культури, а саме:
- розробити правила управлінської етики для різних категорій працівників, у тому числі правила поведінки по відношенню до громадян, виконання яких повинно визнаватися складовою посадових обов'язків кожного працівника;
- регулярно проводити вивчення якості, ефективності роботи виконавчої дирекції Фонду та її робочих органів і конкретних працівників.
2.6. Оцінка ефективності роботи працівників
Періодична перевірка знань певної категорії працівників шляхом проведення атестації. Висновки перевірки є підставою для просування по службі, підвищення заробітної плати, виплати премій. Основними критеріями оцінки є продуктивність, ефективність, якість і своєчасність роботи.
Оцінка роботи керівників проводиться з точки зору ефективності роботи підпорядкованих їм структурних підрозділів на підставі аналізу їх діяльності.